Στην απόκτηση 50 νέων επιθετικών ελικοπτέρων AH-64E Apache προχώρησε ο Βρετανικός στρατός στο πλαίσιο συμφωνίας που υπογράφηκε ανάμεσα στις κυβερνήσεις των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής (ΗΠΑ) και Ηνωμένου Βασιλείου και ανακοινώθηκε στις 11 Ιουλίου 2016 από το υπουργείο Άμυνας του Ην. Βασιλείου. Ο Βρετανικός στρατός προχώρησε στη νέα παραγγελία καθώς όπως φαίνεται ήταν ασύμφορη η ανακατασκευή ή ο εκσυγχρονισμός των παλαιότερων Βρετανικών ελικοπτέρων AgustaWestland-Boeing WAH-64D Block I Apache Longbow AH.1... Τα ελικόπτερα ήταν να υποστούν τον εκσυχρονισμό έτσι ώστε να μείνουν μάχιμα τουλάχιστον μέχρι το 2040 και να μην απαξιωθούν καθώς φαίνεται να υπήρχε τεράστια έλλειψη ανταλλακτικών. Τελικά αφού εξετάστηκαν αρκετά σενάρια, φαίνεται ότι οι Βρετανοί κατέληξαν στην απευθείας αγορά νέων AH-64E, αντί της διατήρησης και του εκσυχρονισμού των υπαρχόντων Βρετανικής κατασκευής ελικοπτέρων, τα οποία ευρέως θεωρείται ότι είναι ανώτερες πλατφόρμες, με πιο ισχυρούς κινητήρες και πιο βελτιωμένα υποσυστήματα σε σχέση με τα αντίστοιχης έκδοσης Αμερικανικά.
Κάπου εδώ έρχεται η ώρα να σημειώσουμε πως το Βρετανικό παράδειγμα μας κάνει ξεκάθαρο πως δε θα αργήσει, αν δεν έχει ήδη έρθει, η ώρα των προβλημάτων και για τα 19 παλαιότερα ελληνικά AH-64A+, αφού ήδη από τις αρχές της δεκαετίας η κατασκευάστρια εταιρεία των ελικοπτέρων είχε ανακοινώσει πως θα σταματήσει την υποστήριξη των αρχικών εκδόσεων του τύπου, συμπεριλαμβανομένων και των 19 ελληνικών ΑΗ-64 τύπου Α+, πράγμα που όντως συνέβη αφήνοντας ουσιαστικά τα 19 Ελληνικά ελικόπτερα στον αέρα καθώς η γραμμή παραγωγής της εταιρείας έκλεισε το 2012 και τα ελικόπτερα δεν μπορούν πλέον να εκσυγχρονιστούν στο επίπεδο AH-64D Block II. Ως εκ τούτου και κρίνοντας από το Βρετανικό παράδειγμα δε θα αργήσει η ώρα όπου και τα παλαιότερα ελληνικά Apache Α+ δε θα μπορούν να εξυπηρετηθούν λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Με την πλήρη ανακατασκευή των ελικοπτέρων να μοιάζει ασύμφορη, ακόμα και για τη Βρετανία, είναι σχεδόν σίγουρο πως η χώρα θα πρέπει να οδηγηθεί κατά τα ίδια πρότυπα στην αγορά νέων ελικοπτέρων του τύπου κάτι που δεδομένης της οικονομικής κατάστασης μοιάζει μάλλον με ανέκδοτο…
- Μήπως λοιπόν ήρθε η ώρα για την αναζήτηση κάποιας λύσης για το μέλλον των Ελληνικών AH-64A+ έστω και την τελευταία στιγμή;
- Μήπως η Α.Σ θα έπρεπε να κατευθύνει κάθε διαθέσιμο κονδύλι στις δύο πλέον ρεαλιστικές δυνατότητες;
α) Τον εκσυχρονισμό των ελικοπτέρων εκ των έσω, με τη συνδρομή και την τεχνογνωσία των Ισραηλινών επί του θέματος.
