Και ενώ ο πρωθυπουργός της Τουρκίας Recep Tayyip Erdogan μίλησε στη συνάντηση με τον ομόλογο του της Ελλάδας, Αντώνη Σαμαρά για "win-win" και «καζάν – καζάν», εισέπραξε μια χλιαρή αντίδραση. Και αυτό συζητήθηκε, τόσο ένθεν, λοσο και εκείθεν του Αιγαίου. Ο κ. Σαμαράς, επομένως, οφείλει να απαντήσει στον ελληνικό λαό… όσον αφορά το "win-win", το οποίο επιδέχεται πολλές ερμηνείες. Καταρχάς είναι ένας οικονομικός όρος που δεν μπαίνει στο τραπέζι διπλωματικών διαπραγματεύσεων και περισσότερο θυμίζει ανατολίτικο παζάρι (οι τούρκοι ξέρουν να παζαρεύουν). Ο Σαμαράς να παζαρέψει τι; Εσείς να παζαρέψετε τί ; Τα ελληνικά κεκτημένα που έχουν κατοχυρωθεί με ελληνικό αίμα και Διεθνείς Συμβάσεις; Κατόπιν των ανωτέρω και προκειμένω να τεκμηριωθούν ιστορικά αλλά και να ισχυροποιηθούν οι ελληνικές θέσεις, κρίνεται σκόπιμο να παρατεθούν όλες οι συνθήκες (συνοπτικά), που καθιστούν αδιαπραγμάτευτο το ελληνικό κεκτημένο στο Αιγαίο αλλά και μέρος της Μεσογείου που ανήκει στη πατρίδα μας.
ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
1. Η Συνθήκη του Λονδίνου. Στις 30-5-1913 υπεγράφη μεταξύ των Βαλκανίων Συμμάχων, (Ελλάδα-Βουλγαρία- Μαυροβούνιο-Σερβία) και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Με τη συνθήκη αυτή ανατίθεται στις Μεγάλες Δυνάμεις να αποφασίσουν για την τύχη των Οθωμανικών νήσων στο Αιγαίο εκτός της Κρήτης. Η συνθήκη αυτή επικυρώθηκε και από την Τουρκία και τέθηκε σε ισχύ.
2. Συνθήκη Αθηνών, μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας της 14-11-1913. Και τα δύο μέρη συμφωνούν να τηρήσουν τις διατάξεις της Συνθήκης του Λονδίνου συμπεριλαμβανομένης και της Κρήτης
3. Διακοίνωση των μεγάλων Δυνάμεων στις 13-2-1914.Με τη διακοίνωση αυτή επιβεβαιώνεται η παραχώρηση στην Ελλάδα των υπό Ελληνική κατοχή νησιών του Αιγαίου με εξαίρεση την Τένεδο ,Ίμβρο και Καστελόριζο ,με την προϋπόθεση την αποχώρηση του ελληνικού στρατού από την Βόρειο Ήπειρο.
4. Διακοίνωση των Μ. Δυνάμεων προς την Ελλάδα της 24-4-1914, με την οποία παρέχονται εγγυήσεις για τον Ελληνικό πληθυσμό που κατοικούσε στα νησιά Ίμβρο , Τένεδο και Καστελόριζο.
5. Συνθήκη της Λοζάννης 24-7-1923 μεταξύ Γαλλίας- Ιταλίας- Ιαπωνίας- Ελλάδας- Ρουμανίας –Σερβοκροατίας και Τουρκίας . Σύμφωνα με αυτή επικυρούνται η επικυριαρχία της Ελλάδος στα νησιά της ανατολικής Μεσογείου εκτός της Ίμβρου, Τενέδου, και των νήσων Μαυρυαί .Η Τουρκία παραιτείται υπέρ της Ιταλίας παντός δικαιώματος επί των Δωδεκανήσων .Η συνθήκη αυτή επικυρώθηκε από όλα τα συμβαλλόμενα μέρη και τέθηκε σε ισχύ αφού δημοσιεύθηκε από την κοινωνία των εθνών.
6. Πρωτόκολλο των Αθηνών της 3-11-1926.Στο πρωτόκολλο αυτό καθορίζεται το τριεθνές σημείο Ελλάδας -Βουλγαρίας-Τουρκίας καθώς επίσης οριοθετείται η αιγιαλίτιδα ζώνη μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας μέχρι αποστάσεως τριών ναυτικών μιλίων από τις εκβολές του Έβρου ποταμού. Επικυρώθηκε πρωτοκολλήθηκε και δημοσιεύθηκε από τη Γραμματεία της Κοινωνίας των Εθνών και τέθηκε σε ισχύ.
7. Συνθήκη Ιταλίας- Τουρκίας της 4-1-1932. Αναφέρεται σε θέματα νησίδων και στην οριοθέτηση των χωρικών υδάτων που βρέχουν τις νησίδες .Στο άρθρο 4 αναφέρονται όλα τα νησιά οι νησίδες και οι βράχοι που βρίσκονται εκατέρωθεν της διαχωριστικής γραμμής, και ανεξάρτητα απ’ την αναφορά του ονόματος η μη, με ειδική αναφορά ότι τα νησιά, οι νησίδες και βράχοι θα ανήκουν στο κράτος στην κυριαρχία του όποιου υπόκειται η ζώνη εντός της οποίας βρίσκονται, επικυρώθηκε πρωτοκολλήθηκε και δημοσιεύθηκε από τη Γραμματεία της Κοινωνίας των Εθνών, και τέθηκε σε ισχύ στις 10-5-1932.
