Πληθαίνουν τα δημοσιεύματα στον τύπο περί επικείμενης ενσωμάτωσης στην εγχώρια έννομη τάξη της Ευρωπαϊκής Οδηγίας COM (2008) 426 final, η οποία φέρει τον τίτλο «Οδηγία για την εφαρμογή της ίσης μεταχειρίσεις ανάμεσα σε πρόσωπα ασχέτως της θρησκείας ή πεποιθήσεων, αναπηρίας, ηλικίας ή σεξουαλικού προσανατολισμού». Με πρόσχημα αυτή την Οδηγία διάφοροι κύκλοι μη κυβερνητικών οργανώσεων, οι οποίες τοποθετούνται στο χώρο της άκρας αριστεράς (βλ. το ούτω καλούμενο Κυπριακό Παρατηρητήριο κατά του Ρατσισμού) θέτουν απερίφραστα θέμα όπως, με όχημα την Οδηγία, τεθούν εκτός Νόμο κινήματα και οργανώσεις, τα οποία εκφέρουν εθνοκεντρικό, αντιμεταναστευτικό και αντιπολυπολιτισμικό λόγο, επισείοντας σε βάρος αυτών των κινημάτων αλλά και μεμονωμένων προσώπων την απειλή ποινικών κυρώσεων.
Επ’ αυτού θα θέλαμε να σας επιστήσουμε την προσοχή, θέτοντας σας υπ’ όψιν τα πιο κάτω:
Υπέρτατος Νόμος της Κυπριακής Δημοκρατίας είναι το Σύνταγμα της χώρας, το οποίο υπερτερεί των οδηγιών και το οποίο κατοχυρώνει την ελεύθερη έκφραση των ιδεών και τον δημοκρατικό χαρακτήρα του πολιτεύματος. Ως εκ τούτου κάθε προσπάθεια να αναληφθεί ιδεολογικό κυνήγι μαγισσών με στόχο τον εξοβελισμό του αντικαθεστωτικού λόγου ή έστω του μη κυριάρχου λόγου, με πρόσχημα την οδηγία, είναι ευθέως αντισυνταγματική και παραβιάζει τα δημοκρατικά θέσμια, τα οποία συνιστούν τις βάσεις του νομικού πολιτισμού του σύγχρονου κόσμου.
Ανεξαρτήτως των πιο πάνω, από μία πρώτη ανάγνωση είναι πασιφανές ότι η Οδηγία κατοχυρώνει βασικά κοινωνικά δικαιώματα των (νομίμων πάντοτε) μεταναστών και επιχειρεί να αποτρέψει τις διακρίσεις σε βάρος τους κατά την άσκηση των δικαιωμάτων αυτών, με κριτήριο τη θρησκεία, την καταγωγή και την οποιαδήποτε διαφορετικότητα τους. Σε καμία περίπτωση η Οδηγία δεν επιχειρεί να θέσει εκτός Νόμου την ιδεολογική αντίθεση στο πολυεθνικό – πολυπολιτισμικό πρότυπο, που επιχειρείται να εγκαθιδρυθεί. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο τότε το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της Ευρώπης αλλά και οι περισσότερες Ευρωπαϊκές Κυβερνήσεις, οι οποίες αντιτίθενται στο πολυπολιτισμικό πρότυπο (βλ. πρόσφατες δηλώσεις Μέργκελ), θα έπρεπε να είχαν τεθεί εκτός Νόμου.
Εάν, παρ’ ελπίδα, ερμηνευθεί ότι η επίμαχη Οδηγία στόχο έχει και την καταπολέμηση του λεγόμενου ρατσισμού καθώς και την ποινικοποίηση του λεγόμενου ρατσιστικού λόγου, πρέπει να γίνει σαφής οριοθέτηση του τι υπονοείται με τον όρο ρατσισμός: Ρατσισμός είναι η περιφρονητική προσέγγιση ανθρώπου ή η διάκριση ή η παρεμπόδιση απόλαυσης στοιχειωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου ή η καταπάτηση στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων με κριτήριο την καταγωγή ή το χρώμα. Στοιχειώδη δε ανθρώπινα δικαιώματα, των οποίων η καταπάτηση συνιστά ρατσισμό, θεωρούνται μόνο το δικαίωμα στη ζωή, την τιμή, τη σωματική ακεραιότητα και την οικογενειακή τιμή.
