27/02/2013

Tupolev 22M3M - (κωδικός ΝΑΤΟ: Backfire): Ο επίδοξος δολοφόνος αμερικανικών αεροπλανοφόρων

Το Tu-22M (κωδικός ΝΑΤΟ: Backfire) - υπερηχητικό βομβαρδιστικό αεροπλάνο - ένα σχέδιο μεταβλητής γεωμετρίας. Πρώτη πτήση του Tu-22Μ3 στις 20 Ιουνίου 1977 και το 1978 τέθηκε σε παραγωγή. Ταυτόχρονα, το 1981-1984 πραγματοποιήθηκαν μια σειρά από δοκιμές όπλων, όπως η δυνατότητα χρήσης του πυραύλου Kh-15. Η τελική έκδοση του βομβαρδιστικού Tu-22Μ3 εγκρίθηκε από την Σοβιετική Πολεμική Αεροπορία τον Μάρτιο 1989. Σε όλα τα χρόνια της παραγωγής στο Καζάν κατασκευάστηκαν συνολικά 268 μονάδες. Το Φεβρουάριο του 2012 υπήρξε επίσημη ενημέρωση ότι το Υπουργείο Άμυνας στη Μόσχα υπέγραψε μια σύμβαση για τον εκσυγχρονισμό 30 Tu-22Μ3 στην έκδοση Tu -22M3M. Σε αυτή την παραλλαγή, το αεροπλάνο θα πρέπει να ενσωματώνει εντελώς νέα ηλεκτρονικά συστήματα και να είναι σε θέση να εξοπλιστεί με σύγχρονα όπλα ακριβείας στην κατηγορία αέρος-επιφανείας, για παράδειγμα οι νέοι πύραυλοι κρουζ X-32. Ο Αλέξανδρος Κονοβάλοφ, από το Ινστιτούτο Στρατηγικών Μελετών και Ανάλυσης, αναφέρει ότι η καταστροφή στόχων εδάφους είναι ένα από τα πιο αδύναμα σημεία των Ρωσικών Ενόπλων Δυνάμεων. Στη Γεωργία το 2008, ένα Tu-22Μ3 καταρρίφθηκε για το λόγο αυτό, το αεροπλάνο έπρεπε να εισέρθει σε μια ζώνη με οργανωμένη αεράμυνα του εχθρού, προκειμένου να εκτελέσει την αποστολή.

Σύμφωνα με τον Κονοβάλοφ, τα βλήματα κρουζ είναι σε θέση να πλήξουν τον στόχο στο έδαφος από απόσταση μερικών εκατοντάδων χιλιομέτρων, όπως αυτά έχουν ακριβείς συντεταγμένες της πτήσης και ικανότητα συνεχούς διόρθωσης μέσω δορυφόρου. Σε μια άλλη περίπτωση, η μνήμη του βλήματος φορτώνεται με έναν λεπτομερή χάρτη διαδρομής που δείχνει το στόχο που πρέπει να καταστραφεί, και το βλήμα κατά την πτήση πραγματοποεί σύγκριση των δεδομένων της πτήσης με τους αποθηκευμένους χάρτες διαδρομής. Αυτό είναι μια προσθήκη στο δίδυμο Tu-22M3M/X-32. Το 2012, το κέντρο εκπαίδευσης και κατάρτισης της ρωσικής στρατηγικής αεροπορίας, που βρίσκεται στην πόλη του Ρυαζάν, άρχισε με τα μαθήματα στην κατάρτιση των νέων πιλότων - οι απόφοιτοι του 2011. Σε αυτά τα μαθήματα οι εκπαδευόμενοι διδάσκονται εκτός των θεωρητικών ζητημάτων και πρακτικές εφαρμογές σε σχέση με τα αεροπλάνα Tu-95MS και Tu-22M3M. Σύμφωνα με την Ρωσική Πολεμική Αεροπορία, η προετοιμασία των πιλότων Tu-22Μ3 για τη λειτουργία των Tu-22M3M, θα πάρει 2-3 μήνες κατάρτισης. Η διαδικασία αυτή αναμένεται να είναι τυποποιημένη, οι πιλότοι θα πρέπει να μάθουν να χειρίζονται τα ηλεκτρονικά, τα νέα συστήματα πλοήγησης και ελέγχου των όπλων, τον έλεγχο του αεροπλάνου. Από τώρα και στο εξής, όλες οι σχετικές πληροφορίες θα εμφανίζονται σε οθόνες LCD, και ο πιλότος θα επιλέγει, θα στοχεύει και θα εξαπολύει έναν πύραυλο, σχεδόν όπως στα παιχνίδα video game. Τα υφιστάμενα ιπτάμενα πληρώματα των Tu-22M3 συμπληρώνουν έναν ικανοποιητικό αριθμό πτητικών ωρών. Ορισμένα εξ αυτών πετούν πάνω από 300 ώρες τον χρόνο, πολύ περισσότερο σε σχέση με το παρελθόν.

