29/06/2019

Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία: Ανακοίνωση για την μαζική αποτυχία των υποψηφίων στις Πανελλήνιες. (61,03% έγραψαν κάτω από τη βάση)

Η μαζική αποτυχία στα Μαθηματικά δεν αφορά στις ικανότητες των υποψηφίων. Αντανακλά την παρατεταμένη σχολική αποτυχία στην Μαθηματική Εκπαίδευση. Παραπέμπει στην βαριά διαχρονική ευθύνη όσων σχεδιάζουν και εφαρμόζουν σε πλήρη απομόνωση από τους επιστημονικούς προβληματισμούς της μαθηματικής κοινότητας, σε απόκλιση από τα πορίσματα της εκπαιδευτικής έρευνας και από τις παιδαγωγικές κατευθύνσεις της UNESCO, που συμπεριλαμβάνει την μαθηματική εκπαίδευση στα ανθρώπινα δικαιώματα. Τα προβλήματα και οι αποτυχίες μάθησης και διδασκαλίας των Μαθηματικών συνιστούν ασφαλώς ένα διεθνές φαινόμενο με εγγενή χαρακτηριστικά που διασχίζουν τα γεωπολιτικά σύνορα και αλληλεπιδρούν με τα πιο διαφορετικά εκπαιδευτικά συστήματα, γλώσσες και πολιτισμούς, ενώ παράλληλα ο λειτουργικός ρόλος και το γνωστικό βάρος των Μαθηματικών ισχυροποιούνται συνεχώς στον ψηφιακό και δικτυωμένο κόσμο μας Η παρατεταμένα αρνητική εκδοχή του ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος συνδέεται με την ανάπτυξη μαθηματικοφοβίας από τις πρώτες σχολικές τάξεις, με την αποσιώπηση της σχολικής αποτυχίας σε έναν τυπικό αποκλεισμό από την Μαθηματική Εκπαίδευση για όσους μαθητές και μαθήτριες επιλέγουν κατευθύνσεις σπουδών στα πεδία υγείας, κοινωνικών και ανθρωπιστικών επιστημών, καθώς και εκπαίδευσης. Αποτέλεσμα αυτών των κρατικών επιλογών είναι η αναπαραγωγή της σχολικής αποτυχίας.

Τα τελευταία χρόνια τα προβλήματα της Μαθηματικής Εκπαίδευσης εντάθηκαν με τις γνωστές ελλείψεις και κακές πρακτικές του σχολικού μας συστήματος:
  • αλλοπρόσαλλες κεντρικές παρεμβάσεις στην ύλη του Λυκείου, 
  • εξαφάνιση επιμορφωτικών δομών, 
  • εξεταστικοκεντρική στοχοθεσία, έλλειψη εκπαιδευτικών, 
  • ανάθεση διδασκαλίας του μαθήματος των Μαθηματικών σε άλλες ειδικότητες χωρίς καμία προετοιμασία. 
Η αποτυχία εκτινάχτηκε από την συστημική αλληλεπίδραση αυτών των σχολικών συνθηκών με τις παράλληλες δομές ενισχυτικής και συμπληρωματικής εκπαίδευσης: τα φροντιστήρια και τα ιδιαίτερα.

