ΣΧΟΛΙΟ "ΙΣΧΥΣ": ΑΣ ΞΕΚΑΘΑΡΙΣΟΥΜΕ ΚΑΤΙ. Η ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ. ΜΙΑ ΝΕΟΕΠΟΧΙΤΙΚΗ ΜΠΟΥΡΔΑ ΕΙΝΑΙ, Η ΟΠΟΙΑ ΕΝΑΓΩΝΙΩΣ ΑΝΑΖΗΤΑ ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΙΟΥΣ (ΨΑΞΕ ΨΑΞΕ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΥΣ ΒΡΕΙΣ) ΚΑΘΩΣ ΚΑΙ ΜΙΑ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΗ ΙΝΔΟΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΤΗΝ ΑΝΑΔΕΙΞΕΙ ΜΗΤΡΙΔΑ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ. ΨΑΧΝΟΥΝ, ΑΝΑΛΥΟΥΝ, ΑΝΑΖΗΤΟΥΝ ΑΛΛΑ ΦΕΥ ΔΕΝ ΒΛΕΠΟΥΝ ΟΥΤΕ ΤΗ ΜΥΤΗ ΤΟΥΣ. ΔΙΟΤΙ ΑΝ ΤΗΝ ΕΒΛΕΠΑΝ ΤΟΤΕ ΘΑ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΑΝ ΤΗΝ ΜΗΤΕΡΑ ΟΛΩΝ, ΣΤΗΝ "ΕΛΛΗΝΙΚΗ" ΠΟΥ ΜΕ ΤΑ ΕΚΑΤΟΝΤΑΔΕΣ ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΔΑΝΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΝΕΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΥΠΟΛΟΙΠΕΣ, ΔΙΚΑΙΩΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΟΝΟΜΑΣΤΕΙ ΕΤΣΙ. Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΜΩΣ ΔΕΝ ΤΟΥΣ ΚΑΝΕΙ... ΔΙΟΤΙ ΔΕΝ ΚΟΛΛΑΕΙ ΣΤΟ "ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ" ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΠΕΡΙ ΠΡΟΕΛΕΥΣΗΣ ΤΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΡΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΕΣΟΠΟΤΑΜΙΑ. ΔΕΝ ΚΟΛΛΑΕΙ ΣΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΙΚΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ. ΑΥΤΟ ΠΟΥ "ΚΟΛΛΑΕΙ" ΚΑΙ ΠΑΕΙ ΤΡΕΛΑ ΜΕ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΟΓΜΑ, ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΜΥΑΛΟ ΤΩΝ ..."ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΩΝ" ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΩΝ, ΟΙ ΟΠΟΙΟΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΤΗΝ ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥΣ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΔΡΑ ΤΟΥΣ, ΓΙΑ ΝΑ "ΣΠΑΤΟΥΛΑΡΟΥΝ", ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΙΚΑ ΠΑΝΤΑ, ΑΠΟ ΠΑΝΩ ΕΩΣ ΚΑΤΩ ΤΟ ΚΑΤΕΣΤΗΜΕΝΟ. ΓΛΩΣΣΟΛΟΓΟΙ, ΛΟΙΠΟΝ ΥΠΟ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΕΝΝΟΙΑ, ΕΙΝΑΙ. ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΕΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ.
Υ.Γ-1: Maria Pantelia, Professor of Classics, TLG Director: "The TLG currently (2004) contains 90 million words. The corpus is complete from antiquity to AD 2 and almost complete up to the fall of Byzantium. Out of the 90 million words, 1.322.564 are unique wordforms but not necessarily lemmata (dictionary forms). Roughly speaking we could say that once the corpus is complete there will be approximately 1.5 million unique wordforms from antiquity to AD 15. If you add modern Greek and dialectical variation, the number could easily go over 2 million. Please note that the corpus is not fully lemmatized so there is no way we can currently estimate the exact number of lemmata."
Υ.Γ-1: Maria Pantelia, Professor of Classics, TLG Director: "The TLG currently (2004) contains 90 million words. The corpus is complete from antiquity to AD 2 and almost complete up to the fall of Byzantium. Out of the 90 million words, 1.322.564 are unique wordforms but not necessarily lemmata (dictionary forms). Roughly speaking we could say that once the corpus is complete there will be approximately 1.5 million unique wordforms from antiquity to AD 15. If you add modern Greek and dialectical variation, the number could easily go over 2 million. Please note that the corpus is not fully lemmatized so there is no way we can currently estimate the exact number of lemmata."
ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ Η ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΤΕΡΗ ΚΑΙ "ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΤΕΡΗ" ΕΠΙΣΤΟΛΗ/ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΚΥΡΙΟΥΣ Ι.ΚΑΖΑΖΗ ΚΑΙ Γ.ΜΠΑΜΠΙΝΙΩΤΗ...
Εμείς κύριοι γνωρίζουμε την διαφορά Φθόγγων-Γραμμάτων.
Φθόγγοι= οι ήχοι που βγαίνουν από το στόμα.
Γράμματα= τα γραπτά σύμβολα που παριστάνουν τους φθόγγους.
