Η ιστορία εμφανίστηκε μπροστά μας με την τελετή για την έναρξη της κατασκευής του ΓΥΠΤΙΣ (GYPTIS) (το όνομά το πήρε από τη σύζυγο του ΠΡΩΤΕΑ (PROTIS) ιδρυτή της Μασσαλίας). Το πλοίο με άνοιγμα πλευρών 10μ, ναυπηγείται σταδιακά στο ναυπηγείο Borg του λιμανιού της Μασσαλίας. Μια προσπάθεια για να αναπαράγουν με ακρίβεια ένα ελληνικό πλοίο, του οποίου τα συντρίμμια βρέθηκαν πριν από είκοσι χρόνια κατά την κατασκευή του υπόγειου πάρκινγκ στον τόπο Jules Verne της Μασσαλίας. "Έπρεπε να μάθουμε παλιές τεχνικές με βάση το σχεδιασμό του πλοίου", δήλωσε ο Ναμπίλ Merabet ξυλουργός. Πράγματι, είναι ένα "ραμμένο" σκάφος, αφού οι σανίδες συνδέονται με λινό νήμα, όπως και οι πιρόγες της Πολυνησίας. Είναι ένα πλοίο διπλής προώσεως, με ιστιοπλοΐα και κωπηλασία. Ο Patrice Pomey διευθυντής του έργου, δήλωσε: "Αυτή είναι η επιστροφή μας στην αρχαιότερη κληρονομιά της Μασσαλίας και ευχαριστούμε για την ευκαιρία που μας δόθηκε να χτιστεί ένα αντίγραφο του πρώτου αρχαίου Ελληνικού πλοίου." "Ένα αντίγραφο με το οποίο θα είστε σε θέση να περιηγηθείτε μέσα από το νέο λιμάνι στο παλιό λιμάνι", συνεχίζει ο Eugène Caselli, Πρόεδρος της Κοινότητας.
Για την κατασκευή του συνεργάστηκαν το αρχαιολογικό κέντρο Camille Jullian, Πανεπιστήμιο Aix-Marseille, CNRS, Marseille Provence Métropole, το Περιφερειακό Συμβούλιο, MP 2013 και το ναυπηγείο Borg. Το έργο αυτό χρηματοδοτήθηκε από την περιφέρεια MPM με το ποσό των 452.000 €. Το κόστος αυτού του σκάφους το κάνει ένα από τα πιο ακριβά στον κόσμο. Η τιμή αυτή το επανασυνδέει με τα παλιά σκάφη τα κοραλλιογενούς αλιείας στη Μεσόγειο. Πράγματι, οι αρχαιολόγοι έχουν δείξει ότι το σκάφος ήταν κάποτε ένα αλιευτικό σκάφος. Η κατασκευή θα ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Αυγούστου 2013, με πρώτη δοκιμή στη θάλασσα στις αρχές Σεπτεμβρίου. Μετά την καθέλκυση θα λάβει μέρος κατά τη διάρκεια της μεγάλης παρέλασης στη θάλασσα στις 7 Σεπτεμβρίου στο λιμάνι της Μασσαλίας στα πλαίσια των εορτασμών της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης. Ο Patrick Mennucci, φιλέλληνας Αντιδήμαρχος δήλωσε: "Ποιοι είμαστε εμείς στη Μασσαλία; Δεν υπάρχει μέλλον, αν δεν ξέρουμε από πού ερχόμαστε"
Στην επίσημη τελετή παρέστη ως εκπρόσωπος της Ελλάδος ο Ναυτιλιακός Ακόλουθος Μασσαλίας Πλοίαρχος ΛΣ ΠΑΠΑΛΕΟΝΑΡΔΟΣ Δημοσθένης. 2.600 χρόνια της ιστορίας.
http://www.hellas-now.com/2013/07/o_9.html
Για την κατασκευή του συνεργάστηκαν το αρχαιολογικό κέντρο Camille Jullian, Πανεπιστήμιο Aix-Marseille, CNRS, Marseille Provence Métropole, το Περιφερειακό Συμβούλιο, MP 2013 και το ναυπηγείο Borg. Το έργο αυτό χρηματοδοτήθηκε από την περιφέρεια MPM με το ποσό των 452.000 €. Το κόστος αυτού του σκάφους το κάνει ένα από τα πιο ακριβά στον κόσμο. Η τιμή αυτή το επανασυνδέει με τα παλιά σκάφη τα κοραλλιογενούς αλιείας στη Μεσόγειο. Πράγματι, οι αρχαιολόγοι έχουν δείξει ότι το σκάφος ήταν κάποτε ένα αλιευτικό σκάφος. Η κατασκευή θα ολοκληρωθεί μέχρι τα μέσα Αυγούστου 2013, με πρώτη δοκιμή στη θάλασσα στις αρχές Σεπτεμβρίου. Μετά την καθέλκυση θα λάβει μέρος κατά τη διάρκεια της μεγάλης παρέλασης στη θάλασσα στις 7 Σεπτεμβρίου στο λιμάνι της Μασσαλίας στα πλαίσια των εορτασμών της Πολιτιστικής Πρωτεύουσας της Ευρώπης. Ο Patrick Mennucci, φιλέλληνας Αντιδήμαρχος δήλωσε: "Ποιοι είμαστε εμείς στη Μασσαλία; Δεν υπάρχει μέλλον, αν δεν ξέρουμε από πού ερχόμαστε"
Στην επίσημη τελετή παρέστη ως εκπρόσωπος της Ελλάδος ο Ναυτιλιακός Ακόλουθος Μασσαλίας Πλοίαρχος ΛΣ ΠΑΠΑΛΕΟΝΑΡΔΟΣ Δημοσθένης. 2.600 χρόνια της ιστορίας.
http://www.hellas-now.com/2013/07/o_9.html
No comments :
Post a Comment