08/07/2012

Tεχνολογία αποφυγής συγκρούσεων UAV-αεροσκαφών - WiPAK: ΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΣΤΟ ΟΠΛΟ ΜΕΣΩ ΑΣΥΡΜΑΤΗΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ

Ο κορεσμός από UAV και μαχητικά αεροσκάφη ο οποίος αναμένεται να επικρατήσει στο μελλοντικό πεδίο μάχης και οι κίνδυνοι σύγκρουσης που αυτός συνεπάγεται αφού τα UAV δεν διαθέτουν τον ανθρώπινο παράγοντα διόρθωσης ή ακαριαίας επιλογής πορείας, οδήγησε την USAF να αναπτύξει ειδική τεχνολογία που προσφέρουν οι βιομηχανίες, στον τομέα των συστημάτων προειδοποίησης σύγκρουσης αεροσκαφών. Όπως ανακοινώθηκε, στόχος είναι να επιτευχθεί δυνατότητα ενός Αερομεταφερόμενου Αισθητήρα Αποφυγής Σύγκρουσης, μαζί με το απαραίτητο λογισμικό, για χρήση από τα Μη Επανδρωμένα Αεροχήματα.

Ένα τέτοιο σύστημα θα πρέπει να εντοπίζει άλλα ιπτάμενα μέσα τα οποία είναι στην ίδια πορεία με το ΜΕΑ, να προειδοποιεί και να δίνει εντολή στο ΜΕΑ για εκτέλεση ελιγμών αποφυγής της σύγκρουσης. Η νέα προσπάθεια της Αμερικανικής Αεροπορίας, θα βασιστεί στην τεχνολογία που είχε παρουσιαστεί νωρίτερα, από ερευνητικό εργαστήριό της, το οποίο παρουσίασε έναν σχετικό αλγόριθμο. Η τεχνολογία που επιδιώκει να εντάξει η USAF στα ΜΕΑ, σηματοδοτεί ένα νέο στάδιο στην εξέλιξή τους, καθώς αποτελεί ένα είδος τεχνητής νοημοσύνης. Είναι βέβαιο ότι η τεχνολογία αυτή θα επεκταθεί και για χρήση και σε άλλα αεροσκάφη και εναέρια μέσα γενικότερα.

Τμήμα ειδήσεων defencenet

Η τεχνολογία Wi-Fi δεν χρησιμοποιείται πλέον μόνο σε οικιακές χρήσεις του διαδικτύου ή σε ηλεκτρονικά παιχνίδια αλλά και για την επίλυση ενός βασικού προβλήματος συμβατότητας των αεροπορικών όπλων προσβολής στόχων επιφανείας με τα αεροσκάφη πλατφόρμες. Η Raytheon παρουσίασε μία νέα έκδοση της γνωστής βόμβας καθοδήγησης Enhanced Paveway II επί μαχητικού Rafale η οποία εδράζεται σε ακριβώς αυτή την τεχνολογία η οποία ονομάζεται για την περίπτωση WiPAK, και η οποία θα δίνει τη δυνατότητα στην κατευθυνόμενη βόμβα να χρησιμοποιείται από τα μαχητικά αεροσκάφη, χωρίς προηγούμενες τροποποιήσεις στις καλωδιώσεις ή στο λογισμικό!Πρόκειται για ένα τεράστιο τεχνολογικό βήμα, αφού πολύ σύντομα βάσει αυτής της τεχνικής το σύνολο των αεροπορικών βομβών θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί από το σύνολο των αεροσκαφών! Ευνοεί βέβαια πρώτα απ'όλα τις εταιρείες κατασκευής όπλων κρούσης (θα επεκταθεί σε δεύτερο χρόνο και σε βλήματα αέρος-αέρος), αλλά και Αεροπορίες που χρησιμοποιούν μαχητικά από χώρες εκτός αμερικανικού οπλοστασίου, όπως η Γαλλία και η Ρωσία. 

Όπως δήλωσε ο αντιπρόεδρος της Raytheon, αρμόδιος για θέματα πυραυλικών συστημάτων, «το WiPAK δίνει στους πιλότους τη δυνατότητα να τροφοδοτούν τη βόμβα με στοιχεία για τον στόχο, μέσω ασύρματης τεχνολογίας, αντίστοιχης με αυτήν που διαθέτουν οι φορητοί υπολογιστές». Η συλλογή WiPAK αποτελείται από έναν μικρό ασύρματο αναμεταδότη, εντός του πιλοτηρίου, ένα δέκτη επί της βόμβας και την απαιτούμενη συσκευή απεικόνισης εντός του πιλοτηρίου. Χάρη σε αυτήν, όλα τα αεροσκάφη θα μπορούν να χρησιμοποιούν την Enhanced Paveway αρχικά και εν συνεχεία όλες τις αεροπορικές βόμβες, χωρίς να απαιτείται το υψηλό και αμφιβόλου αποτελέσματος, κόστος ολοκλήρωσής της. Κατά τις δοκιμές, έγινε άφεση μιας Enhanced Paveway II GBU-49 από μαχητικό αεροσκάφος Rafale F.2, σε πεδίο βολής της Γαλλίας, με αποτέλεσμα απόλυτα επιτυχές.

Τμήμα ειδήσεων defencenet

No comments :

Post a Comment