Καταστρέφουν ένα παγκόσμιο πολιτιστικό μνημείο! Ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία σχολιάζουν δυσμενώς το γεγονός! Αναπαλαιώνουν με τσιμέντο το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης και στην ουσία το καταστρέφουν...
Ένα παγκόσμιο πολιτιστικό μνημείο, που άντεξε χιλιάδες χρόνια αλώβητο μέσα στο χρόνο, παραμορφώνεται από αυτούς που, υποτίθεται, ότι θέλουν να το προστατεύσουν..., δηλαδή από το υπουργείο Πολιτισμού και συγκεκριμένα από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο, που ενέκρινε τις εργασίες.
Το γεγονός αυτό σχολιάστηκε δυσμενώς από ξένα ειδησεογραφικά πρακτορεία. Το περίεργο είναι, όπως μας λέει ο πρώην δήμαρχος Δωδώνης Ιωάννης Μπούκας, ότι αντί της μελέτης, που προέβλεπε ως υλικό αναπαλαίωσης την πέτρα, προτιμήθηκε ένα μείγμα από τσιμέντο και άλλα κονιάματα. Μάλιστα η αναπαλαίωση με φυσική πέτρα από την περιοχή, θα στοίχιζε λιγότερο. Ο κ. Μπούκας δε διστάζει να μιλήσει για "απαίσιο λίφτινγκ σε βάρος του αρχαίου θεάτρου". Η βεβήλωση του χώρου είναι εμφανής στους επισκέπτες.
ΜΕ ΤΣΙΜΕΝΤΟ ΔΑΝΙΑΣ Η ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΣΗ
Σύμφωνα με το υπουργείο Πολιτισμού η κατάσταση του θεάτρου παρουσιάζει πολλά και μεγάλα προβλήματα, που οφείλονται στο εξαιρετικά ευπαθές και αποσαθρωμένο πλέον είδος λίθου που χρησιμοποιήθηκε στην αρχαιότητα, τις εσπευσμένες αποκαταστάσεις τμημάτων του κατά την δεκαετία του 60’ και τις αντίξοες κλιματολογικές συνθήκες της περιοχής. Τα κονιάματα που χρησιμοποιούνται στις εργασίες αποκατάστασης περιέχουν χαλαζιακά αδρανή, τσιμέντο Δανίας, χημικά πρόσθετα και χρωστικές ουσίες για την χρωματική εναρμόνιση με το σώμα των λίθων. Όπου κρίνεται απαραίτητο γίνεται χρήση ενέματος και τοποθετείται εσωτερικός οπλισμός από τιτάνιο. Οι περιοχές επέμβασης, σε πρώτη φάση, αφορούν τμήματα των δύο ανατολικών ακραίων κερκίδων του πρώτου διαζώματος του κοίλου.
ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ ΟΙ ΤΟΠΙΚΟΙ ΦΟΡΕΙΣ
Ο πρώην δήμαρχος Δωδώνης κατηγορεί τους τοπικούς φορείς ότι αδιαφορούν για το έκτρωμα που διαμορφώνεται στο αρχαίο θέατρο. Λέει χαρακτηριστικά ότι ο σημερινός δήμαρχος του διευρυμένου δήμου Δωδώνης Κώστας Κατσανάκης δεν ασχολείται με το θέμα. Αλλά ρίχνει βολές και προς την Περιφέρεια Ηπείρου, επισημαίνοντας πως δεν κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για να μην προχωρήσει η αλλοίωση ενός χώρου διεθνούς πολιτιστικής αναφοράς και ακτινοβολίας.
Ο πρώην δήμαρχος Δωδώνης κατηγορεί τους τοπικούς φορείς ότι αδιαφορούν για το έκτρωμα που διαμορφώνεται στο αρχαίο θέατρο. Λέει χαρακτηριστικά ότι ο σημερινός δήμαρχος του διευρυμένου δήμου Δωδώνης Κώστας Κατσανάκης δεν ασχολείται με το θέμα. Αλλά ρίχνει βολές και προς την Περιφέρεια Ηπείρου, επισημαίνοντας πως δεν κάνει τις απαραίτητες ενέργειες για να μην προχωρήσει η αλλοίωση ενός χώρου διεθνούς πολιτιστικής αναφοράς και ακτινοβολίας.
Η ΑΝΤΙΔΡΑΣΗ ΤΩΝ ΕΠΙΣΚΕΠΤΩΝ
Όσοι επισκέπτονται τη Δωδώνη, "μουτρώνουν" μπροστά σ' αυτό που βλέπουν. Είναι ενδεικτική η αντίδραση μιας οικογένειας (πατέρας, μητέρα και κόρη), που βρέθηκε πρόσφατα το αρχαίο θέατρο. Έτυχε να είμαστε παρόντες και μεταφέρουμε τον χαρακτηριστικό διάλογο: "-Μητέρα: Μα τι κάνουν εδώ; Τι ασχήμια είναι αυτή; -Κόρη: Είναι απαράδεκτοι. Γέμισαν με τσιμέντο τις κερκίδες.-Μητέρα: Πω, πω, σκέτη καταστροφή! Πώς είναι δυνατόν να γίνονται αυτά τα πράγματα; -Πατέρας: Στην Ελλάδα όλα γίνονται πρόχειρα και χωρίς υπολογισμό. Πραγματικά είναι γυφτιά αυτό που βλέπουμε.
ΑΠΟ ΤΑ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΑ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΘΕΑΤΡΑ
Το αρχαίο θέατρο της Δωδώνης στην Ήπειρο είναι από τα μεγαλύτερα σωζόμενα αρχαία ελληνικά θέατρα. Η χωρητικότητα του είναι 18.000 θεατές. Αποτελούσε τμήμα του πανελλήνιου ιερού της Δωδώνης και κατασκευάστηκε τον 3ο αιώνα π.Χ. από τον βασιλιά της Ηπείρου Πύρρο (297-272 π.Χ.) που θέλησε με αρχιτεκτονικά μνημεία και οικοδομήματα να στολίσει τις περιοχές του βασιλείου του. Την ίδια εποχή κατασκευάστηκε και το μικρό θέατρο της αρχαίας Αμβρακίας. Υπήρξαν απανωτές καταστροφές, ανοικοδομήσεις και διαμορφώσεις στους αιώνες που ακολούθησαν την παρακμή του βασιλείου της Ηπείρου και στα χρόνια της ρωμαϊκής κατάκτησης χρησιμοποιήθηκε ως αρένα. Από τον 4ο αιώνα μ.Χ. έπαψε να λειτουργεί. Οι πρώτες ανασκαφές και αναστηλώσεις στον αρχαιολογικό χώρο της Δωδώνης άρχισαν το 1875 και συνεχίζονται μέχρι σήμερα.
http://ksipnistere.blogspot.com/2012/02/blog-post_3283.html
No comments :
Post a Comment