Ένα γιγάντιο κινεζικό εμπορικό πλοίο διέσχισε τη νέα, διευρυμένη διώρυγα του Παναμά, κατά την τελετή εγκαινίων και μετά από περίπου οκτώ χρόνια εργασιών.
Το πλοίο της εταιρείας Cosco έγινε δεκτό με πυροτεχνήματα, ενώ οι εορταστικές εκδηλώσεις ξεκίνησαν από νωρίς το πρωί της Κυριακής, με την πρόσκληση να είναι ανοιχτή για τους πολίτες και τους εργαζόμενους. Το παρόν στην τελετή έδωσε και ο πρόεδρος του Παναμά, Χουάν Κάρλος Βαρέλα, περιγράφοντας την υδάτινη οδό ως έναν δρόμο που ενώνει τον κόσμο. Περίπου 30.000 άνθρωποι εργάστηκαν από το τέλος του 2007 για την κατασκευή της νέας λωρίδας της διώρυγας, με μήκος 77 χιλιομέτρων. Το κόστος του έργου, μετά και από κάποιες καθυστερήσεις λόγω απεργιών, έφτασε τα 3,8 δισ. δολάρια (περίπου 3,45 δισ. ευρώ). Η επέκταση της διώρυγας θα επιτρέψει σε γιγαντιαία φορτηγά πλοία να διασχίζουν την υδάτινη οδό μεταξύ του Ατλαντικού και του Ειρηνικού ωκεανού, με τη χώρα της κεντρικής Αμερικής να επιδιώκει αύξηση των εσόδων της από την εκμετάλλευση του καναλιού. Η διώρυγα του Παναμά θεωρείται η δεύτερη σημαντικότερη, από την άποψη των θαλασσίων μεταφορών, στον κόσμο μετά από αυτήν του Σουέζ, ενώ η πρώτη διέλευση πλοίου έλαβε χώρα το 1914. Πλέον, περίπου 40 πλοία διασχίζουν καθημερινά τη διώρυγα με τις ανισοϋψείς δεξαμενές, καταβάλλοντας τέλη βάσει της χωρητικότητας τους. Πάντως, ο Παναμάς αναμένεται εντός ολίγων ετών να αποκτήσει ανταγωνιστή, καθώς υπό κατασκευή από το 2014 βρίσκεται μία ακόμη μεγαλύτερη διώρυγα στη Νικαράγουα.
http://www.naftemporiki.gr/story/1120925/egkainia-gia-tin-epektasi-tis-diorugas-tou-panama
Το πλοίο της εταιρείας Cosco έγινε δεκτό με πυροτεχνήματα, ενώ οι εορταστικές εκδηλώσεις ξεκίνησαν από νωρίς το πρωί της Κυριακής, με την πρόσκληση να είναι ανοιχτή για τους πολίτες και τους εργαζόμενους. Το παρόν στην τελετή έδωσε και ο πρόεδρος του Παναμά, Χουάν Κάρλος Βαρέλα, περιγράφοντας την υδάτινη οδό ως έναν δρόμο που ενώνει τον κόσμο. Περίπου 30.000 άνθρωποι εργάστηκαν από το τέλος του 2007 για την κατασκευή της νέας λωρίδας της διώρυγας, με μήκος 77 χιλιομέτρων. Το κόστος του έργου, μετά και από κάποιες καθυστερήσεις λόγω απεργιών, έφτασε τα 3,8 δισ. δολάρια (περίπου 3,45 δισ. ευρώ). Η επέκταση της διώρυγας θα επιτρέψει σε γιγαντιαία φορτηγά πλοία να διασχίζουν την υδάτινη οδό μεταξύ του Ατλαντικού και του Ειρηνικού ωκεανού, με τη χώρα της κεντρικής Αμερικής να επιδιώκει αύξηση των εσόδων της από την εκμετάλλευση του καναλιού. Η διώρυγα του Παναμά θεωρείται η δεύτερη σημαντικότερη, από την άποψη των θαλασσίων μεταφορών, στον κόσμο μετά από αυτήν του Σουέζ, ενώ η πρώτη διέλευση πλοίου έλαβε χώρα το 1914. Πλέον, περίπου 40 πλοία διασχίζουν καθημερινά τη διώρυγα με τις ανισοϋψείς δεξαμενές, καταβάλλοντας τέλη βάσει της χωρητικότητας τους. Πάντως, ο Παναμάς αναμένεται εντός ολίγων ετών να αποκτήσει ανταγωνιστή, καθώς υπό κατασκευή από το 2014 βρίσκεται μία ακόμη μεγαλύτερη διώρυγα στη Νικαράγουα.
http://www.naftemporiki.gr/story/1120925/egkainia-gia-tin-epektasi-tis-diorugas-tou-panama
No comments :
Post a Comment