Συχνά αναφέρεται ότι οι αγορές είναι πολύ πιο μπροστά στις εξελίξεις από τους πολιτικούς μιας όποιας χώρας. Εάν ισχύει αυτό και στην περίπτωση της πολυεθνικής εταιρίας EADS, το επιστέγασμα του συμβιβασμού στην Ευρώπη, σύντομα ο χρόνος θα δείξει. Σε ποιό βαθμό θα επηρεάσουν το μέλλον μιας Ευρώπης, η οποία διανύει περίοδο παρατεταμένης κρίσης; H EADS και BAE σκέφτονται να δημιουργήσουν τη μεγαλύτερη εταιρία όπλων στον κόσμο. Ο αντίπαλος της Boeing θα πέσει έτσι πολύ πίσω. Ακόμα, οι Αμερικανοί δείχνουν ότι δεν έχουν εντυπωσιαστεί. Έχει μια "βαθιά πίστη" στη δύναμη της εταιρείας, δήλωσε ο CEO της Boeing, Jim McNerney, στη δεξαμενή σκέψης Συμβούλιο Εξωτερικών Σχέσεων (Council on Foreign Relations) στην Ουάσιγκτον. "Δεν βλέπω αυτό ως κάτι που θα μπορούσε να μας βλάψει ριζικά." Μάλλον ενδεικτικό του βήματος η "παγκόσμια ενοποίηση", η οποία λαμβάνει χώρα. Οι δύο γίγαντες της βιομηχανίας EADS και BAE Systems βρίσκονται σε συνομιλίες για μια συγχώνευση. Ο νέος όμιλος θα έχει μια εκτιμώμενη αξία των 48 δισ. δολαρίων, η μεγαλύτερη εταιρία άμυνας στον κόσμο και θα ξεπεράσει έτσι την Boeing, τον ηγέτη της αγοράς όσον αφορά τις πωλήσεις. Η EADS θα πάρει το 60 τοις εκατό των μετοχών, η βρετανική εταιρεία BAE Systems το 40 τοις εκατό. Το σχέδιο είναι ότι οι κυβερνήσεις της Γαλλίας, Γερμανίας και Βρετανίας θα έχουν στην κατοχή τους ειδικές μετοχές, προκειμένου να προστατεύσουν τα συμφέροντά τους. Με αυτό το βήμα, ο νέος Όμιλος είναι να προστατευτεί από μια επιθετική εξαγορά στον ευαίσθητο τομέα των εξοπλισμών.
Μέχρι σήμερα, ένα σύμφωνο μετόχων μεταξύ των κυβερνήσεων της Γερμανίας και της Γαλλίας είχε εγγυηθεί τα συμφέροντα των δύο χωρών στην EADS. Οι εν εξελίξει συζητήσεις έχουν προκαλέσει σάλο. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για μια συγχώνευση, διεξάγονται συνομιλίες με πολλές κυβερνήσεις. Η γαλλική EADS, ο μεγαλομέτοχος Arnaud Lagardère, δεν έχει ακόμη εγκρίνει τη συμφωνία. Ούτε και η ομοσπονδιακή κυβέρνηση στο Βερολίνο. Ωστόσο, υπάρχουν τουλάχιστον ενθαρρυντικά σημάδια στις συμμετέχουσες χώρες για την προτεινόμενη συγχώνευση. Οι αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών, είναι απίθανο να σταθούν εμπόδιο στη συγχώνευση. Το Αμερικανικό Πεντάγωνο και το αμερικανικό καρτέλ δεν θα μπορούσαν να μπλοκάρουν τη συγχώνευση. Αυτό συνδέεται, μεταξύ άλλων, με το θέμα ότι η μητρική εταιρεία της Airbus, η EADS, δεν έχει λάβει σχεδόν καθόλου αμυντικές συμβάσεις από την αμερικανική κυβέρνηση. Επιπλέον, υπάρχει μικρή επικάλυψη στις επιχειρήσεις της EADS με τις επιχειρήσεις της BAE στις ΗΠΑ, σε συμβάσεις για ελικόπτερα και υποβρύχια. Μέχρι στιγμής, το Πεντάγωνο, σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπου του, δεν έχει ενημερωθεί επισήμως σχετικά με την προτεινόμενη συγχώνευση.
http://www.fox2magazine.net/
Μέχρι σήμερα, ένα σύμφωνο μετόχων μεταξύ των κυβερνήσεων της Γερμανίας και της Γαλλίας είχε εγγυηθεί τα συμφέροντα των δύο χωρών στην EADS. Οι εν εξελίξει συζητήσεις έχουν προκαλέσει σάλο. Στο πλαίσιο της προετοιμασίας για μια συγχώνευση, διεξάγονται συνομιλίες με πολλές κυβερνήσεις. Η γαλλική EADS, ο μεγαλομέτοχος Arnaud Lagardère, δεν έχει ακόμη εγκρίνει τη συμφωνία. Ούτε και η ομοσπονδιακή κυβέρνηση στο Βερολίνο. Ωστόσο, υπάρχουν τουλάχιστον ενθαρρυντικά σημάδια στις συμμετέχουσες χώρες για την προτεινόμενη συγχώνευση. Οι αρχές των Ηνωμένων Πολιτειών, είναι απίθανο να σταθούν εμπόδιο στη συγχώνευση. Το Αμερικανικό Πεντάγωνο και το αμερικανικό καρτέλ δεν θα μπορούσαν να μπλοκάρουν τη συγχώνευση. Αυτό συνδέεται, μεταξύ άλλων, με το θέμα ότι η μητρική εταιρεία της Airbus, η EADS, δεν έχει λάβει σχεδόν καθόλου αμυντικές συμβάσεις από την αμερικανική κυβέρνηση. Επιπλέον, υπάρχει μικρή επικάλυψη στις επιχειρήσεις της EADS με τις επιχειρήσεις της BAE στις ΗΠΑ, σε συμβάσεις για ελικόπτερα και υποβρύχια. Μέχρι στιγμής, το Πεντάγωνο, σύμφωνα με δηλώσεις εκπροσώπου του, δεν έχει ενημερωθεί επισήμως σχετικά με την προτεινόμενη συγχώνευση.
http://www.fox2magazine.net/
No comments :
Post a Comment