Δρομολόγια από και προς τη γειτονική ΠΓΔΜ κάνουν ακόμη και πέντε φορές την ημέρα ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων οχημάτων για να γεμίσουν το ρεζερβουάρ του αυτοκινήτου τους. Μετά από κάθε δρομολόγιο αδειάζουν το πετρέλαιο με ένα λάστιχο στη δεξαμενή τους ώστε να το χρησιμοποιήσουν για να καλύψουν τις ανάγκες του νοικοκυριού τους για θέρμανση. Οι υψηλές τιμές του πετρελαίου θέρμανσης και η εξίσωσή τους με αυτές του πετρελαίου κίνησης στην Ελλάδα έχουν οδηγήσει τους κατοίκους της Φλώρινας σε τέτοιου είδους «τεχνάσματα» προκειμένου να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες του χειμώνα που πλήττει με σφοδρό τρόπο το νομό. Την ίδια στιγμή σε απόγνωση δηλώνουν ότι βρίσκονται οι ιδιοκτήτες πρατηρίων καυσίμων καθώς η ζήτηση για πετρέλαιο θέρμανσης είναι ελάχιστη. Τα παραπάνω αναφέρει στο Αθηναϊκό Πρακτορείο ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Φλώρινας και της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών, Βιοτεχνών και Εμπόρων, Σάββας Σαπαλίδης, με αφορμή τις κινητοποιήσεις που ξεκίνησαν στην περιοχή σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την υψηλή τιμή του πετρελαίου θέρμανσης. Από το πρωί της Δευτέρας οι καταστηματάρχες της πόλης έχουν αναρτήσει μαύρες σημαίες στα καταστήματά τους ενώ οι βενζινοπώλες γνωστοποίησαν ότι σήμερα, πρώτη ημέρα έναρξης της διανομής του πετρελαίου θέρμανσης, οι ίδιοι δεν πρόκειται να προμηθευτούν ή να διανείμουν πετρέλαιο στους καταναλωτές.
Τα συνεχή δρομολόγια από και προς τα σύνορα επιβεβαιώνει και ο προσωρινός πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών Φλώρινας Γιώργος Βουλγαρίδης, ωστόσο επισημαίνει ότι δεν έχουν αναφερθεί ακόμη περιστατικά παράνομης μεταφοράς πετρελαίου θέρμανσης από την ΠΓΔΜ στη Φλώρινα. Παρ όλα αυτά, και επειδή «η πενία τέχνας κατεργάζεται», ο κ. Σαπαλίδης δηλώνει με νόημα: «δεν αποκλείεται σε λίγο να δούμε να έρχονται στην περιοχή ακόμη και βαρέλια με πετρέλαιο θέρμανσης». Διαφορετική είναι η εικόνα στα σύνορα των Σερρών με τη Βουλγαρία, για τα οποία ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Καταστηματαρχών Βενζινοπωλών του νομού Γιώργος Κοτζάογλου, διευκρινίζει ότι δεν υπάρχουν περιστατικά παρόμοια με εκείνα της Φλώρινας. Αποδίδει δε το γεγονός αυτό στη διαφορετική φορολογία των καυσίμων στη Βουλγαρία και την ΠΓΔΜ, κάτι που, όπως λέει, καθιστά ασύμφορη τη μεταφορά πετρελαίου από τη Βουλγαρία ώστε να χρησιμοποιηθεί για λόγους θέρμανσης. Τονίζει, πάντως, πως σε ό,τι αφορά την προμήθεια βενζίνης για τα αυτοκίνητα από τη γειτονική χώρα, η περιοχή των Σερρών χάνει ημερησίως 30.000 λίτρα καυσίμου, με τεράστιες απώλειες στο εισόδημα των βενζινοπωλών. «Λαθρεμπόριο σημαίνει ακόμη και να φέρνει κάποιος με το αυτοκίνητό του τέσσερα πέντε μπιτόνια βενζίνη ώστε να τα χρησιμοποιήσουν τυχόν συγγενείς και γνωστό για τα δικά τους αυτοκίνητα» τονίζει και επαναφέρει το αίτημα για την εγκατάσταση κλιμακίων του ΣΟΔΕ σε όλες τις πύλες εισόδου προς τη χώρα μας. Σχετικό αίτημα για την τοποθέτηση συστήματος ελέγχου εισροών - εκροών καυσίμων σε όλο το πλέγμα της διοίκησης έχει διατυπώσει και η Ένωση Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων του νομού Κιλκίς στον αντιπεριφερειάρχη, Χρήστο Γκουντενούδη, ο οποίος έστειλε αντίστοιχη επιστολή στον υπουργό Ανάπτυξης.
Τα συνεχή δρομολόγια από και προς τα σύνορα επιβεβαιώνει και ο προσωρινός πρόεδρος του Σωματείου Βενζινοπωλών Φλώρινας Γιώργος Βουλγαρίδης, ωστόσο επισημαίνει ότι δεν έχουν αναφερθεί ακόμη περιστατικά παράνομης μεταφοράς πετρελαίου θέρμανσης από την ΠΓΔΜ στη Φλώρινα. Παρ όλα αυτά, και επειδή «η πενία τέχνας κατεργάζεται», ο κ. Σαπαλίδης δηλώνει με νόημα: «δεν αποκλείεται σε λίγο να δούμε να έρχονται στην περιοχή ακόμη και βαρέλια με πετρέλαιο θέρμανσης». Διαφορετική είναι η εικόνα στα σύνορα των Σερρών με τη Βουλγαρία, για τα οποία ο Πρόεδρος του Συνδέσμου Καταστηματαρχών Βενζινοπωλών του νομού Γιώργος Κοτζάογλου, διευκρινίζει ότι δεν υπάρχουν περιστατικά παρόμοια με εκείνα της Φλώρινας. Αποδίδει δε το γεγονός αυτό στη διαφορετική φορολογία των καυσίμων στη Βουλγαρία και την ΠΓΔΜ, κάτι που, όπως λέει, καθιστά ασύμφορη τη μεταφορά πετρελαίου από τη Βουλγαρία ώστε να χρησιμοποιηθεί για λόγους θέρμανσης. Τονίζει, πάντως, πως σε ό,τι αφορά την προμήθεια βενζίνης για τα αυτοκίνητα από τη γειτονική χώρα, η περιοχή των Σερρών χάνει ημερησίως 30.000 λίτρα καυσίμου, με τεράστιες απώλειες στο εισόδημα των βενζινοπωλών. «Λαθρεμπόριο σημαίνει ακόμη και να φέρνει κάποιος με το αυτοκίνητό του τέσσερα πέντε μπιτόνια βενζίνη ώστε να τα χρησιμοποιήσουν τυχόν συγγενείς και γνωστό για τα δικά τους αυτοκίνητα» τονίζει και επαναφέρει το αίτημα για την εγκατάσταση κλιμακίων του ΣΟΔΕ σε όλες τις πύλες εισόδου προς τη χώρα μας. Σχετικό αίτημα για την τοποθέτηση συστήματος ελέγχου εισροών - εκροών καυσίμων σε όλο το πλέγμα της διοίκησης έχει διατυπώσει και η Ένωση Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων του νομού Κιλκίς στον αντιπεριφερειάρχη, Χρήστο Γκουντενούδη, ο οποίος έστειλε αντίστοιχη επιστολή στον υπουργό Ανάπτυξης.
No comments :
Post a Comment