Πλοίο το οποίο μπορεί να υποκλέψει τηλεφωνικές κλήσεις, Fax και ηλεκτρονική αλληλογραφία από υποθαλάσσια καλώδια internet διαθέτει το Ρωσικό Ναυτικό σύμφωνα με την ιστοσελίδα Asia Times. Το πλοίο ονομάζεται Yantar και έχει αποσταλεί στην θαλάσσια περιοχή της Συρίας στο πρόσφατο παρελθόν. Το πλοίο υποτίθεται ότι χρησιμοποιείται ως μητρικό σκάφος μίνι-υποβρυχίων και ανήκει στην διεύθυνση Υποβρύχιων Ερευνών (Main Directorate of Underwater Research (GUGI)). Το Ρωσικό πλοίο έχει μήκος 107,8 μέτρα, πλάτος 17,2 μέτρα, εκτόπισμα 5.736 τόνους, ταχύτητα 15 κόμβους, αυτονομία 60 ημέρες και εμβέλεια 8.000 μίλια. Το Yantar διαθέτει επίσης ελικοδρόμιο, δύο μίνι υποβρύχια και πλήρωμα 60 άτομα. Τα δύο μινι-υποβρύχια μπορούν με τον εξοπλισμό που διαθέτουν να κόψουν υποβρύχια καλώδια, να υποκλέψουν καλώδια επικοινωνιών και internet, να μετακινήσουν καλώδια άλλων χωρών και να συλλέξουν πληροφορίες από αυτά. Το πλοίο συλλογής πληροφοριών από υποβρύχια καλώδια Yantar έχει εντοπιστεί στις ακτές της Τουρκίας, της Κύπρου των ΗΠΑ και σε άλλα σημεία όπου υπάρχουν δίκτυα υποβρύχιων δικτύων, επιβεβαιώνοντας την αποστολή που οι δυτικές μυστικές υπηρεσίες εκτιμούν ότι πραγματοποιεί.
Συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα σε πολεμικά πλοία αεροσκάφη και πυραυλικά συστήματα των ΗΠΑ έχει αναπτύξει η Κίνα σύμφωνα με αναλυτή Bill Gertz στην ιστοσελίδα Asia Times. Τα πρόσφατα τέσσερα ατυχήματα των αμερικανικών πλοίων στην θαλάσσια περιοχή του Ειρηνικού Ωκεανού και στον ευρύτερο χώρο της Ασίας έχουν προκαλέσει έντονο προβληματισμό και τουλάχιστον για δύο υπάρχουν υποψίες ότι πιθανόν να σχετίζονται με τα νέα συστήματα που έχουν αναπτύξει οι Κινέζοι.Για την ιστορία τα τέσσερα πλοία που ενεπλάκησαν στα ατυχήματα ήταν :
Για τα δύο πρώτα αυτά περιστατικά υπάρχει η υποψία από στρατιωτικούς αναλυτές ότι υπαίτια ήταν η Κίνα, η οποία χρησιμοποίησε ηλεκτρονικά μέσα για να διαταράξει ή να παραπλανήσει τα ραντάρ ναυτιλίας των αμερικανικών πλοίων που ενεπλάκησαν σε αυτά τα περιστατικά. Όπως έχουν επισημάνει στρατιωτικοί αναλυτές η Κίνα τα τελευταία χρόνια έχει αναπτύξει εξελιγμένα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου συμπεριλαμβανομένων παρεμβολέων, λογισμικό κυβερνοπολέμου, που μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στην λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων του αντιπάλου. Στις 30 Ιουλίου 2017, στην μεγάλη στρατιωτική παρέλαση που πραγματοποιήθηκε στην Εσωτερική Μογγολία, οι Κινεζικές Ένοπλες Δυνάμεις παρουσίασαν σειρά συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου τα οποία μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στους ηλεκτρονικούς αισθητήρες και τις επικοινωνίες των αντιπάλων. Μεταξύ αυτών είναι δύο οχήματα ηλεκτρονικής αναγνώρισης, το αεροσκάφος ηλεκτρονικού πολέμου και παρεμβολών Υ-8, τηλεκατευθυνόμενα αεροχήματα εξοπλισμένα με συστήματα συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών παρεμβολών που μπορούν να καταστείλουν τις επικοινωνίες, καθώς και