Η θέσπιση της Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης δεν είναι μόνο η αρχή της υλοποίησης ενός από τα πιο σημαντικά οράματα της Ελλάδας, είναι και το σήμα που περιμένουν οι εφοπλιστές μας, που βρίσκονται στο εξωτερικό και αποτελούν τον πρώτο εμπορικό στόλο του κόσμου. Μπορεί να μην ξέρουν όλοι τις δυνατότητες και την πραγματικότητα του υποθαλάσσιου ορυκτού πλούτου της πατρίδας μας, αλλά κατανοούν με την πάροδο του χρόνου ότι το άνοιγμα που έκανε η Κύπρος με το φυσικό αέριο και τώρα με το πετρέλαιο δεν είναι μόνο και μόνο ένα τέχνασμα. Βλέπουν ότι το όραμα της ελληνικής ΑΟΖ γίνεται σιγά-σιγά μια πραγματικότητα, η οποία αλλάζει όλα τα δεδομένα. Μπορεί όλοι τους να μην έχουν ούτε το πνεύμα ούτε την ικανότητα ενός Ωνάση ή ενός Νιάρχου, αλλά μπορούν όλοι τους να εκμεταλλευτούν μια τεράστια όχι μόνο ευκαιρία, αλλά αλλαγή φάσης, που δεν έζησαν ποτέ. Θέλουν δεν θέλουν, η Ανατολική Μεσόγειος διαθέτει μια από τις μεγαλύτερες πηγές ενέργειας του κόσμου. Κατά συνέπεια, η αλλαγή είναι δεδομένη και προγραμματισμένη. Επιπλέον, η εμβέλειά της δεν αφορά πια μια τοπική μονοπωλιακή σχέση. Είναι όντως μια ανοιχτή δομή με απίθανες ναυτιλιακές δυνατότητες για όλους τους Έλληνες εφοπλιστές.
Ακόμα και αν δεν έδωσαν ποτέ σημασία σε αυτό το γεγονός, διότι δεν είχαν τις απαραίτητες γνώσεις, για να το επινοήσουν, τώρα πλέον με την τεχνολογία όλα είναι προσβάσιμα. Και αν δεν πίστευαν στις πολιτικές δυνατότητες της πατρίδας μας τώρα μπορούν να δουν επί του πρακτέου ότι η ΑΟΖ δεν είναι πια μόνο στην πολιτική ατζέντα, αλλά και στο πρόγραμμα της νέας Κυβέρνησης, πράγμα το οποίο δεν είναι πια εικασία από θεωρητικούς εκτιμητές. Επιπλέον, ακόμα κι αν είμαστε στα πρώτα βήματα στην Ελλάδα, η συμμαχία μας με την Κύπρο δείχνει το μονοπάτι. Η επερχόμενη Προεδρία της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ένα άλλο επιχείρημα για να γίνουν τώρα σημαντικές επαφές, αφού ξέρουμε ήδη ότι σε λιγότερο από δύο χρόνια θα έχουμε στο χώρο μας το φυσικό αέριο της Κύπρου. Σε συνδυασμό με αυτά τα δεδομένα, γνωρίζουμε πλέον ότι οι Νορβηγοί έχουν ήδη κατασκευάσει επιβατικό πλοίο 600 θέσεων που λειτουργεί με LNG, δηλαδή με υγροποιημένο φυσικό αέριο, και ότι οι Ιάπωνες διαθέτουν τεχνολογία για supertankers με κινητήρες που όχι μόνο λειτουργούν με LNG, αλλά και με μειωμένη παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα, το οποίο μάλιστα εκμεταλλεύονται μέσω του φαινομένου turbo. Αυτές οι καινοτομίες δείχνουν ότι υπάρχει ορθολογικός δρόμος ανάπτυξης των ναυτιλιακών δυνατοτήτων μέσω της υλοποίησης της ΑΟΖ. Έτσι θα δείξουν σε όλους την πραγματική τους αξία.
http://www.lygeros.org/articles?n=9574&l=gr
http://geopoliticsdailynews.blogspot.gr/2012/06/blog-post_7658.html
Ακόμα και αν δεν έδωσαν ποτέ σημασία σε αυτό το γεγονός, διότι δεν είχαν τις απαραίτητες γνώσεις, για να το επινοήσουν, τώρα πλέον με την τεχνολογία όλα είναι προσβάσιμα. Και αν δεν πίστευαν στις πολιτικές δυνατότητες της πατρίδας μας τώρα μπορούν να δουν επί του πρακτέου ότι η ΑΟΖ δεν είναι πια μόνο στην πολιτική ατζέντα, αλλά και στο πρόγραμμα της νέας Κυβέρνησης, πράγμα το οποίο δεν είναι πια εικασία από θεωρητικούς εκτιμητές. Επιπλέον, ακόμα κι αν είμαστε στα πρώτα βήματα στην Ελλάδα, η συμμαχία μας με την Κύπρο δείχνει το μονοπάτι. Η επερχόμενη Προεδρία της Κύπρου στην Ευρωπαϊκή Ένωση είναι ένα άλλο επιχείρημα για να γίνουν τώρα σημαντικές επαφές, αφού ξέρουμε ήδη ότι σε λιγότερο από δύο χρόνια θα έχουμε στο χώρο μας το φυσικό αέριο της Κύπρου. Σε συνδυασμό με αυτά τα δεδομένα, γνωρίζουμε πλέον ότι οι Νορβηγοί έχουν ήδη κατασκευάσει επιβατικό πλοίο 600 θέσεων που λειτουργεί με LNG, δηλαδή με υγροποιημένο φυσικό αέριο, και ότι οι Ιάπωνες διαθέτουν τεχνολογία για supertankers με κινητήρες που όχι μόνο λειτουργούν με LNG, αλλά και με μειωμένη παραγωγή διοξειδίου του άνθρακα, το οποίο μάλιστα εκμεταλλεύονται μέσω του φαινομένου turbo. Αυτές οι καινοτομίες δείχνουν ότι υπάρχει ορθολογικός δρόμος ανάπτυξης των ναυτιλιακών δυνατοτήτων μέσω της υλοποίησης της ΑΟΖ. Έτσι θα δείξουν σε όλους την πραγματική τους αξία.
http://www.lygeros.org/articles?n=9574&l=gr
http://geopoliticsdailynews.blogspot.gr/2012/06/blog-post_7658.html
No comments :
Post a Comment