Ο Κούρος του Πτώου, 6ου αι. π.Χ
Με φερετζέδες, μπούρκες ή τσαντόρ ήθελαν να σκεπάσουν τα γυμνά αρχαιοελληνικά αγάλματα οι οργανωτές της έκθεσης «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν – Παρόν», η οποία παρουσιάζεται στο Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλημάτων της Ντόχα. Στην έκθεση, η οποία λειτουργεί από τις 28 Μαρτίου, εκτίθενται περίπου 600 αρχαία έργα, τα περισσότερα εκ των οποίων προέρχονται από τη χώρα μας. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και δύο γυμνά μαρμάρινα αγάλματα, ο Κούρος του Πτώου και ο νεαρός αθλητής από την Ελευσίνα. Η ακάλυπτη ηβική χώρα των αγαλμάτων, όμως, θεωρήθηκε προσβολή για τα αυστηρά ήθη της χώρας, καθώς την έκθεση θα την επισκέπτονταν και γυναίκες, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι οργανωτές να απαιτούν να καλυφθούν οι επίμαχες περιοχές. Η τεράστια ιστορική και πολιτισμική αξία των αγαλμάτων, δεν φάνηκε να συγκινεί τους οργανωτές, οι οποίοι είχαν την ιδέα να φορέσουν στα γεννητικά όργανα των αγαλμάτων...τσαντόρ!!! Η πρότασή τους απορρίφθηκε αμέσως λόγω γελοιότητας, όμως, η δεύτερη που τελικά εφαρμόστηκε ήταν αντίστοιχα προσβλητική για τα αρχαία έργα και την αξία τους: έκρυψαν, λοιπόν, τα αγάλματα πίσω από ένα παραβάν...
Ο αθλητής από την Ελευσίνα, 2ου αι. π.Χ.
Σε αυτή την κατάσταση βρήκε τα ανεκτίμητης αξίας ελληνικά αγάλματα, ο προσκεκλημένος στα εγκαίνια της έκθεσης αναπληρωτής υπουργός για τον Πολιτισμό κ. Κώστας Τζαβάρας, ο οποίος, φυσικά, ζήτησε να αποσυρθούν αμέσως και να επιστρέψουν πίσω στην Ελλάδα. Το παράξενο για την Γεν. Γραμματεία Πολιτισμού είναι ότι οι οργανωτές της έκθεσης στο Κατάρ είχαν δει την έκθεση στο Βερολίνο, η οποία λειτουργούσε από τον περασμένο Αύγουστο στο Μουσείο Μάρτιν Γκρόπιους Μπάου με τον τίτλο «Ολυμπία: Μύθος, λατρεία, αγώνες», και δεν εξέφρασαν την παραμικρή ένσταση για τα γυμνά αγάλματα, προκειμένου να εξαιρεθούν από τη δική τους μουσειολογική και μουσειογραφική πρόταση και να επιστρέψουν στη χώρα προέλευσής τους, εν προκειμένω στην Ελλάδα, αντί να ταξιδέψουν άσκοπα να συσκευαστούν και να βγουν από τα κουτιά τους, δηλαδή να περάσουν μια δοκιμασία που δεν είναι αμελητέα για τόσο σημαντικά έργα τέχνης.
http://www.iefimerida.gr/
ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΥΤΟΙ ΜΟΝΟΝ ΤΑ ΕΝΤΥΣΑΝ. ΟΙ ΑΛΛΟΙ, ΤΟΤΕ, (ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΙΟΙ) ΤΑ ΕΣΠΑΓΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΖΑΝ. ΔΕΝ ΑΦΗΣΑΝ ΤΣΟΥΤΣΟΥ ΓΙΑ ΤΣΟΥΤΣΟΥ ΜΕΝΟΣ ΑΨΥΧΟΛΟΓΗΤΟ...
