Το περιστατικό, που συνέβη την Τρίτη προκάλεσε τεράστια συμφόρηση με δεκάδες πλοία να περιμένουν αποκλεισμένα στα δύο άκρα του καναλιού καθώς και στην περιοχή αναμονής στο κέντρο της διώρυγας, καθώς και σημαντικές καθυστερήσεις στις παραδόσεις πετρελαίου και άλλων προϊόντων. Οι προσπάθειες συνεχίζονται σήμερα για να αποκολληθεί το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων μήκους 400 μέτρων που εδώ και τέσσερις ημέρες έχει προσαράξει κλείνοντας αυτή την δίοδο που μέσω αυτής διακινούνται αγαθά αξίας περίπου 4,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων τη μέρα προς τα ανατολικά και 5,1 δισεκατομμυρίων δολαρίων τη μέρα. Η ακινητοποίηση του Ever Given έχει καθυστερήσει μέχρι σήμερα τη μετακίνηση εμπορικών αγαθών αξίας 9,6 δισ. δολαρίων ανά μέρα. Περίπου το 10% του διεθνούς θαλάσσιου εμπορίου εξυπηρετείται μέσω αυτής της διώρυγας.
Ναυτιλιακές εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν ήδη αρχίσει να επαναπροσδιορίζουν την πορεία ων πλοίων τους. Ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk και η γερμανική Hapag-Lloyd ανέφεραν χθες ότι εξετάζουν να εκτρέπουν τα πλοία τους ώστε να περνούν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μια παράκαμψη πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων γύρω από την αφρικανική ήπειρο. Η εταιρία διαχείρισης του σκάφους Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, ανέθεσε στην Smit Salvage και την ιαπωνική εταιρία Nippon Salvage να εκπονήσουν «ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι ειδικοί έφθασαν χθες. Μερικές ώρες νωρίτερα, η ολλανδική εταιρία Smit Salvage είχε προβλέψει ότι η επιχείρηση μπορεί να κρατήσει «ημέρες ακόμα και εβδομάδες».
Από την Τετάρτη, η αιγυπτιακή αρχή της διώρυγας του Σουέζ (SCA) προσπαθεί να αποκολλήσει το πλοίο βάρους άνω των 220.000 τόνων.«Χρησιμοποιούνται ρυμουλκά και βυθοκόροι για να σπάσουν βράχοι» και να μπορέσει να απελευθερωθεί το σκάφος, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο στέλεχος της ιαπωνικής εταιρίας Shoei Kisen Kaisha, στην οποία ανήκει το πλοίο. Σύμφωνα με τη SCA, πρέπει να απομακρυνθούν 15.000-20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να επιτευχθεί βάθος 12 έως 16 μέτρων και να μπορεί να πλεύσει και πάλι το σκάφος. Ο Μοχάμπ Μαμίς, σύμβουλος του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι σε θέματα λιμένων, δήλωσε αργά χθες βράδυ στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η ναυσιπλοΐα θα αποκατασταθεί «μέσα σε 48 με 72 ώρες το πολύ. Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε εκατοστό του καναλιού». Ο ίδιος επέβλεψε την πρόσφατη επέκταση της διώρυγας.
ΑΜΠΕ
Ναυτιλιακές εταιρείες σε ολόκληρο τον κόσμο έχουν ήδη αρχίσει να επαναπροσδιορίζουν την πορεία ων πλοίων τους. Ο κολοσσός των θαλάσσιων μεταφορών Maersk και η γερμανική Hapag-Lloyd ανέφεραν χθες ότι εξετάζουν να εκτρέπουν τα πλοία τους ώστε να περνούν από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας, μια παράκαμψη πολλών χιλιάδων χιλιομέτρων γύρω από την αφρικανική ήπειρο. Η εταιρία διαχείρισης του σκάφους Evergreen Marine Corp, με έδρα την Ταϊβάν, ανέθεσε στην Smit Salvage και την ιαπωνική εταιρία Nippon Salvage να εκπονήσουν «ένα αποτελεσματικότερο σχέδιο» για την αποκόλληση του πλοίου. Οι πρώτοι ειδικοί έφθασαν χθες. Μερικές ώρες νωρίτερα, η ολλανδική εταιρία Smit Salvage είχε προβλέψει ότι η επιχείρηση μπορεί να κρατήσει «ημέρες ακόμα και εβδομάδες».
Από την Τετάρτη, η αιγυπτιακή αρχή της διώρυγας του Σουέζ (SCA) προσπαθεί να αποκολλήσει το πλοίο βάρους άνω των 220.000 τόνων.«Χρησιμοποιούνται ρυμουλκά και βυθοκόροι για να σπάσουν βράχοι» και να μπορέσει να απελευθερωθεί το σκάφος, δήλωσε στο Γαλλικό Πρακτορείο στέλεχος της ιαπωνικής εταιρίας Shoei Kisen Kaisha, στην οποία ανήκει το πλοίο. Σύμφωνα με τη SCA, πρέπει να απομακρυνθούν 15.000-20.000 κυβικά μέτρα άμμου για να επιτευχθεί βάθος 12 έως 16 μέτρων και να μπορεί να πλεύσει και πάλι το σκάφος. Ο Μοχάμπ Μαμίς, σύμβουλος του Αιγύπτιου προέδρου Αμπντέλ Φατάχ αλ-Σίσι σε θέματα λιμένων, δήλωσε αργά χθες βράδυ στο Γαλλικό Πρακτορείο ότι η ναυσιπλοΐα θα αποκατασταθεί «μέσα σε 48 με 72 ώρες το πολύ. Έχω εμπειρία με πολλές επιχειρήσεις διάσωσης αυτού του τύπου και, ως πρώην πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, γνωρίζω κάθε εκατοστό του καναλιού». Ο ίδιος επέβλεψε την πρόσφατη επέκταση της διώρυγας.
ΑΜΠΕ
ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΞΕΤΑΖΕΙ ΚΑΝΕΝΑΣ ΤΟ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΟ ΝΑ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΣΤΗΜΕΝΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ ΓΙΑ ΝΑ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΕΙ ΤΟ "GREAT RESET";
ReplyDeleteΑΝ ΤΟ ΟΛΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΔΕΝ ΛΗΘΕΙ ΕΝΤΟΣ ΤΟΥ Σ/Κ ΤΟΤΕ ΠΟΛΛΑ ΕΝΔΕΧΟΜΕΝΑ ΕΞΗΓΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΙΤΙΟΛΟΓΗΣΕΙΣ ΑΝΟΙΓΟΥΝ. ΜΕΧΡΙ ΤΟΤΕ ΥΠΟΜΟΝΗ.
DeleteΗ Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ (SCA) ανακοίνωσε σήμερα την “επανέναρξη της κυκλοφορίας” σε αυτή τη μεγάλη θαλάσσια οδό που αποκλείστηκε για σχεδόν μια εβδομάδα από το τεράστιο πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Ever Given.
ReplyDelete“Ο ναύαρχος Οσάμα Ράμπια, ο πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ, κήρυξε την επανάληψη της διέλευσης των πλοίων μέσα από τη διώρυγα”, ανακοίνωσε νωρίς το απόγευμα η SCA.
ΑΠΕ-ΜΠΕ