11/04/2013

Πρόγραμμα αναβάθμισης των ελληνικών F-16 με ραντάρ AESA

Εντός του 2014 αναμένεται η επιλογή για τον εκσυγχρονισμό του στόλου των F-16C/D Block 50/52+ της ΠΑ, με οριστική απόφαση για το πρόγραμμα που θα υλοποιηθεί προκειμένου να επιτευχθεί ομογενοποίηση του στόλου. Θα πρέπει να σημειωθεί οτι η εξέλιξη του προγράμματος εκσυγχρονισμού των μαχητικών F-16 της Αμερικανικής Αεροπορίας με ραντάρ AESA στο πλαίσιο της διαμόρφωσης F-16V (Viper), αναμένεται επίσης να επηρεάσει την τελική απόφαση στην Ελλάδα, με σκοπό την επίτευξη ομοιοτυπίας, ενώ αποτελεί (για λόγους κόστους) την μοναδική ρεαλιστική λύση για βραχυπρόθεσμη αύξηση της μαχητικής ισχύος της ΠΑ, απέναντι στις απειλές που θα αντιμετωπίσει σε λίγα χρόνια πάνω από τον ουρανό του Αιγαίου. Επισημαίνεται ότι βασικός στόχος του προγράμματος είναι η αναγκαία ομογενοποίηση του στόλου των ελληνικών Fighting Falcon με νέες ικανότητες στις οποίες θα συμεριληφθεί και ραντάρ AESA, προκειμένου να καλυφθούν οι επιχειρησιακές απαιτήσεις της ΠΑ και ταυτόχρονα να ενισχυθεί το συντομότερο δυνατόν η μαχητική ισχύς, παράλληλα με διασφάλιση της αρχικής επένδυσης και ενίσχυση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Ειδικότερα η πρόταση αναβάθμισης των ελληνικών F-16 εστιάζεται γύρω από τα 129 μαχητικά F-16C/D Block 50, Block 52+ και Block 52 + Advanced Fighting Falcon με δυνατότητα διαχωρισμού σε δύο φάσεις Α) Ανάπτυξης και Β) Εγκατάστασης των συλλογών αναβάθμισης(kits). H διάρκεια του προγράμματος που έχει προταθεί θα έχει βάθος 6 ετών προσφέροντας ένα ομογενοποιημένο στόλο μαχητικών F-16 σε επίπεδο Block 52+ Advanced, τα οποία θα καταστούν πλήρως αξιόμαχα με ορίζοντα περεταίρω αξιοποίησης για 25-30 χρόνια. Τα περίπου 56 F-16 Block 52+ και 39 F-16C/D Block 50 της ΠΑ θα αποκτήσουν έγχρωμες οθόνες CMFD με προβολή ψηφιακού χάρτη, νέο υπολογιστή αποστολής MMC 7000, ικανότητα μεταφοράς κατευθυνόμενων πυρομαχικών JDAM, JSOW, βλημάτων αέρος αέρος IRIS-T και σκοπευτικά επί κάσκας JHMCS και τερματικό MIDS για ζεύξη δεδομένων Link 16 που θα αναβαθμίσει κατακόρυφα τη μαχητική ισχύ τους.

Στο μεταξύ η είδηση ότι η Αεροπορία της Ν. Κορέας επέλεξε το ραντάρ AESA τύπου RACR (Raytheon Advanced Combat Radar) για τον εκσυγχρονισμό του στόλου των KF-16C/D Block 52 Fighting Falcon, αποτελεί μια σημαντική εξέλιξη που αναμένεται να επηρεάσει την πορεία ανάλογων προγραμμάτων ενδεχομένως στις ΗΠΑ αλλά και σε άλλες χώρες χρήστες του F-16 μεταξύ των οποίων και η Ελλάδα. Σύμφωνα με ανακοίνωση της κατασκευάστριας εταιρίας Raytheon, η απόφαση αυτή θα εξασφαλίσει το αξιόμαχο των KF-16 της Αεροπορίας της Ν. Κορεάς (ROKAF), και αναμένεται να παραδοθούν 134 νέα ραντάρ AESA μέχρι το 2016. Σε αυτό το χρονοδιάγραμμα περιλαμβάνεται η διαδικασία, ανάπτυξης, πιστοποίησης και πτητικών δοκιμών, μαζί με τη διαδικασία τοποθέτησης του RACR στα F-16 της Ν. Κορέας. Το RACR προέρχεται σχεδιαστικά από το APG-79 AESA του μαχητικού F/A-18 E/F Super Hornet, και περιλαμβάνει νέο επεξεργαστή και μονάδες LRU ενώ παραλλαγές του έχουν υιοθετηθεί από μαχητικά F-15C και F-15E της αμερικανικής Αεροπορίας. Η πρόκριση του RACR που επιλέχτηκε προφανώς για λόγους ομοιοτυπίας με τα μαχητικά F-15K που διαθέτει η Ν. Κορέα, την καθιστά τον πρώτο παγκοσμίως χρήστη που εκσυγχρονίζει μαχητικά F-16 με ραντάρ AESA, και αναμενόταν με ενδιαφέρον από πολλές χώρες που έχουν σε αναμονή προγράμματα εκσυγχρονισμού F-16.

http://www.defencenet.gr/

No comments :

Post a Comment