21/10/2018

Αντιπαρακολούθηση: Εντοπισμός κοριού GPS

Οι πομποί παρακολούθησης GPS (Global Positioning System, Παγκόσμιο Σύστημα Στιγματοθέτησης) είναι ένας φτηνός και εύκολος τρόπος για παρακολούθηση μετακινήσεων. Σε αυτό το άρθρο θα δούμε πως μπορούμε εύκολα να εντοπίζουμε εάν υπάρχουν τέτοιοι πομποί κρυμμένοι στο όχημα μας.

[Η μέθοδος που θα περιγράψουμε εδώ δε δουλεύει με όλους τους πομπούς, αλλά με τη μεγαλύτερη πλειοψηφία των πομπών GPS που είναι διαθέσιμοι στη λιανική αγορά σήμερα και χρησιμοποιούνται τόσο από επαγγελματίες (π.χ. ιδιωτικοί ερευνητές) όσο και από κακοποιούς (απαγωγείς, τρομοκράτες, κτλ.)]

Οι κοριοί GPS λειτουργούν με έναν απλό τρόπο. Έχουν έναν καλό δέκτη GPS και συνήθως κάποια κάρτα SIM για μετάδοση της θέσης στο χειριστή μέσω δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Το μυστικό της τεχνικής που παρουσιάζουμε εδώ βρίσκεται στο δέκτη GPS της συσκευής ο οποίος εάν είναι σχεδιασμένος να λαμβάνει και σήματα L1 (με απλά λόγια, το παλαιότερο τρόπο εκπομπής των δορυφόρων GPS) ή L2 (το νεώτερο σήμα), τότε θα παράγει ένα ηλεκτρομαγνητικό σήμα στη συχνότητα 1.023 MHz. Ο λόγος που το παράγει είναι ότι το χρησιμοποιεί για την αποκωδικοποίηση του σήματος GPS που λαμβάνει από το δορυφόρο. Οι συχνότητες μετάδοσης του GPS είναι δύο. Για μεταδόσεις L1 είναι στα 1575.42 MHz (δηλαδή 10.23 MHz × 154) και για μεταδόσεις L2 στα 1227.60 MHz (δηλαδή 10.23 MHz × 120). Το ενδιαφέρον είναι στο ψηφιακό σήμα που παράγει ο δέκτης, στο σήμα συχνότητας 1.023 MHz.

Το ραδιόφωνο των αυτοκινήτων συνήθως θα έχει επιλογή για συχνότητες FM και AM. Το εύρος συχνοτήτων AM καλύπτει τη συχνότητα αυτή καθώς και τις πιθανές αρμονικές της που ίσως να παράγονται. Έτσι μπορούμε να επιλέξουμε το εύρος AM και να δούμε εάν ακούγεται κάτι περίεργο κοντά στη συχνότητα 1.023 MHz καθώς και τις αρμονικές τις (δηλαδή 2.046 MHz, 3.069 MHz, κτλ.). Είναι σημαντικό να κάνουμε αυτή τη δοκιμή σε ένα χώρο που θα έχει μικρή πιθανότητα παρεμβολών από άλλα σήματα όπως για παράδειγμα σε κάποιο υπόγειο ή σε κάποιο σημείο μακριά από κατοικημένες περιοχές. Ο ήχος που θα παράγει ο κοριός GPS εάν είναι εγκατεστημένος θα είναι μία σταθερή υψηλή νότα καθώς το σήμα αυτό παράγεται κάθε ένα msec. Τότε γνωρίζουμε ότι κάποια τέτοια συσκευή είναι πιθανότατα τοποθετημένη στο όχημα μας.

Να τονίσουμε σε αυτό το σημείο ότι είναι τεχνικά εφικτό για τους κατασκευαστές τέτοιων συσκευών παρακολούθησης να φιλτράρουν τη συχνότητα αυτή ώστε να μη «διαφεύγει» εκτός της συσκευασίας. Αλλά πρακτικά αυτό συμβαίνει μόνο στα αρκετά πιο ακριβά μοντέλα τα οποία δεν είναι τόσο διαδεδομένα όσο τα φτηνότερα καθώς υπάρχει μεγάλη πιθανότητα ο χειριστής του να μη μπορέσει ποτέ να το ανακτήσει. Έτσι, ειδικά στον ιδιωτικό τομέα, συνήθως επιλέγονται τα φτηνότερα που έχουν την ευπάθεια που παρουσιάζουμε εδώ.

Όταν εντοπίσουμε ότι υπάρχει κοριός GPS στο όχημα μας τότε πρέπει να τον βρούμε. Αυτό μπορεί να πάρει λίγο χρόνο. Οι πιο συνηθισμένες θέσεις τοποθέτησης είναι στο κάτω μέρος του οχήματος, συνήθως στο πίσω μέρος και στο χώρο του κινητήρα. Όταν εντοπίσουμε τη συσκευή έχουμε τρεις επιλογές.
  • Η πρώτη είναι η απενεργοποίηση ή/και καταστροφή της που όμως αυτομάτως ειδοποιεί όποιον μας παρακολουθεί ότι το ανακαλύψαμε.
  • Η δεύτερη είναι η παραπληροφόρηση, δηλαδή να τοποθετήσουμε τον ίδιο κοριό σε ένα άσχετο όχημα ώστε όποιος μας παρακολουθεί να ξοδέψει χρόνο και χρήμα μέχρι να ανακαλύψει τι έχει συμβεί.
  • Η τρίτη επιλογή είναι να κάνουμε ανάλυση της συσκευής για να εντοπίσουμε ποιος μας παρακολουθεί. Καθώς οι συσκευές αυτές χρησιμοποιούν συνήθως κάρτες SIM είναι εφικτό κάτι τέτοιο.
Ασφαλώς, η κάθε μία από τις παραπάνω επιλογές έχει θετικά και αρνητικά και η επιλογή της θα πρέπει να κρίνεται κατά περίπτωση.

Σήμερα μπορεί κανείς να αγοράσει τέτοιες συσκευές για τιμές κάτω των $30 και είναι πολύ χρήσιμες για συγκεκριμένες χρήσεις (π.χ. να γνωρίζετε που είναι το όχημα εάν κλαπεί). Ωστόσο, οι ίδιες συσκευές χρησιμοποιούνται επί καθημερινής βάσης και για παρακολουθήσεις από ιδιωτικούς ερευνητές, υπηρεσίες πληροφοριών, και κακοποιούς.

https://defensegr.wordpress.com/2018/10/21/antiparakolouthish-entopismos-koriou-gps/

No comments :

Post a Comment