Αναθεωρώντας προηγούμενες θέσεις του περί "μη πρόθεσης υλοποίησης κανενός εξοπλιστικού προγράμματος" και προφανώς έχοντας προχωρήσει σε εντατικές ασκήσεις ... "πολιτικού θάρρους", αλλά και ευθύνης απέναντι στην ασφάλεια της χώρας, ο Δ.Αβραμόπουλος έδωσε το πλαίσιο των προγραμμάτων που θα κινηθεί η χώρα μετά την πραγματικότητα της περικοπής κατά 400 εκατ. ευρώ (εκτός των περικοπών που είχαν προβλεφτεί στον προϋπολογισμό του 2012) των πιστώσεων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.
Από εκεί και πέρα όμως:
-Θα αξιοποιήσει τις πιστώσεις των FMS και μέσω αυτών θα ενεργοποιήσει όλα τα εγκεκριμένα υποπρογράμματα που έχουν εγκριθεί από το ΚΥΣΕΑ. Αυτό σημαίνει ότι οι ΗΠΑ λόγω FMS έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα στην κούρσα του "μίνι" εξοπλιστικού προγράμματος. "Στην κατεύθυνση αυτή, προτεραιοποιούμε τις ανάγκες με βάση τις εισηγήσεις των επιτελείων και αξιοποιούμε όλα τα αδιάθετα, πλην όμως δεσμευμένα κονδύλια, που επί έτη λιμνάζουν, όπως αυτά που έχουν δοθεί στο πλαίσιο των FMS, δηλαδή των foreign military service.
Αντίστοιχα, ενεργοποιούν και τα εγκεκριμένα υποπρογράμματα με βάση αποφάσεις που έχουν ληφθεί από το ΚΥΣΕΑ, πάντα βέβαια, σε αντιστοίχηση με τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων και τις ιδιαιτερότητες των συνθηκών που αντιμετωπίσαμε στην υλοποίηση εξοπλιστικών προγραμμάτων, που εδώ και χρόνια έχει ξεκινήσει η εφαρμογή τους» είπε επί λέξει ο υπουργός..
-Το υπουργείο Άμυνας θα προχωρήσει στην παραγγελία πυρομαχικών για τα άρματα μάχης Leopard2HEL/2A4 προκειμένου να καλυφτούν σε πρώτη φάση οι ελάχιστες επιχειρησιακές ανάγκες από τέσσερις διαφορετικούς προμηθευτές, τις ΗΠΑ, την Γερμανία το Ισραήλ και την Ολλανδία. Είναι η πρώτη φορά που το Ισραήλ εισέρχεται επίσημα στην προμήθεια των βλημάτων αυτών και σίγουρα αποτελεί επιτυχία… Το ερώτημα είναι: Θα υπάρχει ταυτόχρονη προμήθεια μικρών αριθμών και από τις τέσσερις χώρες; Θα εγκαταλειφθεί η ιδέα της συμπαραγωγής τους από τα ΕΑΣ;
-Προωθείται η μετασκευή 400 οχημάτων από την ΕΛΒΟ, ενώ κατά την επίσκεψη του στις ΗΠΑ θα συζητηθεί το ενδεχόμενο συμπαραγωγής από την ΕΛΒΟ διαφόρων οχημάτων! Εδώ έχει πολύ «ψωμί» η υπόθεση. Ποια είναι τα 400 οχήματα; Σίγουρα από τα αμερικανικά που παίρνουμε δωρεάν. Και αν συζητηθεί στις ΗΠΑ και το ενδεχόμενο συμπαραγωγής «διαφόρων οχημάτων» τότε μάλλον «χαράζει» υπέρ των αμερικανικών εταιρειών (βασικά της ΑΜ General) η υπόθεση της ΕΛΒΟ και οι Γερμανοί «τρώνε πόρτα» (μετά από τόσα γερμανικά σκάνδαλα με επίκεντρο την ΕΛΒΟ, καιρός ήταν, εδώ που τα λέμε)…
- Μίλησε για το πακέτο των παραχωρήσεων αμερικανικών όπλων και έβγαλε και μία είδηση: Παραχωρούνται και 250-350 Ηummer: «Μιλάμε για 400 TOΜΠ, 180 αντιαρματικά ITV, 100 κέντρα διεύθυνσης πυρών και περίπου 250-350 HUMMER και έχουμε και τα άρματα ABRAMS.
