Για άλλη μία φορά οι αξιωματούχοι της ΕΕ και της ελληνικής γραφειοκρατίας κάνουν ένα τραγικό λάθος όσον αφορά την προοπτική και τα έργα που θα πρέπει να γίνουν για την ανάπτυξη της χώρας. Για άλλη μία φορά η ανάπτυξη της χώρας θα βασιστεί σε δημόσια έργα στα οποία ως συνήθως θα εργάζονται αλλοδαποί με φτηνά μεροκάμματα (η μαγική λέξη για τον κάθε εργολάβο) οπότε τα χρήματα πάλι θα φεύγουν από την Ελλάδα χωρίς να υπάρχει εγχώρια κατανάλωση όπως γινόταν για πολλά χρόνια.
Πιο συγκεκριμένα μέσα στα επόμενα χρόνια θα πρέπει να ολοκληρωθούν 166 έργα σε όλη την Ελλάδα συνολικού προϋπολογισμού 10,5 δισ. ευρώ τα οποία θα χρηματοδοτηθούν σχεδόν εξ’ ολοκλήρου από τα ευρωπαϊκά ταµεία. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς τα έργα αυτά θα απασχολήσουν 125.000 εργαζόμενους ως επί τω πλείστον αλλοδαπούς και όχι Έλληνες ευρωπαίους φορολογούμενους πολίτες που θα πληρώσουν μέσω των φόρων τα έργα, ενώ «ιστορικές» αναμένονται οι ημέρες του ανταγωνισμού μεταξύ των ανέργων για το ποιός θα δώσει τα χαμηλότερη προσφορά για να εργαστεί στα έργα αυτά. Πιο αναλυτικά τα έργα που πρόκειται να υλοποιηθούν όπως δημοσιεύτηκαν στο Βήμα είναι:
- Στην ενέργεια, η ολοκλήρωση των σταθµών συµπίεσης αερίου στη Θεσσαλονίκη, η ολοκλήρωση του αγωγού φυσικού αερίου προς το Αλιβέρι ώστε να λειτουργήσει η νέα µονάδα ηλεκτροπαραγωγής, η αναβάθµιση της Ρεβυθούσας, ενώ θα συνεχισθεί και θα ενισχυθεί µε 396 εκατ. ευρώ το πρόγραµµα «Εξοικονόµηση κατ’ οίκον» µε την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες.
- Για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας χρηµατοδοτούνται πρωτοποριακά προγράµµατα και υποδοµές όπως η κατασκευή κτιρίου για το πρόγραµµα «Τεχνητή Νοηµοσύνη» στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας στην Κρήτη, µέχρι την αστρονοµία.
- Για την ενίσχυση των µικροµεσαίων επιχειρήσεων χρηµατοδοτούνται προγράµµατα βελτίωσης ανταγωνιστικότητας, το γνωστό ΕΤΕΑΝ και το πρόγραµµα Jeremmie.
- Το πρόγραµµα για το ψηφιακό σχολείο και η εγκατάσταση του προγράµµατος Elenxis για τους ελέγχους της Εφορίας σε όλη την Ελλάδα (ΔΟΥ και τελωνεία).
130 εκατ. ευρώ διατίθενται για την ολοκλήρωση του κτηµατολογίου.
- Ολοκλήρωση της Ολυµπίας οδός, η κατασκευή του αυτοκινητόδροµου ΜΟΡΕΑΣ, η ολοκλήρωση του Ε65 και η κατασκευή της Ιονίας οδού προϋπολογισμού 183 εκατ. ευρώ. Επίσης προβλέπεται η ολοκλήρωση του τµήµατος Μαλιακός - Κλειδί στη Στερεά Ελλάδα.
- Μικρότερα ποσά δίδονται για την κατασκευή περιφερειακών και τοπικών δρόµων σε νησιά (Σάµος, Κρήτη, Χίος, Μυτιλήνη, Εύβοια, Ρόδος, Σαντορίνη), των κάθετων αξόνων της Εγνατίας κ.ά. έργων όπως η σύνδεση Λάρισας - Τρικάλων.
- Εκσυγχρονισµός του αεροδροµίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης και την ηλεκτροκίνηση της διπλής σιδηροδροµικής γραµµής της ΤΡΕΝΟΣΕ σε όλη την Ελλάδα.
- Έργα ύδρευσης, αποχέτευσης, διαχείρισης απορριµµάτων αλλά και τον εκσυγχρονισµό των αστικών συγκοινωνιών λεωφορείων και επεκτάσεων του µετρό στην Αττική.