8. Συνθήκη Ιταλίας –Τουρκίας της 8-12-1932 με την οποία καθορίζονται τα εναπομείναντα τμήματα των Ιταλλοτουρκικών θαλάσσιων συνόρων μέσα στο πνεύμα της προηγούμενης συμφωνίας και οριοθετείται η αιγιαλίτης ζώνη μέχρι 12 ναυτικά μίλια από τις απέναντι ακτές δια της μέσης γραμμής. Ενώ με την προέκταση της μέσης γραμμής στην ανοικτή θάλασσα καθορίζεται η κυριαρχία των εκατέρωθεν αυτής ευρισκομένων νησιών , νησίδων και βραχονησίδων. Στις βραχονησίδες αυτές τις οριοθετημένες συγκαταλέγονται και τα Ιμια(καρντάκ) τα οποία παράνομα διεκδικεί η Τουρκία, όπου και είχαμε τα εν λόγω γεγονότα. Η συνθήκη αυτή τέθηκε σε ισχύ στις 4-1-1932 καθόσον δεν χρειαζόταν επικύρωση από την Γραμματεία της Κοινωνίας των Εθνών καθόσον αποτελούσε συνέχεια της προηγούμενης και επιπλέον είχαν προηγηθεί ανταλλαγές επιστολών μεταξύ Τουρκίας και Ιταλίας στις 4-1-1932.
9. Συνθήκη Ειρήνης μεταξύ Ιταλίας και νικητών του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου της 10-2-1947. Σύμφωνα με αυτή η Ιταλία παραχωρεί στην Ελλάδα την πλήρη κυριαρχία των Δωδεκανήσων και των παρακείμενων σε αυτά νησίδες. Τέθηκε σε εφαρμογή αφού υπογράφηκε από τα συμβαλλόμενα μέρη.
Πρέπει να επισημανθεί ότι η Τουρκία μέχρι το επεισόδιο των Ιμίων δεν είχε αμφισβητήσει την εγκυρότητα των συνθηκών.
ΟΙ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ
1. Οι Τουρκικές διεκδικήσεις στο χώρου του Αιγαίου ξεκινάν στις 6 Αυγούστου 1974 ,λίγες μέρες πριν τον «Αττίλα»,όταν η Άγκυρα εξέδωσε την υπαριθμ’714 ΝΟΤΑΜ με την οποία διχοτομούσε το Αιγαίο. Η πράξη αυτή ήταν παράνομη πέρα για πέρα καθόσον και μονομερής ήταν αλλά ερχόταν και σε σύγκρουση με μια σειρά διεθνών συμφωνιών. Βέβαια είχαν προηγηθεί οι δηλώσεις του τότε Γενικού Γραμματέα του Ν.Α.Τ.Ο. Λούνς με τις οποίες τα νησιά τα οποία ήταν απέναντι από τα παράλια της Τουρκίας χαρακτηρίζονταν ως φυσική προέκταση της Ανατολίας δηλαδή του εσωτερικού της Τουρκίας. Από τότε οι Τούρκοι έπαψαν να υποβάλλουν σχέδια πτήσεων για τα πολεμικά τους αεροπλάνα και να αναγνωρίζουν τον εθνικό εναέριο χώρο μας που από το 1931ήταν 10 ναυτικά μίλια.
2. Το 1980 με την επανένταξη μας στο Ν.Α.Τ.Ο. οι Αμερικανοί στρατηγοί (Στρατηγός Rogers) δίνουν στη συμφωνία τέτοια ερμηνεία που να ικανοποιεί τις τουρκικές βλέψεις για συγκυριαρχία στο Αιγαίο, παραβλέποντας ότι μέχρι το 1974 η ευθύνη άμυνας όλου του αιγαίου ανήκε σε Έλληνες Διοικητές.
3. Έτσι μετά τις δηλώσεις του Προέδρου Ντεμιρέλ ότι 132 νησίδες και βραχονησίδες ανήκουν στην Τουρκία φθάνουμε στα γεγονότα των Ιμίων όπου γίνονται 1000 και στην μετά-Ιμίων περίοδο ο αριθμός αυξάνει σε 3000.
4. Τον Ιούνιο του 1995 η τουρκική Εθνοσυνέλευση αποφάσισε ότι ενδεχομένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων πέρα των έξη ναυτικών μιλίων θα αποτελούσε αιτία πολέμου(casus belli). Ταυτόχρονα αυτή είχε φροντίσει να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα σε 12 ναυτικά μίλια στον Πόντο και τη Μεσόγειο.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ
1. 1992 όπου στη σύνοδο της D P C και με μια σειρά αποφάσεων μέχρι το 2002 φθάσαμε στην κατάργηση του στρατηγείου της Λάρισας και τη δημιουργία του στρατηγείου της Σμύρνης με Διοικητή αμερικανό και επιτελάρχη τούρκο. Ουσιαστικά δηλαδή συγκυριαρχία στο Αιγαίο με αφεντικό τους αμερικάνους .Και για να γίνω πιο κατανοητός το Αιγαίο τείνει να χωρισθεί στον 25 μεσημβρινό, ο οποίος υλοποιείται με το αν τραβήξουμε μια νοητή γραμμή από την Καβάλα έως την Κύπρο.
2. 1997 συμφωνία της Μαδρίτης με την οποία αναγνωρίζονται ζωτικά δικαιώματα της Τουρκίας στο Αιγαίο καταργώντας ουσιαστικά τις συνθήκες που ανέφερα στο ιστορικό. Έτσι λοιπόν η Τουρκία αποκτά ζωτικό χώρο στο Αιγαίο και υλοποιείται το ρηθέν υπό του Λούνς στις αρχές του 1974.
3. 2003 όπου η Ελληνική κυβέρνηση στις 22Μαρτίου εξέδωσε την υπ’ αριθμ. 616 ΝΟΤΑΜ με την οποία παραχώρησε ολόκληρο τον εναέριο χώρο της Μεσογείου στις δυνάμεις των Η.Π.Α για τον πόλεμο του Ιράκ (μέσα από τον άκρατο ενδοτισμό δώσαμε και πράγματα που δεν μας ανήκαν).
