Εκπρόσωπος του ρωσικού κρατικού οργανισμού Rosoboronexport χαρακτήρισε “παράνομη” τη μεταφορά τεχνογνωσίας στη Κίνα για τη ναυπήγηση τεσσάρων αερόστρωμνων τύπου Zubr από την Ουκρανία, μετά το ναυάγιο των αντίστοιχων μακροχρόνιων συνομιλιών μεταξύ Μόσχας και Πεκίνου. Η Ουκρανία ανέλαβε πρόσφατα σύμβαση ύψους $315 εκατ. για τη προμήθεια δύο αερόστρωμνων από τα ναυπηγεία More της Φεοδοσίας και τη μεταφορά τεχνογνωσίας για τη κατασκευή δύο επιπλέον σε κινεζικά ναυπηγεία. Σύμφωνα με δηλώσεις του Ρώσου αξιωματούχου κατά τη διάρκεια έκθεσης ναυτικών συστημάτων στην Αγία Πετρούπολη, τα δικαιώματα των αερόστρωμνων Ζubr (κατά ΝΑΤΟ Pomornik) ανήκουν στην Almaz Shipbuilding Joint Stock Company, η οποία αναμένεται να κινηθεί νομικά για την ακύρωση της σύμβασης.
Τα 4 ελληνικά Πλοία Ταχείας Μεταφοράς, όπως είναι η ακριβής ορολογία του Πολεμικού Ναυτικού, αποκτήθηκαν το 2000 στο πλαίσιο δύο διαφορετικών συμβάσεων με τη ρωσική Rosvoorouzhenie και με την ουκρανική Ukrspetsexport. Απο ουκρανικής πλευράς παρελήφθη μόνο το ένα ΠΤΜ (L-181 ΙΘΑΚΗ) καθώς το Πολεμικό Ναυτικό διαπίστωσε προβλήματα στεγανότητας στο δεύτερο σκάφος και προχώρησε σε καταγγελία της σύμβασης. Για αντιστάθμιση αυτής της απώλειας, υπεγράφη το 2002 συμπληρωματική σύμβαση για πρόσκτηση του τέταρτου σκάφους από τη Ρωσία, συνολικού κόστους €65 εκατ. (L-184 ΚΕΡΚΥΡΑ), το οποίο σήμερα έχει παροπλισθεί.
http://www.strategyreport.gr/?p=12417
Τα 4 ελληνικά Πλοία Ταχείας Μεταφοράς, όπως είναι η ακριβής ορολογία του Πολεμικού Ναυτικού, αποκτήθηκαν το 2000 στο πλαίσιο δύο διαφορετικών συμβάσεων με τη ρωσική Rosvoorouzhenie και με την ουκρανική Ukrspetsexport. Απο ουκρανικής πλευράς παρελήφθη μόνο το ένα ΠΤΜ (L-181 ΙΘΑΚΗ) καθώς το Πολεμικό Ναυτικό διαπίστωσε προβλήματα στεγανότητας στο δεύτερο σκάφος και προχώρησε σε καταγγελία της σύμβασης. Για αντιστάθμιση αυτής της απώλειας, υπεγράφη το 2002 συμπληρωματική σύμβαση για πρόσκτηση του τέταρτου σκάφους από τη Ρωσία, συνολικού κόστους €65 εκατ. (L-184 ΚΕΡΚΥΡΑ), το οποίο σήμερα έχει παροπλισθεί.
http://www.strategyreport.gr/?p=12417
No comments :
Post a Comment