21.4.17

Η ημετέρα απαιδευσία

Δεν ξέρει μυθολογία. Ή μάλλον, χειρότερα, ξέρει τόσα όσα του φτάνουν για να μπερδεύει πρόσωπα και πράγματα, τον Ιάσονα με τον Οδυσσέα. Κάτι του θυμίζουν όλ’ αυτά, κάτι έκανε ο Οδυσσέας με τις Σειρήνες, πέρασε από τα μέρη τους και δεν τις άκουσε. Ωραία, πολύ ωραία. Δεν έφτασε δα και το τέλος του κόσμου. Δεν τον ψήφισαν όσοι τον ψήφισαν για την ελληνομάθειά του. Τα μπερδεύει λίγο και με τη γεωγραφία. Eφυγε από τη Λέσβο για να πάει στη Μυτιλήνη κι αποχαιρέτισε τη Γαλλία επειδή έφυγε από το Παρίσι για να πάει στο Στρασβούργο. Γελοιοποιείται όποτε ανοίγει το στόμα του για να μιλήσει αγγλικά. Αυτό μπορεί να δυσκολεύει λίγο τους συνομιλητές του όταν διαπραγματεύεται μαζί τους, όμως είναι πρωθυπουργός της Ελλάδας. Δεν είναι υποχρεωμένος να μιλάει «ξένα». Μιλάει τουλάχιστον ελληνικά. Ροδάνι η γλώσσα του. Τρέχει με τέτοια άνεση που καίει τις λέξεις σαν ξερόχορτα. «Θα θρέψουμε τους καρπούς», είπε, και πριν προλάβει να καθαρίσει η ατμόσφαιρα απ’ τους καπνούς, προσέθεσε για όσους δεν κατάλαβαν: «Θέσαμε το χρέος επί τον τύπον των ήλων».

Ο κ. Τσίπρας είναι ένα ολοκληρωμένο προϊόν της ημετέρας απαιδευσίας. Eνα παιδί που μεγάλωσε σε αστικό περιβάλλον, που πήγε σχολείο, που αποφοίτησε από το Πολυτεχνείο και όλα αυτά τα πέρασε αβρόχοις ποσί. Κανένα ίχνος δεν άφησαν στη φαιά ουσία του. Κάτι δεν πάει καλά μαζί του. Κάτι δεν πάει καλά και με τα σχολειά που του έδιναν χαρτιά. Δεν είναι ο μόνος. Δεν είναι η εξαίρεση. Τον ακούμε να μιλάει και σκεφτόμαστε την ήττα της δημοκρατίας, την ήττα του πολιτικού συστήματος, τις τερατογενέσεις που παράγουν οι κομματικοί σωλήνες. Γιατί όμως δεν σκεφτόμαστε την ήττα της εκπαίδευσης; Γιατί αυτό πονάει περισσότερο. Κι αυτό μας πονάει όλους, θέτει το δάχτυλο επί τον τύπον των ήλων. Οι δεκαετίες που πέρασαν έβγαλαν απαίδευτες γενιές. Κι όταν η δημοκρατία δεν νοιάζεται ή δεν μπορεί να καταλάβει την αμορφωσιά των επιλέκτων της, τότε, όχι μόνον την αποδέχεται, αλλά τη μοιράζεται μαζί τους.

Είναι η διαφορά της ψωροκώσταινας από τη σημερινή Ελλάδα. Στην ψωροκώσταινα ο αμόρφωτος ήθελε να μορφωθεί. Στη σημερινή Ελλάδα ο αμόρφωτος όχι μόνον περιφρονεί τη μόρφωση αλλά την αντιμετωπίζει με τη βροντώδη αυτοπεποίθηση του Ελληναρά που περιφρονεί ό,τι δεν καταλαβαίνει. Το πρόβλημα δεν είναι πολιτικό. Είναι κοινωνικό και πολιτισμικό. Και ο Μελανσόν λέει τις ίδιες μπούρδες για τη Βολιβαριανή Δημοκρατία και τον Ροβεσπιέρο. Μόνον που ο Μελανσόν ξέρει πολύ καλά τι σημαίνει Ροβεσπιέρος και πώς ακούγεται το όνομά του στο κοινό του. Ο δικός μας απλώς το άκουσε από τον Ζίζεκ, είπε. για να το λέει αυτός, κάτι θα ξέρει και το επανέλαβε. Είναι η διαφορά του Ανδρέα Παπανδρέου από τον Τσίπρα. Ο πρώτος ήθελε να τον περιβάλλουν άνθρωποι που δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν τη μόρφωσή του. Ο δεύτερος μιλάει την ίδια γλώσσα με τον Καρανίκα. Ενδεχομένως δε να τον θαυμάζει για τις γνώσεις του.

