Σύμφωνα με επισημοποιημένη εγκύκλιο του αλβανικού Υπουργείου Παιδείας και επιστήμης προς τις περιφερειακές διευθύνσεις παιδείας, η ιταλική γλώσσα περιλαμβάνεται στην υποχρεωτική εννιατάξια εκπαίδευση (στο γυμνάσιο κατ’ αναλογία με το Ελληνικό σύστημα παιδείας) όχι πια ως δεύτερη γλώσσα επιλογής. Μάλιστα εισάγουν την ιταλική σε δύο γυμνάσια στο Αργυρόκαστρο. Για την ιστορία, ας θυμηθούμε, ότι ο πληθυσμός στο γεωγραφικό χώρο της Β. Ηπείρου άρχισε να δυσανασχετεί και να αντιδράει προς την ιταλική κατοχή, ακριβώς όταν έβαλαν τα ιταλικά ως μάθημα του τότε συστήματος υποχρεωτικής παιδείας. Η εγκύκλιος, αναφερόμενη σε μνημόνιο Ιταλο–Αλβανικής συνεργασίας στον τομέα της παιδείας, προβλέπει επίσης τα σχολικά εγχειρίδια τόσο για τη γλώσσα όσο και για τον ιταλικό πολιτισμό να προετοιμάζονται απ’ το ιταλικό υπουργείο παιδείας και επιπλέον εάν κρίνονται εκπαιδευτικώς κατάλληλα, να χρησιμοποιούνται τα ίδια που χρησιμοποιούν στην Ιταλία. Όσο για τους εκπαιδευτικούς που θα διδάσκουν θα εγκρίνονται απ’ τις ιταλικές διπλωματικές αρχές.
Το χορό του ανθελληνισμού στα ΜΜΕ της Αλβανίας σέρνει πάντοτε η περίφημη «ΓΚΑΖΕΤΑ ΙΤΑΛΙΑΝΕ (ΣΚΙΠΤΑΡΕ)» καθώς και το «ΝΕWS 24», που ανήκουν στο ίδιο ιταλικών συμφερόντων εκδοτικό συγκρότημα. Εκεί επιλέγονται τα θέματα και αυτοί καθορίζουν γενικά που θα κτυπηθεί ο Ελληνισμός. Η ΕΕΜ στη Βόρεια Ήπειρο (ειδικά το θέμα της Χιμάρας) και κυρίως η Ορθοδοξία και η Ορθόδοξος Εκκλησία. Δεν είναι εξάλλου καθόλου τυχαίο ότι η συγκεκριμένη εφημερίδα πάντοτε και σε ανύποπτες στιγμές «επιλέγει» να ασχοληθεί με θέματα, όπως της Ελληνικής γλώσσας, της γεωγραφίας, τη χρήση στη δημόσια ζωή της μητρικής γλώσσας και παρακινεί στο ζήτημα των σχολείων της Χιμάρας και της Κορυτσάς. Αποκαλύπτουν έτσι οι Ιταλοί, ότι θέλουν να καλλιεργήσουν ένα μίσος για την Ελλάδα και τον Ελληνικό πολιτισμό προκειμένου να είναι ο χώρος της σημερινής Αλβανίας το προγεφύρωμα τους για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ένα παλιό δόγμα της ιταλικής εξωτερικής πολιτικής.