-Για το ΠΝ τόνισε ότι «Τα υποβρύχια της πρώτης σύμβασης θα παραληφθούν ότι και να γίνει». «Όποια όμως και αν είναι η εξέλιξη το ελληνικό κράτος θα φέρει σε πέρας το πρόγραμμα αυτό, διότι αυτό απαιτεί η προστασία των θαλάσσιων και χερσαίων συνόρων της ελληνικής επικράτειας. Η ελληνική κυβέρνηση θα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια για ειλικρινείς συζητήσεις και με προοπτική λύσης, με γνώμονα τις ανάγκες της άμυνας, αλλά και τη σημερινή δημοσιονομική κατάσταση της χώρας» είπε συγκεκριμένα.
Πιο συγκεκριμένα αναφορικά με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αυτή την περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη δύο προγράμματα ναυπήγησης υποβρυχίων το πρόγραμμα Αρχιμίδης (4 υποβρύχια Type 214) και το πρόγραμμα Neptune (εκσυγχρονισμός ενός υποβρυχίου Type 209/1200AIP, 2 νέα υποβρύχια Type 214). Όπως ανέφερε ο υπουργός το ΥΠΕΘΑ ξεκαθάρισε στο ναυπηγείο ότι οποιαδήποτε πληρωμή από εδώ και πέρα προϋποθέτει την πιστοποίηση πραγματοποίησης των εργασιών ναυπήγησης των υποβρυχίων και έγκριση από την αρμόδια Επιτροπή εξοπλισμών της Βουλής. Για το πρόγραμμα "Αρχιμήδης", δηλαδή την πρώτη παραγγελία των 4 Type 214, έχει αποπληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος του τιμήματος και υπολείπεται η καταβολή 75 εκατ. ευρώ, ενώ από τα τέσσερα υποβρύχια του προγράμματος έχει παραδοθεί ένα και στα υπόλοιπα έχει ολοκληρωθεί το 95% των εργασιών.
-"Στην περίπτωση των ναυπηγείων Ελευσίνας το υπουργείο μεριμνά ώστε και τις πυραυλακάτους που ναυπηγεί και εκσυγχρονίζει να τις παραλάβει το ΠΝ και το ναυπηγείο να συνεχίσει να λειτουργεί. Όσον αφορά το ναυπηγείο του Νεώριου θα αναλάβει την κατασκευή δύο πλωτών δεξαμενών που είναι πολύτιμες για το ΠΝ".
-Για το πρόγραμμα νέων ναυπηγήσεων (βασικά για τις φρεγάτες FREMM) το ζήτημα το έθεσε κομψά και εμμέσως, αλλά το έθεσε, λέγοντας "Το πρόβλημα ωστόσο της ναυπηγοκατασκευαστικής βιομηχανίας, ανεξάρτητα από τις πρωτοβουλίες που ως Υπουργείο Εθνικής Άμυνας αναλαμβάνουμε και τις ενέσεις ζωής που εξασφαλίζουμε, είναι δομικό και δεν σας κρύβω ότι μας προβληματίζει για το μέλλον. Χρειάζεται ένα διαφορετικό νέο ξεκίνημα προοπτικής να ανάπτυξης, απ’ όπου κερδισμένοι θα βγουν οι εργαζόμενοι, η ελληνική οικονομία και βεβαίως, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις".
