Θα διαβάσατε ήδη το θέμα παραγωγής συνθετικής βενζίνης απο τη Sunfire ή την Αudi. Mε τη μέθοδο FIscher-Tropsch είναι δυνατόν να μετατραπεί υδραέριο (ισομοριακό μείγμα CO και Η2) σε κεκορεσμένους και ακόρεστους υδρογονάνθρακες με τη βοήθεια καταλυτών (μείγμα καυσίμων). Το υδραέριο παρασκευάζεται με τη διαβίβαση υπερθέρμων υδρατμών υπεράνω διαπύρων ανθράκων (C+H2O—>CO+H2) π.χ. λιθανθράκων. Η διαδικασία αυτή δεν είναι κάτι νέο. Έχει χρησιμοποιηθεί στη Γερμανία προπολεμικά (1935). Στην Ελλάδα ουδέποτε. Φυσικά, η Sunfire και η Audi έχουν κάνει βελτιστοποιήσεις και διαφοροποιήσεις στη διαδικασία που προανέφερα, για να μπορούν να προκύψουν νέες πατέντες αλλά είναι περίπου γνωστό τι συμβαίνει και πως γίνεται. Για να γίνει πιο ανταγωνιστική η συνθετική βενζίνη έπρεπε να πέσει το κόστος παραγωγής της (υπάρχει ανάγκη επίτευξης υψηλών θερμοκρασιών). Τα ΑΠΕ ήταν ότι πρέπει για αυτή τη δουλειά, αφού η ενέργεια απο τον ήλιο δεν στοιχίζει. Αυτό δεν ίσχυε παλιά. Για το λόγο αυτό, απο τη στιγμή που τα ΑΠΕ διαδόθηκαν παντού η συζήτηση γύρω απο τη χρήση συνθετικής βενζίνης για τη κίνηση οχημάτων επανήλθε. Η υπερθέρμανση που χρειάζεται στη παρασκευή μπορεί να επιτευχθεί π.χ. με τη τεχνική των κατόπτρων που συγκεντρώνουν τον ήλιο σε κάποιο πυργίσκο (ΑΠΕ) ή με κάτοπτρα που χρησιμοποιούν μηχανές Stirling (ΑΠΕ). Έχω μιλήσει πολύ παλαιότερα για αυτά στο ιστολόγιο αυτό. Με το λιγνίτη τα πράγματα είναι πιο εύκολα και η Ελλάδα πρέπει να είναι πιο φειδωλή στη χρήση του, παρότι υπάρχει εν αφθονία. Εκτός απο ο λιγνίτη, o άνθρακας μπορεί να προέλθει και απο τα φυτά ή τα ζώα (βιοκαύσιμα).
Σε αυτό το σημείο, θα κάνω μια παρένθεση και θα σας πώ ότι μέσα απο την αγροτική παραγωγή μπορεί να κατευθύνεται η ενεργειακή πολιτική. Δεν είναι τυχαίο ότι η σημερινή κυβέρνηση “κυνηγάει” τη κίνηση των αυτοκινήτων που καίνε ντήζελ, λόγω βιοντήζελ. Τα ακριβά αγροτικά προιόντα (λόγω φορολόγησης) θα αυξήσουν το κόστος παραγωγής των βιοκαυσίμων αλλά και θα κάνουν πιο αναγκαία τη χρήση του φυσικού αερίου (LNG), που μεταφέρουν στην Ελλάδα οι εφοπλιστές. Ως γνωστόν, η “αριστερή” κυβέρνηση του αρχιψεύτη Τσίπρα δεν θα φορολογήσει το εφοπλισταριό αλλά θα φορολογήσει τους αγρότες. Δεν είναι μυστικό, ότι η ηλεκτρική ενέργεια φυλάσσεται σε μπαταρίες υψηλής ισχύος (δεν πρόκειται για θεωρία, κάτι έχει ξεκινήσει και στην Ελλάδα) και ότι σε κάποια στιγμή θα αρχίσει να μεταφέρεται υπο τη μορφή μεγάλων επαναφορτίσιμων μπαταριών απο το ένα μέρος του κόσμου στο άλλο. Έχω μιλήσει επανηλειμμένα για το θέμα αυτό. Είναι ενδιαφέρον, ότι η ΔΕΗ δεν έχει λάβει υπόψη της το γεγονός αυτό στο νέο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης της. Γιατί άραγε; Mόνο φυσικό αέριο θέλει να χρησιμοποιεί και να αγοράζει ενέργεια επειδή τις ώρες αιχμής οι μπαταρίες που προανέφερα δεν θα υπάρχουν;
