02/09/2012

Σκληρή προσγείωση για την Πολεμική Αεροπορία - άπιαστο το F-16/AESA

Τα νέα για τα σχέδια αναβάθμισης των μαχητικών αεροσκαφών της Πολεμικής Αεροπορίας δεν είναι ευχάριστα. Εάν η αεροπορική δύναμη της Ελλάδος φιλοδοξούσε να πετά στο Αιγαίο προς το τέλος της δεκαετίας με μαχητικά εξοπλισμένα με ραντάρ AESA, για την συγκράτηση του τεχνολογικού προβαδίσματος της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας με το F-35, κάτι τέτοιο δεν αναμένεται πλέον να συμβεί. Από την μια, χρήματα δεν υπάρχουν για τα επόμενα χρόνια. Από την άλλη, δεν υπάρχει ραντάρ AESA για το F-16. Και δεν θα υπάρξει τέτοιο, πριν την λειτουργική ένταξη του F-35. Ο αμερικανικός κολοσσός της Lockheed Martin, δεν προσφέρει μέχρι σήμερα σύγχρονες αναβαθμίσεις του μαχητικού F-16 για τους χρήστες του στην παγκόσμια αγορά. Προφανώς και δεν ανήκει αυτή η στρατηγική στα επιχειρηματικά σχέδια της εταιρίας: Περισσότερα F-16 με ραντάρ AESA - λιγότεροι αγοραστές του F-35.

Η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία των ΗΠΑ σχεδιάζει να προχωρήσει με τα σχέδια για την αναβάθμιση και την επέκταση της ζωής 300 μαχητικών αεροσκαφών F-16, σε περίπτωση που η ανάπτυξη του F-35 καθυστερήσει περισσότερο. Ο Mark Mol, υπεύθυνος του Αμερικανικού Πενταγώνου για το σχετικό πρόγραμμα, παρείχε στο Flight International ορισμένες λεπτομέρειες σχετικά με αυτό το πιθανό πρόγραμμα: Κάποιοι μέσα στο Πεντάγωνο έχουν υποστηρίξει ότι η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία θα ήταν έξυπνο να επενδύσει περισσότερα χρήματα για την επέκταση της ζωής του στόλου των F-16, αντί να ξοδεύει περισσότερα για την ανάπτυξη του F-35. Το προσδόκιμο όριο ζωής ενός F-16 φθάνει τις 8.000 ώρες πτήσης. Μια αναβάθμιση SLEP θα μπορούσε να επεκτείνει τη ζωή των αεροσκαφών με επιπλέον 2.000 έως 4.000 ώρες πτήσης. Οι Αμερικανοί έχουν επιλέξει F-16C/D Block 40, 42, 50 και 52 για να περάσουν τις εργασίες αναβάθμισης. Η Αμερικανική Πολεμική Αεροπορία σχεδιάζει να αναβαθμίσει το πρώτο από τα 300 F-16 το 2018. Νωρίτερα είχε αναφερθεί ότι το πρόγραμμα θα τρέξει έως το 2020 και αφορά περίπου 350 μονάδες. Οι μηχανικοί θα αναβαθμίσουν τα F-16C με νέα ραντάρ και προηγμένο λογισμικό. Κάθε F-16 θα λάβει ραντάρ AESA, τερματικό σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου ALQ-213, ένα ολοκληρωμένο σύστημα μετάδοσης (IBS) και μια κεντρική μονάδα οθόνης (CDU).

Η έκδοση αίτηση παροχής πληροφοριών (RFI for AESA Radar) τέλη Ιουνίου 2011, ζητούσε από τους προμηθευτές περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τις επιλογές της προσθήκης ραντάρ AESA, με ελάχιστο κύκλο ζωής των αεροσκαφών το 2030.

No comments :

Post a Comment