-Για την Πολεμική Αεροπορία διατύπωσε έναν ευρύτερο προβληματισμό σε σχέση με την τουρκική επιθετικότητα και πίεση που ασκείται: "Στην Πολεμική Αεροπορία, πρώτη στη μέριμνά μας είναι η επαύξηση της διαθεσιμότητας των αεροσκαφών και αυτό, έχοντας υπόψη μας ότι η τουρκική αεροπορία, έχει μεν μειώσει, το τελευταίο χρονικό διάστημα, τις εξόδους της στο Αιγαίο και κατ’ επέκταση τις παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου μας και τις υπερπτήσεις, αλλά οι έξοδοι γίνονται πλέον σε σχηματισμούς των 6 με 8 αεροσκαφών. Αυτό που μας προβληματίζει είναι η εκ νέου έναρξη τους τελευταίους μήνες της πτητικής δραστηριότητας των Τούρκων όταν τα αεροπλάνα μας πετούν νότια του Καστελορίζου. Προσπαθούν με τον τρόπο αυτό να αμφισβητήσουν κυριαρχικά μας δικαιώματα στην περιοχή σε σχέση με τη χάραξη της ΑΟΖ. Ικανή και αναγκαία συνθήκη για τη διατήρηση της αδιαμφισβήτητης αποτελεσματικότητας των αεροπόρων μας είναι η εξασφάλιση των απαραίτητων όρων πτήσεις και εκπαίδευσης ακόμα και αν αυτό συμβαίνει ή φέρνει υπέρβαση των προϋπολογισμών. Πρέπει να αυξηθούν τα διαθέσιμα καύσιμα, ώστε ο αριθμός πτήσεων να αντιστοιχεί στις ώρες πτήσεις των νέων πιλότων μας, ώστε να παραμένουν αξιόμαχοι με βάση τους διεθνείς κανόνες".
-"Παράλληλα και προκειμένου να ενισχύσουμε την διαθεσιμότητα των αεροσκαφών μας, προχωρούμε στις αναγκαίες συμφωνίες για την απόκτηση ανταλλακτικών και την συντήρηση των F-16. Η σχετική διακρατική συμφωνία εντός των επόμενων ημερών θα εγκριθεί από το ΚΥΣΕΑ".
-"Περαιτέρω για να ενισχύσουμε το αξιόμαχο της Πολεμικής μας Αεροπορίας, προχωρούμε στην εγκατάσταση του Συστήματος ASPIS II σε 60 από τα αεροσκάφη μας". Είναι η πρώτη φορά που επίσημα ανακοινώνεται η εγκατάσταση του συστήματος και η λύση του προβλήματος μιας υπόθεσης για την οποίο διεξάγεται εισαγγελική έρευνα αυτή την στιγμή.
-«Eγκαθιστούμε το Σύστημα SPICE καθοδήγηση βομβών στα αεροπλάνα F16. Είναι μια επιλογή που μεγιστοποιεί, όπως η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας έχει τονίσει, την προοπτική αποδοτικού πλήγματος και υλοποιείται μέσω της σύναψης διακρατικής συμφωνίας με το Ισραήλ, με πρόβλεψη για υποχρέωση συμπαραγωγής του συστήματος σε ποσοστό 20% από ελληνικές βιομηχανίες».
