04/04/2017

ΗΠΑ: Οι πάροχοι μπορούν να πωλούν τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών - Ε.Ε: Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων

Η νέα κυβέρνηση των ΗΠΑ ακύρωσε το πλαίσιο προστασίας ιδιωτικότητας που είχε τεθεί από την προηγούμενη, το οποίο επέβαλε περιορισμούς στους ISPs όσον αφορά στη διάθεση προσωπικών δεδομένων των πελατών τους για διαφημιστικούς σκοπούς. Η αξιοποίηση δεδομένων απαγορευόταν για τους ISPs χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών τους, όμως αυτό άλλαξε με την υπογραφή του Προέδρου Τραμπ. Επιπλέον, οι ISPs δεν είναι υποχρεωμένοι να ενημερώνουν τους πελάτες τους για πιθανές κυβερνοεπιθέσεις και διαρροές δεδομένων που μπορεί να προκύψουν. Οι πάροχοι (σταθερών και mobile συνδέσεων) θα μπορούν χωρίς τη συγκατάθεση των χρηστών τους να αναλύουν το ιστορικό των online περιηγήσεών τους, με στόχο την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων. Όσοι πάροχοι διαθέτουν διαφημιστικό δίκτυο, όπως οι Comcast, AT&T και Verizon, θα μπορούν να πωλούν διαφημίσεις χωρίς να μοιράζονται τα δεδομένα των χρηστών με τρίτους. Ακόμη όμως και όσοι δεν έχουν διαφημιστικό δίκτυο θα μπορούν να κοινοποιούν τα προσωπικά δεδομένα σε τρίτους για εμπορικούς σκοπούς, μετά από σχετικές μεταξύ τους συμβάσεις που θα υπογράφουν.

Μετά από πιέσεις οργανώσεων προστασίας προσωπικών δεδομένων, οι ISPs έχουν δεσμευτεί να επιτρέπουν στους πελάτες τους τη δυνατότητα να εξαιρεθούν από την διαφημιστική στοχοποίησή τους, όμως και πάλι αυτή η πρακτική δεν θεωρείται ικανοποιητική προστασία, αφού οι περισσότεροι καταναλωτές το πιθανότερο είναι πως δε θα γνωρίζουν καν για αυτή τους τη δυνατότητα.

Ο Κανονισμός αυτός θα τεθεί σε εφαρμογή το Μάιο του 2018 και δημιουργεί νέες υποχρεώσεις για όσους συλλέγουν και επεξεργάζονται προσωπικά δεδομένα εντός της Ε.Ε., ενώ παράλληλα επιδιώκει να ενισχύσει την ασφάλεια και την προστασία τους, όταν αυτό συμβαίνει. Ένας από τους βασικούς στόχους του Κανονισμού είναι να ενισχύσει την εμπιστοσύνη των ατόμων όταν έρχονται σε επαφή με καινοτόμες τεχνολογίες, αναφορικά με το ότι τα δεδομένα τους θα είναι προστατευμένα, π.χ. καθιερώνοντας το δικαίωμα στη λήθη ή εξασφαλίζοντας την εύκολη πρόσβαση των ατόμων στα προσωπικά τους δεδομένα και την ελευθερία να τα μεταφέρουν από έναν πάροχο υπηρεσιών σ’ έναν άλλον.

http://gr.pcmag.com/

No comments :

Post a Comment