ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ: Η ΚΙΝΗΣΗ ΑΥΤΗ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΑ ΚΟΙΤΑΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ ΣΕ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΕΥΣΗ. Η ΚΙΝΗΣΗ ΑΥΤΗ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΠΟΡΟΥΣ ΣΤΟ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ. Η ΚΙΝΗΣΗ ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΑΠΟ ΑΛΛΕΣ ΠΟΥ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΠΛΗΡΗ ΑΥΤΟΝΟΜΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΕΞΑΡΤΗΣΙΑ ΤΟΥ ΚΟΥΡΔΙΣΤΑΝ. ΕΧΟΥΜΕ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΤΕΙ ΓΙΑΥΤΟ ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ; ΕΧΟΥΜΕ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΤΕΙ ΣΕΝΑΡΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ;
Την κατασκευή ενός νέου αγωγού πετρελαίου μήκους 680 χλμ από το βόρειο Ιράκ στο τουρκικό λιμάνι του Τσειχάν στην Αν Μεσόγειο προβλέπει το σχέδιο που αποδέχτηκε η κυβέρνηση του Ιράκ.
Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης και την αύξηση της παραγωγικότητας των κοιτασμάτων που βρίσκονται στην περιοχή. Όπως δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Άλι αλ Νταμπάγ «Θα επιταχύνουμε την κατασκευή ενός νέου πετρελαιαγωγού, τον οποίο θα συνδέσουμε με τον υπάρχοντα, που ενώνει το Κιρκούκ με το Τσεϊχάν».
Η κίνηση αυτή αποφασίστηκε λόγω του φόβου που υπάρχει για τον αποκλεισμό των στενών του Χορμοπύζ από το Ιράν δεδομένου ότι το 80% των εξαγωγών πετρελαίου του Ιράκ περνάνε από αυτά τα στενά. Τον Μάρτιο του 2012 το Ιράκ εξήγαγε σε ημερήσια βάση 2,014 εκατομμύρια βαρέλια αργού, από τα οποία το 1.711 εκατομμύριο από την περιοχή Βασόρας. Παράλληλα, άλλα 375 χιλιάδες βαρέλια αργού διοχετεύονταν καθημερινά προς το λιμάνι του Τσεϊχάν από τις πετρελαιοπηγές γύρω από το Κιρκούκ. Πάντως το Ιράκ έχει και ένα εναλλακτικό σχέδιο, να εξάγει στις διεθνείς αγορές το πετρέλαιό του της Βασόρας μέσω κάποιου συριακού λιμανιού ή, ακόμα, μέσω του ιορδανικού λιμανιού 'Ακαμπα. Και για τα δύο σχέδια θα χρειαστεί η κατασκευή νέων.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
Την κατασκευή ενός νέου αγωγού πετρελαίου μήκους 680 χλμ από το βόρειο Ιράκ στο τουρκικό λιμάνι του Τσειχάν στην Αν Μεσόγειο προβλέπει το σχέδιο που αποδέχτηκε η κυβέρνηση του Ιράκ.
Το σχέδιο περιλαμβάνει επίσης και την αύξηση της παραγωγικότητας των κοιτασμάτων που βρίσκονται στην περιοχή. Όπως δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Άλι αλ Νταμπάγ «Θα επιταχύνουμε την κατασκευή ενός νέου πετρελαιαγωγού, τον οποίο θα συνδέσουμε με τον υπάρχοντα, που ενώνει το Κιρκούκ με το Τσεϊχάν».
Η κίνηση αυτή αποφασίστηκε λόγω του φόβου που υπάρχει για τον αποκλεισμό των στενών του Χορμοπύζ από το Ιράν δεδομένου ότι το 80% των εξαγωγών πετρελαίου του Ιράκ περνάνε από αυτά τα στενά. Τον Μάρτιο του 2012 το Ιράκ εξήγαγε σε ημερήσια βάση 2,014 εκατομμύρια βαρέλια αργού, από τα οποία το 1.711 εκατομμύριο από την περιοχή Βασόρας. Παράλληλα, άλλα 375 χιλιάδες βαρέλια αργού διοχετεύονταν καθημερινά προς το λιμάνι του Τσεϊχάν από τις πετρελαιοπηγές γύρω από το Κιρκούκ. Πάντως το Ιράκ έχει και ένα εναλλακτικό σχέδιο, να εξάγει στις διεθνείς αγορές το πετρέλαιό του της Βασόρας μέσω κάποιου συριακού λιμανιού ή, ακόμα, μέσω του ιορδανικού λιμανιού 'Ακαμπα. Και για τα δύο σχέδια θα χρειαστεί η κατασκευή νέων.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
No comments :
Post a Comment