Ο εκσυγχρονισμός των 30 βομβαρδιστικών έχει προγραμματιστεί πριν από το 2020. Το 2012 ανακαινίστηκε τουλάχιστον ένα αεροσκάφος αυτού του τύπου, το οποίο επί του παρόντος ολοκληρώνει μια σειρά δοκιμών. Για το συγκεκριμένο αεροσκάφος οι Ρώσοι έδωσαν στη δημοσιότητα μια σειρά φωτογραφιών από το κέντρο κατάρτισης στο Ρυαζάν. Η νέα σουίτα ηλεκτρονικών SVP-24-22 (μια τροποποίηση του SVP-24) είναι ένα καθολικό συγκρότημα και μπορεί να εγκατασταθεί σε πολλούς τύπους αεροσκαφών και ελικοπτέρων της Ρωσικής Πολεμικής Αεροπορίας, συμπεριλαμβανομένων των Tu-22Μ3 και Su-24M ή των ελικοπτέρων Ka-52, αυξάνοντας την ικανότητα πλοήγησης και στόχευσης. Εκτός από αυτό, το νέο συγκρότημα παρέχει στα μαχητικά την ικανότητα να προσγειωθούν σε άσχημες καιρικές συνθήκες και χωρίς τα συστήματα εδάφους. Ένα άλλο αδιαμφισβήτητο πλεονέκτημα είναι το γεγονός ότι μειώνεται σε μεγάλο βαθμό ο χρόνος προετοιμασίας στο έδαφος στο επίπεδο ελέγχου κατά 4-5 φορές. Σήμερα, το Tu-22Μ3, για μία ώρα πτήσης, απαιτεί 51 ανθρωποώρες μηχανική και τεχνικής υποστήριξης. Σύμφωνα με Ρώσους εμπειρογνωμόνες, το Tu-22Μ3 μπορεί να αναδειχτεί ως ένα πραγματικό δολοφονικό όπλο κατά του ευρωπαϊκού συστήματος αντιπυραυλικής άμυνας, όπως το εκσυγχρονισμένο αεροσκάφος ενσωματώνει νέα ηλεκτρονικά και είναι εξοπλισμένο με το νέο πύραυλο κρουζ X-32. Η αναβάθμιση των Tu-22M3M βελτιώσει τις ικανότητες μάχης του στόλου των Tu-22Μ3 κατά 20%. Η Ρωσική Πολεμική Αεροπορία διαθέτει αυτή τη στιγμή, σύμφωνα πάντα με ρωσικές πηγές, 115 Tu-22M3M, εκ των οποίων αναφέρονται μόνο περί τα 40 πλήρως λειτουργικά. Σύμφωνα με τους Ρώσους ειδικούς της Ακαδημίας Γεωπολιτικών Προβλημάτων, η αναβάθμιση 30 αεροσκαφών θα είναι αρκετή για να καταπολεμήσει μια ομάδα μάχης αμερικανικού αεροπλανοφόρου, ενώ αναβάθμιση του συνόλου του στόλου των Tu-22Μ3 θα τους επιτρέψει να αυξηθεί η αποδοτικότητα κατά 100-120% σε υπεράκτιες εφαρμογές και 2-3 φορές κατά τη διάρκεια δράσης εναντίον στόχων εδάφους.

http://www.fox2magazine.net/

No comments :

Post a Comment