23/10/2011

31η M.E.E.Δ: 31η Μοίρα Επιχειρήσεων Έρευνας Διάσωσης

Το διακριτικό του Διασώστη Μάχης περιγράφει την αποστολή του:
• Tα φτερά αγγέλου συμβολίζουν τη διάσωση
• H περικεφαλαία συμβολίζει την ικανότητα στη μάχη
• Tο σπαθί συμβολίζει τις επιχειρήσεις στην ξηρά
• Oι τρίαινες συβολίζουν τις επιχειρήσεις στο υγρό στοιχείο
• Οι κεραυνοί συμβολίζουν την από αέρος ταχεία αντίδραση.

ΙΣΤΟΡΙΚΟ
● 1995 Η αρχική ιδέα για συγκρότηση Ειδικών Δυνάμεων στην ΠΑ, με την εκπόνηση Μελέτης δημιουργίας ΣΕΔΕΑ (Σμήνος Ερευνας Διάσωσης Ειδικών Αποστολών).
● 1997 έλαβε χώρα η Έγκριση Επχ/κής Σκοπιμότητας του ΣΜΕΕ (Σμήνους Ειδικών Επιχειρήσεων)
● 1998 εγκρίθηκε ο ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΚΠΑ Δ-100 και άρχισε η επάνδρωση του τότε Σμήνους.
● 1999 μπήκε σε ετοιμότητα η πρώτη ΑΑΟΔ (Από Αέρος Ομάδα Διάσωσης)
● 2001 έγινε η αναβάθμιση του ΣΜΕΕ σε 31η ΜΕΕ (Μοίρα Ειδικών Επιχειρήσεων)
● 2003 εγκρίθηκε ο ΚΠΑ Δ-100 και ορίσθηκε άμεση υπαγωγή της 31ης ΜΕΕ στη ΔΑΥ.
● 2008 εγκρίθηκε ο νέος ΚΠΑ Δ-!100 και μετονομάστηκε σε 31η Μοίρα Επιχειρήσεων Έρευνας Διάσωσης (31 ΜΕΕΔ).
● 2010 εγκρίθηκε η δημιουργία του 1ου ΣΒΕΔΜΑ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το Σχολείο Βασικής Εκπαίδευσης διασωστών Μάχης (ΣΒΕΔΜΑ) δημιουργήθηκε ώστε να παρέχει μιά ενιαία και εξειδικευμένη εκπαίδευση στους διασώστες Μάχης, καλύπτοντας όλα τα επιμέρους αντικείμενα που θεωρούνται απαραίτητα εφόδια για τις δύσκολες αποστολές που θα κληθούν να αναλάβουν. Οι υποψήφιοι περνούν από μιά διαδικασία σκληρής αρχικής επιλογής, και στη συνέχεια αξιολογούνται διαρκώς, σε κάθε εκπαιδευτικό αντικείμενο, με αυστηρά κριτήρια που εξασφαλίζουν ότι μόνο οι καλύτεροι θα καταφέρουν να ολοκληρώσουν το Σχολείο και θα πάρουν την ειδικότητα του διασώστη Μάχης.

Το ΣΒΕΔΜΑ της 31 ΜΕΕΔ έχει διάρκεια 42 εβδομάδων και περιλαμβάνει τις παρακάτω εκπαιδεύσεις:
• Εκπαίδευση περιπόλου μάχης
• Εκπαίδευση ορεινού αγώνα και επιβίωσης σε χιονοσκεπείς περιοχές
• Εκπαίδευση στην επιβίωση, δραπέτευση, διαφυγή, αιχμαλωσία και αντίσταση στην ανάκριση
• Εκπαίδευση σε ατομική τακτική μάχης (CQB)
• Εκπαίδευση στην τεχνική αναρρίχηση καταρρίχηση
• Εκπαίδευση αυτοδύτη
• Εκπαίδευση σε κατάδυση με συσκευές ημίκλειστου κυκλώματος
• Εκπαίδευση χειρισμού συστημάτων Τ/Η
• Εκπαίδευση σε πρώτες βοήθειες μάχης (combat medic)
• Εκπαίδευση Αναγνώρισης και Αποφυγής Επικίνδυνων Οπλικών Μέσων Υλικών
• Εκπαίδευση χειρισμού οχημάτων
• Εκπαίδευση διασώστη αέρος (περιλαμβάνει εκπαίδευση Μηχανοσώστη και Πολυβολητή Αέρος)
• Εκπαίδευση χειρισμού ελαστικών λέμβων
• Βασική εκπαίδευση αλεξιπτωτιστή
Ο Διασώστης Μάχης εκπαιδεύεται σκληρά, σε ξηρά, θάλασσα και αέρα, έχοντας πάντα στο μυαλό και στην ψυχή του ότι ύψιστο αγαθό είναι η διάσωση φίλιου απομονωμένου προσωπικού που κινδυνεύει.