Όλες αυτές οι ιταλικές δολιότητες γίνονται ακόμη πιο φανερές εάν ψάξει κανείς έστω και επιφανειακά τις δραστηριότητες, την ανάμειξη και τις χρηματοδοτήσεις του ιδρύματος ιταλικού πολιτισμού που δραστηριοποιείται από την ιταλική πρεσβεία στα Τίρανα. Τελευταία έχει εντελώς μετατραπεί σε μια κακιά ανάμνηση των πολιτικών δράσεων της Φαρνεζίνα επί Μουσολίνι και Κόντη Τσιάνο. Είναι ο βασικός χρηματοδότης της γελοίας, τόσο στο σενάριο που πραγματεύεται όσο και στην παραγωγή, ταινίας του Εντμόντ Μπουντίνα «Μπάλκαν Μπαζάρ». Πρόκειται για μια δήθεν κινηματογραφική παραγωγή που προσπαθεί με τα πιο άθλια καλλιτεχνικά μέσα και παραβαίνοντας κάθε κανόνα της δεοντολογίας να γελοιοποιήσει την ιστορία του ηρωικού αγώνα του Ελληνικού Στρατού κατά του ιταλικού φασισμού στα βουνά της Βορείου Ηπείρου. Επιπλέον χλευάζει στην κυριολεξία την προσωπικότητα του Ορθόδοξου ιερωμένου. Όλοι θα θυμούνται ότι ο τότε ιταλός πρέσβης με πρόσχημα δήθεν το κυνήγι ταξίδευε τους μήνες, από Απρίλιο έως Αύγουστο 2006, στην Κοιλάδα του Αωού και την Πρεμετή, περίοδο κατά την οποία εξελίσσονταν όλη εκείνη η απαράδεκτη εκστρατεία για την προσβολή της ιεράς μνήμης των ηρώων του Έπους του 1940-’41. Για την ταινία, το εν λόγω ίδρυμα, χρηματοδοτούμενο απ’ το ιταλικό ΥΠΕΞ και το ιταλικό ΥΠΠΟ δαπάνησε το όχι ασήμαντο ποσό των 600.000 Ευρώ.
Την περασμένη εβδομάδα, μια δήθεν ΜΚΟ, η «Άρτ–Κόντακτ», που απαρτίζεται κυρίως από καθηγητές της ακαδημίας καλών τεχνών Τιράνων, και που κι αυτή βασικό χρηματοδότη έχει, όπως πληροφορείται κανείς απ’ την ιστοσελίδα τους, το ίδρυμα ιταλικού πολιτισμού προχώρησε σε μια πράξη που μόνο την τέχνη δεν εξυπηρετεί. Πράξη η οποία στοχεύει ακριβώς στην καλλιέργεια εθνικιστικού και θρησκευτικού μίσους στους κόλπους της νέας γενιάς, την ώρα μάλιστα που όλοι φωνάζουν και κόπτονται περί του αντιθέτου. Με χρήματα λοιπόν του ιταλικού ΥΠΕΞ μάζεψαν νέους απ’ τα βασικά λύκεια των Τιράνων, του Δυρραχίου, της Καβάγιας και του Ελμπασάν και αφού οι καθηγητές τους έδωσαν ανά χείρας φωτογραφίες του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου, του Βαγγέλη Ντούλε ομογενούς βουλευτή, του Βασίλη Μπολάνου, Δημάρχου Χιμάρας και του Νίκου Γκατζογιάννη, γνωστού συγγραφέα και δημοσιογράφου, τους καθοδηγούσαν να κάνουν τις γελοιογραφίες τους.
Το χορό του ανθελληνισμού στα ΜΜΕ της Αλβανίας σέρνει πάντοτε η περίφημη «ΓΚΑΖΕΤΑ ΙΤΑΛΙΑΝΕ (ΣΚΙΠΤΑΡΕ)» καθώς και το «ΝΕWS 24», που ανήκουν στο ίδιο ιταλικών συμφερόντων εκδοτικό συγκρότημα. Εκεί επιλέγονται τα θέματα και αυτοί καθορίζουν γενικά που θα κτυπηθεί ο Ελληνισμός. Η ΕΕΜ στη Βόρεια Ήπειρο (ειδικά το θέμα της Χιμάρας) και κυρίως η Ορθοδοξία και η Ορθόδοξος Εκκλησία. Δεν είναι εξάλλου καθόλου τυχαίο ότι η συγκεκριμένη εφημερίδα πάντοτε και σε ανύποπτες στιγμές «επιλέγει» να ασχοληθεί με θέματα, όπως της Ελληνικής γλώσσας, της γεωγραφίας, τη χρήση στη δημόσια ζωή της μητρικής γλώσσας και παρακινεί στο ζήτημα των σχολείων της Χιμάρας και της Κορυτσάς. Αποκαλύπτουν έτσι οι Ιταλοί, ότι θέλουν να καλλιεργήσουν ένα μίσος για την Ελλάδα και τον Ελληνικό πολιτισμό προκειμένου να είναι ο χώρος της σημερινής Αλβανίας το προγεφύρωμα τους για τα Βαλκάνια και τη Νοτιοανατολική Ευρώπη, ένα παλιό δόγμα της ιταλικής εξωτερικής πολιτικής.
