.....σε περιοχή δασώδη πλησίον του χωριού Αγία Ευθυμία Φωκίδας και έχει υποστεί ελαφρές ζημιές. Το μη επανδρωμένο σκάφος φρουρείται περιμετρικά και στο σημείο αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να καταφθάσει ελικόπτερο τύπου Σινούκ της Αεροπορίας Στρατού, προκειμένου να το μεταφέρει. Το υπουργείο Εθνικής Αμύνης κρατά χαμηλούς τόνους για το συμβάν, λέγοντας απλά πως το πανάκριβο UAV απλώς έκανε μια «βαριά ελεγχόμενη» προσγείωση με το αλεξίπτωτο που διαθέτει για να περισυλλέγει στη συνέχεια από τη μονάδα του Στρατού, όπως είναι και η πάγια διαδικασία. Είναι πολύ δύσκολο αυτή τη στιγμή να εξακριβωθεί η κατάσταση του Sperwer του ΕΣ καθώς τα στοιχεία είναι περιορισμένα έτσι και οι ακριβείς συνθήκες των γεγονότων της πτώσης ή της βαριάς προσγείωσης παραμένουν ουσιαστικά άγνωστες. Τα σενάρια μέχρι στιγμής για την πτώση –περί αυτού πρόκειται ουσιαστικά – είναι τέσσερα:
- Πρώτον το UAV να έμεινε από καύσιμα με αποτέλεσμα οι χειριστές να το προσγειώσουν όπου όπου
- Δεύτερον να υπέστη βλάβη ο κινητήρας με το ίδιο αποτέλεσμα
- Τρίτον να μην υπολόγισαν σωστά οι χειριστές του σταθμού ελέγχου στο έδαφος τις μετεωρολογικές συνθήκες και κατά τη διάρκεια της ελεγχόμενης προσγείωσης να παρασύρθηκε από άνεμο και να έπεσε σε μη ελεγχόμενη περιοχή.
- Τέταρτον να υπέστη ζημιές ενδεχομένως και από τους «εγκλωβισμένους» αλβανούς δραπέτες εάν άνοιξαν πυρ εναντίον του.
Ακόμη πάντως δεν έχει υπάρξει η παραμικρή ανακοίνωση από πλευρά ΓΕΣ αναφορικά με το συμβάν και φυσικά ουδείς –πλην των άμεσα εμπλεκομένων- μπορεί να γνωρίζει την πραγματική κατάσταση του Sperwer αλλά και τις συνθήκες που οδήγησαν στην ...βαριά προσγείωση. Για αυτό ακριβώς το λόγο και όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά από μια απλή βαριά προσγείωση μέχρι και ολοκληρωτική απώλεια του συστήματος. Κανείς δεν γνωρίζει καθώς το ΓΕΣ τηρεί «σιγή ιχθύος».
Το έχουμε τονίσει και έχουμε προειδοποιήσει επανειλημμένα ότι κάτι δεν πάει καλά στον Στρατό Ξηράς τα τελευταία δύο χρόνια. Θλιβερότερο όμως όλων είναι η αδυναμία ενός ολόκληρου κράτους να σχεδιάσει και να παράγει ένα τόσο απλό σύστημα όπως είναι ένα UAV και αντ΄ αυτού να τα παραγγέλνει πανάκριβα από το εξωτερικό. Δεν πρόκειται για μια σύνθετη σχεδίαση. Ένας απλός αεροπορικός κινητήρας, μια κάμερα ημέρας, ένα FLIR, ένα Data-link και ο σταθμός εδάφους. ΟΛΑ COTS (Commercial Off-The-Shelf) δηλαδή ο καθένας μπορεί να βρει ελεύθερα στο εμπόριο! Και όμως ουδείς σε αυτό το ανάπηρο κράτος δεν μπόρεσε να εκκινήσει ένα πρόγραμμα για την σχεδίαση και την παραγωγή ενός τέτοιου συστήματος για τις ΕΔ. Το μόνο που έγινε ήταν το UAV Πήγασος το οποίο ύστερα από δεκαετίες(!) εξέλιξης βρίσκεται κάπου στα υπόστεγα της ΠΑ. Πραγματικά ντροπή για μια χώρα σαν την Ελλάδα να δηλώνει τόση ανεπάρκεια και ανικανότητα για τόσο απλά πράγματα. Και δεν είναι μόνο αυτό. Υπάρχουν ιδιωτικές ελληνικές εταιρείες οι οποίες παράγουν τέτοια συστήματα και όμως το ανεκδιήγητο αυτό κράτος φρόντισε να τα παραγγείλει από το εξωτερικό. Αντίθετα προτιμά να παρουσιάζει και να επιδίδει παράσημα στην Cosco!
