Την πρώτη του πτήση πραγματοποίησε την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου 2016 το τουρκικό αερόχημα τύπου ANKA-S, το οποίο αποτελεί την τελευταία έκδοση του γνωστού αεροχήματος ΑΝΚΑ-Α, στην αεροπορική βάση του Sivrihisar στην επαρχία του Εσκισεχίρ και όπως αναφέρουν οι τουρκικές πηγές ήταν επιτυχημένη. Η πτήση διήρκησε 2,5 ώρες και το αερόχημα προσγειώθηκε στην αεροπορική βάση αυτόνομα.
Η νέα έκδοση του τουρκικού αεροχήματος έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο σε σχέση με το ΑΝΚΑ-Α, αφού το μέγιστο βάρος απογείωσης του έχει αυξηθεί από τα 1.600 κιλά στα 1.750 κιλά. Το ΑΝΚΑ-S έχει μήκος 8,9 μέτρα, άνοιγμα πτερύγων 17,3 μέτρα, ύψος 3,4 μέτρα μπορείνα ίπταται σε ύψος 23.000 ποδών και είναι εξοπλισμένο με ένα κινητήρα Thielert Centurion 25 απόδοσης 155 ίππων. Το αερόχημα είναι εξοπλισμένο με σύστημα δορυφορική καθοδήγησης (SATCOM), γεγονός που επιτρέπει στο ΑΝΚΑ-S να επιτυγχάνει μεγάλη επιχειρησιακή εμβέλεια, η οποία φτάνει τα 200 χλμ.
Το ΑΝΚΑ-S είναι εξοπλισμένο με το νέο ηλεκτρο-οπτικό συγκρότημα αισθητήρων ημέρας/νύκτας εξοπλισμένο με θερμική κάμερα 3ης γενιάς τύπου Aselflir-235 CATS της εταιρείας Aselsan που επιτρέπει την κάλυψη μιας έκτασης 32 τετραγωνικών χιλιομέτρων από ύψος 18.000 ποδών, νέο δορυφορικό σύστημα επικοινωνίας, ασφαλές σύστημα ζεύξης δεδομένων, σύστημα αναγνώρισης Φίλων ή Εχθρών (IFF) και Υπολογιστή Πτήσης (TUKOB) εγχώριας ανάπτυξης με ξένη όμως βοήθεια. Σύμφωνα με την εταιρεία Aselsan το συνολικό κόστος του πακέτου των αισθητήρων που θα φέρει το αερόχημα φτάνει τα 33,5 εκατ. δολάρια ενώ το συνολικό κόστος κατασκευής 10 αεροχημάτων για την Αεροπορία της Τουρκίας είναι 290 εκατ. δολάρια.
Η προηγούμενη έκδοση του αεροχήματος το ΑΝΚΑ-Β πάνω στην οποία βασίστηκε η ανάπτυξη της έκδοσης ANKA-S κατάφερε να φτάσει σε δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν το 2015 στα 30.000 πόδια, να επιτύχει αυτονομία 26,5 ώρες και εμβέλεια 200 χλμ με φυσικά μεγαλύτερο φορτίο από την αρχική έκδοση ΑΝΚΑ-Α. Η νέα έκδοση το ANKA-S θα μπορεί να ίπταται για 18 ώρες με ταχύτητα 203 χλμ/ώρα και ωφέλιμο φορτίο 230 κιλά. Στο μέλλον το αερόχημα θα εξοπλιστεί με ένα νέο κινητήρα Turbo-prop εγχώρια ανεπτυγμένο απόδοσης 170 ίππων της εταιρείας TUSAŞ Engine Industries (TEI).
Το πρόγραμμα έχει καθυστερήσει δραματικά εάν σκεφτεί κανείς ότι ξεκίνησε με την υπογραφή του σχετικού συμβολαίου τον Δεκέμβριο του 2004 ενώ η πρώτη πτήση του πρωτοτύπου πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2010. Έκτοτε η σχεδίαση του αεροχήματος κατακρίθηκε για λάθη και παραβλέψεις, υπήρχε πρόβλημα με το υπερβολικό βάρος του τουρκικής κατασκευής ηλεκτρο-οπτικού συστήματος Aselflir 300Τ συνολικού βάρους 116 κιλών, ενώ και η Τουρκική Αεροπορία συνεχώς μετέβαλε τις απαιτήσεις της για το νέο αερόχημα. Τελικά μετά από 12 χρόνια σχεδίασης, ανάπτυξης και δοκιμών, το αερόχημα σειριακής παραγωγής ANKA-S φαίνεται ότι είναι έτοιμο πια και αναμένεται το 2017 χωρίς νέες εκπλήξεις και αναβολές, η έναρξη της παραγωγής και των πρώτων παραδόσεων στην Τουρκική Αεροπορία των 10 ολοκληρωμένων συστημάτων ANKA-S με 30 αεροχήματα.
