05/12/2012

Με τι μοιάζει να είσαι πιλότος σε ένα Drone;

Συνεχώς ψάχνεις για τους κακούς τύπους και ενδιαφέροντες στόχους. Όταν βρεις κάτι προς δράση, είσαι ένας ήρωας.» John Hamby, πρώην στρατιωτικός διοικητής και πιλότος drone. Οι έφηβοι που μεγάλωσαν παίζοντας το «Call of Duty» και το «Halo» θα θεωρήσουν το πέταγμα ενός ογκώδους Predator drone μια εκπληκτικά παρόμοια δραστηριότητα. Οι πιλότοι των μη επανδρωμένων στρατιωτικών αεροσκαφών χρησιμοποιούν ένα joystick για να βουτήξουν πάνω από το πεδίο μάχης, εντοπίζουν τις κινήσεις των εχθρικών στρατευμάτων, τραβάνε φωτογραφίες των ύποπτων τρομοκρατών, εξήγησε ο John Hamby, ένας πρώην στρατιωτικός διοικητής που έκανε αναγνωριστικές αποστολές κατά την διάρκεια του πολέμου του Ιράκ. «Πάντοτε μανουβράρεις το αεροπλάνο για να έχεις μια πιο κοντινή ματιά,» είπε ο Hamby στο FoxNews.com. «Συνεχώς ψάχνεις για τους κακούς τύπους και ενδιαφέροντες στόχους. Όταν βρεις κάτι προς δράση, είσαι ένας ήρωας.»

Όμως μια νέα μελέτη στο Massachusetts Institute of Technology (MIT) βρήκε ότι οι πραγματικοί χειριστές των drones βαριούνται εύκολα. Μόνον ένας από τους συμμετέχοντες είχε την προσοχή του σε όλη την διάρκεια του τεστ, ενώ ακόμη και οι καλύτεροι πιλότοι πέρασαν το ένα τρίτο του χρόνου τους τσεκάροντας το κινητό τους η διαβάζοντας το τελευταίο μυθιστόρημα. Αυτό είναι πρόβλημα, είπε η Mary Cummings, βοηθός καθηγητή στην αεροναυτική και αστροναυτική στο ΜΙΤ. Με το να μην έχουν επίγνωση του πεδίου μάχης σημαίνει ότι οι χειριστές των drones μπορεί να χάσουν σημαντικούς σκοπούς της αποστολής. Ευτυχώς υπάρχει μια απάντηση: να κάνεις την πραγματική αποστολή του drone ακόμη περισσότερο σαν βιντεοπαιχνίδι. «Όταν συνέβαιναν πολλά, οι άνθρωποι τα κατάφερναν περίφημα» είπε στο FoxNews.com. «όταν τίποτε δεν συνέβαινε, η απόδοση τους ήταν πολύ χειρότερη. Όταν είναι βαρετά την περισσότερη ώρα, οι περισσότεροι δεν προσέχουν.»

