Η Ελλάδα είναι ένας γεωπολιτικός θησαυρός, γιατί είναι θαλάσσιο σταυροδρόμι Δύσης και Ανατολής και επομένως μπορεί να αποτελεί ένα επικερδέστατο εμπορικό σταθμό για τις μεγάλες οικονομίες της γης, την Κίνα και τη Ρωσία. Οι Κινέζοι πήγαν στο μεγαλύτερο λιμάνι του Πειραιά με συμβάσεις και εργασιακές σχέσεις μάλλον προσβλητικές. Οι φίλοι και ομόθρησκοι Ρώσοι θέλουν τώρα στο λιμάνι του Βόλου, ενώ εξετάζουν και το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης. Πως γίνεται λοιπόν η Ελλάδα να έχει τέτοια ζήτηση από τις ισχυρές οικονομικές χώρες της γης (πρόσθεσε και τις ΗΠΑ και Γερμανία που θέλουν την ΑΟΖ αλλά και να ρυθμίζουν τα κυβερνητικά) και να είναι στα όρια της πτώχευσης και της κατάρρευσης; Γι αυτό φταίνε οι πολιτικοί μας που δεν έχουν το σθένος και τη διπλωματία να κλείσουν συμφωνίες σε όφελος του λαού, αλλά ενδεχομένως να τις κλείνουν μόνο για προσωπικό όφελος. Συμπέρασμα: Η Ελλάδα είναι πλούσια και την ξεπουλάνε!
Το ρωσικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Βόλου αποκάλυψε ο πρόεδρος του Ελληνορωσικού Επιμελητηρίου, Χρήστος Δήμας, στο περιθώριο εκδήλωσης για την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με το Επιμελητήριο Μαγνησίας. Ο κ. Δήμας μίλησε για ρωσικό ενδιαφέρον που αφορά ελληνικά λιμάνια με σημαντική θέση στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το λιμάνι του Βόλου είναι ένα μεικτό λιμάνι με εμπορικές και τουριστικές δραστηριότητες. Το κύριο στρατηγικό πρόβλημά του είναι η αύξηση της διακίνησης των φορτίων και η ενίσχυση της θέσης του στο λιμενικό ανταγωνισμό, με τη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα. Προς αυτή την κατεύθυνση απαιτείται η χρηματοδότηση της μελέτης ολοκλήρωσης της 3ης προβλήτας και άλλων έργων. Στο κομμάτι της κρουαζιέρας χρειάζεται, μετά την οριστική έγκριση του master plan του λιμένα, η υλοποίηση υποδομών υποδοχής κρουαζιερόπλοιων στην κεντρική προβλήτα, με την αξιοποίηση έτσι και του τερματικού σταθμού. Όσον αφορά στα οικονομικά μεγέθη του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, το 2011 τα συνολικά έσοδά του ανήλθαν σε 5.426.669 ευρώ, οι δαπάνες σε 4.854.308 ευρώ και οι επενδύσεις σε 545.496 ευρώ.
Το ρωσικό ενδιαφέρον για το λιμάνι του Βόλου αποκάλυψε ο πρόεδρος του Ελληνορωσικού Επιμελητηρίου, Χρήστος Δήμας, στο περιθώριο εκδήλωσης για την υπογραφή μνημονίου συνεργασίας με το Επιμελητήριο Μαγνησίας. Ο κ. Δήμας μίλησε για ρωσικό ενδιαφέρον που αφορά ελληνικά λιμάνια με σημαντική θέση στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Το λιμάνι του Βόλου είναι ένα μεικτό λιμάνι με εμπορικές και τουριστικές δραστηριότητες. Το κύριο στρατηγικό πρόβλημά του είναι η αύξηση της διακίνησης των φορτίων και η ενίσχυση της θέσης του στο λιμενικό ανταγωνισμό, με τη συνεργασία του ιδιωτικού τομέα. Προς αυτή την κατεύθυνση απαιτείται η χρηματοδότηση της μελέτης ολοκλήρωσης της 3ης προβλήτας και άλλων έργων. Στο κομμάτι της κρουαζιέρας χρειάζεται, μετά την οριστική έγκριση του master plan του λιμένα, η υλοποίηση υποδομών υποδοχής κρουαζιερόπλοιων στην κεντρική προβλήτα, με την αξιοποίηση έτσι και του τερματικού σταθμού. Όσον αφορά στα οικονομικά μεγέθη του Οργανισμού Λιμένος Βόλου, το 2011 τα συνολικά έσοδά του ανήλθαν σε 5.426.669 ευρώ, οι δαπάνες σε 4.854.308 ευρώ και οι επενδύσεις σε 545.496 ευρώ.
Του Γιάννη Τσαραγκλή
Μία νέα «πύλη» εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων από την χώρα μας, μετά τον Πειραιά, που θα διεκδικήσει κομμάτι της πίτας των εμπορευματικών μεταφορών από την Τουρκία επιχειρεί να δημιουργήσει σύντομα η ελληνική κυβέρνηση. Πρόκειται για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την υπάρχουσα γραμμή ώστε να συνδεθεί με τη Βουλγαρία (Βάρνα), ουσιαστικά παρακάμπτοντας τη θαλάσσια μεταφορά μέσω Βοσπόρου. Ηδη, από την ΕΡΓΟΣΕ συντάσσεται η σχετική μελέτη για να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου, ώστε η απευθείας σύνδεση με Βάρνα να λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων από το Βόσπορο, μειώνοντας τις περίπου 2,5 ημέρες που χρειάζεται σήμερα η μεταφορά σε περίπου 6 ώρες. Σύμφωνα με σχετική απάντηση στη Βουλή του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών Στ. Καλογιάννη, ο διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου σύνδεσης του Λιμένος Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ αναμένεται να διενεργηθεί τον Φεβρουάριο του 2013. Το έργο θα είναι έτοιμο σ' έναν χρόνο από τη δημοπράτησή του.