τα συστήματα διοίκησης και ελέγχου των αντιπάλων. Η σημασία που η Κίνα δίνει στον τομέα αυτό αποδεικνύεται και από την ίδρυση το 2015 μιας νέας διοίκησης, η οποία ονομάστηκε Δύναμη Στρατηγικής Υποστήριξης, στην οποία έχουν ενταθεί οι δυνάμεις κυβερνοπολέμου και ηλεκτρονικού πολέμου των Κινεζικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Shipboard Electronic Countermeasure το 2012, οι Κινεζικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν αναπτύξει και έχουν εγκαταστήσει σε μονάδες του συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου που μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά πλοίων. Ένα χρόνο νωρίτερα το 2011, το ερευνητικό ίδρυμα China Aerospace Science and Industry Corp., είχε περιγράψει σε μια δημοσίευση του ένα σύστημα που θα μπορούσε να εξουδετερώσει το σύστημα Aegis που τα αμερικανικά καταδρομικά διαθέτουν. Τα δύο αμερικανικά καταδρομικά USS John S. McCain (DDG-56) και USS Fitzgerald (DDG-62) κλάσης Arleigh Burke που ενεπλάκησαν στα δύο ατυχήματα που αναφέρθηκαν νωρίτερα είναι εξοπλισμένα με το σύστημα Aegis. Το ίδιο σύστημα διαθέτουν και τα 6 ιαπωνικά καταδρομικά Atago και Kongo, καθώς και τα 3 νοτιοκορεατικά καταδρομικά κλάσης Sejong the Great. Σύμφωνα με την κινεζική μελέτη τα πλοία εξοπλισμένα με συστήματα Aegis μπορούν να εξουδετερωθούν με την συνδυαστική χρήση υπερηχητικών πυραύλων και μέσων ηλεκτρονικού πολέμου.
Αναφορικά με τα αίτια των δύο ατυχημάτων των καταδρομικών USS John S. McCain (DDG-56) και USS Fitzgerald (DDG-62), οι αξιωματούχοι του Αμερικανικού Ναυτικού εκφράζουν τις αμφιβολίες τους αναφορικά με υπονόμευση των ηλεκτρονικών συστημάτων των πλοίων από hackers, όμως δεν μπορούν αποκλείσουν μια τέτοια απόπειρα. Σύμφωνα με το Αμερικανικό Ναυτικό, τα μέχρι σήμερα δεδομένα δείχνουν ότι τα δύο ατυχήματα ήταν αποτέλεσμα μηχανικής βλάβης ή ανθρώπινου λάθους. Όμως παρόλα αυτά οι αρμόδιοι ερευνητές θα εξετάσουν την πιθανότητα ηλεκτρονικής επίθεσης ή παραπλάνησης των συστημάτων των δύο πλοίων. Όπως σημειώνεται τόσο τα ραντάρ ναυσιπλοΐας, όσο και το πλήρωμα που βρισκόταν την ώρα του ατυχήματος του καταδρομικού USS Fitzgerald (DDG-62) στην γέφυρα του πλοίου δεν μπόρεσαν να δουν το εμπορικό πλοίο το οποίο τελικά εμβόλισε το καταδρομικό. Επιπλέον αυτό που έγινε γνωστό αμέσως μετά το ατύχημα ήταν ότι το εμπορικό πλοίο MV ACX Crystal έπλεε την ώρα του δυστυχήματος χρησιμοποιώντας τον αυτόματο πιλότο. Αυτό που υποπτεύονται οι ερευνητές του Ναυτικού των ΗΠΑ, είναι η πιθανότητα ηλεκτρονικής παρεμβολής στο σύστημα του αυτόματου πιλότου του πλοίου από hackers, ώστε αυτό να εμβολίσει τελικά το αμερικανικό καταδρομικό. Παρομοίως στην περίπτωση του ατυχήματος του καταδρομικού USS John S. McCain (DDG-56) το αμερικανικό πολεμικό πλοίο είχε πλεύσει μερικές ημέρες νωρίτερα σε απόσταση 12 μιλιών από την κινεζική βάση Mischief στα νησιά Spratlys, ενώ λίγο πριν από το ατύχημα το USS John S. McCain (DDG-56) το εμπορικό πλοίο Alnic MC παρακολουθείτο στενά από ένα κινεζικό πλοίο.