http://www.kathimerini.gr/905952/opinion/epikairothta/politikh/h-hmetera-apaideysia

6 comments :

Anonymous said...

Κυβερνά η γενιά των καταλήψεων.
Οι μεγαλύτεροι θα θυμούνται την συνέντευξη που έδωσε στα 17 σαν καταληψίας λυκείου, στην δημοσιογραφάρα άννα παναγιωταρέα! Από τότε τον προωθούσαν για μελλοντικό πρωθυπουργό και μάλλον το ήξερε και ο ίδιος, γιαυτό θεωρούσε ότι δεν χρειάζεται να κάνει και πολλά πράγματα, σιγά να μην κουράζεται να διαβάζει... Άλλωστε γιαυτό έκαναν καταλήψεις, για να μην κάνουν μαθήματα.
Από τότε οι γνώσεις θεωρήθηκαν άχρηστες, καθιερώθηκαν οι εξετάσεις βάσει συγκεκριμένων θεμάτων και απορρίφθηκε ότι δεν ήταν "στην ύλη". Λες και στην ζωή υπάρχουν συγκεκριμένα θέματα και καταστάσεις ...
Η ανταμοιβή της παναγιωταρέα ήταν να γίνει καθηγήτρια Πανεπιστημίου (τόσες υπηρεσίες προσέφερε!).
Α.Α.

XXXX. said...

ΚΑΠΟΙΟΙ ΓΕΝΝΙΟΥΝΤΑΙ ΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΣΤΑ ΓΟΝΙΔΙΑ ΤΟΥΣ,ΑΠΛΑ ΜΕ ΤΗΝ ΠΑΙΔΕΙΑ,ΤΗΝ ΣΩΣΤΗ ΠΑΙΔΕΙΑ,ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΑΝΑΠΤΥΣΣΟΝΤΑΙ ΚΑΙ ΞΕΚΛΕΙΔΩΝΟΥΝ ...ΤΟ ΘΕΜΑ ΕΙΝΑΙ ΑΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΕΓΓΡΑΦΕΣ,Ο ΤΣΙΠΡΑΣ Δ-Ε-Ν ΤΙΣ ΕΧΕΙ ,ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΣ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΙ ΔΕΝ ΤΙΣ ΕΧΟΥΝ...Η ΒΑΣΙΚΗ ΑΛΛΑΓΗ ΠΟΥ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΕΧΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ "ΞΕΚΛΕΙΔΩΜΑ" ΣΤΑ ΓΟΝΙΔΙΑ..ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΠΡΟΥΠΑΡΞΕΙ ΑΚΕΡΑΙΑ ΙΚΑΝΗ ΕΥΑΙΣΘΗΤΗ ΑΥΣΤΗΡΗ Κ-Ρ-Ι-Σ-Η ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΘΕ ΤΙ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ,ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΣΦΑΙΡΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ,ΚΑΙ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΕΣΑ ΣΕ ΚΑΘΕ ΤΟΜΕΑ,ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΕΡΓΟ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ,ΟΧΙ ΜΟΝΑΧΑ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ,ΣΤΗΝ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ,ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ,ΣΤΗΝ ΠΟΛΙΤΙΚΗ,ΠΑΝΤΟΥ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΣΕ ΚΑΘΕ ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΘΕ ΕΡΓΟ...ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΚΡΙΤΙΚΗΣ Η ΟΠΟΙΑ ΝΑ ΚΥΝΗΓΑΕΙ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Η ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ ΑΥΤΟΥ ΠΟΥ ΚΑΝΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΜΕ ΝΑ ΔΟΥΛΕΥΕΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΜΟΣΤΡΑ η ΙΔΕΕΣ (ΤΙ ΝΑ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΥΜΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟΙ)...ΑΝ ΔΕΝ ΠΕΡΑΣΕΙ ΑΥΤΗ Η ΚΡΙΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΔΙΑΛΕΞΕΙ ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΔΕΙΓΜΑΤΑ,ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΕΡΓΑ,ΕΚΕΙΝΑ ΤΑ ΚΕΙΜΕΝΑ,ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΙΣ ΜΟΥΣΙΚΕΣ,ΕΚΕΙΝΕΣ ΤΙΣ ΠΟΛΙΤΙΚΕΣ...ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΠΟΙΟΤΙΚΑ, ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΣΩΣΤΑ ΚΑΙ ΑΥΤΑ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΙ ΓΙΑ ΥΛΙΚΟ...ΓΙΑ ΒΑΣΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΓΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΒΑΘΜΙΔΕΣ ...ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ,ΓΙΑΤΙ ΣΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΔΕΝ ΑΣΚΕΙΤΑΙ ΜΟΝΟ Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΔΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ ...Η ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΣΚΕΙΤΑΙ ΚΑΙ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ,ΤΑ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ,ΤΙΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ,ΜΕ ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ,ΤΙΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ κ.λ.π ΑΝ ΔΕΝ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΑΝ ΔΕΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΥΤΗ Η ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ Δ-Ε-Ν ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΧΘΕΙ Ο-Υ-Τ-Ε ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑ.