Μία νέα «πύλη» εισόδου και εξόδου εμπορευμάτων από την χώρα μας, μετά τον Πειραιά, που θα διεκδικήσει κομμάτι της πίτας των εμπορευματικών μεταφορών από την Τουρκία επιχειρεί να δημιουργήσει σύντομα η ελληνική κυβέρνηση. Πρόκειται για τη σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την υπάρχουσα γραμμή ώστε να συνδεθεί με τη Βουλγαρία (Βάρνα), ουσιαστικά παρακάμπτοντας τη θαλάσσια μεταφορά μέσω Βοσπόρου. Ηδη, από την ΕΡΓΟΣΕ συντάσσεται η σχετική μελέτη για να ξεκινήσει η υλοποίηση του έργου, ώστε η απευθείας σύνδεση με Βάρνα να λειτουργήσει σαν εναλλακτικό πέρασμα των προϊόντων από το Βόσπορο, μειώνοντας τις περίπου 2,5 ημέρες που χρειάζεται σήμερα η μεταφορά σε περίπου 6 ώρες. Σύμφωνα με σχετική απάντηση στη Βουλή του αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης και Υποδομών Στ. Καλογιάννη, ο διαγωνισμός για την κατασκευή του έργου σύνδεσης του Λιμένος Αλεξανδρούπολης με το σιδηροδρομικό δίκτυο του ΟΣΕ αναμένεται να διενεργηθεί τον Φεβρουάριο του 2013. Το έργο θα είναι έτοιμο σ' έναν χρόνο από τη δημοπράτησή του.
Η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμένα Αλεξανδρούπολης με το διεθνές δίκτυο θα καταστήσει το λιμάνι υψίστης στρατηγικής σημασίας με το σιδηροδρομικό άξονα Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη, μέσω του οποίου θα παρακάμπτονται τα στενά του Βοσπόρου, για διάφορα φορτία και κυρίως κοντέινερ. Η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει τα δύο λιμάνια υπάρχει εδώ και δεκαετίας και μάλιστα το βουλγαρικό της τμήμα αναβαθμίζεται με κοινοτικά κονδύλια, αλλά για 300 μέτρα η σύνδεση του δικτύου του ΟΣΕ με το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης δεν έχει ολοκληρωθεί. Οι δύο λιμενικοί οργανισμοί του Μπουργκάς και της Αλεξανδρούπολης έχουν επί της ουσίας συμφωνήσει για την υλοποίηση της σύνδεσης και έχουν καταθέσει μάλιστα σχετική πρόταση για την ηλεκτροκίνηση της γραμμής «Sea2Sea», που εγκρίθηκε από την Κομισιόν. Η κατασκευή του έργου θα ενταχθεί για χρηματοδότηση στο ΠΕΠ Μακεδονίας-Θράκης, καθώς αντιμετωπίζεται από το υπουργείο με κάθε σοβαρότητα, ώστε να υπάρξει το μέγιστο όφελος για το λιμάνι, για τον ΟΣΕ αλλά και για την οικονομία. Σήμερα, η σύνδεση του Αιγαίου με τη Μαύρη Θάλασσα πραγματοποιείται μέσω των στενών του Βοσπόρου. Η θαλάσσια σύνδεση, όμως, λόγω της μοναδικότητας αλλά και της γεωγραφίας της θέσης συνοδεύεται από σειρά προβλημάτων. Μεταξύ αυτών, τα σημαντικότερα είναι το υψηλό κόστος (είτε με τη μορφή τελών διέλευσης είτε με τη μορφή αυξημένου χρόνου διέλευσης) και ο αυξημένος κίνδυνος ατυχημάτων (θέματα ασφάλειας και περιβαλλοντικών επιπτώσεων σε περίπτωση κάποιου ατυχήματος), ως αποτελέσματα της υψηλής συμφόρησής της.
Ως εκ τούτου, εκτιμάται ότι ο διάδρομος Sea2Sea θα μπορούσε να λειτουργήσει ως εναλλακτική διαδρομή της διάσχισης των στενών του Βοσπόρου για συγκεκριμένους τύπους φορτίων. Αξιοσημείωτο είναι ότι σήμερα για τη διέλευση ενός φορτίου από το Βόσπορο, που ξεκινά από Πειραιά για Τσεχία, απαιτούνται περίπου 120 χιλ. ευρώ, ενώ η ανάλογη μετακίνηση με το τρένο θα κοστίζει για ένα κοντέινερ 60.000 ευρώ! Την ισχυροποίηση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης αλλά και της Θεσσαλονίκης, τα οποία θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν ως εναλλακτικά από αυτά του Πειραιά, θα επιφέρει η σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης. Στο πλαίσιο αυτό, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο ελκυστική σε οποιοδήποτε αγοραστή, μια και το πρώτο τρίμηνο του 2013 ο φάκελος για την ιδιωτικοποίησης της εταιρείας θα παραπεμφθεί στο ΤΑΙΠΕΔ. Πάντως, δεν είναι τυχαίο ότι, μεταξύ άλλων, ενδιαφέρον για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχουν ήδη δείξει οι Ρώσοι, οι οποίοι χρησιμοποιούν επί το πλείστον τον Βόσπορο για τη διακίνηση των πλοίων τους.
http://www.imerisia.gr/default.asp?catid=26496
http://kostasxan.blogspot.gr/2012/11/blog-post_7125.html
No comments :
Post a Comment