Τα F-35 ΜUT σε 60 μήνες από σήμερα θα έχουν σχηματίσει την πρώτη επιχειρησιακή τους Μοίρα και η Ελλάδα θα υποστεί αυτό που δεν μπορεί να αποφύγει... Η Διοίκηση Τουρκικών Αεροπορικών Δυνάμεων (THK: Turk Hava Kuvvetleri) ανακοινωσε ότι τα έργα υποδομής (κατασκευή υπόστεγων, συνεργείων, κτιρίων, κλπ.) προχωρούν με γοργούς ρυθμούς στην 7η Κύρια Βάση Αεριωθουμένων (7 AJU: Ana Jet Ussu) στο Erhac της επαρχίας της Μαλάτιας όπου θα εδρεύουν τα πρώτα F-35 MTU (Musterek Taaruz Ucagi).
Μία ματιά στον συνημμένο χάρτη αρκεί να γίνει άμεσα αντιληπτό ότι η κατανομή των F-35 MTU από την THK στις συγκεκριμένες αεροπορικές βάσεις, σίγουρα επηρεάστηκε από τη διαμορφούμενη γεωπολιτική πραγματικότητα στην περιοχή. Η τοποθέτηση τους κεντρικά στην τουρκική ενδοχώρα επιτρέπει την ταχεία εμπλοκή τους σε επιχειρήσεις κρούσης τόσο στο Αιγαίο–ηπειρωτική Ελλάδα (περίπου 900 χλμ. από την 1 AJU μέχρι τις δυτικές ακτές της Πελοποννήσου), όσο και την Ανατολική Μεσόγειο–Κύπρο (περίπου 600 χλμ., από την 7 AJU μέχρι την Κύπρο), όπως επίσης και τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μέση Ανατολή (Συρία, Ισραήλ, κλπ.). Σημειώνεται ότι σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις οι ενδεικτικές αποστάσεις που αναφέρονται είναι μικρότερες της ονομαστικής εμβέλειας μάχης των 1.093 χιλιομέτρων που προβλέπεται για το μαχητικό (με μόνο το εσωτερικό καύσιμο) και προφανώς ο εναέριος ανεφοδιασμός τους από τα 7 KC-135R-CRAG Stratotanker που επιχειρεί η 101 Filo «Asena» στο Ιντσιρλίκ (Άδανα), θα την επεκτείνει ακόμη περισσότερο.
Η δημιουργία βάσεων των F-35 στα σημεία της κεντρικής ενδοχώρας αναμενόμενη, αφού εκεί εδρεύουν και σήμερα οι βασικές Μοίρες κρούσης, πέρα από αυτή την Μπαντίρμα. Από το Εσκί Σεχίρ μέχρι π.χ. την Λέσβο μια χαμηλή υποηχητική πτήσης σε προφίλ hi-lo-hi είναι διάρκειας 30' μόλις, ενώ μέχρι την βάση του Αραξου είναι μία-μιάμιση ώρα (900 χλμ) ανάλογα με το προφίλ της πτήσης και την ταχύτητα. Εγγύτερα στην Κύπρο είναι 7 AJU μέχρι την Κύπρο), όπως επίσης και τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μέση Ανατολή (Συρία, Ισραήλ, κλπ.). Σημειώνεται ότι το αεροσκάφος με πλήρη εσωτερικό οπλισμό, δηλαδή σε διαμόφωση stealth έχει ακτίνα δράσης 1100 χλμ η οποία βέβαια είναι θεωρητική, αφού με ένα και μόνο ανεφοδιασμό στον αέρα από τα 7 KC-135R-CRAG Stratotanker που επιχειρεί η 101 Filo «Asena» στο Ιντσιρλίκ (Άδανα), διπλασιάζεται.
- Ως η πρώτη μοίρα που θα επιχειρήσει με το F-35 MTU έχει καθοριστεί η 172 Filo «Sahin» της 7 AJU, η οποία οργανικά ανήκει στη 2η Διοίκηση Τακτικών Αεροπορικών Δυνάμεων (2 HKK).
