Ενώ έχουν γίνει πέντε «αναδιοργανώσεις» την τελευταία εικοσαετία οι οποίες εξαντλήθηκαν στο άνοιγμα και το κλείσιμο, την αλλαγή έδρας τη σύνθεση και την αλλαγή ονομάτων των Μονάδων κανείς δεν ασχολήθηκε με την βελτιστοποίηση την απλοποίηση την κατάργηση Υπηρεσιών Κέντρων και Μονάδων την εξέλιξη του προσωπικού και την αλλαγή στην εσωτερική οργάνωση και στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Για να επιτύχουν «επιχειρησιακή λειτουργικότητα» οι σύγχρονοι στρατοί χρησιμοποιούν συστηματικά επιστήμες, όπως η επιχειρησιακή έρευνα η διοίκηση επιχειρήσεων η πληροφορική η κοστολόγηση η διαχείριση εφοδιαστικής αλυσίδας με παράλληλη αξιοποίηση κατάλληλα εκπαιδευμένων στελεχών σε κατάλληλες θέσεις.
Αντίθετα, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις χρησιμοποιούν ελάχιστα τη σύγχρονη τεχνολογία, τις σύγχρονες μεθόδους διοίκησης και τις ειδικές γνώσεις του προσωπικού τους. Υπάρχει η εδραιωμένη πεποίθηση ότι τα στελέχη τα οποία έχουν εκπαιδευτεί να λειτουργούν στο πεδίο της μάχης μέσω της τυπικής εσωτερικής εκπαιδευτικής διαδικασίας (π.χ ΑΔΙΣΠΟ, ΣΕΘΑ), θεωρούνται ικανά χωρίς άλλη ακαδημαϊκή εκπαίδευση και εμπειρία, να προβαίνουν σε σχεδιασμούς που απαιτούν τη γνώση επιστημονικών πεδίων όπως αυτά που αναφέρθηκαν πιο πάνω.
Στελέχη που είναι κάτοχοι τέτοιων γνώσεων τις οποίες απέκτησαν είτε εξαιτίας προσωπικής επιθυμίας είτε κατόπιν απαίτησης της υπηρεσίας είναι εκτός της διαδικασίας σχεδιασμού και φυσικά εκτός της αλυσίδας λήψης αποφάσεων.Με δεδομένη την γενικευμένη σε όλο το εύρος του πολιτικού φάσματος τάση για μείωση των οικονομικών πόρων που διατίθενται για την εθνική άμυνα τότε είναι αναγκαία η επανεξέταση λειτουργίας των Υπηρεσιών των Κέντρων και Μονάδων των Γενικών Επιτελείων εξοικονομώντας προσωπικό και χρήμα.
Αντίθετα, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις χρησιμοποιούν ελάχιστα τη σύγχρονη τεχνολογία, τις σύγχρονες μεθόδους διοίκησης και τις ειδικές γνώσεις του προσωπικού τους. Υπάρχει η εδραιωμένη πεποίθηση ότι τα στελέχη τα οποία έχουν εκπαιδευτεί να λειτουργούν στο πεδίο της μάχης μέσω της τυπικής εσωτερικής εκπαιδευτικής διαδικασίας (π.χ ΑΔΙΣΠΟ, ΣΕΘΑ), θεωρούνται ικανά χωρίς άλλη ακαδημαϊκή εκπαίδευση και εμπειρία, να προβαίνουν σε σχεδιασμούς που απαιτούν τη γνώση επιστημονικών πεδίων όπως αυτά που αναφέρθηκαν πιο πάνω.
Στελέχη που είναι κάτοχοι τέτοιων γνώσεων τις οποίες απέκτησαν είτε εξαιτίας προσωπικής επιθυμίας είτε κατόπιν απαίτησης της υπηρεσίας είναι εκτός της διαδικασίας σχεδιασμού και φυσικά εκτός της αλυσίδας λήψης αποφάσεων.Με δεδομένη την γενικευμένη σε όλο το εύρος του πολιτικού φάσματος τάση για μείωση των οικονομικών πόρων που διατίθενται για την εθνική άμυνα τότε είναι αναγκαία η επανεξέταση λειτουργίας των Υπηρεσιών των Κέντρων και Μονάδων των Γενικών Επιτελείων εξοικονομώντας προσωπικό και χρήμα.
Το πεδίο δράσης είναι λαμπρό και τα παραδείγματα πολλά.
Τέσσερεις ξεχωριστές οικονομικές υπηρεσίες (ΔΟΙ) λειτουργούν για κάθε Επιτελείο ΓΕΕΘΑ,ΓΕΣ,ΓΕΝ, ΓΕΑ οι οποίες ασχολούνται με τα ίδια αντικείμενα σύνταξη και παρακολούθηση προϋπολογισμού, παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των οικονομικών διατάξεων έλεγχο νομιμότητας των οικονομικών πράξεων εκκαθάριση και αναγνώριση των δαπανών. Τέσσερα κέντρα πληροφορικής τα οποία ασχολούνται με την αυτοματοποίηση των διαδικασιών επεξεργασίας στοιχείων (προσωπικό, επιστράτευση, διοικητική υποστήριξη, διοίκηση & έλεγχος). Τα τρία βρίσκονται στο ίδιο στρατόπεδο.
