02/07/2021

Η Ουκρανία πουλά κινητήρες στην Τουρκία για τα νέα επιθετικά ελικόπτερα Τ929 - Να σταματήσει η πώληση εξαρτημάτων για τουρκικά αεροσκάφη, ζητούν οργανώσεις στο Βέλγιο

H Turkish Aerospace Industries (TAI) υπέγραψε συμφωνία με την ουκρανική Motor Sich για την απόκτηση κινητήρων για τα τουρκικά επιθετικά ελικόπτερα ΑΤΑΚ-2. Οι Τούρκοι θα προμηθευτούν 14 συνολικά κινητήρες για την “βαριά” έκδοση των ΑΤΑΚ, τα Τ929 των 11 τόνων. Οι πρώτοι δύο κινητήρες θα παραδοθούν τον Σεπτέμβριο του 2022 και οι υπόλοιποι μέχρι το 2025.
Το νέο τουρκικό ελικόπτερο αναμένεται να πετάξει για πρώτη φορά το 2023, όπως ανέφερε ο επικεφαλής της TAI Τεμέλ Κοτίλ. Το Τ929 είναι το δεύτερο τουρκικό εγχώριο επιθετικό ελικόπτερο και θα διαθέτει δύο κινητήρες, ισχύος έκαστος 2.500 ΗΡ. Το Τ929 θα μπορεί να εκτελεί αποστολές κρούσης, εγγύς υποστηρίξεως, αλλά θα μπορεί και να αντιμετωπίζει εναέριες απειλές. Επίσης θα μπορεί να εκτελεί αποστολές αναγνώρισης.

https://www.defence-point.gr/news/i-oykrania-poyla-kinitires-stin-toyrkia-gia-ta-nea-epithetika-e-k-t929

Με επιστολή τους στις περιφερειακές κοινότητες του Βελγίου και την ομοσπονδιακή κυβέρνηση στις Βρυξέλλες τέσσερις Μη Κυβερνητικές Οργανώσεις (ΜΚΟ) ζητούν να μην πωλούνται στην Τουρκία εξαρτήματα «made in Belgium» για αεροσκάφη που παραβιάζουν το εμπάργκο όπλων στη Λιβύη. Οι ΜΚΟ υποστηρίζουν ότι η Τουρκική Αεροπορία χρησιμοποιεί μεταγωγικά A400M για να «σπάει» το εμπάργκο όπλων στη Λιβύη, αεροσκάφη που έχουν εξαρτήματα βελγικής προέλευσης. Έτσι, ζητούν από τους Βέλγους πολιτικούς να τηρήσουν τους κανονισμούς και να αποτρέψουν την εξαγωγή υλικών που παράγονται από τις Asco Industries, Sabca, Sonaca και Safran Aero Boosters, με αποδέκτη κάποιο από τα τουρκικά A400M. Επιπλέον, οι ίδιες οργανώσεις θέλουν να μην αποσταλούν βελγικά εξαρτήματα για το δέκατο τουρκικό A400M, το οποίο δεν έχει ακόμα παραδοθεί και καλούν επίσης τους Βέλγους πολιτικούς να αποκλείσουν την Τουρκία σαν τελικό χρήστη από όλες τις υφιστάμενες και μελλοντικές άδειες.

ΑΜΠΕ

No comments :

Post a Comment