- Η δεύτερη μοίρα που θα εξοπλιστεί με το F-35 θα είναι η 171 Filo «Korsan» (επίσης της 7ης Κύριας Βάσης Αεριωθουμένων), η οποία θα μεταβιβάσει τα μαχητικά F-4E Terminator 2020 στην 111 Filo «Panter» της 1ης Κύριας Βάσης Αεριωθουμένων (1 AJU), στο Εσκισεχίρ.
Σε δεύτερη φάση με το F-35 θα εξοπλιστούν δύο μοίρες της 1 AJU (111 Filo και 112 Filo «Seytan»). Τέλος σε αντίθεση με τον αρχικό σχεδιασμό αποφασίστηκε τελικά να μην εξοπλιστεί με το F-35 MTU η 132 Filo (μοίρα τακτικής εκπαίδευσης) «Hancer» η οποία σήμερα επιχειρεί με μαχητικά F-4E Terminator 2020 και F-16C/-D Block 40.
Ενώ στην Ελλάδα οι πολιτικές ηγεσίες μιλάνε ακόμα και σήμερα για "άμεσες μειώσεις στους εξοπλισμούς" (σχετική ανακοίνωση του εταίρου του κυβερνητικού συνασπισμού της ΔΗΜΑΡ, πριν δύο ώρες αλλά και ο Α.Σαμαράς είπε στον Ζ.Κ.Γιουνκερ ότι "Υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω μειώσεις των αμυντικών δαπανών" αν πιστέψουμε την εφημερίδα Handelsblatt), στην Τουρκία ετοιμάζονται να λύσουν οριστικά, με τον τρόπο που ξέρουν καλύτερα, τις "διενέξεις" με την Ελλάδα. Στην Ελλάδα πέρα από κάποιες συζητήσεις για δημιουργία πυραυλικού φράγματος στο Α.Αιγαίο, οι οποίες προσκρούουν στην άρνηση της τρόϊκα να εγκρίνει την χρηματοδότηση του σχετικού πρόγραμματος από την Ρωσία, ετοιμαζόμαστε να αποσύρουμε μέχρι και 130 μαχητικά για να πάρουν οι δανειστές τα λεφτά τους πίσω. Για Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος, ούτε κατά διάνοια δεν γίνεται κάποια συζήτηση. Άλλστε σήμερα είναι πια αργά. Δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε τίποτα προς την κατεύθυνση αυτή. To F-35 αλλάζει τα πάντα στην ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο και αν δεν βρεθει άμεσα τρόπος αντιμετώπισής του, τότε οι πολιτικοί που έχουν την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας σήμερα θα ευθύνονται στο ακέραιο για τον ακρωτηριασμό της. Το θέμα είναι εξίσου σοβαρό ή και σοβαρότερο από το αν θα βγει η Ελλάδα ή όχι από το ευρώ και όποιος κάνει πως δεν το καταλαβαίνει είναι η βλάκας ή προδότης. Το θέμα είναι στο τέλος πως θα πάρει ο Ελληνισμός πίσω τα εδάφη που είναι νομοτελειακά βέβαιο ότι θα χάσει...