http://www.viadiplomacy.gr/
Η νέα έκδοση του τουρκικού αεροχήματος έχει τη δυνατότητα να μεταφέρει μεγαλύτερο ωφέλιμο φορτίο σε σχέση με το ΑΝΚΑ-Α, αφού το μέγιστο βάρος απογείωσης του έχει αυξηθεί από τα 1.600 κιλά στα 1.750 κιλά. Το ΑΝΚΑ-S έχει μήκος 8,9 μέτρα, άνοιγμα πτερύγων 17,3 μέτρα, ύψος 3,4 μέτρα μπορείνα ίπταται σε ύψος 23.000 ποδών και είναι εξοπλισμένο με ένα κινητήρα Thielert Centurion 25 απόδοσης 155 ίππων. Το αερόχημα είναι εξοπλισμένο με σύστημα δορυφορική καθοδήγησης (SATCOM), γεγονός που επιτρέπει στο ΑΝΚΑ-S να επιτυγχάνει μεγάλη επιχειρησιακή εμβέλεια, η οποία φτάνει τα 200 χλμ.
Το ΑΝΚΑ-S είναι εξοπλισμένο με το νέο ηλεκτρο-οπτικό συγκρότημα αισθητήρων ημέρας/νύκτας εξοπλισμένο με θερμική κάμερα 3ης γενιάς τύπου Aselflir-235 CATS της εταιρείας Aselsan που επιτρέπει την κάλυψη μιας έκτασης 32 τετραγωνικών χιλιομέτρων από ύψος 18.000 ποδών, νέο δορυφορικό σύστημα επικοινωνίας, ασφαλές σύστημα ζεύξης δεδομένων, σύστημα αναγνώρισης Φίλων ή Εχθρών (IFF) και Υπολογιστή Πτήσης (TUKOB) εγχώριας ανάπτυξης με ξένη όμως βοήθεια. Σύμφωνα με την εταιρεία Aselsan το συνολικό κόστος του πακέτου των αισθητήρων που θα φέρει το αερόχημα φτάνει τα 33,5 εκατ. δολάρια ενώ το συνολικό κόστος κατασκευής 10 αεροχημάτων για την Αεροπορία της Τουρκίας είναι 290 εκατ. δολάρια.
Η προηγούμενη έκδοση του αεροχήματος το ΑΝΚΑ-Β πάνω στην οποία βασίστηκε η ανάπτυξη της έκδοσης ANKA-S κατάφερε να φτάσει σε δοκιμές που πραγματοποιήθηκαν το 2015 στα 30.000 πόδια, να επιτύχει αυτονομία 26,5 ώρες και εμβέλεια 200 χλμ με φυσικά μεγαλύτερο φορτίο από την αρχική έκδοση ΑΝΚΑ-Α. Η νέα έκδοση το ANKA-S θα μπορεί να ίπταται για 18 ώρες με ταχύτητα 203 χλμ/ώρα και ωφέλιμο φορτίο 230 κιλά. Στο μέλλον το αερόχημα θα εξοπλιστεί με ένα νέο κινητήρα Turbo-prop εγχώρια ανεπτυγμένο απόδοσης 170 ίππων της εταιρείας TUSAŞ Engine Industries (TEI).
Το πρόγραμμα έχει καθυστερήσει δραματικά εάν σκεφτεί κανείς ότι ξεκίνησε με την υπογραφή του σχετικού συμβολαίου τον Δεκέμβριο του 2004 ενώ η πρώτη πτήση του πρωτοτύπου πραγματοποιήθηκε τον Δεκέμβριο του 2010. Έκτοτε η σχεδίαση του αεροχήματος κατακρίθηκε για λάθη και παραβλέψεις, υπήρχε πρόβλημα με το υπερβολικό βάρος του τουρκικής κατασκευής ηλεκτρο-οπτικού συστήματος Aselflir 300Τ συνολικού βάρους 116 κιλών, ενώ και η Τουρκική Αεροπορία συνεχώς μετέβαλε τις απαιτήσεις της για το νέο αερόχημα. Τελικά μετά από 12 χρόνια σχεδίασης, ανάπτυξης και δοκιμών, το αερόχημα σειριακής παραγωγής ANKA-S φαίνεται ότι είναι έτοιμο πια και αναμένεται το 2017 χωρίς νέες εκπλήξεις και αναβολές, η έναρξη της παραγωγής και των πρώτων παραδόσεων στην Τουρκική Αεροπορία των 10 ολοκληρωμένων συστημάτων ANKA-S με 30 αεροχήματα.
http://www.viadiplomacy.gr/
No comments :
Post a Comment