- Την στιγμή που ο υπουργός Οικονομικών και πρώην ΥΕΘΑ Ευάγγελος Βενιζέλος ζητά κι άλλες μειώσεις αμυντικών δαπανών, όπου έχουν ήδη γίνει τεράστιες περικοπές…
- Την στιγμή που έχει ανοίξει συζήτηση ακόμη και για απολύσεις στις ΕΔ…
Την ίδια στιγμή, το ΓΕΑ και η Π.Α προκηρύσσει διαγωνισμό στις 21 Φεβρουαρίου για τι λέτε; Για το κέτερινγκ των τριών VIP αεροσκαφών με τα οποία πετούν οι κυβερνώντες.
Το θέμα είναι ότι ο προϋπολογισμός της επόμενης διετίας μόνο για τα …σάντουϊτς και τα ποτά του VIP κέτερινγκ είναι 440.000 ευρώ!!! Το ποσό είναι εξωφρενικό και είναι απορίας άξιο ποιος το ενέκρινε, όταν είναι γνωστό ότι στις ΕΔ υπάρχει σοβαρό πρόβλημα ακόμη και με την προμήθεια ανταλλακτικών για οπλικά συστήματα και οι περικοπές που έχει υποστεί το προσωπικό είναι τραγικές.
Εξίσου παράδοξο βέβαια είναι ότι μέσα σ΄ αυτή την οικονομική θύελλα την οποία βιώνουμε οι ώρες πτήσεις των VIP αεροσκαφών διαπιστώνουμε ότι δεν μειώνονται, όπως θα ήταν και το αναμενόμενο. Σύμφωνα με στοιχεία που έχουν κατατεθεί στη Βουλή το 2010 και το 2011 έγιναν περίπου οι ίδιες πτήσεις 134 φέτος και περίπου 140 πέρσι. Η ώρα πτήσης κάθε VIP αεροσκάφους κοστίζει στον Έλληνα φορολογούμενο κατά μέσο όρο 5000 ευρώ η ώρα! Πόσες ώρες είχαμε το 2011; 864 και το κόστος συνολικά άγγιξε τα 5.900.000!
Πτήσεις με τα vip αεροσκάφη της Π.Α μπορούν να κάνουν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο πρωθυπουργός και μέλη της κυβέρνησης. Υποτίθεται ότι αυτά χρησιμοποιούνται για περιπτώσεις που υπάρχει έκτακτη ανάγκη μετακίνησης. Θα είχε λοιπόν ενδιαφέρον να ανακοίνωνε η ΠΑ τους προορισμούς των 134 πτήσεων που έκαναν τα VIP αεροσκάφη της μέσα στο 2011, για να βγουν και κάποια συμπεράσματα για το “έκτακτο των περιστάσεων”.
Αντέδρασε άμεσα είναι η αλήθεια ο ΥΕΘΑ Δ.Αβραμόπουλος,στην αποκάλυψη για το vip κέτερινγκ, για τα vip αεροσκάφη της Π.Α. Ακύρωσε το διαγωνισμό και σε ανακοίνωσή του αναφέρει:
"Μόλις περιήλθε σε γνώση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, η προκήρυξη διαγωνισμού της Διοίκησης Αεροπορικής Υποστήριξης για την παροχή υπηρεσιών catering στις πτήσεις των κυβερνητικών αεροσκαφών, ο Υπουργός Εθνικής Άμυνας κ. Δημήτρης Αβραμόπουλος έδωσε άμεσα εντολή για την ακύρωσή της. Από τούδε και στο εξής τις υπηρεσίες αυτές για την υποστήριξη των μετακινήσεων της πολιτειακής και πολιτικής ηγεσίας αναλαμβάνει υπηρεσία της Πολεμικής Αεροπορίας. Με την ευκαιρία γνωστοποιείται ότι έχει περιοριστεί στο ελάχιστο η χρήση των κυβερνητικών αεροσκαφών και εγκρίνεται μονάχα σε εξαιρετικές περιπτώσεις και όπου αυτό επιβάλλεται από τον εθνικό χαρακτήρα της αποστολής."
Μείωση 43% στην ΕΛΔΥΚ, αύξηση στο ΥΕΘΑ !
