ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ: ΣΧΕΔΟΝ ΦΥΣΙΚΟ ΕΠΑΚΟΛΟΥΘΟ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΕΚΘΕΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΟΠΑΙΔΩΝ ΣΕ ΕΒΡΑΙΚΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ.
ΕΜΕΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΠΟΙΟ ΕΝΤΑΤΙΚΑ (ΟΠΩΣ ΣΤΑ ΠΑΛΙΑ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΑ) ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΛΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ ΟΠΩΣ Ο ΑΥΝΑΝ, Ο ΛΩΤ ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΙ ΜΗ ΕΞΑΙΡΕΤΕΟΙ.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΤΑΞΕΙΣ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΝΑ ΜΑΣ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ, ΔΙΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΘΕΟΚΡΑΤΗ/ΘΕΟΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑΙΣΜΟΥ.
ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΟΜΩΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΘΕΟΚΡΑΤΙΑΣ. ΑΝΤΕ ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΙΣΛΑΜΙΣΤΕΣ, ΙΝΔΟΥΙΣΤΕΣ, ΣΑΤΑΝΙΣΤΕΣ, ΒΟΥΔΙΣΤΕΣ, ΜΑΣΩΝΟΥΣ, ΠΕΦΩΤΙΣΜΕΝΟΥΣ, ΣΑΗΝΤΟΛΟΓΟΥΣ, ΡΑΣΤΑΦΑΡΙ, ΤΟΤΕΜΙΣΤΕΣ, ΓΝΩΣΤΙΚΙΣΤΕΣ, ΑΝΙΜΙΣΤΕΣ, ΖΩΡΟΑΣΤΡΙΣΤΕΣ, ΣΙΝΤΟΙΣΤΕΣ, ΤΑΟΙΣΤΕΣ, ΚΟΜΦΟΥΚΙΑΝΙΣΤΕΣ, ΠΑΓΑΝΙΣΤΕΣ κ.λ.π
ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ, ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΗΝ ΤΑ ΕΚΘΕΣΕΤΕ ΣΤΗΝ "ΔΗΛΗΤΗΡΙΩΔΗ ΚΑΙ ΜΙΑΡΗ" ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... ΜΕ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΕ ΙΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ (ΕΞΑΛΛΟΥ ΑΥΤΟΙ ΤΩΡΑ ΘΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΟΥΝ ...)
ΕΜΕΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΝΑ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΟΥΝ ΑΚΟΜΗ ΠΟΙΟ ΕΝΤΑΤΙΚΑ (ΟΠΩΣ ΣΤΑ ΠΑΛΙΑ ΚΑΤΗΧΗΤΙΚΑ) ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΛΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΩΣΤΕ ΝΑ ΜΑΘΑΙΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΤΟΥΣ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΥΣ ΠΡΟΓΟΝΟΥΣ ΤΩΝ ΝΕΟΕΛΛΗΝΩΝ ΟΠΩΣ Ο ΑΥΝΑΝ, Ο ΛΩΤ ΚΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΛΛΟΙ ΚΑΙ ΜΗ ΕΞΑΙΡΕΤΕΟΙ.
ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΝΤΑΙ ΤΑΞΕΙΣ ΜΕ ΕΛΛΗΝΕΣ ΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΝΑ ΜΑΣ ΕΙΔΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΚΕΨΗΣ, ΔΙΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΤΟΥΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΥΜΕ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΑΠΕΥΘΥΝΟΥΝ ΣΤΟΝ ΘΕΟΚΡΑΤΗ/ΘΕΟΕΚΠΡΟΣΩΠΟ ΤΟΥ ΙΟΥΔΑΙΣΜΟΥ.
ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΜΑ ΟΜΩΣ ΝΑ ΓΝΩΡΙΣΟΥΝ ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΗ ΤΗ ΜΟΡΦΗ ΤΗΣ ΘΕΟΚΡΑΤΙΑΣ. ΑΝΤΕ ΜΕ ΤΟ ΚΑΛΟ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΙΣΛΑΜΙΣΤΕΣ, ΙΝΔΟΥΙΣΤΕΣ, ΣΑΤΑΝΙΣΤΕΣ, ΒΟΥΔΙΣΤΕΣ, ΜΑΣΩΝΟΥΣ, ΠΕΦΩΤΙΣΜΕΝΟΥΣ, ΣΑΗΝΤΟΛΟΓΟΥΣ, ΡΑΣΤΑΦΑΡΙ, ΤΟΤΕΜΙΣΤΕΣ, ΓΝΩΣΤΙΚΙΣΤΕΣ, ΑΝΙΜΙΣΤΕΣ, ΖΩΡΟΑΣΤΡΙΣΤΕΣ, ΣΙΝΤΟΙΣΤΕΣ, ΤΑΟΙΣΤΕΣ, ΚΟΜΦΟΥΚΙΑΝΙΣΤΕΣ, ΠΑΓΑΝΙΣΤΕΣ κ.λ.π
ΑΛΛΑ ΠΡΟΣΕΞΤΕ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ, ΕΠΑΝΑΛΑΜΒΑΝΟΥΜΕ ΣΕ ΚΑΜΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΜΗΝ ΤΑ ΕΚΘΕΣΕΤΕ ΣΤΗΝ "ΔΗΛΗΤΗΡΙΩΔΗ ΚΑΙ ΜΙΑΡΗ" ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΝΕΥΜΑΤΟΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ... ΜΕ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ ΣΕ ΙΕΡΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΜΑΣ (ΕΞΑΛΛΟΥ ΑΥΤΟΙ ΤΩΡΑ ΘΑ ΕΝΟΙΚΙΑΣΤΟΥΝ ...)
Το χριστιανικό μάθημα των Θρησκευτικών μετατρέπεται σε ένα μάθημα θρησκειολογικό–ιστορικό. Οι Θεολόγοι που σχεδίασαν τα προγράμματα αυτά φρόντισαν ώστε ένας μαθητής που τελειώνει το Γυμνάσιο να έχει βαθιά γνώση των ξένων θρησκευμάτων και κυρίως του Ιουδαϊσμού. Πως αλλιώς μπορεί να εξηγήσει κανείς το γεγονός ότι στα προγράμματα αυτά προτείνεται για τους μαθητές σε τρεις τάξεις της υποχρεωτικής εκαίδευσης η επίσκεψη σε Συναγωγή...
Ήδη για τους μικρούς μαθητές της Γ΄ τάξης Δημοτικού το πρόγραμμα σπουδών προβλέπει την «Επίσκεψη σε ναό, συναγωγή ή τέμενος». Αλλά και στην Στ΄ τάξη του Δημοτικού πάλι ο μαθητής θα πραγματοποιήσει «Επίσκεψη σε Συναγωγή/συνομιλία με ραβίνο». Τέλος, την αμέσως επόμενη σχολική χρονιά, μόλις πάει Γυμνάσιο, στην Α΄ τάξη και στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών θα κάνει μια «Επίσκεψη σε Συναγωγή. Συζήτηση με τον ραβίνο». Αν τυχόν μετά από τόσες επισκέψεις σε Συναγωγή δεν έχει μάθει καλά το «ναό» των Εβραίων τότε, στην ίδια τάξη, την Α΄ Γυμνασίου, σε επόμενη διδακτική ώρα θα εξετάσει το θέμα «Μπαίνοντας σε μια συναγωγή / σε ένα τζαμί (προσανατολισμός, σχήμα, χώροι, επίπλωση, φωτισμός, διακόσμηση)». Τα σχόλια δικά σας…
Ήδη για τους μικρούς μαθητές της Γ΄ τάξης Δημοτικού το πρόγραμμα σπουδών προβλέπει την «Επίσκεψη σε ναό, συναγωγή ή τέμενος». Αλλά και στην Στ΄ τάξη του Δημοτικού πάλι ο μαθητής θα πραγματοποιήσει «Επίσκεψη σε Συναγωγή/συνομιλία με ραβίνο». Τέλος, την αμέσως επόμενη σχολική χρονιά, μόλις πάει Γυμνάσιο, στην Α΄ τάξη και στα πλαίσια του μαθήματος των Θρησκευτικών θα κάνει μια «Επίσκεψη σε Συναγωγή. Συζήτηση με τον ραβίνο». Αν τυχόν μετά από τόσες επισκέψεις σε Συναγωγή δεν έχει μάθει καλά το «ναό» των Εβραίων τότε, στην ίδια τάξη, την Α΄ Γυμνασίου, σε επόμενη διδακτική ώρα θα εξετάσει το θέμα «Μπαίνοντας σε μια συναγωγή / σε ένα τζαμί (προσανατολισμός, σχήμα, χώροι, επίπλωση, φωτισμός, διακόσμηση)». Τα σχόλια δικά σας…
No comments :
Post a Comment