ΣΧΟΛΙΟ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ: ΑΠΟ ΤΙΣ 22/11/2010 ΠΡΟΕΙΔΟΠΟΙΟΥΣΑΜΕ ΓΙΑ ΤΑ "ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΧΑΖΟΧΑΡΟΥΜΕΝΗΣ (ΔΥΤΙΚΗΣ) ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ" ΤΩΡΑ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΒΕΒΑΙΩΣΗ ΤΗΣ.
Ο Αρχηγός του κινεζικού Γενικού Επιτελείου Στρατηγός Chen Bingde επιβεβαίωσε με δηλώσεις του στην Hong Kong Commercial Daily πως βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες για την ολοκλήρωση του πρώτου αεροπλανοφόρου του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLA). Πρόκειται ουσιαστικά για τη μετασκευή του Varyag κλάσης Admiral Kuznetsov (Πρόγραμμα 1143.5ο), το οποίο είχε αρχίσει να ναυπηγείται τη δεκαετία του ΄80 την ΕΣΣΔ αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Το Varyag παρέμεινε σε ουκρανικό ναυπηγείο μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, μέχρι την αγορά του το 1998 από την κινεζική εταιρεία Chong Lot Ltd. που το παρέδωσε στον PLA. Οι εργασίες για την περάτωση του μήκους 300 μέτρων αεροπλανοφόρου λαμβάνουν χώρα στο λιμάνι του Νταλιάν. Θεωρείται ότι βρίσκονται κοντά στο τέλος τους και ότι οι θαλάσσιες δοκιμές του Shi Lang, όπως ονομάστηκε, θα ξεκινήσουν εντός του έτους- ωστόσο, θα χρειαστούν μερικά χρόνια μέχρι να αναλάβει επιχειρησιακά καθήκοντα, καθώς το κινεζικό ναυτικό δεν διαθέτει εμπειρία πάνω στις επιχειρήσεις αεροπλανοφόρων.
Ο Αρχηγός του κινεζικού Γενικού Επιτελείου Στρατηγός Chen Bingde επιβεβαίωσε με δηλώσεις του στην Hong Kong Commercial Daily πως βρίσκονται σε εξέλιξη οι εργασίες για την ολοκλήρωση του πρώτου αεροπλανοφόρου του Λαϊκού Απελευθερωτικού Στρατού (PLA). Πρόκειται ουσιαστικά για τη μετασκευή του Varyag κλάσης Admiral Kuznetsov (Πρόγραμμα 1143.5ο), το οποίο είχε αρχίσει να ναυπηγείται τη δεκαετία του ΄80 την ΕΣΣΔ αλλά δεν ολοκληρώθηκε ποτέ. Το Varyag παρέμεινε σε ουκρανικό ναυπηγείο μετά την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης, μέχρι την αγορά του το 1998 από την κινεζική εταιρεία Chong Lot Ltd. που το παρέδωσε στον PLA. Οι εργασίες για την περάτωση του μήκους 300 μέτρων αεροπλανοφόρου λαμβάνουν χώρα στο λιμάνι του Νταλιάν. Θεωρείται ότι βρίσκονται κοντά στο τέλος τους και ότι οι θαλάσσιες δοκιμές του Shi Lang, όπως ονομάστηκε, θα ξεκινήσουν εντός του έτους- ωστόσο, θα χρειαστούν μερικά χρόνια μέχρι να αναλάβει επιχειρησιακά καθήκοντα, καθώς το κινεζικό ναυτικό δεν διαθέτει εμπειρία πάνω στις επιχειρήσεις αεροπλανοφόρων.
Ο υποστράτηγος Qi Jianguo δήλωσε πως, ακόμα και μετά το ξεκίνημα της επιχειρησιακής του δραστηριότητας, δεν θα αποτελέσει απειλή προς άλλα κράτη, καθώς «δεν πρόκειται να πλεύσει μέσα στα χωρικά ύδατα άλλων χωρών». «Θα ήταν καλύτερα για εμάς αν είχαμε ενεργήσει νωρίτερα προκειμένου να κατανοήσουμε τους ωκεανούς και να εξετάσουμε τις δυνατότητες ωκεάνιων επιχειρήσεών μας. Αυτή στιγμή πιεζόμαστε στους ωκεανούς, στη Θάλασσα Νότιας Κίνας, στη Θάλασσα Ανατολικής Κίνας, στην Κίτρινη Θάλασσα και τα στενά της Ταϊβάν» ανέφερε σχετικά. Μέχρι τώρα, η κινεζική ναυτική στρατηγική στηριζόταν στα υποβρύχια. Σημειώνεται ότι σε εξέλιξη βρίσκεται η ναυπήγηση τουλάχιστον δύο πυρηνικών υποβρυχίων βαλλιστικών βλημάτων (SSBN) κλάσης Jin καθώς και η ανάπτυξη συμβατικού βαλλιστικού βλήματος κατά στόχων επιφανείας (Anti-Ship Ballistic Missile/ASBM) υψηλής υπερηχητικής ταχύτητας που θα μπορεί να πλήξει με ακρίβεια αεροπλανοφόρα σε ακτίνα 1.500km (βλ. Aνατροπή της ναυτικής ισχύος στον Ειρηνικό Ωκεανό από κινεζικό βλήμα).
No comments :
Post a Comment