β) Την αναζήτηση στοκ ανταλλακτικών από τα εκσυχρονισμένα ελικόπτερα των Αμερικανών και άλλων χρηστών καθώς τουλάχιστον 60 AH-64Α της αμερικανικής εθνικής φρουράς έχουν εκσυγχρονιστεί πρόσφατα στην έκδοση D, πράγμα που σημαίνει ότι τα όποια υποσυστήματα τους που έχουν αντικατασταθεί θα μπορούσαν να γίνουν διαθέσιμα για αγορά ως ανταλλακτικά από την Αεροπορία Στρατού.
- Μήπως κάποια στιγμή θα πρέπει να τελειώνουμε με τα ψηφοθηρικά παραμύθια περί Kiowa, Seahawk κτλ κτλ και να δούμε τις πραγματικές ανάγκες των ενόπλων δυνάμεων και την περιβόητη ιεράρχηση των αναγκών;
http://defencenews.gr/
Κάπου εδώ έρχεται η ώρα να σημειώσουμε πως το Βρετανικό παράδειγμα μας κάνει ξεκάθαρο πως δε θα αργήσει, αν δεν έχει ήδη έρθει, η ώρα των προβλημάτων και για τα 19 παλαιότερα ελληνικά AH-64A+, αφού ήδη από τις αρχές της δεκαετίας η κατασκευάστρια εταιρεία των ελικοπτέρων είχε ανακοινώσει πως θα σταματήσει την υποστήριξη των αρχικών εκδόσεων του τύπου, συμπεριλαμβανομένων και των 19 ελληνικών ΑΗ-64 τύπου Α+, πράγμα που όντως συνέβη αφήνοντας ουσιαστικά τα 19 Ελληνικά ελικόπτερα στον αέρα καθώς η γραμμή παραγωγής της εταιρείας έκλεισε το 2012 και τα ελικόπτερα δεν μπορούν πλέον να εκσυγχρονιστούν στο επίπεδο AH-64D Block II. Ως εκ τούτου και κρίνοντας από το Βρετανικό παράδειγμα δε θα αργήσει η ώρα όπου και τα παλαιότερα ελληνικά Apache Α+ δε θα μπορούν να εξυπηρετηθούν λόγω έλλειψης ανταλλακτικών. Με την πλήρη ανακατασκευή των ελικοπτέρων να μοιάζει ασύμφορη, ακόμα και για τη Βρετανία, είναι σχεδόν σίγουρο πως η χώρα θα πρέπει να οδηγηθεί κατά τα ίδια πρότυπα στην αγορά νέων ελικοπτέρων του τύπου κάτι που δεδομένης της οικονομικής κατάστασης μοιάζει μάλλον με ανέκδοτο…
- Μήπως λοιπόν ήρθε η ώρα για την αναζήτηση κάποιας λύσης για το μέλλον των Ελληνικών AH-64A+ έστω και την τελευταία στιγμή;
- Μήπως η Α.Σ θα έπρεπε να κατευθύνει κάθε διαθέσιμο κονδύλι στις δύο πλέον ρεαλιστικές δυνατότητες;
α) Τον εκσυχρονισμό των ελικοπτέρων εκ των έσω, με τη συνδρομή και την τεχνογνωσία των Ισραηλινών επί του θέματος.
β) Την αναζήτηση στοκ ανταλλακτικών από τα εκσυχρονισμένα ελικόπτερα των Αμερικανών και άλλων χρηστών καθώς τουλάχιστον 60 AH-64Α της αμερικανικής εθνικής φρουράς έχουν εκσυγχρονιστεί πρόσφατα στην έκδοση D, πράγμα που σημαίνει ότι τα όποια υποσυστήματα τους που έχουν αντικατασταθεί θα μπορούσαν να γίνουν διαθέσιμα για αγορά ως ανταλλακτικά από την Αεροπορία Στρατού.
- Μήπως κάποια στιγμή θα πρέπει να τελειώνουμε με τα ψηφοθηρικά παραμύθια περί Kiowa, Seahawk κτλ κτλ και να δούμε τις πραγματικές ανάγκες των ενόπλων δυνάμεων και την περιβόητη ιεράρχηση των αναγκών;
http://defencenews.gr/
No comments :
Post a Comment