13/01/2017

Αντιστράτηγος ε.α. Φ. Κλόκκαρης: Τεκταίνεται εφιαλτική λύση στο Κυπριακό

Οι συνομιλίες για το Κυπριακό μεταφέρονται στη Γενεύη και βρίσκονται στην τελική φάση τους με επίκεντρο τα κεφάλαια του εδαφικού και της ασφάλειας, στα οποία προμηνύονται κακά αποτελέσματα, λόγω των υποχωρήσεων από τις αρχικές μας θέσεις. Στο εδαφικό, από την αρχική μας θέση για επιστροφή 100.000 προσφύγων, αποδεχθήκαμε μείωση κατά 20%. Στο κεφάλαιο της ασφάλειας, από την αρχική μας θέση για μηδενικές εγγυήσεις και κατοχικά στρατεύματα, μετακινηθήκαμε στην αποδοχή συμμετοχής της Τουρκίας μαζί με άλλες χώρες σε εγγυήτριες δυνάμεις για την εφαρμογή της λύσης και στην αποδοχή παραμονής του 25% (περίπου 10.000) των τουρκικών δυνάμεων κατοχής, για μεταβατική περίοδο απροσδιορίστου χρόνου. Αν τα κεφάλαια αυτά έχουν την ίδια τύχη με εκείνο της διακυβέρνησης, για το οποίο καλλιεργήθηκε η ψευδαίσθηση στον λαό ότι υπάρχει πρόοδος που μας ικανοποιεί, τότε το Κυπριακό οδεύει προς καταστροφική λύση για τους Έλληνες της Κύπρου.

Τι συμφωνήθηκε στο κεφάλαιο της διακυβέρνησης; Πολιτική ισότητα και συγκυριαρχία του ελληνοκυπριακού (Ε/κ) κρατιδίου με το τουρκοκυπριακό (τ/κ) και καταστρατήγηση της αρχής της πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων. Συγκεκριμένα, συμφωνήθηκε η εξίσωση του 82% των Ε/κ με το 18% των Τ/κ είτε με την αριθμητική ισότητα στη δικαστική εξουσία(4 Ε/κ-4 Τ/κ) και στη Γερουσία (20 Ε/κ-20 Τ/κ) είτε με αθέατα ΒΕΤΟ στους Τ/κ, στην εκτελεστική εξουσία (απαίτηση σύμφωνης γνώμης τουλάχιστον ενός Τ/κ) και τη Βουλή των Αντιπροσώπων (απαίτηση παρουσίας τουλάχιστον του 1/4 των βουλευτών κάθε κοινότητας).Πολύπλοκος, χρονοβόρος και αντιδημοκρατικός μηχανισμός επίλυσης αδιεξόδων, που θα προκύπτουν από την αδυναμία λήψης απόφασης, λόγω καταστρατήγησης της αρχής της πλειοψηφίας στη λήψη αποφάσεων. Ο μηχανισμός περιλαμβάνει την καταφυγή σε ξένο δικαστή στη δικαστική εξουσία και σε κλήρωση στην εκτελεστική και νομοθετική εξουσία.