4. 2004 έως 2006 απεμπόληση του δικαιώματος ΒΕΤΟ της Ελλάδας κατά τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Τουρκίας στην Ε.Ε. και ουσιαστική απαλλαγή της Τουρκίας από τις υποχρεώσεις της που απέρρεαν από τη συνθήκη του Ελσίνκι.
5. 2005 όπου η Τουρκία στο Μόντρεαλ εξασφαλίζει (λόγου εγκληματικής απουσίας της Ελλάδας), το δικαίωμα έρευνας και διάσωσης ακόμη και σε τμήμα της Ελληνικής επικράτειας(25ος μεσημβρινός). Εκ των υστέρων κατόπιν διαμαρτυρίας του ΥΠΕΞ, τροποποιήθηκε η ανωτέρω απόφαση ώστε τα όρια του Ιταλικού κέντρου να περιλαμβάνει ολόκληρο το FIR των Αθηνών.
6. 2006 Μάιος .
α. Ανοχή από την Ελληνική κυβέρνηση σε Τουρκική άσκηση έρευνας και διάσωσης, κατά την οποία η Τουρκία σηματοδοτεί νέες γκρίζες ζώνες.
β. Γερμανικό σεισμογραφικό σκάφος που πραγματοποιεί έρευνες στο Αιγαίο ύστερα από άδεια της Ελληνικής κυβέρνησης αναγκάζεται να ζητήσει άδεια και από την Τουρκική κυβέρνηση και στη συνέχεια η Ελλάδα να αναγκασθεί να αποσύρει τον Έλληνα (καθηγητή του πανεπιστημίου της Κρήτης ) που παρακολουθούσε τις έρευνες.
ΑΠΟΣΤΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Όσον αφορά την αποστρατικοποίηση των νησιών η παράθεση των παρακάτω συμφωνιών διευκρινίζουν το θέμα ξεκάθαρα και τοποθετούν τα πράγματα στην πραγματική τους διάσταση.
1. Με τη συνθήκη του Μοντρέ για τα στενά το 1936 ήρθησαν οι περιορισμοί αποστρατικοποίησης της Λήμνου και Σαμοθράκης.
2. Στις 6 Μαΐου 1936 ο Τούρκος πρέσβης των Αθηνών απέστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό Ιωάννη Μεταξά με την οποία επιβεβαίωνε τη συναίνεση της Τουρκικής Κυβέρνησης για επαναστρατιωτικοποίηση των παραπάνω νησιών.
3. Όσον αφορά για τα Δωδεκάνησα, η Τουρκία δεν ήταν συμβαλλόμενο μέρος της συνθήκης των Παρισίων και επιπλέον η Ελλάδα δεν παραιτήθηκε του δικαιώματος της περί συλλογικής ή ατομικής αυτοάμυνας (άρθρο 51 του καταστατικού χάρτη του Ο.Η.Ε.).
4. Όσον αφορά τα υπόλοιπα νησιά (Λέσβο ,Ικαρία ,Χίο και Σάμο), με βάση τη συνθήκη της Λοζάννης ορίζεται η μερική και όχι η πλήρη αποστρατικοποίηση.
5. Τέλος, ο επιτιθέμενος και παράνομος στην όλη υπόθεση είναι η Τουρκία η οποία και έχει καταδικασθεί με πληθώρα ψηφισμάτων εκ μέρους του Συμβουλίου Ασφαλείας του Ο.Η.Ε., για διατήρηση κατοχικών στρατευμάτων στη νήσο Κύπρο και ουδέποτε συμμορφώθηκε με την απομάκρυνση τους , αλλά συνεχώς αυξάνει τις δυνάμεις της (τόσο από ποσοτικής όσο και ποιοτικής ισχύος).
ΕΝΑΕΡΙΟΣ ΧΩΡΟΣ.
1. Το1944 με την ίδρυση του ICAO [Διεθνής οργανισμός που υλοποιεί το αεροπορικό δίκαιο],για την χώρα μας όρισε το FIR Αθηνών από το Ιόνιο Πέλαγος μέχρι την όριο γραμμή των Ελληνικών νησιών και της Μικράς Ασίας. Πράγμα το οποίο η Τουρκία ουδέποτε αμφισβήτησε μέχρι το 1975.
2. Η Ελλάδα εφαρμόζοντας τα νόμιμα, και προς αποφυγή ατυχημάτων απαιτεί την υποβολή σχέδιο πτήσης εκ μέρους της Τουρκίας, η οποία αρνείται επίμονα να εφαρμόσει τις υποχρεώσεις της για τα πολεμικά αεροπλάνα, θέτοντας σε κίνδυνο όλη την εναέριο κυκλοφορία.
3. Η πτήση πολεμικού αεροπλάνου στον εναέριο χώρο ξένης χώρας , αποτελεί εχθρική πράξη, και αποτελεί αιτία κατάρριψης του. Έτσι λοιπόν ακόμη και αν υποβληθούν σχέδια πτήσεις για πολεμικά αεροπλάνα , χρειάζεται ειδική άδεια από την Ελληνική Κυβέρνηση. Ένας από τους λόγους της απομάκρυνσης του Παπαδόπουλου και της συμμορίας του ήταν η άρνησης του να επιτρέψει την πτήση των Ισραηλινών αεροπλάνων επάνω από το FIR των Αθηνών προκειμένου να μεταβούν στο Ισραήλ τα νεοαγορασθέντα αεροπλάνα από την Γερμανία.