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
- Πρώτον το UAV να έμεινε από καύσιμα με αποτέλεσμα οι χειριστές να το προσγειώσουν όπου όπου
- Δεύτερον να υπέστη βλάβη ο κινητήρας με το ίδιο αποτέλεσμα
- Τρίτον να μην υπολόγισαν σωστά οι χειριστές του σταθμού ελέγχου στο έδαφος τις μετεωρολογικές συνθήκες και κατά τη διάρκεια της ελεγχόμενης προσγείωσης να παρασύρθηκε από άνεμο και να έπεσε σε μη ελεγχόμενη περιοχή.
- Τέταρτον να υπέστη ζημιές ενδεχομένως και από τους «εγκλωβισμένους» αλβανούς δραπέτες εάν άνοιξαν πυρ εναντίον του.
Ακόμη πάντως δεν έχει υπάρξει η παραμικρή ανακοίνωση από πλευρά ΓΕΣ αναφορικά με το συμβάν και φυσικά ουδείς –πλην των άμεσα εμπλεκομένων- μπορεί να γνωρίζει την πραγματική κατάσταση του Sperwer αλλά και τις συνθήκες που οδήγησαν στην ...βαριά προσγείωση. Για αυτό ακριβώς το λόγο και όλα τα ενδεχόμενα είναι ανοικτά από μια απλή βαριά προσγείωση μέχρι και ολοκληρωτική απώλεια του συστήματος. Κανείς δεν γνωρίζει καθώς το ΓΕΣ τηρεί «σιγή ιχθύος».
Το έχουμε τονίσει και έχουμε προειδοποιήσει επανειλημμένα ότι κάτι δεν πάει καλά στον Στρατό Ξηράς τα τελευταία δύο χρόνια. Θλιβερότερο όμως όλων είναι η αδυναμία ενός ολόκληρου κράτους να σχεδιάσει και να παράγει ένα τόσο απλό σύστημα όπως είναι ένα UAV και αντ΄ αυτού να τα παραγγέλνει πανάκριβα από το εξωτερικό. Δεν πρόκειται για μια σύνθετη σχεδίαση. Ένας απλός αεροπορικός κινητήρας, μια κάμερα ημέρας, ένα FLIR, ένα Data-link και ο σταθμός εδάφους. ΟΛΑ COTS (Commercial Off-The-Shelf) δηλαδή ο καθένας μπορεί να βρει ελεύθερα στο εμπόριο! Και όμως ουδείς σε αυτό το ανάπηρο κράτος δεν μπόρεσε να εκκινήσει ένα πρόγραμμα για την σχεδίαση και την παραγωγή ενός τέτοιου συστήματος για τις ΕΔ. Το μόνο που έγινε ήταν το UAV Πήγασος το οποίο ύστερα από δεκαετίες(!) εξέλιξης βρίσκεται κάπου στα υπόστεγα της ΠΑ. Πραγματικά ντροπή για μια χώρα σαν την Ελλάδα να δηλώνει τόση ανεπάρκεια και ανικανότητα για τόσο απλά πράγματα. Και δεν είναι μόνο αυτό. Υπάρχουν ιδιωτικές ελληνικές εταιρείες οι οποίες παράγουν τέτοια συστήματα και όμως το ανεκδιήγητο αυτό κράτος φρόντισε να τα παραγγείλει από το εξωτερικό. Αντίθετα προτιμά να παρουσιάζει και να επιδίδει παράσημα στην Cosco!
Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr
Χεχχε πλάκα θα'χει να το έριξαν οι αλβανοί. Ρε δε σηκώνουν κάνα απάτσι με τα θερμικά να τελειώνουμε, αφού είναι άχρηστη η αστυνομία πλέον, μόνο για να κόβουν κλήσεις κάνουν άντε να δείρουν και κάνα συνταξιούχο.
ReplyDeleteΚρητικός του νότου.