Στην ΕΜΕ,
  • Θέτουμε συστηματικά και τεκμηριωμένα προς την πολιτεία -με την ένταση που μας αναλογεί- το πλαίσιο των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων, ενώ ενημερώνουμε την εκπαιδευτική μαθηματική κοινότητα με ειδικές εκδόσεις και συνέδρια για τις διεθνείς προσπάθειες και κατευθύνσεις της Μαθηματικής Εκπαίδευσης.
  • Ενθαρρύνουμε την ανάληψη πρωτοβουλιών, την ανταλλαγή εμπειριών και τη συνεργασία των μαθηματικών με τις και τους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν μαθηματικά στην Προσχολική, στην Πρωτοβάθμια ή/και χρησιμοποιούν τα μαθηματικά σε άλλα μαθήματα των Θετικών Επιστημών, στις Κοινωνικές και Ανθρωπιστικές Επιστήμες, στις Τέχνες.
  • Πλαισιώνουμε με κατάλληλο εκπαιδευτικό υλικό την μετάβαση σε μαθητοκεντρικά παιδαγωγικά μοντέλα, την εμπλοκή των μαθητών και μαθητριών σε έγκυρες και ελκυστικές μαθηματικές εμπειρίες. Πάνω σε αυτές τις εμπειρίες θα οικοδομήσουν την μαθηματική τους γνώση και θα αναπτύξουν την ικανότητα ορθής και κριτικής αξιοποίησης των μαθηματικών στην καθημερινή ζωή.
  • Οργανώνουμε σε αυτές τις κατευθύνσεις υποστηρικτικές ημερίδες, επιμορφωτικά σεμινάρια και συλλογικές εκδόσεις. 
Εντούτοις, οι κυβερνητικοί και κρατικοί υπεύθυνοι ουσιαστικά απουσιάζουν και να περιφρονούν όλες αυτές τις δράσεις.

Η Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία αναλαμβάνει συνεχώς πρωτοβουλίες για την άρση κάθε αποκλεισμού από την λειτουργική πρόσβαση όλων στην Μαθηματική Εκπαίδευση και για την ενδυνάμωση της ελληνικής μαθηματικής σκέψης και παρουσίας στην διεθνή κοινότητα.
  • Με την οργάνωση των μαθηματικών διαγωνισμών για παιδιά που εκδηλώνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και αυξημένη διάθεση συμμετοχής σε μαθηματικές δραστηριότητες υψηλού επιπέδου, δίνει την ευκαιρία σε μαθητές και μαθήτριες από όλη την Ελλάδα να βιώνουν μοναδικές επιστημονικές εμπειρίες, να συναγωνίζονται σε διεθνές επίπεδο και να επιτυγχάνουν σημαντικές διακρίσεις στις Διεθνείς Μαθηματικές Ολυμπιάδες.
  • Παράλληλα, η ΕΜΕ αναπτύσσει εκδοτικές πρωτοβουλίες και παιδαγωγικές δράσεις για την ευρύτερη καλλιέργεια του μαθησιακού και κοινωνικού ενδιαφέροντος όλων των παιδιών για τα μαθηματικά. Η σειρά των μαθητικών περιοδικών Ευκλείδης (Μικρός, Α' και Β') και οι δράσεις των ανοιχτών διαγωνισμών "Παιχνίδι και Μαθηματικά" και «Πυθαγόρας», εγγράφονται σε αυτή την προσπάθεια ανατροπής της μαθηματικοφοβίας και ανάπτυξης μιας ισχυρά γνωστικής αλλά και παιδαγωγικά αποτελεσματικής προσέγγισης των Μαθηματικών.
  • Εκφράζουμε την εμπιστοσύνη μας στην πνευματική ικανότητα όλων των μαθητών και μαθητριών να προσεγγίσουν την μαθηματική επιστήμη, καθώς και στην υπευθυνότητα των εκπαιδευτικών. 
  • Καλούμε τις υποψήφιες και υποψήφιους, ανεξάρτητα από την απόδοσή τους στις εξετάσεις, να μην απογοητευτούν και να μην εγκαταλείψουν την μαθηματική τους καλλιέργεια. Θα τους είναι χρήσιμη στην κοινωνική και επαγγελματική τους ζωή.
Προσκαλούμε και πάλι το Υπουργείο Παιδείας και το ΙΕΠ σε μια υπεύθυνη επικοινωνία με την ΕΜΕ για τον επανασχεδιασμό της Μαθηματικής Εκπαίδευσης. Η προεκλογική περίοδος και η θερινή περίοδος ας μην λειτουργήσουν ως άλλοθι για την αποσιώπηση του λάθους και από Σεπτέμβριο την επανάληψή του.