Είμαι εναντίον της χρήσης του λιγνίτη για τη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, γιατί επιβαρύνεται το περιβάλλον (μαζί μου συμφωνούν οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ, της Κίνας και η ΕΕ). Σε παλαιότερα άρθρα μου είχα ανεφέρει, ότι υπάρχoυν και άλλες χρήσεις για το λιγνίτη. Είναι και θέμα IQ να καταλάβετε τί εννοώ. H χρήση ΑΠΕ μειώνει το κόστος της συνθετικής βενζίνης και την καθιστά εμπορεύσιμο εναλλακτικό καύσιμο. Αυτό που με εχει εντυπωσιάσει είναι ότι κάποιοι πανέξυπνοι επιχειρηματίες του τόπου πούλησαν τα ορυχεία λιγνίτη που είχαν (στους Γερμανούς άραγε;), όπως είχαν πουλήσει και τα ορυχεία χρυσού σε άλλους. Υποψιάζομαι, ότι κάνουν το λαγό για άλλους που κινούνται πίσω τους… Διαβάζοντας το πρόγραμμα ανάπτυξης της ΔΕΗ, εύκολα κανείς συμπεραίνει ότι οι σύμβουλοι ενέργειας δεν ξέρουν τί τους γίνεται. Φοβάμαι ότι μελλοντικά θα κληθούν στη δικαιοσύνη να απολογηθούν είτε ως ένοχοι είτε ως ηλίθιοι. Το δεύτερο δεν μπορεί να αποδειχθεί… Γιατί ξεπουλάνε το λιγνίτη;
Του Καθηγητή Γ. Ζουγανέλη
http://zcode-gr.blogspot.gr/2015/07/blog-post_21.html
Σε αυτό το σημείο, θα κάνω μια παρένθεση και θα σας πώ ότι μέσα απο την αγροτική παραγωγή μπορεί να κατευθύνεται η ενεργειακή πολιτική. Δεν είναι τυχαίο ότι η σημερινή κυβέρνηση “κυνηγάει” τη κίνηση των αυτοκινήτων που καίνε ντήζελ, λόγω βιοντήζελ. Τα ακριβά αγροτικά προιόντα (λόγω φορολόγησης) θα αυξήσουν το κόστος παραγωγής των βιοκαυσίμων αλλά και θα κάνουν πιο αναγκαία τη χρήση του φυσικού αερίου (LNG), που μεταφέρουν στην Ελλάδα οι εφοπλιστές. Ως γνωστόν, η “αριστερή” κυβέρνηση του αρχιψεύτη Τσίπρα δεν θα φορολογήσει το εφοπλισταριό αλλά θα φορολογήσει τους αγρότες. Δεν είναι μυστικό, ότι η ηλεκτρική ενέργεια φυλάσσεται σε μπαταρίες υψηλής ισχύος (δεν πρόκειται για θεωρία, κάτι έχει ξεκινήσει και στην Ελλάδα) και ότι σε κάποια στιγμή θα αρχίσει να μεταφέρεται υπο τη μορφή μεγάλων επαναφορτίσιμων μπαταριών απο το ένα μέρος του κόσμου στο άλλο. Έχω μιλήσει επανηλειμμένα για το θέμα αυτό. Είναι ενδιαφέρον, ότι η ΔΕΗ δεν έχει λάβει υπόψη της το γεγονός αυτό στο νέο δεκαετές πρόγραμμα ανάπτυξης της. Γιατί άραγε; Mόνο φυσικό αέριο θέλει να χρησιμοποιεί και να αγοράζει ενέργεια επειδή τις ώρες αιχμής οι μπαταρίες που προανέφερα δεν θα υπάρχουν;
Είμαι εναντίον της χρήσης του λιγνίτη για τη παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας, γιατί επιβαρύνεται το περιβάλλον (μαζί μου συμφωνούν οι κυβερνήσεις των ΗΠΑ, της Κίνας και η ΕΕ). Σε παλαιότερα άρθρα μου είχα ανεφέρει, ότι υπάρχoυν και άλλες χρήσεις για το λιγνίτη. Είναι και θέμα IQ να καταλάβετε τί εννοώ. H χρήση ΑΠΕ μειώνει το κόστος της συνθετικής βενζίνης και την καθιστά εμπορεύσιμο εναλλακτικό καύσιμο. Αυτό που με εχει εντυπωσιάσει είναι ότι κάποιοι πανέξυπνοι επιχειρηματίες του τόπου πούλησαν τα ορυχεία λιγνίτη που είχαν (στους Γερμανούς άραγε;), όπως είχαν πουλήσει και τα ορυχεία χρυσού σε άλλους. Υποψιάζομαι, ότι κάνουν το λαγό για άλλους που κινούνται πίσω τους… Διαβάζοντας το πρόγραμμα ανάπτυξης της ΔΕΗ, εύκολα κανείς συμπεραίνει ότι οι σύμβουλοι ενέργειας δεν ξέρουν τί τους γίνεται. Φοβάμαι ότι μελλοντικά θα κληθούν στη δικαιοσύνη να απολογηθούν είτε ως ένοχοι είτε ως ηλίθιοι. Το δεύτερο δεν μπορεί να αποδειχθεί… Γιατί ξεπουλάνε το λιγνίτη;
Του Καθηγητή Γ. Ζουγανέλη
http://zcode-gr.blogspot.gr/2015/07/blog-post_21.html
No comments :
Post a Comment