ΣΧΟΛΙΟ ΚΟΥΡΗΤΗ: ΤΟ ...ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΞΕΚΙΝΑ ΜΕΡΙΚΑ ΕΤΗ ΝΩΡΙΤΕΡΑ ΜΕ ΕΝΑΝ ΜΑΛΛΟΝ ΑΤΥΠΟ ΤΙΤΛΟ Σ.Ε.Ε (ΣΜΗΝΟΣ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ) ή ΑΠΛΑ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΧΩΡΙΣ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΔΙΑΣΩΣΗΣ. ΗΤΑΝ ΑΣ ΠΟΥΜΕ ΕΝΑ ΕΙΔΙΚΟ, ΠΟΛΥ ΕΙΔΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΥ "ΚΡΥΦΟ" ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ...

ΠΡΟΣΘΗΚΗ 11/7/12
Τον περασμένο Ιανουάριο η 31η Μ.Ε.Ε.Δ. ξεκίνησε τη διαδικασία επιλογής του προσωπικού της, με βάση τις ιδιαίτερες ανάγκες και απαιτήσεις της μοίρας. Αυτό επιτεύχθηκε με τη δημιουργία του πρώτου Σχολείου Βασικής Εκπαίδευσης Διασωστών Μάχης. Το σχολείο έχει διάρκεια εννέα μηνών και ξεκίνησαν 21 άτομα (18 ΕΠ.ΟΠ, 1 υπαξιωματικός και 2 αξιωματικοί) με στόχο να ενταχθούν στο δυναμικό της μοίρας. Παλαιότερα για να ενταχθεί κάποιος στο δυναμικό της 31ης ΜΕΕΔ έπρεπε να περάσει τα σχολεία του στρατού ξηράς, κάτι που διαρκούσε περίπου 4 χρόνια. Με το Σ.Β.Ε.Δ.ΜΑ η εκπαίδευση συμπυκνώνεται σε εννέα μήνες και είναι ανοιχτό σε στρατιωτικό προσωπικό όλων των κλάδων των ενόπλων δυνάμεων. Η εκπαίδευση περιέχει όλα εκείνα τα στοιχεία από τα σχολεία του στρατού ξηράς, τα οποία ανταποκρίνονται στις επιχειρησιακές απαιτήσεις της Πολεμικής Αεροπορίας.

Στο Σ.Β.Ε.Δ.ΜΑ παρέχεται η πιο εξειδικευμένη και εκτενής εκπαίδευση στον συκεκριμένο τομέα από οπουδήποτε αλλού στον κόσμο.
- ορεινό αγώνα και επιβίωση σε χιονοσκεπή περιοχή,
- περίπολο μάχης με έκδοση διαταγής (MDMP),
- ναυτιλία εδάφους,
- επιβίωση σε ξηρά-απόδραση-διαφυγή-αιχμαλωσία-αντίσταση στην ανάκριση,
- αναρρίχηση, καταρρίχηση με διάφορες μεθόδους από Πύργο και Ε/Π (rappel – fast rope),
- αυτοάμυνα,
- κολύμβηση επιφανείας,
- πρώτες βοήθειες (ΚΑΡΠΑ) και πρώτες βοήθειες μάχης (διατήρηση στη ζωή πολυτραυματία),
- ανάπτυξη και χρήση ασυρμάτων επικοινωνιών,
- τακτικές χρησιμοποίησης φορητού οπλισμού,
- ατομική τακτική μάχης,
- μάχη σε κλειστούς χώρους (CQB) και αστικό περιβάλλον (URBAN),
- VIP συνοδεία,
- σύλληψη-αναγνώριση,
- βολές εναερίου πολυβολητή από Ε/Π,
- ασφάλιση περιοχών,
- προστασία από επικίνδυνα υλικά (υδραζίνη -ανθρακονήματα),
- χρήση ελαστικών λέμβων και οδήγηση τετρακίνητου οχήματος,
- κατάδυση με μικτά αέρια και συσκευές ημίκλειστου κυκλώματος,
- διάσωση με Ε/Π (στη στεριά και τη θάλασσα ημέρα και νύκτα),
- διαδικασίες Ε-ΔΜΑ κ.ά.

Για να εισέλθει κάποιος στο σχολείο θα πρέπει πρώτα να περάσει κάποιες προκαταρκτικές αθλητικές δοκιμασίες οι οποίες δείχνουν ότι ο υποψήφιος έχει τα σωματικά προσόντα για να ξεκινήσει την εκπαίδευση του ως Διασώστης μάχης. Υπάρχουν όρια στις αθλητικές αυτές δοκιμασίες, συγκεκριμένα:
- Τρέξιμο 3200 μ.με άρβυλα σε 18 λεπτά, ανάπαυση για 5 λεπτά που ακολουθείται από 40 κάμψεις αγκώνων.
- Στη συνέχεια ακολουθούν 8 έλξεις, 50 κοιλιακοί και ανάβαση σε σχοινί 8 μέτρα, μόνο με τα χέρια, με ενδιάμεσα διαλείμματα 3 λεπτών.
- Τελευταία δοκιμασία είναι κολύμπι 200 μέτρων μέσα σε χρόνο 4 λεπτών.
* Να σημειωθεί ότι αν κάποιος αποτύχει στις προκαταρκτικές αθλητικές δοκιμασίες όχι μόνο αποκλείεται από το τρέχων σχολείο αλλά δεν μπορεί να ξαναδοκιμάσει να ενταχθεί στη δύναμη της 31ης Μ.Ε.Ε.Δ.