Παράλληλα στην Τουρκία έχει ήδη αρχίσει η απόσυρση των μαχητικών F-4E/TM (που είχαν εκσυγχρονιστεί στο πλαίσιο του προγράμματος Simsek [«αστραπή»] με νέα ηλεκτρονικά, σύστημα ναυτιλίας, κρυπτασφαλισμένο επικοινωνιακό εξοπλισμό και νέο υπολογιστή αποστολής), τα οποία αρχικά προβλεπόταν να παραμείνουν σε υπηρεσία μέχρι τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας. Φαίνεται όμως ότι το υψηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης αναγκάζει τους Τούρκους να τα αποσύρουν αρκετά νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό. Έτσι στις 12 Ιουνίου η 112 Filo «Seytan» ολοκλήρωσε την πτητική της δραστηριότητα και τα 18 αεροσκάφη F-4E (εκ των οποίων τα 16 F-4E/TM) αποσύρθηκαν. Ειρήσθω εν παρόδω ότι τον δρόμο του παροπλισμού πολύ πιθανά θα ακολουθήσουν και τα 15 αεροσκάφη τακτικής αναγνώρισης RF-4E/TM Isik της 173 Filo «Safak», τα οποία επρόκειτο να υποστούν αναβάθμιση των αισθητήρων τακτικής αναγνώρισης με την ενσωμάτωση ηλεκτρο-οπτικών και ατρακτιδίων με ραντάρ συνθετικής απεικόνισης (SAR) ισραηλινής προέλευσης. Όμως η επιδείνωση των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών ανέστειλε την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος και τα εν λόγω αεροσκάφη συνεχίζουν να επιχειρούν με τον αρχικό εξοπλισμό τακτικής αναγνώρισης που σε σχέση με τις σύγχρονες επιχειρησιακές απαιτήσεις θεωρείται ανεπαρκής. Και σε αυτή την περίπτωση το υψηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης εκτιμάται ότι θα αποβεί καθοριστικός παράγοντας για τον παροπλισμό τους. Με βάση τις παραπάνω πληροφορίες, φαίνεται ότι έχοντας εξασφαλισμένη (παρά τα προβλήματα, κυρίως κόστους, που αντιμετωπίζει το πρόγραμμα JSF αποτελεί πλέον πολύ μεγάλο επιχειρησιακό, πολιτικό και οικονομικό–βιομηχανικό στοίχημα) την ανανέωση του αεροπορικού της δυναμικού, η THK δεν διστάζει να αποσύρει από την ενεργό υπηρεσία πεπαλαιωμένα αεροσκάφη τα οποία (αν και εκσυγχρονίστηκαν πρόσφατα) εν τούτοις απαιτούν υψηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης. Με αυτό τον τρόπο εξοικονομούνται οικονομικοί πόροι και προετοιμάζεται με τον καλύτερο τρόπο η ένταξη σε υπηρεσία του F-35 MTU.
http://www.defencenet.gr/defence/index.php
http://www.defence-point.gr/news/?p=56822
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΔΕΙΤΕ: Μαχητικό F-35 stealth: Ο νέος σούπερ άσσος των αερομαχιών;;; ΛΟΓΟΣ-ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ
Μία ματιά στον συνημμένο χάρτη αρκεί να γίνει άμεσα αντιληπτό ότι η κατανομή των F-35 MTU από την THK στις συγκεκριμένες αεροπορικές βάσεις, σίγουρα επηρεάστηκε από τη διαμορφούμενη γεωπολιτική πραγματικότητα στην περιοχή. Η τοποθέτηση τους κεντρικά στην τουρκική ενδοχώρα επιτρέπει την ταχεία εμπλοκή τους σε επιχειρήσεις κρούσης τόσο στο Αιγαίο–ηπειρωτική Ελλάδα (περίπου 900 χλμ. από την 1 AJU μέχρι τις δυτικές ακτές της Πελοποννήσου), όσο και την Ανατολική Μεσόγειο–Κύπρο (περίπου 600 χλμ., από την 7 AJU μέχρι την Κύπρο), όπως επίσης και τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μέση Ανατολή (Συρία, Ισραήλ, κλπ.). Σημειώνεται ότι σε όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις οι ενδεικτικές αποστάσεις που αναφέρονται είναι μικρότερες της ονομαστικής εμβέλειας μάχης των 1.093 χιλιομέτρων που προβλέπεται για το μαχητικό (με μόνο το εσωτερικό καύσιμο) και προφανώς ο εναέριος ανεφοδιασμός τους από τα 7 KC-135R-CRAG Stratotanker που επιχειρεί η 101 Filo «Asena» στο Ιντσιρλίκ (Άδανα), θα την επεκτείνει ακόμη περισσότερο.
