24/01/2012

ΠΡΟΣΟΧΗ ΠΑΡΑΠΛΑΝΗΤΙΚΗ ΕΙΔΗΣΗ: "Τεράστια οφέλη για την οικονομία αποδίδει η επένδυση των κινέζων στον ΟΛΠ "

ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ: ΟΙ ΑΥΞΗΜΕΝΕΣ ΕΚΦΟΡΤΩΣΕΙΣ (ΚΙ ΟΧΙ ΦΟΡΤΩΣΕΙΣ) ΑΦΟΡΟΥΝ (ΠΟΣΟΣΤΟ ΠΑΝΩ ΑΠΟ 90%) ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΕΙΣΑΓΟΜΕΝΑ ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΤΑ ΟΠΟΙΑ ΔΙΟΧΕΤΕΥΟΝΤΑΙ ΣΤΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ. ΕΠΙΣΗΣ ΤΡΟΦΟΔΟΤΟΥΝ ΜΕ ΑΥΤΑ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΛΟ ΤΟ ΚΥΚΛΩΜΑ ΤΟΥ ΠΑΡΕΜΠΟΡΙΟΥ. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΤΕΡΑΣΤΙΟ "ΚΡΥΦΟ" ΚΟΣΤΟΣ ΠΟΥ ΑΦΟΡΑ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΚΛΕΙΝΟΥΝ ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ (ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΟ) ΕΝΑ ΦΟΒΕΡΟ "ΚΟΣΤΟΣ" ΥΓΕΙΑΣ ΔΙΟΤΙ ΟΛΑ ΤΑ ΚΙΝΕΖΙΚΑ (ΚΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ, ΟΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗ ΑΣΙΑ) ΠΡΟΙΟΝΤΑ ΕΧΟΥΝ ΡΑΔΙΕΝΕΡΓΕΙΑ, ΛΟΓΩ ΤΗΣ ΦΟΥΚΟΥΣΙΜΑ.

Αυξημένες κατά 73,56% ήταν το 2011 οι φορτοεκφορτώσεις εμπορευματοκιβωτίων στους προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού του Πειραιά τους οποίους διαχειρίζεται η κινεζική εταιρεία Cosco. Παράλληλα στον προβλήτα ΙΙ η εταιρεία ξεκίνησε τα έργα αναβάθμισης ύψους 200 εκατ. ευρώ τα οποία συμβάλουν στον εκσυγχρονισμό των υποδομών του λιμανιού. Από την άλλη πλευρά ωφελημένος βγαίνει και ο ΟΛΠ από την συγκεκριμένη συμφωνία αφού τα έσοδα του ΟΛΠ από την σύμβαση παραχώρηση αναμένεται να ξεπεράσουν κατά πολύ το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα από την σύμβαση παραχώρησης, το οποίο υπενθυμίζεται πως μαζί με τις δεσμεύσεις για επενδύσεις και τις άλλες προβλέψεις αποτελεί μια επένδυση ύψους 5 δισ. δολ. στον Πειραιά. Πιο συγκεκριμένα οι κινεζικές επενδύσεις στον Πειραιά αφορούν την κατασκευή του ανατολικού τμήματος του προβλήτα ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ αξίας 110 εκατ. ευρώ και την αναβάθμιση του προβλήτα ΙΙ αξίας 100 εκατ. ευρώ. Και τα δύο έργα έχουν ήδη περάσει στη φάση της υλοποίηση σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα της σύμβασης και οι εργασίες κατασκευής ξεκίνησαν την 1η Οκτωβρίου 2011.

Στόχος της εταιρείας με τα νέα έργα είναι η αύξηση της δυναμικότητας των δύο σταθμών εμπορευματοκιβωτίων του ΙΙ και του υπό ανάπτυξη ΙΙΙ από 1,1 εκατομμύρια teu στα 3,7 εκατ teu. Δυστυχώς όμως και εν μέσω οικονομικής κρίσης οι ελληνικές αρμόδιες αρχές δεν φροντίζουν για την βελτίωση της απόδοσης της κινεζικής επένδυσης στον Πειραιά καθώς δεν έχει προχωρήσει μέχρι σήμερα σιδηροδρομική σύνδεση του λιμανιού με τον εμπορευματικό σταθμό στο Θριάσιο. Κάθε ημέρα καθυστέρησης ενός τόσο μικρού έργου κοστίζει στο κράτος πολλά χρήματα αφού οι μεταφορές εισαγμένων από την Ασία αγαθών μέσω λιμανιών της Ανατολικής Μεσογείου στην Ευρώπη, όπου προωθούνται σιδηροδρομικώς, αυξάνουν με ρυθμό 7,7% ετησίως ενώ ο ρυθμός ανάπτυξης μέσω Βορείου Ευρώπης είναι 4,6%. Η Αθήνα δυστυχώς δεν μπορεί να εκμεταλλευτεί αυτό το θετικό ρεύμα καθώς δεν υπάρχει ακόμα η σύνδεση των ΣΕΜΠΟ με το Θριάσιο πεδίο, από όπου και μπουν να προωθηθούν σιδηροδρομικά τα εμπόρευμα στην Ευρώπη πολύ νωρίτερα από ότι εάν πιάσουν σε οποιοδήποτε άλλο λιμάνι της Μεσογείου.

Τμήμα ειδήσεων defencenet

No comments :

Post a Comment