08/07/2016

Σύστημα κάθετης εκτόξευσης για τα υποβρύχια Type 214

Την ανάπτυξη ενός συστήματος κάθετης εκτόξευσης πολλαπλών χρήσεων που θα μπορεί να ενσωματωθεί στα συμβατικής πρόωσης υποβρύχια Type 214 ανακοίνωσε αξιωματούχος της ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS) κατά τη διάρκεια της έκθεσης UDT 2016 που έλαβε χώρα στο Όσλο, σύμφωνα με τον βρετανικό οργανισμό αμυντικών πληροφοριών ΙHS Jane’s. Όπως έγινε γνωστό το διαμέτρου 2,1 μέτρων και μήκους (ύψους) 6,8 μέτρων σύστημα κάθετης εκτόξευσης προβλέπεται να τοποθετηθεί στο μέσο περίπου του υποβρυχίου μεταξύ του Κέντρου Πληροφοριών Μάχης (ΚΠΜ) και του μηχανοστασίου. Μάλιστα, όπως αναφέρθηκε η εγκατάσταση του κάθετου συστήματος εκτόξευσης θα απαιτήσει την αύξηση του μήκους του υποβρυχίου κατά επτά νομείς. Ας σημειωθεί εδώ ότι σύμφωνα με ανοικτές πηγές η διάμετρος του ανθεκτικού των υποβρυχίων Type 214 είναι 6,3 μέτρα, οπότε μπορεί να υποτεθεί ότι οι μηχανισμοί της θυρίδας θα εγκατασταθούν εκτός του ανθεκτικού υπό υδροδυναμικό κάλυμμα. Το σύστημα κάθετης εκτόξευσης έχει σχεδιαστεί για τη εκτόξευση κατευθυνόμενων βλημάτων, άφεση ναρκών και μη επανδρωμένων υποβρυχίων οχημάτων (UUV) και τη χρήση από δύτες και ειδικές δυνάμεις για την έξοδο – είσοδο στο υποβρύχιο (διατίθεται η δυνατότητα πρόσβασης από το εσωτερικό του υποβρυχίου). Επίσης, εντός του συστήματος μπορεί να εγκατασταθεί δεξαμενή καυσίμου με σκοπό την επέκταση της εμβέλειας του υποβρυχίου.

Σύμφωνα με τον αξιωματούχο της TKMS, το σύστημα κάθετης εκτόξευσης ήταν μία από τις επιλογές που μελετήθηκαν για την επαύξηση της μεταφορικής ικανότητας όπλων και φορτίων αποστολής του υποβρυχίου. Μάλιστα, προτιμήθηκε έναντι πρωραίου οριζόντιου συστήματος εκτόξευσης που κατανάλωνε πολύ χώρο από το διαμέρισμα τορπιλών. Τέλος, θα πρέπει να αναφερθεί ότι παρά το γεγονός ότι το σύστημα κάθετης εκτόξευσης αναπτύχθηκε για τα υποβρύχια Type 214 μπορεί, σύμφωνα με τον αξιωματούχο της TKMS, να ενσωματωθεί και στα μεγαλυτέρου μεγέθους και εκτοπίσματος Type 218. Η κοινοποίηση της ανάπτυξης από την TKMS του συστήματος κάθετης εκτόξευσης, υποδεικνύει ότι για την επαύξηση της μεταφορικής ικανότητας όπλων και φορτίων αποστολής υιοθετήθηκε η φιλοσοφία του Ναυτικού των ΗΠΑ, στο οποίο στα υποβρύχια τύπου Virginia Block V θα εγκαταστήσει τον, απεικονιζόμενο στη συνημμένη φωτογραφία, «σπόνδυλο φορτίου [υποβρυχίων τύπου] Virginia» VPM (Virginia Payload Module). Για περισσότερες πληροφορίες, δείτε την ανάρτηση με τίτλο «Νέες δυνατότητες για τα ελληνικά υποβρύχια στην Ανατολική Μεσόγειο» (στον σύνδεσμο http://www.defence-point.gr/news/?p=93410), καθώς το θέμα αυτό είχε καλυφθεί με εκτεταμένη ανάλυση. Φυσικά οι δυνατότητες των δύο συστημάτων διαφέρουν δραματικά αλλά η φιλοσοφία που διέπει τη σχεδίαση τους είναι η ίδια.

http://www.defence-point.gr/news/?p=155642

No comments :

Post a Comment