Η δημιουργία βάσεων των F-35 στα σημεία της κεντρικής ενδοχώρας αναμενόμενη, αφού εκεί εδρεύουν και σήμερα οι βασικές Μοίρες κρούσης, πέρα από αυτή την Μπαντίρμα. Από το Εσκί Σεχίρ μέχρι π.χ. την Λέσβο μια χαμηλή υποηχητική πτήσης σε προφίλ hi-lo-hi είναι διάρκειας 30' μόλις, ενώ μέχρι την βάση του Αραξου είναι μία-μιάμιση ώρα (900 χλμ) ανάλογα με το προφίλ της πτήσης και την ταχύτητα. Εγγύτερα στην Κύπρο είναι 7 AJU μέχρι την Κύπρο), όπως επίσης και τη Μαύρη Θάλασσα και τη Μέση Ανατολή (Συρία, Ισραήλ, κλπ.). Σημειώνεται ότι το αεροσκάφος με πλήρη εσωτερικό οπλισμό, δηλαδή σε διαμόφωση stealth έχει ακτίνα δράσης 1100 χλμ η οποία βέβαια είναι θεωρητική, αφού με ένα και μόνο ανεφοδιασμό στον αέρα από τα 7 KC-135R-CRAG Stratotanker που επιχειρεί η 101 Filo «Asena» στο Ιντσιρλίκ (Άδανα), διπλασιάζεται.
- Ως η πρώτη μοίρα που θα επιχειρήσει με το F-35 MTU έχει καθοριστεί η 172 Filo «Sahin» της 7 AJU, η οποία οργανικά ανήκει στη 2η Διοίκηση Τακτικών Αεροπορικών Δυνάμεων (2 HKK).
- Η δεύτερη μοίρα που θα εξοπλιστεί με το F-35 θα είναι η 171 Filo «Korsan» (επίσης της 7ης Κύριας Βάσης Αεριωθουμένων), η οποία θα μεταβιβάσει τα μαχητικά F-4E Terminator 2020 στην 111 Filo «Panter» της 1ης Κύριας Βάσης Αεριωθουμένων (1 AJU), στο Εσκισεχίρ.
Σε δεύτερη φάση με το F-35 θα εξοπλιστούν δύο μοίρες της 1 AJU (111 Filo και 112 Filo «Seytan»). Τέλος σε αντίθεση με τον αρχικό σχεδιασμό αποφασίστηκε τελικά να μην εξοπλιστεί με το F-35 MTU η 132 Filo (μοίρα τακτικής εκπαίδευσης) «Hancer» η οποία σήμερα επιχειρεί με μαχητικά F-4E Terminator 2020 και F-16C/-D Block 40.
Ενώ στην Ελλάδα οι πολιτικές ηγεσίες μιλάνε ακόμα και σήμερα για "άμεσες μειώσεις στους εξοπλισμούς" (σχετική ανακοίνωση του εταίρου του κυβερνητικού συνασπισμού της ΔΗΜΑΡ, πριν δύο ώρες αλλά και ο Α.Σαμαράς είπε στον Ζ.Κ.Γιουνκερ ότι "Υπάρχουν περιθώρια για περαιτέρω μειώσεις των αμυντικών δαπανών" αν πιστέψουμε την εφημερίδα Handelsblatt), στην Τουρκία ετοιμάζονται να λύσουν οριστικά, με τον τρόπο που ξέρουν καλύτερα, τις "διενέξεις" με την Ελλάδα. Στην Ελλάδα πέρα από κάποιες συζητήσεις για δημιουργία πυραυλικού φράγματος στο Α.Αιγαίο, οι οποίες προσκρούουν στην άρνηση της τρόϊκα να εγκρίνει την χρηματοδότηση του σχετικού πρόγραμματος από την Ρωσία, ετοιμαζόμαστε να αποσύρουμε μέχρι και 130 μαχητικά για να πάρουν οι δανειστές τα λεφτά τους πίσω. Για Νέο Μαχητικό Αεροσκάφος, ούτε κατά διάνοια δεν γίνεται κάποια συζήτηση. Άλλστε σήμερα είναι πια αργά. Δεν προλαβαίνουμε να κάνουμε τίποτα προς την κατεύθυνση αυτή. To F-35 αλλάζει τα πάντα στην ισορροπία δυνάμεων στο Αιγαίο και αν δεν βρεθει άμεσα τρόπος αντιμετώπισής του, τότε οι πολιτικοί που έχουν την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας σήμερα θα ευθύνονται στο ακέραιο για τον ακρωτηριασμό της. Το θέμα είναι εξίσου σοβαρό ή και σοβαρότερο από το αν θα βγει η Ελλάδα ή όχι από το ευρώ και όποιος κάνει πως δεν το καταλαβαίνει είναι η βλάκας ή προδότης. Το θέμα είναι στο τέλος πως θα πάρει ο Ελληνισμός πίσω τα εδάφη που είναι νομοτελειακά βέβαιο ότι θα χάσει...