Βέβαια πρώτα πρέπει να το παραγγείλουμε, μετά να το παραλάβουμε και μετά να το εγκαταστήσουμε… Και καλό είναι να υπάρξει και μέριμνα για τις ελληνικές εταιρείες γιατί οι Ισραηλινοί «βρίσκουν και κάνουν» με αποτέλεσμα να έχει συμπιεστεί το επίπεδο εγχώριας βιομηχανικής συμμετοχής με την αδιαφορία ή την άγνοια της πολιτικής ηγεσίας, σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Πληροφορίες λένε ότι το κόστος των SPICE 1000 και 2000 έκλεισε στα 102 εκατομμύρια ευρώ. Είναι απαράδεκτο το ότι η εγχώρια συμμετοχή κλειδώνει στο 20 ή 21%. Αλλά για το θέμα θα επανέλθουμε.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
Από εκεί και πέρα όμως:
-Θα αξιοποιήσει τις πιστώσεις των FMS και μέσω αυτών θα ενεργοποιήσει όλα τα εγκεκριμένα υποπρογράμματα που έχουν εγκριθεί από το ΚΥΣΕΑ. Αυτό σημαίνει ότι οι ΗΠΑ λόγω FMS έχουν το συγκριτικό πλεονέκτημα στην κούρσα του "μίνι" εξοπλιστικού προγράμματος. "Στην κατεύθυνση αυτή, προτεραιοποιούμε τις ανάγκες με βάση τις εισηγήσεις των επιτελείων και αξιοποιούμε όλα τα αδιάθετα, πλην όμως δεσμευμένα κονδύλια, που επί έτη λιμνάζουν, όπως αυτά που έχουν δοθεί στο πλαίσιο των FMS, δηλαδή των foreign military service.
Αντίστοιχα, ενεργοποιούν και τα εγκεκριμένα υποπρογράμματα με βάση αποφάσεις που έχουν ληφθεί από το ΚΥΣΕΑ, πάντα βέβαια, σε αντιστοίχηση με τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων και τις ιδιαιτερότητες των συνθηκών που αντιμετωπίσαμε στην υλοποίηση εξοπλιστικών προγραμμάτων, που εδώ και χρόνια έχει ξεκινήσει η εφαρμογή τους» είπε επί λέξει ο υπουργός..
-Το υπουργείο Άμυνας θα προχωρήσει στην παραγγελία πυρομαχικών για τα άρματα μάχης Leopard2HEL/2A4 προκειμένου να καλυφτούν σε πρώτη φάση οι ελάχιστες επιχειρησιακές ανάγκες από τέσσερις διαφορετικούς προμηθευτές, τις ΗΠΑ, την Γερμανία το Ισραήλ και την Ολλανδία. Είναι η πρώτη φορά που το Ισραήλ εισέρχεται επίσημα στην προμήθεια των βλημάτων αυτών και σίγουρα αποτελεί επιτυχία… Το ερώτημα είναι: Θα υπάρχει ταυτόχρονη προμήθεια μικρών αριθμών και από τις τέσσερις χώρες; Θα εγκαταλειφθεί η ιδέα της συμπαραγωγής τους από τα ΕΑΣ;
-Προωθείται η μετασκευή 400 οχημάτων από την ΕΛΒΟ, ενώ κατά την επίσκεψη του στις ΗΠΑ θα συζητηθεί το ενδεχόμενο συμπαραγωγής από την ΕΛΒΟ διαφόρων οχημάτων! Εδώ έχει πολύ «ψωμί» η υπόθεση. Ποια είναι τα 400 οχήματα; Σίγουρα από τα αμερικανικά που παίρνουμε δωρεάν. Και αν συζητηθεί στις ΗΠΑ και το ενδεχόμενο συμπαραγωγής «διαφόρων οχημάτων» τότε μάλλον «χαράζει» υπέρ των αμερικανικών εταιρειών (βασικά της ΑΜ General) η υπόθεση της ΕΛΒΟ και οι Γερμανοί «τρώνε πόρτα» (μετά από τόσα γερμανικά σκάνδαλα με επίκεντρο την ΕΛΒΟ, καιρός ήταν, εδώ που τα λέμε)…
- Μίλησε για το πακέτο των παραχωρήσεων αμερικανικών όπλων και έβγαλε και μία είδηση: Παραχωρούνται και 250-350 Ηummer: «Μιλάμε για 400 TOΜΠ, 180 αντιαρματικά ITV, 100 κέντρα διεύθυνσης πυρών και περίπου 250-350 HUMMER και έχουμε και τα άρματα ABRAMS.