http://www.viadiplomacy.gr/kinezika-sistimata-ilektronikou-polemou-nea-apili-gia-naftiko-ton-ipa/
ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΙΟ: https://isxys.blogspot.com/2017/08/us-navy.html
Συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου που μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα σε πολεμικά πλοία αεροσκάφη και πυραυλικά συστήματα των ΗΠΑ έχει αναπτύξει η Κίνα σύμφωνα με αναλυτή Bill Gertz στην ιστοσελίδα Asia Times. Τα πρόσφατα τέσσερα ατυχήματα των αμερικανικών πλοίων στην θαλάσσια περιοχή του Ειρηνικού Ωκεανού και στον ευρύτερο χώρο της Ασίας έχουν προκαλέσει έντονο προβληματισμό και τουλάχιστον για δύο υπάρχουν υποψίες ότι πιθανόν να σχετίζονται με τα νέα συστήματα που έχουν αναπτύξει οι Κινέζοι.Για την ιστορία τα τέσσερα πλοία που ενεπλάκησαν στα ατυχήματα ήταν :
- Το καταδρομικό USS John S. McCain (DDG-56) κλάσης Arleigh Burke, το οποίο στις 21 Αυγούστου του 2017 συγκρούστηκε με το εμπορικό πλοίο Alnic MC με αποτέλεσμα τον θάνατο 10 μελών του πληρώματος,
- Το καταδρομικό USS Fitzgerald (DDG-62) κλάσης Arleigh Burke, το οποίο στις 17 Ιουνίου του 2017 συγκρούστηκε με το εμπορικό πλοίο MV ACX Crystal, με αποτέλεσμα τον θάνατο 7 μελών του πληρώματος,
- Το καταδρομικό USS Lake Champlain (CG-57) κλάσης Ticonderoga, το οποίο στις 9 Μαΐου του 2017 συγκρούστηκε με νοτιοκορεατικό αλιευτικό σκάφος, και τέλος
- Το καταδρομικό USS Antietam (CG-54) κλάσης Ticonderoga το οποίο στις 31 Ιανουαρίου του 2017 εξόκειλε στον Κόλπο του Τόκυο.
Για τα δύο πρώτα αυτά περιστατικά υπάρχει η υποψία από στρατιωτικούς αναλυτές ότι υπαίτια ήταν η Κίνα, η οποία χρησιμοποίησε ηλεκτρονικά μέσα για να διαταράξει ή να παραπλανήσει τα ραντάρ ναυτιλίας των αμερικανικών πλοίων που ενεπλάκησαν σε αυτά τα περιστατικά. Όπως έχουν επισημάνει στρατιωτικοί αναλυτές η Κίνα τα τελευταία χρόνια έχει αναπτύξει εξελιγμένα συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου συμπεριλαμβανομένων παρεμβολέων, λογισμικό κυβερνοπολέμου, που μπορούν να προκαλέσουν προβλήματα στην λειτουργία των ηλεκτρονικών συστημάτων του αντιπάλου. Στις 30 Ιουλίου 2017, στην μεγάλη στρατιωτική παρέλαση που πραγματοποιήθηκε στην Εσωτερική Μογγολία, οι Κινεζικές Ένοπλες Δυνάμεις παρουσίασαν σειρά συστημάτων ηλεκτρονικού πολέμου τα οποία μπορούν να προκαλέσουν σοβαρά προβλήματα στους ηλεκτρονικούς αισθητήρες και τις επικοινωνίες των αντιπάλων. Μεταξύ αυτών είναι δύο οχήματα ηλεκτρονικής αναγνώρισης, το αεροσκάφος ηλεκτρονικού πολέμου και παρεμβολών Υ-8, τηλεκατευθυνόμενα αεροχήματα εξοπλισμένα με συστήματα συλλογής ηλεκτρονικών πληροφοριών παρεμβολών που μπορούν να καταστείλουν τις επικοινωνίες, καθώς και τα συστήματα διοίκησης και ελέγχου των αντιπάλων. Η σημασία που η Κίνα δίνει στον τομέα αυτό αποδεικνύεται και από την ίδρυση το 2015 μιας νέας διοίκησης, η οποία ονομάστηκε Δύναμη Στρατηγικής Υποστήριξης, στην οποία έχουν ενταθεί οι δυνάμεις κυβερνοπολέμου και ηλεκτρονικού πολέμου των Κινεζικών Ενόπλων Δυνάμεων.
Σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Shipboard Electronic Countermeasure το 2012, οι Κινεζικές Ένοπλες Δυνάμεις έχουν αναπτύξει και έχουν εγκαταστήσει σε μονάδες του συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου που μπορούν να χρησιμοποιηθούν κατά πλοίων. Ένα χρόνο νωρίτερα το 2011, το ερευνητικό ίδρυμα China Aerospace Science and Industry Corp., είχε περιγράψει σε μια δημοσίευση του ένα σύστημα που θα μπορούσε να εξουδετερώσει το σύστημα Aegis που τα αμερικανικά καταδρομικά διαθέτουν. Τα δύο αμερικανικά καταδρομικά USS John S. McCain (DDG-56) και USS Fitzgerald (DDG-62) κλάσης Arleigh Burke που ενεπλάκησαν στα δύο ατυχήματα που αναφέρθηκαν νωρίτερα είναι εξοπλισμένα με το σύστημα Aegis. Το ίδιο σύστημα διαθέτουν και τα 6 ιαπωνικά καταδρομικά Atago και Kongo, καθώς και τα 3 νοτιοκορεατικά καταδρομικά κλάσης Sejong the Great. Σύμφωνα με την κινεζική μελέτη τα πλοία εξοπλισμένα με συστήματα Aegis μπορούν να εξουδετερωθούν με την συνδυαστική χρήση υπερηχητικών πυραύλων και μέσων ηλεκτρονικού πολέμου.
Αναφορικά με τα αίτια των δύο ατυχημάτων των καταδρομικών USS John S. McCain (DDG-56) και USS Fitzgerald (DDG-62), οι αξιωματούχοι του Αμερικανικού Ναυτικού εκφράζουν τις αμφιβολίες τους αναφορικά με υπονόμευση των ηλεκτρονικών συστημάτων των πλοίων από hackers, όμως δεν μπορούν αποκλείσουν μια τέτοια απόπειρα. Σύμφωνα με το Αμερικανικό Ναυτικό, τα μέχρι σήμερα δεδομένα δείχνουν ότι τα δύο ατυχήματα ήταν αποτέλεσμα μηχανικής βλάβης ή ανθρώπινου λάθους. Όμως παρόλα αυτά οι αρμόδιοι ερευνητές θα εξετάσουν την πιθανότητα ηλεκτρονικής επίθεσης ή παραπλάνησης των συστημάτων των δύο πλοίων. Όπως σημειώνεται τόσο τα ραντάρ ναυσιπλοΐας, όσο και το πλήρωμα που βρισκόταν την ώρα του ατυχήματος του καταδρομικού USS Fitzgerald (DDG-62) στην γέφυρα του πλοίου δεν μπόρεσαν να δουν το εμπορικό πλοίο το οποίο τελικά εμβόλισε το καταδρομικό. Επιπλέον αυτό που έγινε γνωστό αμέσως μετά το ατύχημα ήταν ότι το εμπορικό πλοίο MV ACX Crystal έπλεε την ώρα του δυστυχήματος χρησιμοποιώντας τον αυτόματο πιλότο. Αυτό που υποπτεύονται οι ερευνητές του Ναυτικού των ΗΠΑ, είναι η πιθανότητα ηλεκτρονικής παρεμβολής στο σύστημα του αυτόματου πιλότου του πλοίου από hackers, ώστε αυτό να εμβολίσει τελικά το αμερικανικό καταδρομικό. Παρομοίως στην περίπτωση του ατυχήματος του καταδρομικού USS John S. McCain (DDG-56) το αμερικανικό πολεμικό πλοίο είχε πλεύσει μερικές ημέρες νωρίτερα σε απόσταση 12 μιλιών από την κινεζική βάση Mischief στα νησιά Spratlys, ενώ λίγο πριν από το ατύχημα το USS John S. McCain (DDG-56) το εμπορικό πλοίο Alnic MC παρακολουθείτο στενά από ένα κινεζικό πλοίο.
http://www.viadiplomacy.gr/kinezika-sistimata-ilektronikou-polemou-nea-apili-gia-naftiko-ton-ipa/
ΣΧΕΤΙΚΟ ΜΕ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΣΧΟΛΙΟ: https://isxys.blogspot.com/2017/08/us-navy.html
No comments :
Post a Comment