Μια άψογα εκτελεσμένη διακλαδική αποβατική άσκηση στην Ρόδο, στον αντίποδα της τουρκικής απόβασης EFES 2013 ήταν ο καλύτερος αποχαιρετισμός στον άτυχο 20χρονο πεζοναύτη Στάθη Κρόκο που σκοτώθηκε στο τραγικό ατύχημα με το Μ113. Οι συνάδελφοί του στο 575 Τάγμα Πεζοναυτών τον "αποχαιρέτησαν" όπως έπρεπε: Επιστρέφοντας στην Άγκυρα το απειλητικο μήνυμα που έστειλε με την EFES 2013. Με φωτιά και ατσάλι. Ο ίδιος ο υπουργός Εθνικής Άμυνας Πάνος Παναγιωτόπουλος παρακολούθησε την άσκηση έχοντας άμεση εικόνα από το ΕΘΚΕΠΙΧ. Σύμφωνα με το σενάριο της άσκησης ο εχθρός έχει ήδη προβεί σε αποβατική και αεραποβατική ενέργεια σε βάρος νήσου μας στο Αιγαίο και έχει καταφέρει, αιφνιδιάζοντας τις φίλιες αμυνόμενες δυνάμεις να δημιουργήσει προγεφύρωμα στην ακτή, ενώ παράλληλα έχει καταλάβει το αεροδρόμιο και το κεντρικό λιμένα του νησιού. Εχθρικές δυνάμεις κατευθύνονται διά θαλάσσης και αέρος να ενισχύσουν και να διευρύνουν το προγεφύρωμα, ενώ οι φίλιες μονάδες που έχουν επιβιώσει, μαζί με τις μονάδες της Εθνοφρουράς έχουν υποχωρήσει μαχόμενες στο εσωτερικό της Ρόδου.
Μαχητικά της ΠΑ προσβάλουν τα αποβατικά (συμμετείχαν και τα 2 ZUBR), τα μεταγωγικά αεροσκάφη και τα ελικόπτερα με τις Follow-on-Forces του εχθρού και ταυτόχρονα η Δύναμη "Δ" μεταφέρεται αεροπορικώς στο νησί για να συγκρατήσει πλήρη κατάρρευση της ελληνικής άμυνας. Την ίδια στιγμή δυνάμεις του Π.Ν. υπό την κάλυψη της ΠΑ, εκτελούν αποστολές θαλάσσιας απαγόρευσης επιτυγχάνοντας κτυπήματα κατά του εχθρικού στόλου με συνδυασμό μέσων. Η επόμενη κίνηση που προβλέπει το σενάριο προϋποθέτει αεροπορική και συνακόλουθα ναυτική υπεροχή: Απόβαση πεζοναυτών με άρματα μάχης και ΤΟΜΠ, αφού προηγηθούν ενέργειες της Ζ'ΜΑΚ. Βλέπουμε λοιπόν ότι καλώς ή κακώς στην Αεροπορία ξεκινά και τελειώνει η πιθανότητα επιτυχούς ενέργειας στο Α.Αιγαίο και αυτό θα πρέπει να καταστεί σαφές στην πολιτική ηγεσία. Όπως στο Ναυτικό -κυρίως- βασίζεται η χώρα σε θέματα κυριαρχίας σε υφαλοκρηπίδα-ΑΟΖ κλπ, έτσι και η Αεροπορία είναι ο βασικός μοχλός επιτυχούς αντεπίθεσης στο Α.Αιγαίο...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Μαχητικά της ΠΑ προσβάλουν τα αποβατικά (συμμετείχαν και τα 2 ZUBR), τα μεταγωγικά αεροσκάφη και τα ελικόπτερα με τις Follow-on-Forces του εχθρού και ταυτόχρονα η Δύναμη "Δ" μεταφέρεται αεροπορικώς στο νησί για να συγκρατήσει πλήρη κατάρρευση της ελληνικής άμυνας. Την ίδια στιγμή δυνάμεις του Π.Ν. υπό την κάλυψη της ΠΑ, εκτελούν αποστολές θαλάσσιας απαγόρευσης επιτυγχάνοντας κτυπήματα κατά του εχθρικού στόλου με συνδυασμό μέσων. Η επόμενη κίνηση που προβλέπει το σενάριο προϋποθέτει αεροπορική και συνακόλουθα ναυτική υπεροχή: Απόβαση πεζοναυτών με άρματα μάχης και ΤΟΜΠ, αφού προηγηθούν ενέργειες της Ζ'ΜΑΚ. Βλέπουμε λοιπόν ότι καλώς ή κακώς στην Αεροπορία ξεκινά και τελειώνει η πιθανότητα επιτυχούς ενέργειας στο Α.Αιγαίο και αυτό θα πρέπει να καταστεί σαφές στην πολιτική ηγεσία. Όπως στο Ναυτικό -κυρίως- βασίζεται η χώρα σε θέματα κυριαρχίας σε υφαλοκρηπίδα-ΑΟΖ κλπ, έτσι και η Αεροπορία είναι ο βασικός μοχλός επιτυχούς αντεπίθεσης στο Α.Αιγαίο...
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
No comments :
Post a Comment