28/08/2011

Τι ήταν και τι είναι Οι "Μούσες"...

Πολλές φορές έχω μιλήσει για την παγίδα που κρύβεται πίσω από την φράση "όλοι ξέρουμε" και πόσο εύκολα πέφτουμε μέσα από μια δήθεν γνώση που όμως δεν υπάρχει και είναι απλά εντυπώσεις που δημιουργούν αυτοί που από θέση ισχύως ελέγχουν το μυαλό μας. Αποδεχόμαστε τις παρλάτες τους νομίζοντας ότι τις έχουν καρατσεκάρει αλλά η πραγματικότητα δυστυχώς είναι άλλη. Από την άλλη μεριά όμως υπάρχουν κάποιοι που έχουν βαθιά γνώση, τόσο που λένε τα πιο δύσκολα με τον πιο απλό και κατανοητό τρόπο μόνο που εμείς οι αδαείς ενώ μας δείχνουν το φεγγάρι, αμαθείς καθώς είμαστε, παρασυρόμαστε από τους οπαδούς του... "όλοι ξέρουν" και κοιτάζουμε επίμονα το δάχτυλο. Ακόμη και στην περίπτωση ενός αρτιου δαχτύλου αυτό είναι μηδαμινό μπροστά στο φεγγάρι.

Κλασσική περίπτωση στο προηγούμενο σχόλιο αποτελεί ο μέγιστος των Ελλήνων Σωκράτης όπου αυτά που είπε και που κανείς δεν κατάλαβε και γι' αυτό ξεχάστηκαν ήταν σπουδαιότερα από αυτά που "όλοι ξέρουμε". Ο μεγάλος αυτός σοφός δάσκαλος μας έδωσε οδηγούς σκέψεις για το πως να διαβάσουμε τα αρχαία κείμενα και φυσικά πολλές γνώσεις, από τον τεράστιο πλούτο που κρατούσε μέσα του, αλλά... "όλοι ξέρουμε" τα κενά δαιμόνια και μόνο. Θα μείνω εδώ μόνο σε μία συμβουλή του που συνδέεται με τα προηγούμενα και φυσικά με τις Μούσες (και όχι μόνο). Συνεχίζοντας λοιπόν την επαναανάγνωση των ίδιων κειμένων κάποια στιγμή αναφώνησα: "Τεράστιε Σωκράτη τι δίκιο που είχες" και συνέχισα "εν οιδα ότι ουδεν οιδα". Τόσον καιρό και παρά τις συμβουλές που δίνω σε εσάς δεν είδα το προφανές, που αναφέρεται στις Μούσες και ήταν μπροστά στα μάτια μου και γι' αυτό τόσο δύσκολο να το δω.

Ας σας δώσω λοιπόν το κομμάτι αυτό για να δείτε αν είναι προφανές ή όχι.
Ησίοδος-Θεογονία στίχος 1: ΜΟΥΣΑΩΝ ΕΛΙΚΩΝΙΑΔΩΝ ΑΡΧΩΜΕΘ ΑΕΙΔΕΙΝ
Βλέπετε το προφανές; Όχι; Ας το κάνουμε πιο αναλυτικό.
Στο προήμιο των "ΈΡΓΩΝ" αναφέρονται ώς "ΜΟΥΣΑΙ ΠΙΕΡΙΗΘΕΝ". Όλοι λοιπόν έβγαλαν το συμπέρασμα ότι ο ένας μιλάει για Μούσες από τα Πιέρια και ο έταιρος για τις Μούσες από τον Ελικώνα. Χιλιάδες σελίδες έχουν γραφεί γύρω από αυτό το λάθος συμπέρασμα και βέβαια δεκάδες σενάρια πλέχτηκαν για το αν είναι ένας ή δύο οι Ησίοδοι. Δύο είναι αλλά και οι δύο μιλάνε για τις Μούσες από τα Πιέρια και όχι από τα Τζουμέρκα, αλλά είπαμε οι ειδικοί τα ξέρουν όλα. 

Στον στίχο 53 της Θεογονίας ο Ησίοδος λέει: ΤΑΣ ΕΝ ΠΙΕΡΙΗ ΚΡΟΝΙΔΗΣ ΤΕΚΕ...
Άρα καμιά μα καμιά διαφορά. Θα μου πείτε βέβαια τι είναι αυτές οι Ελικωνιάδες τότε, άλλες;
Για να αρχίσετε να χτυπάτε το κεφάλι σας στον τοίχο λέγοντας "έπρεπε να το είχα δει" πολλάκις όπως έκανα και εγώ να σας δώσω ακόμη ένα στοιχείο. Οι Μούσες όπως ξέρουμε δίνουν η κάθε μία, υποτίθεται, και από ένα διαφορετικό χαρακτηριστικό γύρω από την Μουσική και την γνώση γενικότερα. Σωστά; Αν, αγνοώντας αυτό και το τι πιστεύουμε γι' αυτές, θελήσουμε να το μεταφέρουμε στο σήμερα και μάλιστα με επιστημονικούς όρους που θα κατατάσαμε τα χαρακτηριστικά αυτά; Μα φυσικά στα γονίδια και ευρύτερα στο DNA. Σωστά; Σωστά.

Τώρα τί σχήμα έχει το DNA; Έλικας. Τι είναι οι Μούσες; Ελικωνιάδες. Οι Μούσες χωρίς καμιά έρευνα βαθυστόχαστη, χωρίς καμιά ειδική γνώση φωνάζανε από μόνες τους ότι έχουν σχέση με το DNA αλλά... "όλοι ξέραμε" ότι ήταν κόρες του Δία. Το ότι δεν ξέρουμε τι ήταν ο Δίας αυτό δεν έπαιζε κάποιο ρόλο αρκεί που κάποιοι τον ονόμαζαν ΘΕΟ, χωρίς να ξέρουμε τι ακριβώς σημαίνει και άρα κινδύνευαν τα κέρδη των επί Γης σωτήρων. Οι Μούσες όμως φίλοι μου, για να ολοκληρώσω την εικόνα σας δεν ήταν τίποτε περισσότερο από τα στάδια που περνά ένα κύτταρο μέχρι να διπλασιαστεί. Αυτό σημαίνουν τα ονόματά τους. 

Τώρα αν, που πιθανώς όχι, έχουν σχέση με το αντίστοιχο αντικείμενο γνώσης και αν εξαρτάται η αντίστοιχη ικανότητα από το συγκεκριμένο στάδιο της διαίρεσης, (μάλλον όχι), αυτό βέβαια ελπίζω ότι δεν περιμένετε να το γνωρίζω. Εν οίδα ότι ουδέν οίδα λοιπόν κατά την έρευνά. Φανταστείτε τι θα βρούμε αν σκεφτούμε ότι ο Σωκράτης έλεγε ότι η γνώση βρίσκεται μέσα μας και προσπαθούσε με την Μαιευτική να την βγάλει στην επιφάνεια! Αλλά πάλι τι να ξέρανε αυτοί οι ..."ειδωλολάτρες" !

Καληνύχτα σας.
http://operiplous.blogspot.com/2011/08/blog-post_21.html

No comments :

Post a Comment