Το σχολείο περιλαμβάνει εκπαιδευτικές ενότητες στις οποίες οι υποψήφιοι αξιολογούνται με φύλλα βαθμολογίας από τους εκπαιδευτές τους. Στο συγκεκριμένο σχολείο υπάρχουν 10 εκπαιδευτές. Σε τακτά χρονικά διαστήματα οι εκπαιδευόμενοι δοκιμάζονται για τις ψυχικές τους αντοχές με επιτομή την περίοδο που καλείται “ΑΧΙΛΛΕΙΟΣ ΠΤΕΡΝΑ”, η οποία είναι προς το τέλος της εκπαίδευσης (στους 6 μήνες) και περιλαμβάνει μια εβδομάδα έντονης ψυχοσωματικής διαδικασίας όπου ο υποψήφιος “Διασώστης Μάχης” θα φτάσει και θα ξεπεράσει πολλές φορές τα όριά του για να καταφέρει να την περατώσει επιτυχώς.

Μία τυπική μέρα στο σχολείο ξεκινά στις 6.30 το πρωί με γυμναστική. Ακολουθεί πρωινό και στη συνέχεια σεμινάρια ή εκπαιδευτικές ενότητες. Μετά έρχεται το μεσημεριανό και το απόγευμα η εκπαίδευση συνεχίζεται πάλι με εκπαιδευτικές ενότητες. Υπάρχουν ορισμένες μέρες που προγραμματίζονται εξωτερικές ασκήσεις, οπότε και το πρόγραμμα διαφοροποιείται. Οι εκπαιδευόμενοι έχουν τη δυνατότητα να βγουν το βράδυ και να κοιμηθούν εκτός της μονάδας, εάν το επιθυμούν όμως υπάρχουν και θάλαμοι για να κοιμηθούν εντός. Τα σαββατοκύριακα επιστρέφουν στα σπίτια τους και ξεκουράζονται με σκοπό να ανταποκριθούν σε ακόμη μία δύσκολη εβδομάδα που ακολουθεί. Μεγάλη έμφαση δίνεται στο κομμάτι των πρώτων βοηθειών. Συγκεκριμένα στο σχολείο περιλαμβάνονται 3 ημέρες σεμιναρίων πρώτων βοηθειών στο 251 Γ.Ν.Α. και μία εβδομάδα πρακτικής και πιο εξειδικευμένης εκπαίδευσης στην μοίρα. Στον τομέα των πρώτων βοηθειών ακολουθούνται νατοϊκά πρότυπα ενώ υπάρχει η δυνατότητα για ακόμη πιο εξειδικευμένη εκπαίδευση στο εξωτερικό.

Σύμφωνα με τον Διοικητή του Σ.Β.Ε.Δ.ΜΑ, Επισμηναγό (I) Ντάγκα Ευάγγελο της 68ης σειράς ιπταμένων, τα στοιχεία που πρέπει να έχει κάποιος για να επιτύχει και να περατώσει την εκπαίδευση του, είναι τόσο ψυχικά όσο και σωματικά. Πρέπει ο υποψήφιος να διακατέχεται από υψηλά ιδανικά και θέληση για προσφορά. Φυσικά θα πρέπει να διαθέτει και την ανάλογη φυσική κατάσταση και τα σωματικά προσόντα τα οποία θα τον βοηθήσουν να εκπληρώσει το καθήκον του. Οι συνήθεις λόγοι που οδηγούν κάποιον στο να σταματήσει το σχολείο είναι ιατρικοί. Αυτή τη στιγμή το πρώτο Σ.Β.Ε.Δ.ΜΑ είναι περίπου ένα μήνα πριν το τέλος του. Από τους εικοσι έναν που ξεκίνησαν έχουν παραμείνει 6 (5 ΕΠ.ΟΠ και ένας Αξιωματικός). Αυτοί που τελειώνουν το σχολείο πρέπει να παραμείνουν υποχρεωτικά στη μοίρα για 10 χρόνια. Μπορεί το ποσοστό επιτυχίας να είναι μικρό, όμως με τον τρόπο αυτό εντάσσονται στην 31η Μ.Ε.Ε.Δ. οι καλύτεροι των καλύτερων.

ΙΚ ΙΙΙ (Τ-Η) ΧΡΥΣΑΝΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

No comments :

Post a Comment