Κατόπιν των ανωτέρω ακόμη και η υποβολή σχεδίου πτήσης των Τουρκικών αεροπλάνων δεν νομιμοποιεί την πτήση τους στο FIR των Αθηνών. Και για του λόγου το αληθές γιατί δεν δοκιμάζουν να πετάξουν Ελληνικά πολεμικά αεροπλάνα στο FIR της Άγκυρας κατόπιν υποβολής σχεδίου πτήσης;
ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ
Όταν μιλάμε για κυριαρχία και κυριαρχικά δικαιώματα μιας χώρας, θα πρέπει να θυμόμαστε πως ούτε το ένα ούτε το άλλο υπόκεινται σε διαπραγμάτευση. Αυτό επιβάλλει η διεθνής πρακτική. Προεκλογικά ο Σαμαράς είχε κάνει σημαία την κήρυξη της ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (Α.Ο.Ζ.). Και ξαφνικά με το "win-win" και την χλιαρή αντίδραση Σαμαρά, η σημαία της Α.Ο.Ζ. πάει χάθηκε και την πήρε ο άνεμος, θυμίζοντας το επονείδιστο ρηθέν του τότε Υπουργού Εξωτερικών κ. Πάγκαλου όταν οι έλληνες καταδρομείς αρνήθηκαν να αφαιρέσουν (υποστείλουν) την ελληνική σημαία από τα Ίμια ….. «Θα πούμε ότι ο αέρας πήρε την ελληνική σημαία και τη χάσαμε». Ο Αντώνης Σαμαράς αντί να αποχωρήσει πάραυτα κάτι ψελλίσε περί διεθνούς διακαίου, αλλά το μήνυμα που ήθελε να περάσει η Τουρκία το πέρασε «διεκδίκηση του μισού Αιγαίου». Ο Έλληνας πρωθυπουργός απλώς αναλώθηκε με θέματα του Πατριαρχείου και της Σχολής της Χάλκης, έναντι ανταλλαγμάτων, σε θέματα τρομοκρατίας και της ελληνικής μουσουλμανικής μειονότητας στην Θράκη, την οποία ο Τούρκος Πρωθυπουργός τόλμησε και προσφώνησε Τουρκική (παραβιάζοντας την συνθήκη της Λωζάννης). Με το θέμα του Πατριαρχείου και την σχολή της Χάλκης, ασχολούνται οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (Η.Π.Α.) και εκτιμώ ότι πολύ σύντομα θα δοθεί λύση θετική για τα Ελληνικά συμφέροντα. Όχι επειδή οι Η.Π.Α αγάπησαν ξαφνικά την Ελλάδα και την ορθοδοξία, αλλά ένεκα γεωθρησκευτικών συμφερόντων, μιας και τους φοβίζει το ενιαίο της ορθοδοξίας υπό την σκέπη της ορθόδοξης Ρωσίας.
ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ
- Γνωρίζετε ότι Αιγαίο και συγκεκριμένα και η Μεσόγειος μια απέραντη λεκάνη γεμάτη πετρέλαιο.
- Γνωρίζετε τις απαιτήσεις της Τουρκίας για μοίρασμα του Αιγαίου από τον 25 μεσημβρινό.
- Γνωρίζετε ότι η Τουρκία επέκτεινε τα χωρικά της ύδατα σε δώδεκα μίλια τόσο στο Αιγαίο όσο και στον Εύξεινο Πόντο, και ταυτόχρονα απειλεί, την Ελλάδα ότι αν πράξει το ίδιο θα είναι αιτία πολέμου.
- Γνωρίζετε ότι η Τουρκία στην Μαύρη Θάλασσα, διευθέτησε τα θαλάσσια σύνορα της με τις όμορες χώρες σύμφωνα με το Νέο Διεθνές Θαλάσσιο Δίκαιο του 1982 ( Mode Bay) και ενήργησε βάσει αυτού, ενώ στο Αιγαίο και στην Μεσόγειο θέλει….. "win-win"
- Γνωρίζετε τη σημασία της περιοχής στο νέο Γεωπολιτικό γίγνεσθαι και το ενδιαφέρον της Αμερικής για τον έλεγχο των πετρελαϊκών κοιτασμάτων και την διέλευση των αγωγών.
Παρόλα αυτά ανεχτήκατε το "win-win" και δεν αποχωρήσατε πάραυτα, δίδοντας μια απάντηση πειστική και αποφασιστική που θα έκανε περήφανο κάθε Έλληνα, αλλά ταυτόχρονα θα οριοθετούσε και κάποια κόκκινη γραμμή σε θέματα εθνικής κυριαρχίας. Όσο για το «καζάν–καζάν», δηλαδή να κάνουμε ...μπίζνες πιστεύοντας ότι αυτό θα είναι γέφυρα φιλίας και θα φέρει ποιο κοντά τις δυο χώρες... Κρίνεται σκόπιμο να αναφερθούν κάποια οικονομικά μεγέθη προ του Μεγάλου Πολέμου. Η ιδεολογική πίστη ότι η οικονομική συνεργασία ή διαπλοκή οδηγεί αναγκαία σε άμβλυνση γεωπολιτικών και πολιτικών αντιθέσεων δεν έχει κανένα ιστορικό στήριγμα. Αναφέρω ένα ιδιαίτερο αδρό παράδειγμα. Ανάμεσα στα 1900 και 1914 το γαλλογερμανικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 137 %, το γερμανορωσσικό κατά 121% και το γερμανοβρεταννικό κατά 100%, ενώ τα περισσότερα από τα μισά τοτινά διεθνή καρτέλ παραγωγής αποτελούσαν κοινή γερμανοβρεταννική ιδιοκτησία (ένα από αυτά μάλιστα παρήγε εκρηκτικές ύλες). Όλοι αυτοί οι εντυπωσιακοί ανοδικοί δείκτες δεν εμπόδισαν τις παραπάνω χώρες να εμπλακούν σε έναν από τους φονικότερους πολέμους από καταβολής κόσμου». Και τέλος κύριε Πρωθυπουργέ, πως ανεχτήκατε να συζητάτε όταν την ίδια στιγμή της συνομιλίας σας με τον Τούρκο Πρωθυπουργό, ο τουρκικός στόλος για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια είχε ομαδική έξοδο στο Αιγαίο και τελούσε ασκήσεις ετοιμότητας. Άραγε πως δεχτήκατε συζήτηση υπό την απειλή των κανονιοφόρων ; Όσο για το μετά της αποχώρηση σας, γνωρίζετε ότι επακολούθησε μπαράζ τουρκικών αεροπορικών παραβιάσεων στον ελληνικό εναέριο χώρο. Εν ολίγοις ο τουρκικός στόλος σας καλωσόρισε και τουρκική αεροπορία σας ξεπροβόδισε… Άφεριμ τζιάνουμ ….. άξιος ο μισθός σου.