Η Cummings πρώην πιλότος των F-18 η ίδια, εξεπλάγη από τα αποτελέσματα της μελέτης η οποία χρηματοδοτήθηκε από το Ναυτικό των ΗΠΑ. Τόνισε ότι η FAA επιμένει ότι το προσωπικό που κάνει παρακολούθηση και επιτήρηση πρέπει να βρίσκεται σε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον, χωρίς κανένα περισπασμό. Όμως μια αποστολή αναγνωρίσεως μπορεί να κρατήσει έως 24 ώρες, οπότε ένα αποστειρωμένο περιβάλλον κάνει τα πράγματα χειρότερα. Λέει ότι αυτοί που είχαν να κάνουν περισσότερα κατά την διάρκεια της μελέτης, απέδωσαν καλύτερα. Το περίεργο είναι πως ανακάλυψε ότι οι χειριστές που είχαν μεγαλύτερη εμπειρία στο να παίζουν video games είχαν χειρότερη απόδοση. Δεν μπορούσαν να τα βγάλουν πέρα με την βαρεμάρα, ειδικά στις αποστολές μεγάλης χρονικής διάρκειας. Ένας πιλότος αεροσκαφών drone πρέπει να προσέχει πολύ. Υπάρχουν μεγάλες χρονικές περίοδοι που ένας χειριστής δεν βλέπει τίποτα, οπότε αυτλές οι επιχειρήσεις γίνονται βαρετές. «Πρέπει κανείς να παρακολουθεί την κάμερα αλλιώς δεν θα πιάσουμε τους κακούς πριν μας πιάσουν αυτοί» είπε ο Hamby στο FoxNews.com. Η Cummings λέει ότι ίσως το μυστικό είναι στο να κάνουν τις αποστολές των drone να μοιάζουν περισσότερο με βιντεοπαιχνίδια. Αυτό είναι κάτι το οποίο είναι αντίθετο με τις τάσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας, όπου η απόσπαση της προσοχής οδηγεί σε συχνότερα ατυχήματα και περισσότερους θανάτους. «Οφείλουμε να το ξανασκεφτούμε αυτό, διότι κάποιο επίπεδο απόσπασης της προσοχής στην πραγματικότητα βοηθά,» είπε η Cummings. Τα μαθήματα που μαθαίνουμε από την οδήγηση ενός drone μπορούν να βοηθήσουν και σε άλλα πεδία είπε. Για παράδειγμα, αυτοί που είναι υπεύθυνοι για την πυρηνική ασφάλεια θα ήταν καλύτερη από να κοιτάνε μια άδεια οθόνη όλη την ημέρα. Ακόμη και στον ιατρικό τομέα θα μπορούσαν να ωφεληθούν με το να έχουν στόχους που μοιάζουν με βιντεοπαιχνίδι.

Ο Hamby δήλωσε ότι η νεώτερη γενιά των βιντεοπαιχνιδιών είναι πιο κατάλληλη για την αληθινή στρατιωτική μάχη. Στην πραγματικότητα τα χειριστήρια για μερικά drones επιτηρήσεως είναι σχεδιασμένα από μοντέλα των video game controller. Επίσης λέει ότι λειτουργούν σε μεγάλο βαθμό με τον ίδιο τρόπο. Ποια είναι η χρήση ενός touchscreen notebook που ελέγχει τα drones; Μπορείτε να το προσγειώσετε αγγίζοντας το αεροδρόμιο, τα drones ουσιαστικά πετάνε μόνα τους! Ο Travis Getz, ένας εκπρόσωπος της εταιρείας Tom Clancy Games και σύνδεσμος της εταιρείας με τον στρατό των ΗΠΑ, είπε ότι παιχνίδια όπως το “Ghost Recon: Future Soldier” δεν είναι σχεδιασμένα να μιμούνται αληθινές αποστολές drones. Αλλά δεν έχουν την ίδια ατμόσφαιρα όπως ένα θέατρο του πολέμου: την εύρεση του εχθρού, στρατηγικές πρωτοβουλίες κλπ. «Το αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης με μη επανδρωμένα αεροσκάφη για τους gamers και τους εκπαιδευμένους στρατιωτικούς χειριστές είναι το ίδιο – να βρεί περισσότερους τρόπους για να δει και να αλληλεπιδρά με μια περιοχή ή κατάσταση από πολλαπλές γωνίες ή με βελτιώσεις οράσεως, όπως θερμική ή υπέρυθρη,» είπε στο FoxNews.com. Το όφελος δεν θα μπορούσε να είναι μια πιο απασχολημένη εργασία για ένα χειριστή, αλλά θα αυξήσει την πληρότητα της παρακολούθησης και τα αποτελέσματα.

Προς το παρόν, τα ευρήματα του ΜΙΤ είναι πολύ νέα για οποιαδήποτε άμεση δράση – δεν υπάρχουν σχέδια για να ξεκινήσει το πέρασμα των οθονών ελέγχου του στρατού στο Nintendo Wii. Αλλά η Cummings λέει γνωρίζουμε περισσότερα για να βεβαιωθούμε ότι οι άνθρωποι δίνουν προσοχή, και όχι μόνο να επισκέπτονται κέντρα ψυχαγωγίας μονάδος!

http://www.terrapapers.com/?p=21405

No comments :

Post a Comment