Παράλληλα στην Τουρκία έχει ήδη αρχίσει η απόσυρση των μαχητικών F-4E/TM (που είχαν εκσυγχρονιστεί στο πλαίσιο του προγράμματος Simsek [«αστραπή»] με νέα ηλεκτρονικά, σύστημα ναυτιλίας, κρυπτασφαλισμένο επικοινωνιακό εξοπλισμό και νέο υπολογιστή αποστολής), τα οποία αρχικά προβλεπόταν να παραμείνουν σε υπηρεσία μέχρι τα τέλη της τρέχουσας δεκαετίας. Φαίνεται όμως ότι το υψηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης αναγκάζει τους Τούρκους να τα αποσύρουν αρκετά νωρίτερα από τον αρχικό προγραμματισμό. Έτσι στις 12 Ιουνίου η 112 Filo «Seytan» ολοκλήρωσε την πτητική της δραστηριότητα και τα 18 αεροσκάφη F-4E (εκ των οποίων τα 16 F-4E/TM) αποσύρθηκαν. Ειρήσθω εν παρόδω ότι τον δρόμο του παροπλισμού πολύ πιθανά θα ακολουθήσουν και τα 15 αεροσκάφη τακτικής αναγνώρισης RF-4E/TM Isik της 173 Filo «Safak», τα οποία επρόκειτο να υποστούν αναβάθμιση των αισθητήρων τακτικής αναγνώρισης με την ενσωμάτωση ηλεκτρο-οπτικών και ατρακτιδίων με ραντάρ συνθετικής απεικόνισης (SAR) ισραηλινής προέλευσης. Όμως η επιδείνωση των σχέσεων μεταξύ των δύο χωρών ανέστειλε την υλοποίηση του συγκεκριμένου προγράμματος και τα εν λόγω αεροσκάφη συνεχίζουν να επιχειρούν με τον αρχικό εξοπλισμό τακτικής αναγνώρισης που σε σχέση με τις σύγχρονες επιχειρησιακές απαιτήσεις θεωρείται ανεπαρκής. Και σε αυτή την περίπτωση το υψηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης εκτιμάται ότι θα αποβεί καθοριστικός παράγοντας για τον παροπλισμό τους. Με βάση τις παραπάνω πληροφορίες, φαίνεται ότι έχοντας εξασφαλισμένη (παρά τα προβλήματα, κυρίως κόστους, που αντιμετωπίζει το πρόγραμμα JSF αποτελεί πλέον πολύ μεγάλο επιχειρησιακό, πολιτικό και οικονομικό–βιομηχανικό στοίχημα) την ανανέωση του αεροπορικού της δυναμικού, η THK δεν διστάζει να αποσύρει από την ενεργό υπηρεσία πεπαλαιωμένα αεροσκάφη τα οποία (αν και εκσυγχρονίστηκαν πρόσφατα) εν τούτοις απαιτούν υψηλό κόστος λειτουργίας και συντήρησης. Με αυτό τον τρόπο εξοικονομούνται οικονομικοί πόροι και προετοιμάζεται με τον καλύτερο τρόπο η ένταξη σε υπηρεσία του F-35 MTU.
http://www.defencenet.gr/defence/index.php
http://www.defence-point.gr/news/?p=56822
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΔΕΙΤΕ: Μαχητικό F-35 stealth: Ο νέος σούπερ άσσος των αερομαχιών;;; ΛΟΓΟΣ-ΑΝΤΙΛΟΓΟΣ
No comments :
Post a Comment