20/12/2010

Νέα Δομή Δυνάμεων με λιγότερο προσωπικό, λιγότερα όπλα, λιγότερες δαπάνες & λιγότερη ασφάλεια...

Συνολικά έχει αποφασιστεί να απενεργοποιηθούν το Α' Σώμα Στρατού (λάθος μεγάλο κατά την εκτίμησή μας γιατί δεν απασχολεί σημαντικό προσωπικό και είναι το back-up, ας πούμε, του Σ.Ξ. σε επίπεδο διοίκησης), τέσσερις μεραρχίες, επτά ταξιαρχίες και επτά συντάγματα. Μικρές αριθμητικά αλλά αντίστοιχες αναλογικά απώλειες θα έχουν και οι άλλοι δύο Κλάδοι των Ενόπλων Δυνάμεων, το Πολεμικό Ναυτικό και η Πολεμική Αεροπορία. Σε επίπεδο υλικού, για την ώρα μόνο το Π.Ν. έχει ξεκαθαρίσει ότι θα μείνει με 12 κύριες μονάδες από τις 14 που ισχύουν σήμερα και 8-10 υποβρύχια. Στην Πολεμική Αεροπορία τα όσα διαρρέουν για οροφή 250 μαχητικών αφρούν μόνο αυτούς που θέλουν να «σκοτώσουν» τώρα το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού Αεροσκάφους. Τυχόν μείωση της οροφής στα 250 μαχητικά θα έστελνε το πρόγραμμα του Νέου Μαχητικού το 2017, έτος κατά το οποίο προγραμματίζεται η απόσυρση των F-4 Peace Icarus.

Σήμερα με συνολικό αριθμό μαχητικών τρίτης γενιάς ή αναβαθμισμένων της ιδίας γενιάς και αναβαθμισμένων δεύτερης γενιάς, έχουμε έναν συνολικό αριθμό 239 αεροσκαφών. Είτε παραμείνουν είτε αποσυρθούν τα A-7E/TA-7, η μείωση στα 250 μαχητικά κλείνει το θέμα Νέου Μαχητικού για πέντε χρόνια τουλάχιστον. Άποψη και εκτίμησή μας είναι ότι καθαρά ορθολογιστικά σημασία δεν έχει πόσα μαχητικά έχεις, αλλά τι επιχειρησιακή παραγωγή μπορείς με αυτά που έχει.

Το νούμερο των 301 μαχητικών της νυν οροφής έχει προέλθει από συγκεκριμένη επιχειρησιακή αναγκαιόητα που λαμβάνει υπ’όψιν της τις διαθεσιμότητες, τις τυχόν απώλειες σε καιρό ειρήνης, τα μαχητικά που θα επιβιώσουν μετά από πρώτο πλήγμα του αντιπάλου, από το πρώτο 24ωρο μιας σύγκρουσης, τα ατυχήματα κλπ.

Σε μελέτη του 1996 υπολογιζόταν ότι τα πρώτα 30’ μιας σύγκρουσης με την Τουρκία, δύο ολόκληρες Μοίρες, δηλαδή 40 αεροσκάφη θα είχαν καταρριφθεί ή θα είχαν τεθεί εκτός δράσης από διάφορα αίτια.

Σε αναπροσαρμογή της εκείνης της μελέτης, ακολούθησαν δύο άλλες μία στις αρχές και μία στα μέσα της δεκαετίας που μείωνων τον αριθμό των απωλεσθέντων αεροσκαφών το πρώτο ημίωρο σε 28 και 25, λόγω της εισόδου μεγάλου αριθμού σύγχρονων αεροσκαφών και όπλων. Ακόμα και σε αυτή την περίπτωση για το πρώτο 24ωρο μιας σύγκρουσης υψηλής έντασης οι απώλειες που περιμένουν ΓΕΑ και ΓΕΕΘΑ ξεπερνούν τα 50 μαχητικά.

Μπορεί ο αντίπαλος να έχει απωλέσει μέχρι και 90 μαχητικά στο ίδιο χρονικό διάστημα με δεδομένο ότι θα εκτελέσει επιθετικές επιχειρήσεις σε κορεσμένο περιβάλλον από φίλια Α/Α μέσα, αλλά το θέμα είναι πόσα θα μείνουν ικανά σε υπηρεσία από ελληνικής και τουρκικής πλευράς. Π.χ. σήμερα ας υποθέσουμε (καθαρή υπόθεση) ότι η μέση διαθεσιμότητα για επιχειρήσεις είναι 70%. Όταν λέμε «για επιχειρήσεις» σημαίνει ότι πετούν και αεροσκάφη με παρατηρήσεις τα οποία υπό νορμάλ συνθήκες δεν θα πετούσαν σε καιρό ειρήνης.

Σημαίνει ότι από την σημερινή δύναμη των 239 περίπου 160 θα αναλάβουν την προστασία της ίδιας της Ελλάδας και το 1/3 από αυτά θα έχει τεθεί εκτός υπηρεσίας το πρώτο 24ωρο της σύγκρουσης! Όλα αυτά στο ευνοϊκό σενάριο, ότι δεν θα έχουμε επιτυχημένο αιφνιδιαστικό κτύπημα από τον εχθρό με καταστροφή μεγάλου αριθμού φίλιων μαχητικών στο έδαφος.

Τι θέλουμε να πούμε με αυτό: Το εύκολο είναι να μειώσεις την οροφή στα μαχητικά αεροσκάφη και να μην προμηθευτείς νέα. Το δύσκολο και επώδυνο είναι να χάσεις έναν πόλεμο, δηλαδή, έδαφος, εθνικά δικαιώματα κλπ.

Σε ότι αφορά τον Στρατό Ξηράς, ούτες ή άλλως τα σημερινά νούμερα είναι εικονική πραγματικότητα σε ότι αφορά τα μέσα που χρησιμοποιεί. Αυτοί οι αριθμοί περί 2.500 ΤΟΜΠ, είναι εικονικοί. Κλάσμα αυτών είναι σε υπηρεσία. Γελούσαν οι αξιωματικοί στο ΓΕΣ από την διαρροή για "1750 ΤΟΜΠ/ΤΟΜΑ που θα μείνουν ενεργά". Και γελούσαν γιατί αυτό δεν είναι μείωση δύναμης. "Είναι αύξηση 100% αν μπορούν να λειτουργήσουν 1750 οχήματα" έλεγε σκωπτικά ανώτερος αξιωματικός της Διεύθυνσης Τεχνικού του ΓΕΣ.

Από τα άρματα μάχης μόνο τα LEO1/2 και αριθμός M48A45 ΜΟLF υπηρετεί. Κάτι παραπάνω από 1000 άρματα δηλαδή. Τόσα υπηρετούν ονομαστικά. Πόσα λειτουργούν, είναι άλλη υπόθεση. ΤΟΜΑ δεν υπάρχει ούτε ένα. Τα φορτηγά του Σ.Ξ. σε ποσοστό 80% είναι για «επισκευή και πέταμα». Στα αντιαεροπορικά καλύτερα να μην αναφερθούμε σε «ληγμένα». 
ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ: defencenet

No comments :

Post a Comment