Σύμφωνα με το εκπρόσωπο τύπου του γενικού επιτελείου Ναυτικού πλοίαρχου Vadim SERGA στις 26 Νοεμβρίου εντάχθηκε στην δύναμη του βόρειου στόλου στο Μουρμάνσκ μία μηχανοκίνητη ταξιαρχία του ρωσικού Στρατού. "Από την 1η Δεκεμβρίου 2012, η μηχανοκίνητη ταξιαρχία με διοικητή τον συνταγματάρχη Όλεγκ Τσεσκόφ, τέθηκε σε επιχειρησιακή λειτουργία στην δύναμη του βόρειου στόλου " δήλωσε ο Σεργκέι. Κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης, ο διοικητής ταξιαρχίας καθώς και άλλοι ανώτατοι και ανώτεροι αξιωματικοί συμμετείχαν στην τελετή ένταξης της ταξιαρχίας στις δυνάμεις του βόρειου στόλου. Η ταξιαρχία αυτή μαζί με τους άνδρες της και όλα τα μηχανοκίνητα μέσα της γίνεται η πρώτη μονάδα αυτού του είδος που θα επιχειρεί στην περιοχή της Αρκτικής, δήλωσε ο επικεφαλής της υπηρεσίας Τύπου του Βορείου Στόλου.
Το πρώτο πλοίο του είδους του που ταξιδεύει από την Ευρώπη στην Ασία μέσω της Αρκτικής, θα γίνει τις επόμενες μέρες ένα ελληνικό δεξαμενόπλοιο που μεταφέρει υγροποιημένο φυσικό αέριο.
Το Ob River της Dynagas απέπλευσε στις αρχές Νοεμβρίου από τη Νορβηγία μεταφέροντας φυσικό αέριο για την αγορά της Ιαπωνίας. Πρόκειται τώρα να διασχίσει το λεγόμενο Βορειοανατολικό Πέρασμα κατά μήκος των ακτών της Σιβηρίας, μέχρι τον Ειρηνικό Ωκεανό. Αναμένεται να φτάσει στον προορισμό του στις αρχές Δεκεμβρίου. Αν και θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολη, η διαδρομή αυτή είναι 20 μέρες συντομότερη από το ταξίδι μέσω της Μεσογείου, της Διώρυγας του Σουέζ και του Ινδικού Ωκεανού.Το πρόβλημα όμως είναι ότι, μέχρι πριν από μερικά χρόνια, το Βορειοανατολικό Πέρασμα παρέμενε μπλοκαρισμένο από θαλάσσιο πάγο για δέκα μήνες το χρόνο. Το Ob River, το οποίο έχει μισθώσει για το ταξίδι από τη ρωσική Gazprom, θα γίνει τώρα το πρώτο τάνκερ φυσικού αερίου που διαπλέει το πέρασμα, και μάλιστα τέτοια εποχή, κοντά στις αρχές του χειμώνα. Σε μεγάλο μέρος του ταξιδιού χρειάζεται πάντως τη συνοδεία ρωσικού πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού. Ο συνδυασμός της κλιματικής αλλαγής και της αύξησης της ζήτησης για φυσικό αέριο στην Ασία φαίνεται τώρα ότι καθιστούν την Αρκτική πιο ελκυστική για τις ναυτιλιακές εταιρείες. «Τα μέλη του πληρώματος έχουν δει πολικές αρκούδες στη διάρκεια του ταξιδιού. Το σχεδιάζαμε εδώ και πολύ καιρό και όλα πήγαν καλά μέχρι στιγμής» σχολίασε στο BBC ο Τόνι Λόριτζεν της Dynagas, η οποία έχει την έδρα της στη Γλυφάδα. Η άνοδος της θερμοκρασίας λόγω της κλιματικής αλλαγής είναι πολύ πιο έντονη στον Αρκτικό Ωκεανό από ό,τι σε μικρότερα γεωγραφικά πλάτη -οι κλιματολόγοι προειδοποιούν μάλιστα ότι σε μερικές δεκαετίες η Αρκτική θα μένει χωρίς πάγο τα καλοκαίρια και θα μετατρέπεται σε απέραντη θάλασσα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
ΣΧΕΤΙΚΟ: http://isxys.blogspot.com/2011/10/blog-post_06.html
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο Αρκτικός δρόμος αλλάζει την παγκόσμια ναυτιλία!
Το Ob River της Dynagas απέπλευσε στις αρχές Νοεμβρίου από τη Νορβηγία μεταφέροντας φυσικό αέριο για την αγορά της Ιαπωνίας. Πρόκειται τώρα να διασχίσει το λεγόμενο Βορειοανατολικό Πέρασμα κατά μήκος των ακτών της Σιβηρίας, μέχρι τον Ειρηνικό Ωκεανό. Αναμένεται να φτάσει στον προορισμό του στις αρχές Δεκεμβρίου. Αν και θεωρείται ιδιαίτερα δύσκολη, η διαδρομή αυτή είναι 20 μέρες συντομότερη από το ταξίδι μέσω της Μεσογείου, της Διώρυγας του Σουέζ και του Ινδικού Ωκεανού.Το πρόβλημα όμως είναι ότι, μέχρι πριν από μερικά χρόνια, το Βορειοανατολικό Πέρασμα παρέμενε μπλοκαρισμένο από θαλάσσιο πάγο για δέκα μήνες το χρόνο. Το Ob River, το οποίο έχει μισθώσει για το ταξίδι από τη ρωσική Gazprom, θα γίνει τώρα το πρώτο τάνκερ φυσικού αερίου που διαπλέει το πέρασμα, και μάλιστα τέτοια εποχή, κοντά στις αρχές του χειμώνα. Σε μεγάλο μέρος του ταξιδιού χρειάζεται πάντως τη συνοδεία ρωσικού πυρηνοκίνητου παγοθραυστικού. Ο συνδυασμός της κλιματικής αλλαγής και της αύξησης της ζήτησης για φυσικό αέριο στην Ασία φαίνεται τώρα ότι καθιστούν την Αρκτική πιο ελκυστική για τις ναυτιλιακές εταιρείες. «Τα μέλη του πληρώματος έχουν δει πολικές αρκούδες στη διάρκεια του ταξιδιού. Το σχεδιάζαμε εδώ και πολύ καιρό και όλα πήγαν καλά μέχρι στιγμής» σχολίασε στο BBC ο Τόνι Λόριτζεν της Dynagas, η οποία έχει την έδρα της στη Γλυφάδα. Η άνοδος της θερμοκρασίας λόγω της κλιματικής αλλαγής είναι πολύ πιο έντονη στον Αρκτικό Ωκεανό από ό,τι σε μικρότερα γεωγραφικά πλάτη -οι κλιματολόγοι προειδοποιούν μάλιστα ότι σε μερικές δεκαετίες η Αρκτική θα μένει χωρίς πάγο τα καλοκαίρια και θα μετατρέπεται σε απέραντη θάλασσα.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
ΣΧΕΤΙΚΟ: http://isxys.blogspot.com/2011/10/blog-post_06.html
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Ο Αρκτικός δρόμος αλλάζει την παγκόσμια ναυτιλία!
No comments :
Post a Comment