Για το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Μαθηματικής Εταιρείας:

Ο Πρόεδρος Ανάργυρος Φελλούρης-Ομότιμος Καθηγητής Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου
Ο Γενικός Γραμματέας Παναγιώτης Δρούτσας -Καθηγητής Φροντιστηριακής Εκπαίδευσης».

http://www.hms.gr/

10 comments :

  1. Anonymous29/6/19 18:52

    Πριν βιαστή να υποθέσει κανείς ότι καταρρέει το σύμπαν σε αυτή τη χώρα να σας υπενθυμίσω ότι κάθε φορά που θεωρήσαμε ότι πιάσαμε πάτο η δυναμική των νεοελλήνων μας εξέπληξε και κατάφερε να δημιουργήσει νέους πάτους. Δεν έχει πάτο αυτός ο λαός, είμεθα απύθμενοι!

    12G

    ReplyDelete
  2. Anonymous29/6/19 23:46

    εδω ο κοσμος καιγεται, ολα καταρρεουν, μεχρι και οι μασονικες στοες απετυχαν στο ελλαδισταν και τσακωνονται δημοσια για τα κλεμμενα, αλλα καποιοι βρισκουν τον χρονο να γραψουν κατεβατα μπουρδολογιας... καλα σε ποσες λιστες σε εχουν ρε κουρητη;; ειχα καιρο να διαβασω τετοιο κατεβατο αερολογιας.. ξυλινος λογος και ακαταλαβιστικες εκφρασεις, προτασεις ανεφαρμοστες και λοιπες γελιοτητες.. μου ανεβηκε το αιμα και μονο που τα διαβασα.. αυτοι οι ανθρωποι ειναι εκτος πραγματικοτητας, ζουν στον κοσμο τους, και για ολα φταιει το κρατος, ειναι η μονη εξηγηση που δινουν παντα για ολα.. αντι να απλουστευσουν ενα προβλημα, το κανουν χειροτερα προσθετοντας ενα καρο ακαταλαβιστικες επεμβασεις και δρασεις..

    δυστυχως ο 12G εχει δικιο... δεν πειραζει, σε λιγα χρονακια ερχεται πολεμος και ολα αυτα θα ειναι ξεπερασμενα και εντελως εκτοε τοπου και χρονου.. οταν θα κοπει το ρευμα ακομα και στα αντλιοστασια νερου, οταν θα κηρυχτει σταση πληρωμων, οι τριτοβαθμιες εξισωσεις και ολη αυτη η μπουρδολογια θα εχει ξεχαστει και θα ανηκει εκει που αξιζει να βρισκεται.. στο χρονοντουλαπο της ιστοριας

    κουρητη, αναρωτιεμαι αν καποιος απο αυτους που σου στελνει τις επιστολες, εκανε ποτε τον κοπο να διαβασει και τα σχολια... πολυ αμφιβαλω, μαλλον θελουν μονο να ακουστουν

    ReplyDelete
  3. ΜΕ ΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΕΧΩ ΚΑΙ ΕΓΩ "ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ" ΣΧΕΣΗ. ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΥΝ ΚΑΙ ΔΟΜΟΥΝ ΙΚΑΝΟΥΣ ΕΓΚΕΦΑΛΟΥΣ ΚΑΙ ΧΤΙΖΟΥΝ ΛΟΓΙΚΗ. ΓΛΩΣΣΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΠΟΨΗ ΜΟΥ ΤΑ ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΑΚΡΩΣ ΚΑΙ ΕΛΑΧΙΣΤΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΓΙΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΕΝΟ ΕΓΚΕΦΑΛΟ ΚΑΙ ΣΩΜΑ. ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟΣ ΤΑ ΑΝΑΓΚΑΙΑ ΓΙΑ ΝΑ ΕΡΜΗΝΕΥΣΕΙ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΕΝΑΝ ΥΓΙΗ ΚΑΙ ΑΚΜΑΙΟ - ΠΑΡΑΓΩΓΙΚΟ ΒΙΟ.