Τρία μηχανογραφικά κέντρα μισθοδοσίας (αντίστοιχα περίπου του ΚΕΠΥΟ), ένα για κάθε Κλάδο ΓΕΣ/ΟΛΚΕΣ, ΓΕΑ/ΟΛΚΑ και ΓΕΝ/ΚΕΦΝ και τρία διαφορετικά συστήματα παρακολούθησης υλικών και προσωπικού. Κάθε Κλάδος έχει το δικό του σύστημα, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι υπάρχουν τρεις διαφορετικές δικτυακές υποδομές μέσα στο ίδιο κτιριακό συγκρότημα, τριπλάσιο προσωπικό υποστήριξης, τρία συμβόλαια συντήρησης με ότι κόστος αυτό συνεπάγεται, ενώ αυτά δεν συνεργάζονται μεταξύ τους.
Πέντε τουλάχιστον συστήματα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων και αλληλογραφίας (ΔΑΔΑ, ΑΣΔΑ ΠΥΡΣΕΙΑ, ΑΣΔΣ, ΕΘΥΣΑΝ, CRONOS/NMS-ΝΑΤΟ, NMHS) και δύο υπηρεσίες διακίνησης έντυπης αλληλογραφίας στο Στρατό Ξηράς ( Υπηρεσία Επείγουσας Στρατιωτικής Αλληλογραφίας και το Ταχυδρομικό Σώμα)
Τέλος τέσσερις Μονάδες Διοικητικής Υποστήριξης και τέσσερα τηλεφωνικά κέντρα στο ίδιο στρατόπεδο για κάθε Επιτελείο πράγμα το οποίο σημαίνει τέσσερις Διοικητές, τέσσερα γραφεία κινήσεως τέσσερα κέντρα επικοινωνιών που ασχολούνται με τα ίδιο έργο.
http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=14204
Τέσσερεις ξεχωριστές οικονομικές υπηρεσίες (ΔΟΙ) λειτουργούν για κάθε Επιτελείο ΓΕΕΘΑ,ΓΕΣ,ΓΕΝ, ΓΕΑ οι οποίες ασχολούνται με τα ίδια αντικείμενα σύνταξη και παρακολούθηση προϋπολογισμού, παροχή οδηγιών για την εφαρμογή των οικονομικών διατάξεων έλεγχο νομιμότητας των οικονομικών πράξεων εκκαθάριση και αναγνώριση των δαπανών. Τέσσερα κέντρα πληροφορικής τα οποία ασχολούνται με την αυτοματοποίηση των διαδικασιών επεξεργασίας στοιχείων (προσωπικό, επιστράτευση, διοικητική υποστήριξη, διοίκηση & έλεγχος). Τα τρία βρίσκονται στο ίδιο στρατόπεδο.
Τρία μηχανογραφικά κέντρα μισθοδοσίας (αντίστοιχα περίπου του ΚΕΠΥΟ), ένα για κάθε Κλάδο ΓΕΣ/ΟΛΚΕΣ, ΓΕΑ/ΟΛΚΑ και ΓΕΝ/ΚΕΦΝ και τρία διαφορετικά συστήματα παρακολούθησης υλικών και προσωπικού. Κάθε Κλάδος έχει το δικό του σύστημα, πράγμα το οποίο σημαίνει ότι υπάρχουν τρεις διαφορετικές δικτυακές υποδομές μέσα στο ίδιο κτιριακό συγκρότημα, τριπλάσιο προσωπικό υποστήριξης, τρία συμβόλαια συντήρησης με ότι κόστος αυτό συνεπάγεται, ενώ αυτά δεν συνεργάζονται μεταξύ τους.
Πέντε τουλάχιστον συστήματα ηλεκτρονικής διακίνησης εγγράφων και αλληλογραφίας (ΔΑΔΑ, ΑΣΔΑ ΠΥΡΣΕΙΑ, ΑΣΔΣ, ΕΘΥΣΑΝ, CRONOS/NMS-ΝΑΤΟ, NMHS) και δύο υπηρεσίες διακίνησης έντυπης αλληλογραφίας στο Στρατό Ξηράς ( Υπηρεσία Επείγουσας Στρατιωτικής Αλληλογραφίας και το Ταχυδρομικό Σώμα)
Τέλος τέσσερις Μονάδες Διοικητικής Υποστήριξης και τέσσερα τηλεφωνικά κέντρα στο ίδιο στρατόπεδο για κάθε Επιτελείο πράγμα το οποίο σημαίνει τέσσερις Διοικητές, τέσσερα γραφεία κινήσεως τέσσερα κέντρα επικοινωνιών που ασχολούνται με τα ίδιο έργο.
http://www.onalert.gr/default.php?pname=Article&catid=2&art_id=14204
No comments :
Post a Comment