Νίκος Καρατουλιώτης Υποστράτηγος ε.α Μέλος Κίνησης Εθνικής Άμυνας (Κ.ΕΘ.Α)
ΟΙ ΣΥΝΘΗΚΕΣ
1. Η Συνθήκη του Λονδίνου. Στις 30-5-1913 υπεγράφη μεταξύ των Βαλκανίων Συμμάχων, (Ελλάδα-Βουλγαρία- Μαυροβούνιο-Σερβία) και Οθωμανικής Αυτοκρατορίας. Με τη συνθήκη αυτή ανατίθεται στις Μεγάλες Δυνάμεις να αποφασίσουν για την τύχη των Οθωμανικών νήσων στο Αιγαίο εκτός της Κρήτης. Η συνθήκη αυτή επικυρώθηκε και από την Τουρκία και τέθηκε σε ισχύ.
2. Συνθήκη Αθηνών, μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας της 14-11-1913. Και τα δύο μέρη συμφωνούν να τηρήσουν τις διατάξεις της Συνθήκης του Λονδίνου συμπεριλαμβανομένης και της Κρήτης
3. Διακοίνωση των μεγάλων Δυνάμεων στις 13-2-1914.Με τη διακοίνωση αυτή επιβεβαιώνεται η παραχώρηση στην Ελλάδα των υπό Ελληνική κατοχή νησιών του Αιγαίου με εξαίρεση την Τένεδο ,Ίμβρο και Καστελόριζο ,με την προϋπόθεση την αποχώρηση του ελληνικού στρατού από την Βόρειο Ήπειρο.
4. Διακοίνωση των Μ. Δυνάμεων προς την Ελλάδα της 24-4-1914, με την οποία παρέχονται εγγυήσεις για τον Ελληνικό πληθυσμό που κατοικούσε στα νησιά Ίμβρο , Τένεδο και Καστελόριζο.
5. Συνθήκη της Λοζάννης 24-7-1923 μεταξύ Γαλλίας- Ιταλίας- Ιαπωνίας- Ελλάδας- Ρουμανίας –Σερβοκροατίας και Τουρκίας . Σύμφωνα με αυτή επικυρούνται η επικυριαρχία της Ελλάδος στα νησιά της ανατολικής Μεσογείου εκτός της Ίμβρου, Τενέδου, και των νήσων Μαυρυαί .Η Τουρκία παραιτείται υπέρ της Ιταλίας παντός δικαιώματος επί των Δωδεκανήσων .Η συνθήκη αυτή επικυρώθηκε από όλα τα συμβαλλόμενα μέρη και τέθηκε σε ισχύ αφού δημοσιεύθηκε από την κοινωνία των εθνών.
6. Πρωτόκολλο των Αθηνών της 3-11-1926.Στο πρωτόκολλο αυτό καθορίζεται το τριεθνές σημείο Ελλάδας -Βουλγαρίας-Τουρκίας καθώς επίσης οριοθετείται η αιγιαλίτιδα ζώνη μεταξύ Ελλάδας-Τουρκίας μέχρι αποστάσεως τριών ναυτικών μιλίων από τις εκβολές του Έβρου ποταμού. Επικυρώθηκε πρωτοκολλήθηκε και δημοσιεύθηκε από τη Γραμματεία της Κοινωνίας των Εθνών και τέθηκε σε ισχύ.
7. Συνθήκη Ιταλίας- Τουρκίας της 4-1-1932. Αναφέρεται σε θέματα νησίδων και στην οριοθέτηση των χωρικών υδάτων που βρέχουν τις νησίδες .Στο άρθρο 4 αναφέρονται όλα τα νησιά οι νησίδες και οι βράχοι που βρίσκονται εκατέρωθεν της διαχωριστικής γραμμής, και ανεξάρτητα απ’ την αναφορά του ονόματος η μη, με ειδική αναφορά ότι τα νησιά, οι νησίδες και βράχοι θα ανήκουν στο κράτος στην κυριαρχία του όποιου υπόκειται η ζώνη εντός της οποίας βρίσκονται, επικυρώθηκε πρωτοκολλήθηκε και δημοσιεύθηκε από τη Γραμματεία της Κοινωνίας των Εθνών, και τέθηκε σε ισχύ στις 10-5-1932.
8. Συνθήκη Ιταλίας –Τουρκίας της 8-12-1932 με την οποία καθορίζονται τα εναπομείναντα τμήματα των Ιταλλοτουρκικών θαλάσσιων συνόρων μέσα στο πνεύμα της προηγούμενης συμφωνίας και οριοθετείται η αιγιαλίτης ζώνη μέχρι 12 ναυτικά μίλια από τις απέναντι ακτές δια της μέσης γραμμής. Ενώ με την προέκταση της μέσης γραμμής στην ανοικτή θάλασσα καθορίζεται η κυριαρχία των εκατέρωθεν αυτής ευρισκομένων νησιών , νησίδων και βραχονησίδων. Στις βραχονησίδες αυτές τις οριοθετημένες συγκαταλέγονται και τα Ιμια(καρντάκ) τα οποία παράνομα διεκδικεί η Τουρκία, όπου και είχαμε τα εν λόγω γεγονότα. Η συνθήκη αυτή τέθηκε σε ισχύ στις 4-1-1932 καθόσον δεν χρειαζόταν επικύρωση από την Γραμματεία της Κοινωνίας των Εθνών καθόσον αποτελούσε συνέχεια της προηγούμενης και επιπλέον είχαν προηγηθεί ανταλλαγές επιστολών μεταξύ Τουρκίας και Ιταλίας στις 4-1-1932.