    ΦΥΣΙΚΑ ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ ΤΟΥΣ. ΕΧΟΥΝ ΕΥΘΥΝΗ ΚΑΙ ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ, ΑΛΛΑ Η ΑΠΑΞΙΑ ΠΟΥ Η ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΣΥΡΙΖΑ ΕΠΕΦΕΡΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΑΥΤΗ, ΕΙΣ ΟΦΕΛΟΣ ΤΩΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΜΠΟΥΡΔΟΛΟΓΙΩΝ (ΥΠΟΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ) ΣΤΙΣ ΟΠΟΙΕΣ ΔΙΔΕΙ ΠΡΟΒΑΔΙΣΜΑ ΤΟ ΤΩΡΙΝΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ, ΕΠΕΦΕΡΕ ΒΑΡΥ ΠΛΗΓΜΑ .

    ReplyDelete
  4. Anonymous30/6/19 12:25

    ΝΑ ΣΥΠΜΛΗΡΩΣΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΟΥΡΗΤΗ.

    -ΔΗΜΗΤΡΑ-

    ReplyDelete
  5. -ΔΗΜΗΤΡΑ-

    ΝΑΙ, ΕΧΕΙΣ ΔΙΚΙΟ, ΕΜΕΙΣ ΤΑ ΕΧΟΥΜΕ ΞΑΝΑΠΕΙ ΑΥΤΑ. ΕΙΝΑΙ ΠΡΩΙ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΚΟΜΗ ΓΙΑ ΜΕΝΑ ΧΑΧΑΧΑ

    ReplyDelete
  6. Anonymous30/6/19 12:45

    "Τι το σοφόν; Αριθμός. Τι ειν δευτερο σε σοφία; Αυτος που ονομασε τα πραγματα" (το απεδωσα με δικα μου λογια..)

    Μια εκδοχη ετυμολογιας της λεξης αριθμος ειναι αριστος αρμος.
    Ειναι ο αρμος που μας συνδεει με τον νοητο κοσμο.

    Χρειαζονται και οι εξισωσεις αλλα επισης καλο ειναι να ανακαλυψουμε την συμπαντικη εμβελεια των αριθμων.
    Ενα παραδειγμα, η μοναδα υπαρχει σε ολους τους αριθμους και τους διαιρει ολους. Στο δικο μου μυαλο ειναι η πρωταρχικη αιτια-ουσια.
    Αλλο παραδειγμα, το επτα, που ποσες αντιστοιχιες εχει στο συμπαν και στη ζωη.

    Μίνως

    ReplyDelete
  7. Anonymous30/6/19 12:48

    Υ.Γ. Η μοναδα ειναι εικονα της πρωταρχικης αιτιας-ουσιας. (δε το διευκρινισα καλα πριν)

    Μίνως

    ReplyDelete
  8. Anonymous2/7/19 03:33

    @ ΚΟΥΡΗΤΗΣ

    Πηγή: iefimerida.gr - https://www.iefimerida.gr/panellinies/stratigakis-orthos-dyskoli-himeia-stis-panellinies

    Σύμφωνα με τον Στράτο Στρατηγάκη, «παρά την “αστεία” ανακοίνωση της Μαθηματικής Εταιρείας, η “σφαγή” φέτος έγινε στη Φυσική και στη Χημεία. Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι η Ιατρική, γιατί έχει γίνει το καλύτερο διαβατήριο για το εξωτερικό. Τα παιδιά θέλουν να μπουν, να πάρουν το πτυχίο τους και να γίνουν γιατροί σε κάποια από τις χώρες της κεντρικής Ευρώπης όπου υπάρχουν δουλειές και καλοί μισθοί. Γι’ αυτό και υπάρχει αυτός ο συνωστισμός».


