Χθες η φρεγάτα «Γκαζίαντεπ» που το συνόδευε, αντικαταστάθηκε από τη φρεγάτα «Μπαντίρμα». Η NAVTEX που εξεδόθη προβλέπει παρουσία του «Τσεσμέ» στη συγκεκριμένη περιοχή έως και τις 8 Απριλίου και μέχρι αυτή τη στιγμή, πέρα από τη ναυτική οδηγία που εξέδωσε, προκειμένου να ακυρώσει την τουρκική, η ελληνική πλευρά δεν έχει αντιδράσει με κάποιον άλλο τρόπο. Τα ραντάρ επιφανείας του Πολεμικού Ναυτικού παρακολουθούν τις δραστηριότητες του «Τσεσμέ».
Μια χθεσινή πρωτοβουλία των Τούρκων ανέδειξε, επίσης, ότι αμφισβητούν ακόμη και τη δικαιοδοσία έρευνας και διάσωσης. Χθες, ο πιλότος μικρού ιδιωτικού αεροσκάφους που πετούσε στην ευρύτερη περιοχή, δέχθηκε κλήση στη συχνότητα κινδύνου από τη φρεγάτα «Γκαζίαντεπ», οι αξιωματικοί της οποίας τον πληροφόρησαν ότι κινείται σε περιοχή όπου η έρευνα και διάσωση διεξάγονται από το τουρκικό πλοίο. Μολονότι το περιστατικό αξιολογείται ως μικρής σημασίας, υπενθυμίζεται ότι κάτι ανάλογο είχε γίνει και στην περίπτωση του τραγικού δυστυχήματος της Κινάρου. Δεν εκδόθηκε αεροπορική οδηγία (NOTAM), όπως είχε γίνει στην περίπτωση της Κινάρου.
Η κινητικότητα των Τούρκων στο Αιγαίο, αλλά και την Aνατολική Μεσόγειο, έχει ως στόχο την προώθηση της πάγιας στρατηγικής αμφισβήτησης της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και μάλιστα στο μέσον του Αιγαίου. Eνα επιπλέον στοιχείο που θα μπορούσε να «αναβαθμίσει» ποιοτικά την τουρκική κινητικότητα στο Kεντρικό Αιγαίο, είναι οι εργασίες που διεξάγει εκεί το «Τσεσμέ». Αν, για παράδειγμα, ποντίσει καλώδιο ή περιοριστεί στις εργασίες επιφανείας. Το αρμόδιο υπουργείο Εξωτερικών πάντως τηρεί σιγή ιχθύος.
Μια χθεσινή πρωτοβουλία των Τούρκων ανέδειξε, επίσης, ότι αμφισβητούν ακόμη και τη δικαιοδοσία έρευνας και διάσωσης. Χθες, ο πιλότος μικρού ιδιωτικού αεροσκάφους που πετούσε στην ευρύτερη περιοχή, δέχθηκε κλήση στη συχνότητα κινδύνου από τη φρεγάτα «Γκαζίαντεπ», οι αξιωματικοί της οποίας τον πληροφόρησαν ότι κινείται σε περιοχή όπου η έρευνα και διάσωση διεξάγονται από το τουρκικό πλοίο. Μολονότι το περιστατικό αξιολογείται ως μικρής σημασίας, υπενθυμίζεται ότι κάτι ανάλογο είχε γίνει και στην περίπτωση του τραγικού δυστυχήματος της Κινάρου. Δεν εκδόθηκε αεροπορική οδηγία (NOTAM), όπως είχε γίνει στην περίπτωση της Κινάρου.
Η κινητικότητα των Τούρκων στο Αιγαίο, αλλά και την Aνατολική Μεσόγειο, έχει ως στόχο την προώθηση της πάγιας στρατηγικής αμφισβήτησης της ελληνικής υφαλοκρηπίδας και μάλιστα στο μέσον του Αιγαίου. Eνα επιπλέον στοιχείο που θα μπορούσε να «αναβαθμίσει» ποιοτικά την τουρκική κινητικότητα στο Kεντρικό Αιγαίο, είναι οι εργασίες που διεξάγει εκεί το «Τσεσμέ». Αν, για παράδειγμα, ποντίσει καλώδιο ή περιοριστεί στις εργασίες επιφανείας. Το αρμόδιο υπουργείο Εξωτερικών πάντως τηρεί σιγή ιχθύος.
No comments :
Post a Comment