-Για το ΠΝ τόνισε ότι «Τα υποβρύχια της πρώτης σύμβασης θα παραληφθούν ότι και να γίνει». «Όποια όμως και αν είναι η εξέλιξη το ελληνικό κράτος θα φέρει σε πέρας το πρόγραμμα αυτό, διότι αυτό απαιτεί η προστασία των θαλάσσιων και χερσαίων συνόρων της ελληνικής επικράτειας. Η ελληνική κυβέρνηση θα εξαντλήσει όλα τα περιθώρια για ειλικρινείς συζητήσεις και με προοπτική λύσης, με γνώμονα τις ανάγκες της άμυνας, αλλά και τη σημερινή δημοσιονομική κατάσταση της χώρας» είπε συγκεκριμένα.
Πιο συγκεκριμένα αναφορικά με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, αυτή την περίοδο βρίσκονται σε εξέλιξη δύο προγράμματα ναυπήγησης υποβρυχίων το πρόγραμμα Αρχιμίδης (4 υποβρύχια Type 214) και το πρόγραμμα Neptune (εκσυγχρονισμός ενός υποβρυχίου Type 209/1200AIP, 2 νέα υποβρύχια Type 214). Όπως ανέφερε ο υπουργός το ΥΠΕΘΑ ξεκαθάρισε στο ναυπηγείο ότι οποιαδήποτε πληρωμή από εδώ και πέρα προϋποθέτει την πιστοποίηση πραγματοποίησης των εργασιών ναυπήγησης των υποβρυχίων και έγκριση από την αρμόδια Επιτροπή εξοπλισμών της Βουλής. Για το πρόγραμμα "Αρχιμήδης", δηλαδή την πρώτη παραγγελία των 4 Type 214, έχει αποπληρωθεί το μεγαλύτερο μέρος του τιμήματος και υπολείπεται η καταβολή 75 εκατ. ευρώ, ενώ από τα τέσσερα υποβρύχια του προγράμματος έχει παραδοθεί ένα και στα υπόλοιπα έχει ολοκληρωθεί το 95% των εργασιών.
-"Στην περίπτωση των ναυπηγείων Ελευσίνας το υπουργείο μεριμνά ώστε και τις πυραυλακάτους που ναυπηγεί και εκσυγχρονίζει να τις παραλάβει το ΠΝ και το ναυπηγείο να συνεχίσει να λειτουργεί. Όσον αφορά το ναυπηγείο του Νεώριου θα αναλάβει την κατασκευή δύο πλωτών δεξαμενών που είναι πολύτιμες για το ΠΝ".
-Για το πρόγραμμα νέων ναυπηγήσεων (βασικά για τις φρεγάτες FREMM) το ζήτημα το έθεσε κομψά και εμμέσως, αλλά το έθεσε, λέγοντας "Το πρόβλημα ωστόσο της ναυπηγοκατασκευαστικής βιομηχανίας, ανεξάρτητα από τις πρωτοβουλίες που ως Υπουργείο Εθνικής Άμυνας αναλαμβάνουμε και τις ενέσεις ζωής που εξασφαλίζουμε, είναι δομικό και δεν σας κρύβω ότι μας προβληματίζει για το μέλλον. Χρειάζεται ένα διαφορετικό νέο ξεκίνημα προοπτικής να ανάπτυξης, απ’ όπου κερδισμένοι θα βγουν οι εργαζόμενοι, η ελληνική οικονομία και βεβαίως, οι Ελληνικές Ένοπλες Δυνάμεις".