Με φερετζέδες, μπούρκες ή τσαντόρ ήθελαν να σκεπάσουν τα γυμνά αρχαιοελληνικά αγάλματα οι οργανωτές της έκθεσης «Ολυμπιακοί Αγώνες: Παρελθόν – Παρόν», η οποία παρουσιάζεται στο Μουσείο Ολυμπιακών Αγώνων και Αθλημάτων της Ντόχα. Στην έκθεση, η οποία λειτουργεί από τις 28 Μαρτίου, εκτίθενται περίπου 600 αρχαία έργα, τα περισσότερα εκ των οποίων προέρχονται από τη χώρα μας. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται και δύο γυμνά μαρμάρινα αγάλματα, ο Κούρος του Πτώου και ο νεαρός αθλητής από την Ελευσίνα. Η ακάλυπτη ηβική χώρα των αγαλμάτων, όμως, θεωρήθηκε προσβολή για τα αυστηρά ήθη της χώρας, καθώς την έκθεση θα την επισκέπτονταν και γυναίκες, κάτι που είχε ως αποτέλεσμα οι οργανωτές να απαιτούν να καλυφθούν οι επίμαχες περιοχές. Η τεράστια ιστορική και πολιτισμική αξία των αγαλμάτων, δεν φάνηκε να συγκινεί τους οργανωτές, οι οποίοι είχαν την ιδέα να φορέσουν στα γεννητικά όργανα των αγαλμάτων...τσαντόρ!!! Η πρότασή τους απορρίφθηκε αμέσως λόγω γελοιότητας, όμως, η δεύτερη που τελικά εφαρμόστηκε ήταν αντίστοιχα προσβλητική για τα αρχαία έργα και την αξία τους: έκρυψαν, λοιπόν, τα αγάλματα πίσω από ένα παραβάν...
Ο αθλητής από την Ελευσίνα, 2ου αι. π.Χ.
Σε αυτή την κατάσταση βρήκε τα ανεκτίμητης αξίας ελληνικά αγάλματα, ο προσκεκλημένος στα εγκαίνια της έκθεσης αναπληρωτής υπουργός για τον Πολιτισμό κ. Κώστας Τζαβάρας, ο οποίος, φυσικά, ζήτησε να αποσυρθούν αμέσως και να επιστρέψουν πίσω στην Ελλάδα. Το παράξενο για την Γεν. Γραμματεία Πολιτισμού είναι ότι οι οργανωτές της έκθεσης στο Κατάρ είχαν δει την έκθεση στο Βερολίνο, η οποία λειτουργούσε από τον περασμένο Αύγουστο στο Μουσείο Μάρτιν Γκρόπιους Μπάου με τον τίτλο «Ολυμπία: Μύθος, λατρεία, αγώνες», και δεν εξέφρασαν την παραμικρή ένσταση για τα γυμνά αγάλματα, προκειμένου να εξαιρεθούν από τη δική τους μουσειολογική και μουσειογραφική πρόταση και να επιστρέψουν στη χώρα προέλευσής τους, εν προκειμένω στην Ελλάδα, αντί να ταξιδέψουν άσκοπα να συσκευαστούν και να βγουν από τα κουτιά τους, δηλαδή να περάσουν μια δοκιμασία που δεν είναι αμελητέα για τόσο σημαντικά έργα τέχνης.
http://www.iefimerida.gr/
ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΑΥΤΟΙ ΜΟΝΟΝ ΤΑ ΕΝΤΥΣΑΝ. ΟΙ ΑΛΛΟΙ, ΤΟΤΕ, (ΞΕΡΕΤΕ ΠΟΙΟΙ) ΤΑ ΕΣΠΑΓΑΝ ΚΑΙ ΤΑ ΑΚΡΩΤΗΡΙΑΖΑΝ. ΔΕΝ ΑΦΗΣΑΝ ΤΣΟΥΤΣΟΥ ΓΙΑ ΤΣΟΥΤΣΟΥ ΜΕΝΟΣ ΑΨΥΧΟΛΟΓΗΤΟ...
No comments :
Post a Comment