Η διάκριση αυτή υπάρχει στο εν λόγω βιβλίο της Ε' και Στ' Δημοτικού; Τα παιδιά του Δημοτικού, οι τελικοί αποδέκτες αυτού του βιβλίου, κύριοι, δεν έχουν τίποτα αυτονόητο σε αυτή την ηλικία και γι'αυτόν το λόγο τα βιβλία πρέπει να είναι σαφέστατα! Οι θέσεις σας και το κύρος σας σας υποχρεώνουν να είστε πολύ υπεύθυνοι όσον αφορά το περιεχόμενο των βιβλίων. Που είδε ο κύριος Καζάζης την "επιστημονική διάκριση ακουομένων και γραφομένων συμβόλων" στο βιβλίο;
Στην επόμενη εικόνα (ΔΕΞΙΑ) όπου αναφέρονται τα φωνήεντα και τα σύμφωνα, δεν διευκρινίζεται ότι πρόκειται για φθόγγους.
- Οι "ξ, ψ, τσ, τζ" δεν είναι φθόγγοι;
Επίσης σας ερωτούμε: που βλέπετε στο βιβλίο σαφή διάκριση:" φθόγγων-φωνηέντων" και "γραμμάτων-φωνηέντων" καθώς και "φθόγγων-συμφώνων" και "γραμμάτων-συμφώνων"; Οι συγγραφείς του βιβλίου αναφέρουν τους "φθόγγους φωνήεντα" και τους περισσότερους από τους "φθόγγους σύμφωνα" (όχι όλους). Εφόσον ο γραπτός λόγος δεν έχει καταργηθεί, οι συγγραφείς του βιβλίου είναι υποχρεωμένοι να αναφερθούν και στα γραπτά σύμβολα φωνήεντα και σύμφωνα. Εμείς δεν είπαμε ότι καταργήθηκαν τα γράμματα: "η, υ, ω, ξ, ψ" από το αλφάβητο, όπως μας εξηγήσατε στις ανακοινώσεις σας, αφού το αλφάβητο που παρουσιάζει το βιβλίο έχει όλα τα γράμματα.
Αυτό που θέλουμε να μας απαντήσετε όμως είναι: που βρίσκονται στο βιβλίο τα "γράμματα-φωνήεντα" και τα "γράμματα-σύμφωνα"; Οι μαθητές των 11 και 12 χρόνων που θα κατατάξουν τα γράμματα "η, υ, ω,ξ, ψ, και τα δίψηφα "τσ" και "τζ"; Στα φωνήεντα ή στα σύμφωνα; Πού θα ανατρέξουν να λύσουν την απορία τους; Το θεωρείτε αυτονόητο ότι όλοι οι μαθητές του Δημοτικού, ηλικίας 11 και 12 ετών, κατέχουν τους κανόνες της Γραμματικής και η διάκριση φθόγγων και γραμμάτων τούς είναι έμφυτη; (Βλ. εισήγηση Φιλιππάκη-Warburton). Αν ένα βιβλίο, ειδικά σχολικό, έχει ελλείψεις και παραλείψεις είναι κακό και πρέπει να αποσύρεται, ή να διορθώνεται. Οι ελλείψεις και οι παραλείψεις (στην συγκεκριμένη περίπτωση η μη διάκριση Φθόγγων: φωνηέντων και συμφώνων και Γραμμάτων: φωνηέντων και συμφώνων) δημιουργούν σύγχυση.
Η σύγχυση κάθε άλλο παρά σκοπός σχολικού εγχειριδίου πρέπει να είναι. Είναι άξιον απορίας πώς εσείς, που κατέχετε, αυτές τις νευραλγικές θέσεις (όπως και άλλοι) στον τομέα της Παιδείας, δεν εννοείτε ότι δεν μιλάμε για το αλφάβητο, αλλά για τη μη διάκριση φθόγγων και γραμμάτων όσον αφορά τα φωνήεντα και τα σύμφωνα και την παράλειψη ορισμένων φθόγγων (των ξ, ψ, τσ, τζ) στο βιβλίο. Κλείνουμε λέγοντας ότι εφόσον είστε υπέρμαχοι της σαφήνειας, πρέπει να φροντίσετε να αποκατασταθεί η σαφήνεια, δηλαδή η διάκριση φθόγγων, (όλων των φθόγγων) και γραμμάτων.
Φθόγγοι= οι ήχοι που βγαίνουν από το στόμα.
Γράμματα= τα γραπτά σύμβολα που παριστάνουν τους φθόγγους.
Η διάκριση αυτή υπάρχει στο εν λόγω βιβλίο της Ε' και Στ' Δημοτικού; Τα παιδιά του Δημοτικού, οι τελικοί αποδέκτες αυτού του βιβλίου, κύριοι, δεν έχουν τίποτα αυτονόητο σε αυτή την ηλικία και γι'αυτόν το λόγο τα βιβλία πρέπει να είναι σαφέστατα! Οι θέσεις σας και το κύρος σας σας υποχρεώνουν να είστε πολύ υπεύθυνοι όσον αφορά το περιεχόμενο των βιβλίων. Που είδε ο κύριος Καζάζης την "επιστημονική διάκριση ακουομένων και γραφομένων συμβόλων" στο βιβλίο;
Στην επόμενη εικόνα (ΔΕΞΙΑ) όπου αναφέρονται τα φωνήεντα και τα σύμφωνα, δεν διευκρινίζεται ότι πρόκειται για φθόγγους.