Την ίδια στιγμή ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να εξάγουν λόγω του γνωστού προβλήματος της παρακράτησης του ΦΠΑ από τις εφορίες, του αρνητικού κλίματος και της έλλειψης εμπιστοσύνης που υπάρχει για τις ελληνικές επιχειρήσεις στο εξωτερικό λόγω των γνωστών εκφράσεων όπως «Τιτανικός, κλέφτες και απατεώνες» που ξεστομίστηκαν από κυβερνητικά στελέχη, της συνεχιζόμενες φορολόγησης, του υψηλού κόστους λειτουργίας αυτών (βλ. τιμές καυσίμων και φυσικού αερίου), της γραφειοκρατίας (4 μήνες για να λάβει άδεια ελληνική εταιρεία παραγωγής στρατιωτικού υλικού άδεια για εξαγωγές), και φυσικά τα προβλήματα που οι ελληνικές εταιρείες αντιμετωπίζουν με τις ελληνικές τράπεζες οι οποίες έχουν στεγνώσει από χρήματα αφού αυτά έφυγαν στο εξωτερικό. Τελικά για άλλη μία φορά συνεχίζουμε το μοντέλο της οικονομίας που θα στηρίζεται στις κατασκευές και όχι στις εξαγωγές.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
Πιο συγκεκριμένα μέσα στα επόμενα χρόνια θα πρέπει να ολοκληρωθούν 166 έργα σε όλη την Ελλάδα συνολικού προϋπολογισμού 10,5 δισ. ευρώ τα οποία θα χρηματοδοτηθούν σχεδόν εξ’ ολοκλήρου από τα ευρωπαϊκά ταµεία. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς τα έργα αυτά θα απασχολήσουν 125.000 εργαζόμενους ως επί τω πλείστον αλλοδαπούς και όχι Έλληνες ευρωπαίους φορολογούμενους πολίτες που θα πληρώσουν μέσω των φόρων τα έργα, ενώ «ιστορικές» αναμένονται οι ημέρες του ανταγωνισμού μεταξύ των ανέργων για το ποιός θα δώσει τα χαμηλότερη προσφορά για να εργαστεί στα έργα αυτά. Πιο αναλυτικά τα έργα που πρόκειται να υλοποιηθούν όπως δημοσιεύτηκαν στο Βήμα είναι:
- Στην ενέργεια, η ολοκλήρωση των σταθµών συµπίεσης αερίου στη Θεσσαλονίκη, η ολοκλήρωση του αγωγού φυσικού αερίου προς το Αλιβέρι ώστε να λειτουργήσει η νέα µονάδα ηλεκτροπαραγωγής, η αναβάθµιση της Ρεβυθούσας, ενώ θα συνεχισθεί και θα ενισχυθεί µε 396 εκατ. ευρώ το πρόγραµµα «Εξοικονόµηση κατ’ οίκον» µε την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στις στέγες.
- Για τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας χρηµατοδοτούνται πρωτοποριακά προγράµµατα και υποδοµές όπως η κατασκευή κτιρίου για το πρόγραµµα «Τεχνητή Νοηµοσύνη» στο Ινστιτούτο Τεχνολογίας στην Κρήτη, µέχρι την αστρονοµία.
- Για την ενίσχυση των µικροµεσαίων επιχειρήσεων χρηµατοδοτούνται προγράµµατα βελτίωσης ανταγωνιστικότητας, το γνωστό ΕΤΕΑΝ και το πρόγραµµα Jeremmie.
- Το πρόγραµµα για το ψηφιακό σχολείο και η εγκατάσταση του προγράµµατος Elenxis για τους ελέγχους της Εφορίας σε όλη την Ελλάδα (ΔΟΥ και τελωνεία).
130 εκατ. ευρώ διατίθενται για την ολοκλήρωση του κτηµατολογίου.
- Ολοκλήρωση της Ολυµπίας οδός, η κατασκευή του αυτοκινητόδροµου ΜΟΡΕΑΣ, η ολοκλήρωση του Ε65 και η κατασκευή της Ιονίας οδού προϋπολογισμού 183 εκατ. ευρώ. Επίσης προβλέπεται η ολοκλήρωση του τµήµατος Μαλιακός - Κλειδί στη Στερεά Ελλάδα.
- Μικρότερα ποσά δίδονται για την κατασκευή περιφερειακών και τοπικών δρόµων σε νησιά (Σάµος, Κρήτη, Χίος, Μυτιλήνη, Εύβοια, Ρόδος, Σαντορίνη), των κάθετων αξόνων της Εγνατίας κ.ά. έργων όπως η σύνδεση Λάρισας - Τρικάλων.
- Εκσυγχρονισµός του αεροδροµίου «Μακεδονία» της Θεσσαλονίκης και την ηλεκτροκίνηση της διπλής σιδηροδροµικής γραµµής της ΤΡΕΝΟΣΕ σε όλη την Ελλάδα.
- Έργα ύδρευσης, αποχέτευσης, διαχείρισης απορριµµάτων αλλά και τον εκσυγχρονισµό των αστικών συγκοινωνιών λεωφορείων και επεκτάσεων του µετρό στην Αττική.
Την ίδια στιγμή ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις δεν μπορούν να εξάγουν λόγω του γνωστού προβλήματος της παρακράτησης του ΦΠΑ από τις εφορίες, του αρνητικού κλίματος και της έλλειψης εμπιστοσύνης που υπάρχει για τις ελληνικές επιχειρήσεις στο εξωτερικό λόγω των γνωστών εκφράσεων όπως «Τιτανικός, κλέφτες και απατεώνες» που ξεστομίστηκαν από κυβερνητικά στελέχη, της συνεχιζόμενες φορολόγησης, του υψηλού κόστους λειτουργίας αυτών (βλ. τιμές καυσίμων και φυσικού αερίου), της γραφειοκρατίας (4 μήνες για να λάβει άδεια ελληνική εταιρεία παραγωγής στρατιωτικού υλικού άδεια για εξαγωγές), και φυσικά τα προβλήματα που οι ελληνικές εταιρείες αντιμετωπίζουν με τις ελληνικές τράπεζες οι οποίες έχουν στεγνώσει από χρήματα αφού αυτά έφυγαν στο εξωτερικό. Τελικά για άλλη μία φορά συνεχίζουμε το μοντέλο της οικονομίας που θα στηρίζεται στις κατασκευές και όχι στις εξαγωγές.
Τμήμα ειδήσεων defencenet
No comments :
Post a Comment