Ποιες θα είναι οι επιπτώσεις από τα συμφωνηθέντα στο κεφάλαιο της διακυβέρνησης;
1. Ένα δυσλειτουργικό κράτος, με δαιδαλώδεις, χρονοβόρες, αντιδημοκρατικές διαδικασίες, το οποίο θα αδυνατεί να λαμβάνει αποφάσεις και θα καταφεύγει σε ξένους δικαστές και κληρώσεις που προσβάλλουν το κύρος και την αυτονομία του. Ένα κράτος, το οποίο θα στερείται παντελώς πολιτικής ασφάλειας, πέραν της έλλειψης στρατιωτικής ασφάλειας, αφού δεν θα έχει δικαίωμα να έχει ένοπλες δυνάμεις.
2. Η απόκτηση του ελέγχου του κυπριακού κράτους από την Τουρκία, η οποία θα ολοκληρώσει τη στοχοθεσία της για την Κύπρο, που τέθηκε από τη δεκαετία του 1950. Συγκεκριμένα:
* To τ/κ κρατίδιο, εξαρτημένο πλήρως από την Τουρκία λόγω πλειοψηφίας εποίκων και διμερών συμφωνιών εξάρτησης από την Τουρκία σε όλους τους τομείς (οικονομία, ασφάλεια, επικοινωνίες, παιδεία, πολιτισμός, νερό, ρεύμα κ.ά.), θα υποστηρίζει τα συμφέροντα της εν λόγω χώρας σε βάρος εκείνων της Κύπρου. Για παράδειγμα στα θέματα ΑΟΖ, φυσικού αερίου, FIR, στρατηγικών συνεργασιών Κύπρου με ξένες χώρες όπως η Αίγυπτος κ.ά. Παραμένει το μεγάλο ερωτηματικό, γιατί η Κ.Δ. δεν προσέφυγε στο Σ.Α./ΟΗΕ για τη συστηματική παραβίαση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της από την Τουρκία με πράξεις όπως η μεταφορά νερού με αγωγό από Τουρκία κ.ά.;
* Η Τουρκία, μέσω του τ/κ κρατιδίου και των συμφωνηθέντων στο κεφάλαιο της διακυβέρνησης, όπου θα απαιτείται συναπόφαση των δύο κρατιδίων για όλα τα θέματα της εκτελεστικής, νομοθετικής και δικαστικής εξουσίας, θα επιβάλλει τις αποφάσεις στο κυπριακό κράτος με την απειλή χρήσης ισχύος (στρατηγική του εξαναγκασμού).
* Θα αποκτήσει τον πολιτικό έλεγχο της Κύπρου και δεν θα χρειάζεται επεμβατικά δικαιώματα και στρατεύματα. Η Τουρκία, όμως, επειδή βρίσκεται σε θέση ισχύος και έχει έναν αντίπαλο που ακολουθεί συνεχώς υποχωρητική πολιτική, θα επιδιώξει οφέλη και στα κεφάλαια του εδαφικού και της ασφάλειας. Να διαιωνίσει τη στρατιωτική παρουσίας της στην Κύπρο, που είναι θύμα της επεκτατικής πολιτικής της. Με την είσοδο του 2017 ο Ερντογάν, συνεπής προς την πολιτική αυτή, δήλωσε ότι η ασφάλεια της Τουρκίας ξεκινά πέρα από τα σύνορά της, όπως είναι η Κύπρος, τα Βαλκάνια (προφανώς εννοεί την Ελλάδα), ο Καύκασος, το Ιράκ, η Συρία. Είναι τυχαίο ότι διατηρεί στρατεύματα εισβολής στην Κύπρο, το Ιράκ και τη Συρία;

Συμπερασματικά και μόνο με τα συμφωνηθέντα στο κεφάλαιο της διακυβέρνησης, είναι αρκετά για να μετατραπεί η Κύπρος σε ένα τουρκικό προτεκτοράτο, στο πλαίσιο μιας λύσης ΔΔΟ. Μόνο η έγκαιρη και αντικειμενική ενημέρωση του λαού μπορεί να ανακόψει την καταστροφική πορεία, με την αρνητική ψήφο του σε ένα δημοψήφισμα για τη λύση. Επειδή σε κανένα κράτος του κόσμου ή οργανισμό ή θεσμό ή επιτροπή σε όλη την πολιτική και κοινωνική διαστρωμάτωση δεν εφαρμόζεται η κλήρωση για τη λήψη αποφάσεων, ο Πρόεδρος της Κ.Δ. και οι σύμβουλοί του οφείλουν να δώσουν μιαν απάντηση στον λαό, για την αδικαιολόγητη υιοθέτηση αυτής της μεθόδου, που προσβάλλει τα δημοκρατικά θέσμια, τη σοβαρότητα και το κύρος του κράτους. Αλλά και ο πνευματικός κόσμος της Κύπρου και η πληθώρα των ακαδημαϊκών ιδρυμάτων της, που πρέπει να έχουν έναν καθοδηγητικό ρόλο προς τον λαό, γιατί ολιγωρούν και δεν αντιδρούν στη σύσταση ενός εφιαλτικού κράτους παράλυσης και παράδοσης στην Τουρκία;

ΦΟΙΒΟΣ ΚΛΟΚΚΑΡΗΣ, Αντιστράτηγος ε.α.

No comments :

Post a Comment