10/10/2016

Η.Π.Α: Αυξημένο βεληνεκές και ακρίβεια για βλήμα όλμου των 81 χλστ

Το Ναυτικό των ΗΠΑ συνεχίζει την ανάπτυξη ενός βλήματος όλμου διαμετρήματος 81 χλστ. το οποίο με τη χρήση διατιθέμενων σήμερα σε υπηρεσία όλμων επιτυγχάνει σημαντικά αυξημένα βεληνεκή και ακρίβεια σε σχέση με τα χρησιμοποιούμενα βλήματα. Συγκεκριμένα, η οργανωτική μονάδα Dahlgren του Κέντρου Ναυτικού Πολέμου Επιφανείας (NSWC: Naval Surface Warfare Center) του Ναυτικού των ΗΠΑ, πραγματοποιώντας πρόσφατα βολές με αδρανή βλήματα του προγράμματος ACERM (Advanced Capability Extender Range Mortars: όλμοι προηγμένης δυνατότητας, εκτεταμένου βεληνεκούς), πέτυχε βεληνεκές της τάξης των 22,6 χιλιομέτρων! Το ίδιο βλήμα σε δοκιμές που έγιναν το 2015 επέτυχε μέγιστο βεληνεκές 19,1 χιλιόμετρα και 13,7 χιλιόμετρα με καθοδήγηση GPS με πιθανό κυκλικό σφάλμα (CEP: Circular Error Probable) 10 μέτρων. Σύμφωνα με τη NSWC Dahlgren, το πρόγραμμα ACERM γεννήθηκε στην προσπάθεια τροποποίησης υφιστάμενων βλημάτων όλμων. Όμως στη συνέχεια μετασχηματίστηκε στην επίτευξη όσο το δυνατόν μεγαλύτερων επιδόσεων με λελογισμένο οικονομικό κόστος.

Μεταξύ των επιλογών που εξετάσθηκαν για την επίτευξη μεγαλύτερου βεληνεκούς ήταν η προσθήκη πυραυλοκινητήρα ή πτερυγίων, ώστε να δοθεί στο βλήμα δυνατότητα ανεμοπορίας. Καθώς οι πυραυλοκινητήρες έχουν αυξημένο κόστος και αντιμετωπίζουν προβλήματα αξιοπιστίας και ορίου επιχειρησιακού βίου, επιλέχθηκε η λύση της εγκατάστασης πτερυγίων για την επίτευξη δυνατότητας ανεμοπορίας αλλά και δυνατότητας κατεύθυνσης. Το ACERM διαθέτει δύο εντοπιστές, έναν GPS και έναν ημιενεργού λέιζερ LCSS (Low Cost Semi-Active Laser Seeker: χαμηλού κόστους εντοπιστής ημιενεργού λέιζερ) που θα καταστήσει δυνατή την προσβολή κινούμενων στόχων. Η πυροκεφαλή του βλήματος σχεδιάζεται από την Aerojet και προς το παρόν δεν έχει δοκιμαστεί εγκατεστημένη επί βλήματος. Ο κορμός του βλήματος έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία της NSWC Dahlgren με το Εργαστήριο Ερευνών Στρατού (ARL: Army Research Laboratory) και τη United Technologies Aerospace.

http://www.defence-point.gr/news/?p=162540

No comments :

Post a Comment