Υ.Γ ΤΟ ΚΑΘΕ ΤΙ ΚΡΕΜΙΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΤΟΥ "ΦΟΡΕΑ" ΤΟΥ ΠΟΜΠΟΥ ,ΚΑΙ ΤΗΣ ΨΥΧΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ,ΤΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ ΚΑΙ ΤΗΣ "ΦΛΟΓΑΣ" ΤΟΥ ΦΟΡΕΑ....ΑΡΑ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΚΤΗΣΟΥΜΕ ΑΞΙΑ ΛΟΓΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑ,ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΥΠΑΡΞΟΥΝ "ΦΟΡΕΙΣ" .

ΧΧΧΧ.

Anonymous said...

Το παρόν Σύστημα εισάγει λαθρομεταναστευτικές μάζες χαμηλού επιπέδου και προωθεί τον εθνομηδενισμό στις τοπικές Δυτικές κοινωνίες με απώτερο στόχο την δημιουργία προλεταριάτου μέσω της κουμμουνιστικής ισοπεδωτικής ισότητας (egalitarian) προς τα κάτω!
Η Δύση σε λίγο δε θα παράγει τίποτα αξιόλογο.
https://www.youtube.com/watch?v=te68r3tX444
Οι πολυπολιτισμικές κοινωνίες είναι αυτοκαταστοφικές (δες λόγοι κατάρευσης Ρωμαικής Αυτοκρατορίας) και οι προλετάριες μάζες εύκολα διαχειρήσιμες για γενικά επεισόδια και ταραχές κατά της εθνικής άρχουσας και μεσαίας τάξης! Οι ηγέτες αντικατοπτρίζουν τις τρέχουσες ή επιδιοκώμενες αξίες και πρότυπα της κάθε κοινωνίας.

Anonymous said...

"Η Δύση σε λίγο δε θα παράγει τίποτα αξιόλογο":
Η αυτάρκεια στη χώρα μας και πως χάθηκε. Ας δούμε το παράδειγμα της Θεσσαλίας και θα καταλάβουμε ...
http://thesecretrealtruth.blogspot.com/2017/04/blog-post_3162.html
Περασμένα μεγαλεία, διηγώντας τα να κλαις...
Α.Α.

Anonymous said...

ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΧΧΧ
ΥΠΟΨΙΑΖΟΜΑΙ ΟΤΙ ΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΟΝΟΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΚΩΔΙΚΟΙ ΠΟΥ ΞΕΚΛΕΙΔΩΝΟΥΝ ΤΑ ΓΟΝΙΔΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΛΛΗΛΗ ΣΤΙΓΜΗ.
ΗΡΑΚΛΗΣ.

XXXX. said...

ΚΑΠΟΙΑ ΟΝΟΜΑΤΑ...ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΔΥΝΑΜΙΚΕΣ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ.

ΧΧΧΧ.