-Για την Πολεμική Αεροπορία διατύπωσε έναν ευρύτερο προβληματισμό σε σχέση με την τουρκική επιθετικότητα και πίεση που ασκείται: "Στην Πολεμική Αεροπορία, πρώτη στη μέριμνά μας είναι η επαύξηση της διαθεσιμότητας των αεροσκαφών και αυτό, έχοντας υπόψη μας ότι η τουρκική αεροπορία, έχει μεν μειώσει, το τελευταίο χρονικό διάστημα, τις εξόδους της στο Αιγαίο και κατ’ επέκταση τις παραβιάσεις του εθνικού εναέριου χώρου μας και τις υπερπτήσεις, αλλά οι έξοδοι γίνονται πλέον σε σχηματισμούς των 6 με 8 αεροσκαφών. Αυτό που μας προβληματίζει είναι η εκ νέου έναρξη τους τελευταίους μήνες της πτητικής δραστηριότητας των Τούρκων όταν τα αεροπλάνα μας πετούν νότια του Καστελορίζου. Προσπαθούν με τον τρόπο αυτό να αμφισβητήσουν κυριαρχικά μας δικαιώματα στην περιοχή σε σχέση με τη χάραξη της ΑΟΖ. Ικανή και αναγκαία συνθήκη για τη διατήρηση της αδιαμφισβήτητης αποτελεσματικότητας των αεροπόρων μας είναι η εξασφάλιση των απαραίτητων όρων πτήσεις και εκπαίδευσης ακόμα και αν αυτό συμβαίνει ή φέρνει υπέρβαση των προϋπολογισμών. Πρέπει να αυξηθούν τα διαθέσιμα καύσιμα, ώστε ο αριθμός πτήσεων να αντιστοιχεί στις ώρες πτήσεις των νέων πιλότων μας, ώστε να παραμένουν αξιόμαχοι με βάση τους διεθνείς κανόνες".
-"Παράλληλα και προκειμένου να ενισχύσουμε την διαθεσιμότητα των αεροσκαφών μας, προχωρούμε στις αναγκαίες συμφωνίες για την απόκτηση ανταλλακτικών και την συντήρηση των F-16. Η σχετική διακρατική συμφωνία εντός των επόμενων ημερών θα εγκριθεί από το ΚΥΣΕΑ".
-"Περαιτέρω για να ενισχύσουμε το αξιόμαχο της Πολεμικής μας Αεροπορίας, προχωρούμε στην εγκατάσταση του Συστήματος ASPIS II σε 60 από τα αεροσκάφη μας". Είναι η πρώτη φορά που επίσημα ανακοινώνεται η εγκατάσταση του συστήματος και η λύση του προβλήματος μιας υπόθεσης για την οποίο διεξάγεται εισαγγελική έρευνα αυτή την στιγμή.
-«Eγκαθιστούμε το Σύστημα SPICE καθοδήγηση βομβών στα αεροπλάνα F16. Είναι μια επιλογή που μεγιστοποιεί, όπως η ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας έχει τονίσει, την προοπτική αποδοτικού πλήγματος και υλοποιείται μέσω της σύναψης διακρατικής συμφωνίας με το Ισραήλ, με πρόβλεψη για υποχρέωση συμπαραγωγής του συστήματος σε ποσοστό 20% από ελληνικές βιομηχανίες».
Βέβαια πρώτα πρέπει να το παραγγείλουμε, μετά να το παραλάβουμε και μετά να το εγκαταστήσουμε… Και καλό είναι να υπάρξει και μέριμνα για τις ελληνικές εταιρείες γιατί οι Ισραηλινοί «βρίσκουν και κάνουν» με αποτέλεσμα να έχει συμπιεστεί το επίπεδο εγχώριας βιομηχανικής συμμετοχής με την αδιαφορία ή την άγνοια της πολιτικής ηγεσίας, σε πολύ χαμηλά επίπεδα. Πληροφορίες λένε ότι το κόστος των SPICE 1000 και 2000 έκλεισε στα 102 εκατομμύρια ευρώ. Είναι απαράδεκτο το ότι η εγχώρια συμμετοχή κλειδώνει στο 20 ή 21%. Αλλά για το θέμα θα επανέλθουμε.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
No comments :
Post a Comment