    @ Μίνως

    https://www.quora.com/Does-number-1-really-exist

    ReplyDelete
  9. Anonymous13/3/20 11:24

    Κουρητη διάβασα κάπου ένα μαθηματικο πρόβλημα δημοτικού θα έλεγα το οποίο δίνει 2 λύσεις. Θα το γράψω με μικρά και ακέραια πόσα για να μην γίνει μπαχαλο. Για παράδειγμα είναι 2 συμφοιτήτριες η Μαρία και η Ελένη. Κάθε βδομάδα ψωνίζει η Ελένη για το σπίτι και το ποσό διαιρείται δια του 2 πάντα. Η Ελένη δανείστηκε από την Μαρία 2 ευρώ άρα της τα χρωστάει. Πήγε λοιπόν να ψωνίσει για την βδομάδα και τα ψώνια βγήκαν 6 ευρώ. 1. Αφού βγήκαν 6 ευρώ θα πάει δια του 2 άρα από 3 ευρώ η καθεμία. Επειδή όμως η Ελένη χρωστάει και 2 ευρώ στην Μαρία η Μαρία θα της δώσει 1 ευρώ αντί για 3 που θα έδινε. 2. Η Ελένη πλήρωσε τα 6 ευρώ για τα ψώνια και αμέσως βάζει τα 2 ευρώ η ίδια γιατί τα χρωστάει. Μένουν λοιπόν 4 ευρώ υπόλοιπο δια του 2 άρα από 2 ευρώ η καθεμία. Ποια λύση είναι η σωστή η πρώτη ή η δεύτερη; Δεν μπορώ να καταλάβω τόσο στόκος είμαι σε μαθηματικά δημοτικού...

    ReplyDelete
  10. Α)
    1) Η ΕΛΕΝΗ ΠΛΗΡΩΣΕ 6 ΕΥΡΩ ΓΙΑ ΤΑ ΨΩΝΙΑ
    2) ΑΦΟΥ ΤΑ ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΙ Η ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΣΦΕΡΕΙ 3.
    3) Η ΜΑΡΙΑ ΔΛΔ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΧΡΩΣΤΑΕΙ 3 ΣΤΗΝ ΕΛΕΝΗ.

    Β)
    1) Η ΜΑΡΙΑ ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΔΩΣΕΙ ΠΡΟΚΑΤΑΒΟΛΙΚΑ 2 ΣΤΗ ΕΛΕΝΗ, ΑΡΑ ΤΗΣ ΚΑΤΑΒΑΛΕΙ 1 ΑΚΟΜΗ.

    ΕΤΣΙ Η ΚΑΘΕ ΜΙΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ ΑΠΟ ΤΡΙΑ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ Η ΛΥΣΗ.

    Η ΑΛΛΗ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΥΣΗ. ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ Η ΕΛΕΝΗ ΑΝΤΙ ΓΙΑ 3 +2 (5) ΠΛΗΡΩΝΕΙ (2+2) 4, ΚΑΙ Η ΜΑΡΙΑ 2, (ΑΝΤΙ ΓΙΑ 1) ΑΡΑ ΔΕΝ ΠΛΗΡΕΙ ΤΟΝ ΟΡΟ ΠΩΣ ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΙ ΤΑ ΨΩΝΙΑ.

    ΑΝ ΤΑ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΜΠΕΡΔΕΥΟΥΝ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΑΣ ΤΟ ΣΚΕΦΤΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΙΩΣ.
    - ΟΙ ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ ΕΙΝΑΙ 5 (3 ΓΙΑ ΤΑ ΨΩΝΙΑ + 2 ΓΙΑ ΤΑ ΔΑΝΕΙΚΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΑΡΙΑ)
    - ΟΙ ΣΥΝΟΛΙΚΕΣ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΜΑΡΙΑΣ ΕΙΝΑΙ 1 (3 ΓΙΑ ΤΑ ΨΩΝΙΑ -2 ΠΟΥ ΤΗΣ ΧΡΩΣΤΑΕΙ Η ΕΛΕΝΗ)
    ΣΥΝΟΛΟ Υ[ΠΟΧΡΕΩΣΕΩΝ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΙΣ ΔΥΟ 5+1 = 6

    ReplyDelete