Οποιαδήποτε διασταλτική ερμηνεία του πιο πάνω όρου με στόχο την άρση κάθε διάκρισης στην εγχώρια έννομη τάξη, με βάση την εθνοτική καταγωγή ή την κρατική προέλευση, είναι εκτός πραγματικότητας και καταστρατηγεί την έννοια του ρατσισμού και την έννοια της προστασίας από ρατσιστικές διακρίσεις.
Επειδή υπό τον παρόντα συσχετισμό δυνάμεων στην εγχώρια πολιτική σκηνή δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι η έννοια του ρατσισμού και της ρατσιστικής διάκρισης θα ερμηνευθεί ορθά και όχι διασταλτικά με στόχο να ποινικοποιηθεί ο εθνοκεντρικός λόγος και η αντίθεση στις κρατούσες πολιτικές επιλογές και επειδή για την προστασία από τις ρατσιστικές διακρίσεις το ήδη υπάρχον νομικό πλαίσιο είναι επαρκές, θεωρούμε περιττή την ένταξη της επίμαχης οδηγίας στην εγχώρια έννομη τάξη. Ωστόσο, λόγω του υποχρεωτικού της ένταξης της Οδηγίας στο εγχώριο δίκαιο, σας καλούμε όπως με το νομοσχέδιο που θα την ενσωματώνει, μη δώσετε διασταλτική ερμηνεία, η οποία θα ποινικοποιεί τον εθνοκεντρικό λόγο διότι σε τέτοια περίπτωση θα ανοίξει ο δρόμος για διολίσθηση σε ατραπούς ολοκληρωτισμού.
Εάν δεν εισακουσθούμε είμαστε βέβαιοι ότι οι ψηφοφόροι, οι οποίοι έχουν κρίση και οι οποίοι ήδη βιώνουν το κόστος της ανεξέλεγκτης μετανάστευσης θα δώσουν την ανάλογη απάντηση δια της ψήφου τους στους Βουλευτές που θα επιλέξουν τη διασταλτική διάσταση στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου.
Επειδή δε, απ’ ότι έχει διαφανεί από τα λεχθέντα των ακροαριστερών κύκλων, οι οποίοι επισπεύδουν τη ψήφιση του νομοσχεδίου, το Κίνημα μας αποτελεί τον πρώτο στόχο των μεθοδεύσεων τους, παρακαλούμε όπως κληθούμε να παραστούμε κατά την προπαρασκευαστική συζήτηση του νομοσχεδίου.
Ανεξαρτήτως των πιο πάνω, από μία πρώτη ανάγνωση είναι πασιφανές ότι η Οδηγία κατοχυρώνει βασικά κοινωνικά δικαιώματα των (νομίμων πάντοτε) μεταναστών και επιχειρεί να αποτρέψει τις διακρίσεις σε βάρος τους κατά την άσκηση των δικαιωμάτων αυτών, με κριτήριο τη θρησκεία, την καταγωγή και την οποιαδήποτε διαφορετικότητα τους. Σε καμία περίπτωση η Οδηγία δεν επιχειρεί να θέσει εκτός Νόμου την ιδεολογική αντίθεση στο πολυεθνικό – πολυπολιτισμικό πρότυπο, που επιχειρείται να εγκαθιδρυθεί. Αν συνέβαινε κάτι τέτοιο τότε το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού της Ευρώπης αλλά και οι περισσότερες Ευρωπαϊκές Κυβερνήσεις, οι οποίες αντιτίθενται στο πολυπολιτισμικό πρότυπο (βλ. πρόσφατες δηλώσεις Μέργκελ), θα έπρεπε να είχαν τεθεί εκτός Νόμου.