Περικοπές στην Άμυνας γίνονται, μεγάλες,δραματικές, αιματηρές. Αλλά όπως θα διαπιστώσετε, δεν έχουν καμία απολύτως λογική. Και δεν αναφερόμαστε μόνο …στα σάντουϊτς των 440.000 ευρώ για τα VIP αεροσκάφη. Υπάρχουν πολλά άλλα. Όπως προκύπτει από τους προϋπολογισμούς του ΥΕΘΑ από το 2009 έως και φέτος οι περικοπές ακόμη και στην ΕΛΔΥΚ είναι δραματικές, (43,82% φέτος), αλλά τα κονδύλια για τις αποδοχές προσωπικού των υπουργών Άμυνας αυξάνονται! Κι όμως τώρα ο πρώην ΥΕΘΑ και νυν τσάρος της Οικονομίας Ε.Βενιζέλος ζητά νέες μειώσεις αμυντικών δαπανών. Οι δηλώσεις του συνδυάστηκαν με τις πληροφορίες για επιβολή ουσιαστικής επιτροπείας στο Πεντάγωνο και δημιούργησαν ένα εκρηκτικό μείγμα στους στρατιωτικούς οι οποίοι προειδοποιούν: “οι ...πατέντες για να βρίσκονται οι Ελληνικές ΕΔ σε εύρυθμη λειτουργία,τέλειωσαν! Οι περικοπές πρέπει να γίνουν σ΄ άλλους”.
Από το 2009 οι λειτουργικές δαπάνες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων υπολογίζεται ότι έχουν μειωθεί κατά 40%. Το ποσοστό είναι τεράστιο, για χώρα του ΝΑΤΟ, αλλά το πιο τραγικό είναι ότι δεν έγιναν οι μειώσεις εκεί που μπορούσαν και έπρεπε να γίνουν, αλλά ο “πέλεκυς” έπεσε βαρύς, στην καρδιά των ΕΔ: στο προσωπικό και στη συντήρηση των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων. Κανένας από τους τρεις υπουργούς Άμυνας από το 2009 έως σήμερα δεν τόλμησαν να προχωρήσουν σε πραγματικό συμμάζεμα των Ε.Δ, με κλείσιμο εκατοντάδων αχρείαστων στρατοπέδων και μονάδων. Προτίμησαν τον εύκολο δρόμο.
Το κλίμα που παραδοσιακά έχει διαμορφωθεί για τις αμυντικές δαπάνες της χώρας, στην κοινωνία, είναι αρνητικό. Ένα μεγάλο μέρος των πολιτών παραδοσιακά τάσσεται γενικώς κατά των αμυντικών δαπανών, οι οποίες υπολογίζεται ότι από το 1996 που ο κ.Σημίτης εξήγγειλε -μετά από τα Ίμια- το εξοπλιστικό πρόγραμμα-μαμούθ, μέχρι και το 2005 που έγινε η τελευταία μεγάλη αγορά -30 F-16 από τη κυβέρνηση Καραμανλή- επιβάρυναν το δημόσιο ταμείο με πάνω από 15 δις ευρώ! Ποσό που η δαπάνη του θα έπρεπε να είχε αφήσει πίσω της πανίσχυρες Ένοπλες Δυνάμεις. Αυτό δεν συνέβη, προφανώς λόγω λανθασμένων επιλογών.
Αποτέλεσμα αυτού του δικαιολογημένα αρνητικού κλίματος, ήταν να αποτελεί πάντα η ανακοίνωση περικοπής των αμυντικών δαπανών, μία εύκολη εξαγγελία που ασφαλώς ακουγόταν ευχάριστα στα αυτιά των πολιτών. Όσο απερίσκεπτα σκορπάγαμε δισεκατομμύρια για την αγορά οπλικών συστημάτων αμφισβητούμενης χρησιμότητας και αποτελεσματικότητας, άλλο τόσο παράλογα, φθάσαμε στο σημείο -αφού τα χρυσοπληρώσαμε- να τα απαξιώσουμε επειδή αυτοί που τα αγόρασαν δεν είχαν προβλέψει συμφωνίες για τη συντήρησή τους και την ομαλή ροή ανταλλακτικών! Παραδείγματα υπάρχουν...άπειρα στις Ε.Δ. Μεταγωγικά αεροσκάφη ...του κουτιού, για παράδειγμα, πληρωμένα μέχρι σεντ ...δεν πετάνε! Για την ακρίβεια πετάνε δύο από τα οκτώ που έχουμε παραλάβει! Κι αυτό είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα.
Και μετά ήρθε το ΔΝΤ! Από το 2009 και μετά, όπως ήταν αναμενόμενο οι στρόφιγγες για την αγορά ακόμη και μιας ...βίδας για τις ΕΔ έκλεισαν, προκαλώντας μεγάλα προβλήματα στη συντήρηση των οπλικών συστημάτων και τελικά στη λειτουργία των ΕΔ. Τα στοιχεία για τις διαθεσιμότητες των οπλικών συστημάτων είναι απόρρητα, αλλά το πρόβλημα είναι πλέον τόσο μεγάλο που τα πάντα έχουν διαρρεύσει:
• Οι διαθεσιμότητες μαχητικών αεροσκαφών της Π.Α, σε κάποιες περιόδους πέφτουν σε ποσοστά κάτω του 50%!