Όλες αυτές οι ιταλικές δολιότητες γίνονται ακόμη πιο φανερές εάν ψάξει κανείς έστω και επιφανειακά τις δραστηριότητες, την ανάμειξη και τις χρηματοδοτήσεις του ιδρύματος ιταλικού πολιτισμού που δραστηριοποιείται από την ιταλική πρεσβεία στα Τίρανα. Τελευταία έχει εντελώς μετατραπεί σε μια κακιά ανάμνηση των πολιτικών δράσεων της Φαρνεζίνα επί Μουσολίνι και Κόντη Τσιάνο. Είναι ο βασικός χρηματοδότης της γελοίας, τόσο στο σενάριο που πραγματεύεται όσο και στην παραγωγή, ταινίας του Εντμόντ Μπουντίνα «Μπάλκαν Μπαζάρ». Πρόκειται για μια δήθεν κινηματογραφική παραγωγή που προσπαθεί με τα πιο άθλια καλλιτεχνικά μέσα και παραβαίνοντας κάθε κανόνα της δεοντολογίας να γελοιοποιήσει την ιστορία του ηρωικού αγώνα του Ελληνικού Στρατού κατά του ιταλικού φασισμού στα βουνά της Βορείου Ηπείρου. Επιπλέον χλευάζει στην κυριολεξία την προσωπικότητα του Ορθόδοξου ιερωμένου. Όλοι θα θυμούνται ότι ο τότε ιταλός πρέσβης με πρόσχημα δήθεν το κυνήγι ταξίδευε τους μήνες, από Απρίλιο έως Αύγουστο 2006, στην Κοιλάδα του Αωού και την Πρεμετή, περίοδο κατά την οποία εξελίσσονταν όλη εκείνη η απαράδεκτη εκστρατεία για την προσβολή της ιεράς μνήμης των ηρώων του Έπους του 1940-’41. Για την ταινία, το εν λόγω ίδρυμα, χρηματοδοτούμενο απ’ το ιταλικό ΥΠΕΞ και το ιταλικό ΥΠΠΟ δαπάνησε το όχι ασήμαντο ποσό των 600.000 Ευρώ.
Την περασμένη εβδομάδα, μια δήθεν ΜΚΟ, η «Άρτ–Κόντακτ», που απαρτίζεται κυρίως από καθηγητές της ακαδημίας καλών τεχνών Τιράνων, και που κι αυτή βασικό χρηματοδότη έχει, όπως πληροφορείται κανείς απ’ την ιστοσελίδα τους, το ίδρυμα ιταλικού πολιτισμού προχώρησε σε μια πράξη που μόνο την τέχνη δεν εξυπηρετεί. Πράξη η οποία στοχεύει ακριβώς στην καλλιέργεια εθνικιστικού και θρησκευτικού μίσους στους κόλπους της νέας γενιάς, την ώρα μάλιστα που όλοι φωνάζουν και κόπτονται περί του αντιθέτου. Με χρήματα λοιπόν του ιταλικού ΥΠΕΞ μάζεψαν νέους απ’ τα βασικά λύκεια των Τιράνων, του Δυρραχίου, της Καβάγιας και του Ελμπασάν και αφού οι καθηγητές τους έδωσαν ανά χείρας φωτογραφίες του Αρχιεπισκόπου Αναστασίου, του Βαγγέλη Ντούλε ομογενούς βουλευτή, του Βασίλη Μπολάνου, Δημάρχου Χιμάρας και του Νίκου Γκατζογιάννη, γνωστού συγγραφέα και δημοσιογράφου, τους καθοδηγούσαν να κάνουν τις γελοιογραφίες τους.
ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ: deropoli
No comments :
Post a Comment