9. Συνθήκη Ειρήνης μεταξύ Ιταλίας και νικητών του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου της 10-2-1947. Σύμφωνα με αυτή η Ιταλία παραχωρεί στην Ελλάδα την πλήρη κυριαρχία των Δωδεκανήσων και των παρακείμενων σε αυτά νησίδες. Τέθηκε σε εφαρμογή αφού υπογράφηκε από τα συμβαλλόμενα μέρη.
Πρέπει να επισημανθεί ότι η Τουρκία μέχρι το επεισόδιο των Ιμίων δεν είχε αμφισβητήσει την εγκυρότητα των συνθηκών.
ΟΙ ΤΟΥΡΚΙΚΕΣ ΔΙΕΚΔΙΚΗΣΕΙΣ
1. Οι Τουρκικές διεκδικήσεις στο χώρου του Αιγαίου ξεκινάν στις 6 Αυγούστου 1974 ,λίγες μέρες πριν τον «Αττίλα»,όταν η Άγκυρα εξέδωσε την υπαριθμ’714 ΝΟΤΑΜ με την οποία διχοτομούσε το Αιγαίο. Η πράξη αυτή ήταν παράνομη πέρα για πέρα καθόσον και μονομερής ήταν αλλά ερχόταν και σε σύγκρουση με μια σειρά διεθνών συμφωνιών. Βέβαια είχαν προηγηθεί οι δηλώσεις του τότε Γενικού Γραμματέα του Ν.Α.Τ.Ο. Λούνς με τις οποίες τα νησιά τα οποία ήταν απέναντι από τα παράλια της Τουρκίας χαρακτηρίζονταν ως φυσική προέκταση της Ανατολίας δηλαδή του εσωτερικού της Τουρκίας. Από τότε οι Τούρκοι έπαψαν να υποβάλλουν σχέδια πτήσεων για τα πολεμικά τους αεροπλάνα και να αναγνωρίζουν τον εθνικό εναέριο χώρο μας που από το 1931ήταν 10 ναυτικά μίλια.
2. Το 1980 με την επανένταξη μας στο Ν.Α.Τ.Ο. οι Αμερικανοί στρατηγοί (Στρατηγός Rogers) δίνουν στη συμφωνία τέτοια ερμηνεία που να ικανοποιεί τις τουρκικές βλέψεις για συγκυριαρχία στο Αιγαίο, παραβλέποντας ότι μέχρι το 1974 η ευθύνη άμυνας όλου του αιγαίου ανήκε σε Έλληνες Διοικητές.
3. Έτσι μετά τις δηλώσεις του Προέδρου Ντεμιρέλ ότι 132 νησίδες και βραχονησίδες ανήκουν στην Τουρκία φθάνουμε στα γεγονότα των Ιμίων όπου γίνονται 1000 και στην μετά-Ιμίων περίοδο ο αριθμός αυξάνει σε 3000.
4. Τον Ιούνιο του 1995 η τουρκική Εθνοσυνέλευση αποφάσισε ότι ενδεχομένη επέκταση των Ελληνικών χωρικών υδάτων πέρα των έξη ναυτικών μιλίων θα αποτελούσε αιτία πολέμου(casus belli). Ταυτόχρονα αυτή είχε φροντίσει να επεκτείνει τα χωρικά της ύδατα σε 12 ναυτικά μίλια στον Πόντο και τη Μεσόγειο.
ΟΙ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΥΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ
1. 1992 όπου στη σύνοδο της D P C και με μια σειρά αποφάσεων μέχρι το 2002 φθάσαμε στην κατάργηση του στρατηγείου της Λάρισας και τη δημιουργία του στρατηγείου της Σμύρνης με Διοικητή αμερικανό και επιτελάρχη τούρκο. Ουσιαστικά δηλαδή συγκυριαρχία στο Αιγαίο με αφεντικό τους αμερικάνους .Και για να γίνω πιο κατανοητός το Αιγαίο τείνει να χωρισθεί στον 25 μεσημβρινό, ο οποίος υλοποιείται με το αν τραβήξουμε μια νοητή γραμμή από την Καβάλα έως την Κύπρο.
2. 1997 συμφωνία της Μαδρίτης με την οποία αναγνωρίζονται ζωτικά δικαιώματα της Τουρκίας στο Αιγαίο καταργώντας ουσιαστικά τις συνθήκες που ανέφερα στο ιστορικό. Έτσι λοιπόν η Τουρκία αποκτά ζωτικό χώρο στο Αιγαίο και υλοποιείται το ρηθέν υπό του Λούνς στις αρχές του 1974.
3. 2003 όπου η Ελληνική κυβέρνηση στις 22Μαρτίου εξέδωσε την υπ’ αριθμ. 616 ΝΟΤΑΜ με την οποία παραχώρησε ολόκληρο τον εναέριο χώρο της Μεσογείου στις δυνάμεις των Η.Π.Α για τον πόλεμο του Ιράκ (μέσα από τον άκρατο ενδοτισμό δώσαμε και πράγματα που δεν μας ανήκαν).
4. 2004 έως 2006 απεμπόληση του δικαιώματος ΒΕΤΟ της Ελλάδας κατά τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις της Τουρκίας στην Ε.Ε. και ουσιαστική απαλλαγή της Τουρκίας από τις υποχρεώσεις της που απέρρεαν από τη συνθήκη του Ελσίνκι.
5. 2005 όπου η Τουρκία στο Μόντρεαλ εξασφαλίζει (λόγου εγκληματικής απουσίας της Ελλάδας), το δικαίωμα έρευνας και διάσωσης ακόμη και σε τμήμα της Ελληνικής επικράτειας(25ος μεσημβρινός). Εκ των υστέρων κατόπιν διαμαρτυρίας του ΥΠΕΞ, τροποποιήθηκε η ανωτέρω απόφαση ώστε τα όρια του Ιταλικού κέντρου να περιλαμβάνει ολόκληρο το FIR των Αθηνών.