• Αποτέλεσμα των χαμηλών διαθεσιμοτήτων, είναι οι Έλληνες χειριστές να έχουν φθάσει στο σημείο να “βάζουν” κάτω από 10 ώρες πτήσεις το μήνα (!), που αποτελεί και το χαμηλότερο νατοϊκό όριο για να θεωρείται ένας πιλότος ετοιμοπόλεμος.
• Μέσα σε 9 μήνες έχουν καταγραφεί τρία σοβαρά ατυχήματα -ευτυχώς χωρίς θύματα- σε μαχητικά αεροσκάφη F-16 της ΠΑ
• Είναι κοινό μυστικό ότι ακόμη και στον τομέα των καυσίμων οι Ε.Δ κινούνται πλέον οριακά και μετράνε κάθε κίνηση. Και αυτό δεν μπορεί να μην έχει επιπτώσεις στο επιχειρησιακό πεδίο, όσο κι αν το αρνούνται οι υπουργοί Άμυνας που πέρασαν τελευταία από το Πεντάγωνο.
• Όλες οι μεγάλες ασκήσεις των Ε.Δ, έχουν περικοπεί.
Οι στρατιωτικοί σε κατ΄ ιδίαν συζητήσεις αναφέρουν δεκάδες άλλα παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι οι Ε.Δ, ζουν μέρες ...”κόκκινου στρατού” στα τέλη της δεκαετίας του 80. Αυτός ο οικονομικός παραλογισμός έρχεται να επικυρωθεί με τον πιο επίσημο τρόπο από τους προϋπολογισμούς του ΥΕΘΑ τα τελευταία τρία χρόνια.
Από το 2009 οι λειτουργικές δαπάνες των Ελληνικών Ενόπλων Δυνάμεων υπολογίζεται ότι έχουν μειωθεί κατά 40%. Το ποσοστό είναι τεράστιο, για χώρα του ΝΑΤΟ, αλλά το πιο τραγικό είναι ότι δεν έγιναν οι μειώσεις εκεί που μπορούσαν και έπρεπε να γίνουν, αλλά ο “πέλεκυς” έπεσε βαρύς, στην καρδιά των ΕΔ: στο προσωπικό και στη συντήρηση των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων. Κανένας από τους τρεις υπουργούς Άμυνας από το 2009 έως σήμερα δεν τόλμησαν να προχωρήσουν σε πραγματικό συμμάζεμα των Ε.Δ, με κλείσιμο εκατοντάδων αχρείαστων στρατοπέδων και μονάδων. Προτίμησαν τον εύκολο δρόμο.
Το κλίμα που παραδοσιακά έχει διαμορφωθεί για τις αμυντικές δαπάνες της χώρας, στην κοινωνία, είναι αρνητικό. Ένα μεγάλο μέρος των πολιτών παραδοσιακά τάσσεται γενικώς κατά των αμυντικών δαπανών, οι οποίες υπολογίζεται ότι από το 1996 που ο κ.Σημίτης εξήγγειλε -μετά από τα Ίμια- το εξοπλιστικό πρόγραμμα-μαμούθ, μέχρι και το 2005 που έγινε η τελευταία μεγάλη αγορά -30 F-16 από τη κυβέρνηση Καραμανλή- επιβάρυναν το δημόσιο ταμείο με πάνω από 15 δις ευρώ! Ποσό που η δαπάνη του θα έπρεπε να είχε αφήσει πίσω της πανίσχυρες Ένοπλες Δυνάμεις. Αυτό δεν συνέβη, προφανώς λόγω λανθασμένων επιλογών.
Αποτέλεσμα αυτού του δικαιολογημένα αρνητικού κλίματος, ήταν να αποτελεί πάντα η ανακοίνωση περικοπής των αμυντικών δαπανών, μία εύκολη εξαγγελία που ασφαλώς ακουγόταν ευχάριστα στα αυτιά των πολιτών. Όσο απερίσκεπτα σκορπάγαμε δισεκατομμύρια για την αγορά οπλικών συστημάτων αμφισβητούμενης χρησιμότητας και αποτελεσματικότητας, άλλο τόσο παράλογα, φθάσαμε στο σημείο -αφού τα χρυσοπληρώσαμε- να τα απαξιώσουμε επειδή αυτοί που τα αγόρασαν δεν είχαν προβλέψει συμφωνίες για τη συντήρησή τους και την ομαλή ροή ανταλλακτικών! Παραδείγματα υπάρχουν...άπειρα στις Ε.Δ. Μεταγωγικά αεροσκάφη ...του κουτιού, για παράδειγμα, πληρωμένα μέχρι σεντ ...δεν πετάνε! Για την ακρίβεια πετάνε δύο από τα οκτώ που έχουμε παραλάβει! Κι αυτό είναι το πιο πρόσφατο παράδειγμα.
