Η επίσκεψη στο φετινό Athens Flying Week αποτέλεσε πόλο προβληματισμού με αφορμή το θέαμα του αγγλικού ελικοπτέρου Boeing Chinook HC2 το οποίο και μας προξένησε ιδιαίτερη εντύπωση. Μοιραία ήρθαν στο μυαλό μας ανάλογες εικόνες από ελληνικά πτητικά μέσα που στερούνται βασικών συστημάτων ασφαλείας προκειμένου να εκτελέσουν την αποστολή τους με επιτυχία σε περιβάλλον υψηλών απειλών.
Για το αγγλικό Chinook HC2 έχουμε να αναφέρουμε τα εξής σημεία με μεγάλο ενδιαφέρον:
ΦΩΤΟ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ: http://defencenews.gr/amina/4358-diafora-epixeirisiakis-antilipsis-kai-nootropias-ellada-vs-uk
Για το αγγλικό Chinook HC2 έχουμε να αναφέρουμε τα εξής σημεία με μεγάλο ενδιαφέρον:
- Διαθέτει θωρακισμένα πατώματα.
- FLIR.
- Θωρακισμένο κέλυφος περιμετρικά.
- Ολοκληρωμένο Σύστημα αυτοπροστασίας με Παρεμβολείς Υπερύθρων και διανομείς αεροφύλλων.
- Συνολικά τρία πολυβόλα εκ των οποίων το ένα πίσω στη ράμπα και δύο στις θύρες προ του κοκπιτ.
- Δυνατότητα FAST ROPE όχι από τη πίσω ράμπα αλλά από το δεξιό μέρος του ελικοπτέρου που βρίσκεται το βαρούλκο.
- Τα ελικόπτερα SUPER PUMA που είναι επιφορτισμένα με τον ρόλο της Έρευνας & Διάσωσης Μάχης δεν διαθέτουν απολύτως κανένα σύστημα αυτοπροστασίας. Το ίδιο και τα C-130 μαζί με τα C-27. Να θυμήσουμε σε ορισμένους ότι κατά τη διάρκεια της Ελληνικής παρουσίας στο Αφγανιστάν ελληνικά C-130 δεν προσέγγιζαν το Αφγανιστάν λόγω χερσαίων απειλών (φορητά MANPADS). Κι όμως από τότε τίποτα δεν έχει αλλάξει. Δυστυχώς, ούτε τα ΑΣΕΠΕ, που θεωρούνται στόχοι εξαιρετικά υψηλής αξίας.
- Από τα ελληνικά CH-47 μόνον τα τελευταία 7 CΗ-47SD έχουν σύστημα αυτοπροστασίας με δέκτη προειδοποίησης ραντάρ (RWR) ΑΡR-39Α, στο δέκτη προειδοποίησης επερχόμενων βλημάτων ΑLQ-156 και σε ένα διανομέα θερμοβολίδων Μ206/αεροφύλλων Μ1. Ευτυχώς, τα επόμενα 10 από τις ΗΠΑ θα διαθέτουν ανάλογα συστήματα.
- Στην Αεροπορία Στρατού μετά από πολλές παλινωδίες υοθετήθηκε η λύση του FAST ROPE (ως μια ελληνική πατέντα από στέλεχος του ΕΤΑ) και πάλι περιορισμένα και υπό πολλές προϋποθέσεις με την Αεροπορία Στρατού να διαμαρτύρεται για το FAST ROPE. Υποτίθεται, έχουμε διακλαδικότητα...
- Δυστυχώς, ούτε λόγος για σμήνος ειδικών επιχειρήσεων παρότι οι ανάγκες είναι υψηλές και απαιτήσεις πολλές από τις ελληνικές ειδικές δυνάμεις. Ακόμα περιμένουμε τα 4 ΝΗ-90 ειδικών επιχειρήσεων... Η διαμόρφωση των οποίων διεθνώς θεωρείται τυπική - συμβατική και όχι ως κάτι το ιδιαίτερο αντίστοιχων προδιαγραφών με αυτά των ελικοπτέρων ειδικών επιχειρήσεων.
- Το κορυφαίο της υπόθεσης είναι πως το αγγλικό Chinook HC2 δεν ήταν ελικόπτερο ειδικών επιχειρήσεων αλλά ένα τυπικό ελικόπτερο συμβατικής διαμόρφωσης με έμφαση στις αποστολές αεροκίνησης. Φυσικά, για τη χώρα της φαιδράς πορτοκαλέας τα παραπάνω έξι σημεία τα οποία τονίσαμε θα θεωρούνταν υπερβολικά που μόνον ένα ελικόπτερο ειδικών επιχειρήσεων χρειάζεται να έχει.
ΦΩΤΟ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ ΕΔΩ: http://defencenews.gr/amina/4358-diafora-epixeirisiakis-antilipsis-kai-nootropias-ellada-vs-uk
No comments :
Post a Comment