6. 2006 Μάιος .
α. Ανοχή από την Ελληνική κυβέρνηση σε Τουρκική άσκηση έρευνας και διάσωσης, κατά την οποία η Τουρκία σηματοδοτεί νέες γκρίζες ζώνες.
β. Γερμανικό σεισμογραφικό σκάφος που πραγματοποιεί έρευνες στο Αιγαίο ύστερα από άδεια της Ελληνικής κυβέρνησης αναγκάζεται να ζητήσει άδεια και από την Τουρκική κυβέρνηση και στη συνέχεια η Ελλάδα να αναγκασθεί να αποσύρει τον Έλληνα (καθηγητή του πανεπιστημίου της Κρήτης ) που παρακολουθούσε τις έρευνες.
ΑΠΟΣΤΡΑΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ
Όσον αφορά την αποστρατικοποίηση των νησιών η παράθεση των παρακάτω συμφωνιών διευκρινίζουν το θέμα ξεκάθαρα και τοποθετούν τα πράγματα στην πραγματική τους διάσταση.
1. Με τη συνθήκη του Μοντρέ για τα στενά το 1936 ήρθησαν οι περιορισμοί αποστρατικοποίησης της Λήμνου και Σαμοθράκης.
2. Στις 6 Μαΐου 1936 ο Τούρκος πρέσβης των Αθηνών απέστειλε επιστολή στον πρωθυπουργό Ιωάννη Μεταξά με την οποία επιβεβαίωνε τη συναίνεση της Τουρκικής Κυβέρνησης για επαναστρατιωτικοποίηση των παραπάνω νησιών.
3. Όσον αφορά για τα Δωδεκάνησα, η Τουρκία δεν ήταν συμβαλλόμενο μέρος της συνθήκης των Παρισίων και επιπλέον η Ελλάδα δεν παραιτήθηκε του δικαιώματος της περί συλλογικής ή ατομικής αυτοάμυνας (άρθρο 51 του καταστατικού χάρτη του Ο.Η.Ε.).
4. Όσον αφορά τα υπόλοιπα νησιά (Λέσβο ,Ικαρία ,Χίο και Σάμο), με βάση τη συνθήκη της Λοζάννης ορίζεται η μερική και όχι η πλήρη αποστρατικοποίηση.
5. Τέλος, ο επιτιθέμενος και παράνομος στην όλη υπόθεση είναι η Τουρκία η οποία και έχει καταδικασθεί με πληθώρα ψηφισμάτων εκ μέρους του Συμβουλίου Ασφαλείας του Ο.Η.Ε., για διατήρηση κατοχικών στρατευμάτων στη νήσο Κύπρο και ουδέποτε συμμορφώθηκε με την απομάκρυνση τους , αλλά συνεχώς αυξάνει τις δυνάμεις της (τόσο από ποσοτικής όσο και ποιοτικής ισχύος).
ΕΝΑΕΡΙΟΣ ΧΩΡΟΣ.
1. Το1944 με την ίδρυση του ICAO [Διεθνής οργανισμός που υλοποιεί το αεροπορικό δίκαιο],για την χώρα μας όρισε το FIR Αθηνών από το Ιόνιο Πέλαγος μέχρι την όριο γραμμή των Ελληνικών νησιών και της Μικράς Ασίας. Πράγμα το οποίο η Τουρκία ουδέποτε αμφισβήτησε μέχρι το 1975.
2. Η Ελλάδα εφαρμόζοντας τα νόμιμα, και προς αποφυγή ατυχημάτων απαιτεί την υποβολή σχέδιο πτήσης εκ μέρους της Τουρκίας, η οποία αρνείται επίμονα να εφαρμόσει τις υποχρεώσεις της για τα πολεμικά αεροπλάνα, θέτοντας σε κίνδυνο όλη την εναέριο κυκλοφορία.
3. Η πτήση πολεμικού αεροπλάνου στον εναέριο χώρο ξένης χώρας , αποτελεί εχθρική πράξη, και αποτελεί αιτία κατάρριψης του. Έτσι λοιπόν ακόμη και αν υποβληθούν σχέδια πτήσεις για πολεμικά αεροπλάνα , χρειάζεται ειδική άδεια από την Ελληνική Κυβέρνηση. Ένας από τους λόγους της απομάκρυνσης του Παπαδόπουλου και της συμμορίας του ήταν η άρνησης του να επιτρέψει την πτήση των Ισραηλινών αεροπλάνων επάνω από το FIR των Αθηνών προκειμένου να μεταβούν στο Ισραήλ τα νεοαγορασθέντα αεροπλάνα από την Γερμανία.