Και μετά ήρθε το ΔΝΤ! Από το 2009 και μετά, όπως ήταν αναμενόμενο οι στρόφιγγες για την αγορά ακόμη και μιας ...βίδας για τις ΕΔ έκλεισαν, προκαλώντας μεγάλα προβλήματα στη συντήρηση των οπλικών συστημάτων και τελικά στη λειτουργία των ΕΔ. Τα στοιχεία για τις διαθεσιμότητες των οπλικών συστημάτων είναι απόρρητα, αλλά το πρόβλημα είναι πλέον τόσο μεγάλο που τα πάντα έχουν διαρρεύσει:
• Οι διαθεσιμότητες μαχητικών αεροσκαφών της Π.Α, σε κάποιες περιόδους πέφτουν σε ποσοστά κάτω του 50%!
• Αποτέλεσμα των χαμηλών διαθεσιμοτήτων, είναι οι Έλληνες χειριστές να έχουν φθάσει στο σημείο να “βάζουν” κάτω από 10 ώρες πτήσεις το μήνα (!), που αποτελεί και το χαμηλότερο νατοϊκό όριο για να θεωρείται ένας πιλότος ετοιμοπόλεμος.
• Μέσα σε 9 μήνες έχουν καταγραφεί τρία σοβαρά ατυχήματα -ευτυχώς χωρίς θύματα- σε μαχητικά αεροσκάφη F-16 της ΠΑ
• Είναι κοινό μυστικό ότι ακόμη και στον τομέα των καυσίμων οι Ε.Δ κινούνται πλέον οριακά και μετράνε κάθε κίνηση. Και αυτό δεν μπορεί να μην έχει επιπτώσεις στο επιχειρησιακό πεδίο, όσο κι αν το αρνούνται οι υπουργοί Άμυνας που πέρασαν τελευταία από το Πεντάγωνο.
• Όλες οι μεγάλες ασκήσεις των Ε.Δ, έχουν περικοπεί.
Οι στρατιωτικοί σε κατ΄ ιδίαν συζητήσεις αναφέρουν δεκάδες άλλα παραδείγματα που αποδεικνύουν ότι οι Ε.Δ, ζουν μέρες ...”κόκκινου στρατού” στα τέλη της δεκαετίας του 80. Αυτός ο οικονομικός παραλογισμός έρχεται να επικυρωθεί με τον πιο επίσημο τρόπο από τους προϋπολογισμούς του ΥΕΘΑ τα τελευταία τρία χρόνια.
Ο πίνακας των προϋπολογισμών του ΥΕΘΑ αποτυπώνει την ...παράνοια. Πρόκειται για στοιχεία των προϋπολογισμών του ΥΕΘΑ από το 2009 μέχρι και φέτος.
Μελετώντας τα στοιχεία προκύπτουν τα εξής απίστευτα:
• Τα μόνα κονδύλια που αυξάνονται και μάλιστα πολύ είναι αυτά που αφορούν στις αποδοχές της “Κεντρικής Υπηρεσίας ΥΕΘΑ”:
Μελετώντας τα στοιχεία προκύπτουν τα εξής απίστευτα:
• Τα μόνα κονδύλια που αυξάνονται και μάλιστα πολύ είναι αυτά που αφορούν στις αποδοχές της “Κεντρικής Υπηρεσίας ΥΕΘΑ”:
3.640.000 το 2009-10
3.740.000 το 2010-11
4.540.000 το 2011-12
Ποσοστό αύξησης 2,75 τη πρώτη χρονιά 21,39 τη δεύτερη και 16,74 τη τρίτη!
• Αυξημένες είναι και οι δαπάνες για το ΝΑΤΟ!
• Αυξημένες είναι και οι δαπάνες για το ΝΑΤΟ!
8,64% αυξήθηκαν το 2009-10
8,7% το 2010-11
8,64% το 2011-12
Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης επισημαίνουμε τι προβλέπεται για την Ελληνική Δύναμη Κύπρου,την σπουδαιότητα της οποίας δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε:
•Το 2009-10, προβλέπεται αύξηση των κονδυλίων κατά 2,98% και μετά γίνονται τεράστιες μειώσεις. Μείον 18,72% το 2010-11 και μείον 43,82% φέτος !!!
Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης επισημαίνουμε τι προβλέπεται για την Ελληνική Δύναμη Κύπρου,την σπουδαιότητα της οποίας δεν χρειάζεται να εξηγήσουμε:
•Το 2009-10, προβλέπεται αύξηση των κονδυλίων κατά 2,98% και μετά γίνονται τεράστιες μειώσεις. Μείον 18,72% το 2010-11 και μείον 43,82% φέτος !!!
No comments :
Post a Comment