Εάν, παρ’ ελπίδα, ερμηνευθεί ότι η επίμαχη Οδηγία στόχο έχει και την καταπολέμηση του λεγόμενου ρατσισμού καθώς και την ποινικοποίηση του λεγόμενου ρατσιστικού λόγου, πρέπει να γίνει σαφής οριοθέτηση του τι υπονοείται με τον όρο ρατσισμός: Ρατσισμός είναι η περιφρονητική προσέγγιση ανθρώπου ή η διάκριση ή η παρεμπόδιση απόλαυσης στοιχειωδών δικαιωμάτων του ανθρώπου ή η καταπάτηση στοιχειωδών ανθρωπίνων δικαιωμάτων με κριτήριο την καταγωγή ή το χρώμα. Στοιχειώδη δε ανθρώπινα δικαιώματα, των οποίων η καταπάτηση συνιστά ρατσισμό, θεωρούνται μόνο το δικαίωμα στη ζωή, την τιμή, τη σωματική ακεραιότητα και την οικογενειακή τιμή.
Οποιαδήποτε διασταλτική ερμηνεία του πιο πάνω όρου με στόχο την άρση κάθε διάκρισης στην εγχώρια έννομη τάξη, με βάση την εθνοτική καταγωγή ή την κρατική προέλευση, είναι εκτός πραγματικότητας και καταστρατηγεί την έννοια του ρατσισμού και την έννοια της προστασίας από ρατσιστικές διακρίσεις.
Επειδή υπό τον παρόντα συσχετισμό δυνάμεων στην εγχώρια πολιτική σκηνή δεν είναι καθόλου βέβαιο ότι η έννοια του ρατσισμού και της ρατσιστικής διάκρισης θα ερμηνευθεί ορθά και όχι διασταλτικά με στόχο να ποινικοποιηθεί ο εθνοκεντρικός λόγος και η αντίθεση στις κρατούσες πολιτικές επιλογές και επειδή για την προστασία από τις ρατσιστικές διακρίσεις το ήδη υπάρχον νομικό πλαίσιο είναι επαρκές, θεωρούμε περιττή την ένταξη της επίμαχης οδηγίας στην εγχώρια έννομη τάξη. Ωστόσο, λόγω του υποχρεωτικού της ένταξης της Οδηγίας στο εγχώριο δίκαιο, σας καλούμε όπως με το νομοσχέδιο που θα την ενσωματώνει, μη δώσετε διασταλτική ερμηνεία, η οποία θα ποινικοποιεί τον εθνοκεντρικό λόγο διότι σε τέτοια περίπτωση θα ανοίξει ο δρόμος για διολίσθηση σε ατραπούς ολοκληρωτισμού.
Εάν δεν εισακουσθούμε είμαστε βέβαιοι ότι οι ψηφοφόροι, οι οποίοι έχουν κρίση και οι οποίοι ήδη βιώνουν το κόστος της ανεξέλεγκτης μετανάστευσης θα δώσουν την ανάλογη απάντηση δια της ψήφου τους στους Βουλευτές που θα επιλέξουν τη διασταλτική διάσταση στο περιεχόμενο του νομοσχεδίου.
Επειδή δε, απ’ ότι έχει διαφανεί από τα λεχθέντα των ακροαριστερών κύκλων, οι οποίοι επισπεύδουν τη ψήφιση του νομοσχεδίου, το Κίνημα μας αποτελεί τον πρώτο στόχο των μεθοδεύσεων τους, παρακαλούμε όπως κληθούμε να παραστούμε κατά την προπαρασκευαστική συζήτηση του νομοσχεδίου.
Παναγιώτης Κλεοβούλου
Οδυσσέας Διομήδους
για Νομικό Τμήμα
Κινήματος Ελληνικής Αντίστασης
No comments :
Post a Comment