Κατόπιν των ανωτέρω ακόμη και η υποβολή σχεδίου πτήσης των Τουρκικών αεροπλάνων δεν νομιμοποιεί την πτήση τους στο FIR των Αθηνών. Και για του λόγου το αληθές γιατί δεν δοκιμάζουν να πετάξουν Ελληνικά πολεμικά αεροπλάνα στο FIR της Άγκυρας κατόπιν υποβολής σχεδίου πτήσης;
ΕΘΝΙΚΗ ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ
Όταν μιλάμε για κυριαρχία και κυριαρχικά δικαιώματα μιας χώρας, θα πρέπει να θυμόμαστε πως ούτε το ένα ούτε το άλλο υπόκεινται σε διαπραγμάτευση. Αυτό επιβάλλει η διεθνής πρακτική. Προεκλογικά ο Σαμαράς είχε κάνει σημαία την κήρυξη της ελληνικής Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης (Α.Ο.Ζ.). Και ξαφνικά με το "win-win" και την χλιαρή αντίδραση Σαμαρά, η σημαία της Α.Ο.Ζ. πάει χάθηκε και την πήρε ο άνεμος, θυμίζοντας το επονείδιστο ρηθέν του τότε Υπουργού Εξωτερικών κ. Πάγκαλου όταν οι έλληνες καταδρομείς αρνήθηκαν να αφαιρέσουν (υποστείλουν) την ελληνική σημαία από τα Ίμια ….. «Θα πούμε ότι ο αέρας πήρε την ελληνική σημαία και τη χάσαμε». Ο Αντώνης Σαμαράς αντί να αποχωρήσει πάραυτα κάτι ψελλίσε περί διεθνούς διακαίου, αλλά το μήνυμα που ήθελε να περάσει η Τουρκία το πέρασε «διεκδίκηση του μισού Αιγαίου». Ο Έλληνας πρωθυπουργός απλώς αναλώθηκε με θέματα του Πατριαρχείου και της Σχολής της Χάλκης, έναντι ανταλλαγμάτων, σε θέματα τρομοκρατίας και της ελληνικής μουσουλμανικής μειονότητας στην Θράκη, την οποία ο Τούρκος Πρωθυπουργός τόλμησε και προσφώνησε Τουρκική (παραβιάζοντας την συνθήκη της Λωζάννης). Με το θέμα του Πατριαρχείου και την σχολή της Χάλκης, ασχολούνται οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής (Η.Π.Α.) και εκτιμώ ότι πολύ σύντομα θα δοθεί λύση θετική για τα Ελληνικά συμφέροντα. Όχι επειδή οι Η.Π.Α αγάπησαν ξαφνικά την Ελλάδα και την ορθοδοξία, αλλά ένεκα γεωθρησκευτικών συμφερόντων, μιας και τους φοβίζει το ενιαίο της ορθοδοξίας υπό την σκέπη της ορθόδοξης Ρωσίας.
ΚΥΡΙΕ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΕ
- Γνωρίζετε ότι Αιγαίο και συγκεκριμένα και η Μεσόγειος μια απέραντη λεκάνη γεμάτη πετρέλαιο.
- Γνωρίζετε τις απαιτήσεις της Τουρκίας για μοίρασμα του Αιγαίου από τον 25 μεσημβρινό.
- Γνωρίζετε ότι η Τουρκία επέκτεινε τα χωρικά της ύδατα σε δώδεκα μίλια τόσο στο Αιγαίο όσο και στον Εύξεινο Πόντο, και ταυτόχρονα απειλεί, την Ελλάδα ότι αν πράξει το ίδιο θα είναι αιτία πολέμου.
- Γνωρίζετε ότι η Τουρκία στην Μαύρη Θάλασσα, διευθέτησε τα θαλάσσια σύνορα της με τις όμορες χώρες σύμφωνα με το Νέο Διεθνές Θαλάσσιο Δίκαιο του 1982 ( Mode Bay) και ενήργησε βάσει αυτού, ενώ στο Αιγαίο και στην Μεσόγειο θέλει….. "win-win"
- Γνωρίζετε τη σημασία της περιοχής στο νέο Γεωπολιτικό γίγνεσθαι και το ενδιαφέρον της Αμερικής για τον έλεγχο των πετρελαϊκών κοιτασμάτων και την διέλευση των αγωγών.
Παρόλα αυτά ανεχτήκατε το "win-win" και δεν αποχωρήσατε πάραυτα, δίδοντας μια απάντηση πειστική και αποφασιστική που θα έκανε περήφανο κάθε Έλληνα, αλλά ταυτόχρονα θα οριοθετούσε και κάποια κόκκινη γραμμή σε θέματα εθνικής κυριαρχίας. Όσο για το «καζάν–καζάν», δηλαδή να κάνουμε ...μπίζνες πιστεύοντας ότι αυτό θα είναι γέφυρα φιλίας και θα φέρει ποιο κοντά τις δυο χώρες... Κρίνεται σκόπιμο να αναφερθούν κάποια οικονομικά μεγέθη προ του Μεγάλου Πολέμου. Η ιδεολογική πίστη ότι η οικονομική συνεργασία ή διαπλοκή οδηγεί αναγκαία σε άμβλυνση γεωπολιτικών και πολιτικών αντιθέσεων δεν έχει κανένα ιστορικό στήριγμα. Αναφέρω ένα ιδιαίτερο αδρό παράδειγμα. Ανάμεσα στα 1900 και 1914 το γαλλογερμανικό εμπόριο αυξήθηκε κατά 137 %, το γερμανορωσσικό κατά 121% και το γερμανοβρεταννικό κατά 100%, ενώ τα περισσότερα από τα μισά τοτινά διεθνή καρτέλ παραγωγής αποτελούσαν κοινή γερμανοβρεταννική ιδιοκτησία (ένα από αυτά μάλιστα παρήγε εκρηκτικές ύλες). Όλοι αυτοί οι εντυπωσιακοί ανοδικοί δείκτες δεν εμπόδισαν τις παραπάνω χώρες να εμπλακούν σε έναν από τους φονικότερους πολέμους από καταβολής κόσμου». Και τέλος κύριε Πρωθυπουργέ, πως ανεχτήκατε να συζητάτε όταν την ίδια στιγμή της συνομιλίας σας με τον Τούρκο Πρωθυπουργό, ο τουρκικός στόλος για πρώτη φορά τα τελευταία χρόνια είχε ομαδική έξοδο στο Αιγαίο και τελούσε ασκήσεις ετοιμότητας. Άραγε πως δεχτήκατε συζήτηση υπό την απειλή των κανονιοφόρων ; Όσο για το μετά της αποχώρηση σας, γνωρίζετε ότι επακολούθησε μπαράζ τουρκικών αεροπορικών παραβιάσεων στον ελληνικό εναέριο χώρο. Εν ολίγοις ο τουρκικός στόλος σας καλωσόρισε και τουρκική αεροπορία σας ξεπροβόδισε… Άφεριμ τζιάνουμ ….. άξιος ο μισθός σου.
Νίκος Καρατουλιώτης Υποστράτηγος ε.α Μέλος Κίνησης Εθνικής Άμυνας (Κ.ΕΘ.Α)
No comments :
Post a Comment