- Γιατί λείπουν από τους "Φθόγγους-Σύμφωνα" οι: "ξ, ψ, τσ, τζ";
- Οι φθόγγοι-σύμφωνα:"μπ, ντ, γκ" έχουν ιδιαίτερη βαρύτητα;- Οι "ξ, ψ, τσ, τζ" δεν είναι φθόγγοι;
Με ποιό σκεπτικό παραλείφθησαν οι: "ξ, ψ, τσ, τζ" και προτιμήθηκαν οι:"μπ, ντ, γκ";
Οφείλεται σε επιστημονικούς λόγους;... Μας ενδιαφέρει η επιστημονική τεκμηρίωση σας στο συγκεκριμένο ερώτημα.Επίσης σας ερωτούμε: που βλέπετε στο βιβλίο σαφή διάκριση:" φθόγγων-φωνηέντων" και "γραμμάτων-φωνηέντων" καθώς και "φθόγγων-συμφώνων" και "γραμμάτων-συμφώνων"; Οι συγγραφείς του βιβλίου αναφέρουν τους "φθόγγους φωνήεντα" και τους περισσότερους από τους "φθόγγους σύμφωνα" (όχι όλους). Εφόσον ο γραπτός λόγος δεν έχει καταργηθεί, οι συγγραφείς του βιβλίου είναι υποχρεωμένοι να αναφερθούν και στα γραπτά σύμβολα φωνήεντα και σύμφωνα. Εμείς δεν είπαμε ότι καταργήθηκαν τα γράμματα: "η, υ, ω, ξ, ψ" από το αλφάβητο, όπως μας εξηγήσατε στις ανακοινώσεις σας, αφού το αλφάβητο που παρουσιάζει το βιβλίο έχει όλα τα γράμματα.
Αυτό που θέλουμε να μας απαντήσετε όμως είναι: που βρίσκονται στο βιβλίο τα "γράμματα-φωνήεντα" και τα "γράμματα-σύμφωνα"; Οι μαθητές των 11 και 12 χρόνων που θα κατατάξουν τα γράμματα "η, υ, ω,ξ, ψ, και τα δίψηφα "τσ" και "τζ"; Στα φωνήεντα ή στα σύμφωνα; Πού θα ανατρέξουν να λύσουν την απορία τους; Το θεωρείτε αυτονόητο ότι όλοι οι μαθητές του Δημοτικού, ηλικίας 11 και 12 ετών, κατέχουν τους κανόνες της Γραμματικής και η διάκριση φθόγγων και γραμμάτων τούς είναι έμφυτη; (Βλ. εισήγηση Φιλιππάκη-Warburton). Αν ένα βιβλίο, ειδικά σχολικό, έχει ελλείψεις και παραλείψεις είναι κακό και πρέπει να αποσύρεται, ή να διορθώνεται. Οι ελλείψεις και οι παραλείψεις (στην συγκεκριμένη περίπτωση η μη διάκριση Φθόγγων: φωνηέντων και συμφώνων και Γραμμάτων: φωνηέντων και συμφώνων) δημιουργούν σύγχυση.
Η σύγχυση κάθε άλλο παρά σκοπός σχολικού εγχειριδίου πρέπει να είναι. Είναι άξιον απορίας πώς εσείς, που κατέχετε, αυτές τις νευραλγικές θέσεις (όπως και άλλοι) στον τομέα της Παιδείας, δεν εννοείτε ότι δεν μιλάμε για το αλφάβητο, αλλά για τη μη διάκριση φθόγγων και γραμμάτων όσον αφορά τα φωνήεντα και τα σύμφωνα και την παράλειψη ορισμένων φθόγγων (των ξ, ψ, τσ, τζ) στο βιβλίο. Κλείνουμε λέγοντας ότι εφόσον είστε υπέρμαχοι της σαφήνειας, πρέπει να φροντίσετε να αποκατασταθεί η σαφήνεια, δηλαδή η διάκριση φθόγγων, (όλων των φθόγγων) και γραμμάτων.
Οι εσφαλμένες αντι-λήψεις μας περί Χρόνου ,οι οποίες οφείλονται στα ομιχλώδη Θρησκευτικά συστήματα της Δύσης και των εκάστοτε Ιερατείων έχουν δημιουργήσει στην ψυχή μας μια παράξενη νοοτροπία σε σχέση με τον Χρόνο και της Περιόδους η Ανακυκλήσεως του Χρόνου.Η σημερινή πάνω στον πλανήτη Ανθρωπότητα περιοδεύει με την λεγόμενη Πέμπτη Φυλή η Γένος.Η εξέλιξη του Πέμπτου Γένους η Φυλής ΑΡΧΙΣΕ πριν απο 1 εκατομμύριο χρόνια περίπου.Η Ελληνική Γλώσσα είναι πιο παλιά.
ReplyDelete