19/01/2022

US airlines warn of 'calamity' if 5G deployed near airports

Verizon and AT&T won contracts worth tens of billions of dollars last February to operate 5G in the 3.7-3.98 GHz frequency bands, and the rollout of the service was due to begin on December 5. Unless the major telecommunications companies are blocked by federal regulators or reach an agreement with the airlines, they are now scheduled to turn on their 5G service nationwide on January 19. Verizon and AT&T have already twice delayed the launch of their new C-Band 5G service, due to warnings from airlines and aircraft manufacturers concerned that the new system might interfere with the devices planes use to measure altitude.

The chief executives of America's largest airlines warned of a "catastrophic disruption" to travel and shipping operations if telecommunication firms roll out their 5G technology as planned Wednesday without limiting the technology near US airports. "We are writing with urgency to request that 5G be implemented everywhere in the country except within the approximate two miles of airport runways as defined by the FAA on January 19, 2022," the CEOs said in a Monday letter obtained by AFP. The executives, writing to Transportation Secretary Pete Buttigieg and other US government officials, highlighted the risk of "economic calamity" should Verizon and AT&T proceed with deploying the new technology before the necessary upgrades and changes have been made to aviation equipment. "To be blunt, the nation's commerce will grind to a halt," they said. The letter was signed by CEOs of major airlines including American, United, Delta and Southwest, as well as the leaders of shipping giants FedEx and UPS. "Immediate intervention is needed to avoid significant operational disruption to air passengers, shippers, supply chain and delivery of needed medical supplies In addition to the chaos caused domestically, the lack of certified planes could potentially strand tens of thousands of Americans overseas." they wrote.

The Federal Aviation Administration said Sunday it had approved some transponders to be safely operated within areas where 5G will be deployed, clearing "as many as 48 of the 88 airports most directly affected by 5G C-Band interference." But the airlines are worried that remaining limitations at those airports, as well as a large amount of equipment still uncertified, could trigger a crisis including the grounding of thousands of flights. In addition to the transport secretary, their letter was addressed to the head of the FAA, the head of the Federal Communications Commission and the White House's National Economic Council. US airlines also have protested against the potential costs incurred.The executives called on authorities to "take whatever action necessary to ensure that 5G is deployed except when towers are too close to airport runways until the FAA can determine how that can be safely accomplished without catastrophic disruption." The FAA released a brief statement Monday apparently seeking to allay concerns about the 5G rollout's impact on aviation, but it stopped short of declaring any concrete next steps in the process. "With safety as its core mission, the FAA will continue to ensure that the traveling public is safe as wireless companies deploy 5G. The FAA continues to work with the aviation industry and wireless companies to try to limit 5G-related flight delays and cancellations." " the agency said.

https://techxplore.com/news/2022-01-airlines-calamity-5g-deployed-airports.html

Οι αερομεταφορείς στις ΗΠΑ προειδοποίησαν ότι η νέα τεχνολογία θα μπορούσε να προκαλέσει «καταστροφική αναστάτωση» στα δρομολόγια των πτήσεων τους. Σύμφωνα με την FAA, η ανησυχία είναι ότι τα σήματα 5G της ζώνης C, θα μπορούσαν να επηρεάσουν τα υψομετρικά ραντάρ που χρησιμοποιούνται σε ορισμένα αεροπλάνα, δημιουργώντας ένα πρόβλημα ασφάλειας.Μεγάλες αεροπορικές εταιρείες όπως οι Emirates, Air India, ANA και Japan Airlines ανακοίνωσαν ότι ακυρώνουν ορισμένες από τις πτήσεις τους προς τις ΗΠΑ, λόγω της κυκλοφορίας της ζώνης C 5G αυτήν την εβδομάδα, καθώς ανησυχούν ότι ενδέχεται να επηρεάσει ορισμένα μέσα. Αυτό συμβαίνει καθώς οι εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, οι ομοσπονδιακές υπηρεσίες, οι αεροπορικές εταιρείες και οι κατασκευαστές αεροπλάνων αγωνίζονται να καταλήξουν σε συμφωνία σχετικά με τις πολιτικές και τον τρόπο διαχείρισης της διάθεσης της νέας τεχνολογίας.

  • Η αεροπορική εταιρεία Emirates λέει ότι «αναστέλλει τις πτήσεις προς τους ακόλουθους προορισμούς των ΗΠΑ από τις 19 Ιανουαρίου 2022 μέχρι νεωτέρας», αναφέροντας τη Βοστώνη, το Σικάγο, το Ντάλας-Φορτ Γουόρθ, το Χιούστον, το Μαϊάμι, το Νιούαρκ, το Ορλάντο, το Σαν Φρανσίσκο και το Σιάτλ.Η αεροπορική εταιρεία θα συνεχίσει να πετά προς Νέα Υόρκη JFK, Λος Άντζελες (LAX) και Ουάσιγκτον, DC (IAD). Η Emirates λέει ότι «συνεργάζεται στενά με τους κατασκευαστές αεροσκαφών και τις αρμόδιες αρχές για να αμβλύνει τις επιχειρησιακές ανησυχίες» και ότι ελπίζει να ξεκινήσει ξανά τις πτήσεις προς τις ΗΠΑ μόλις μπορέσει.
  • Η Boeing ανακοίνωσε περιορισμούς πτήσεων σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες που χρησιμοποιούν το αεροσκάφος Boeing 777.
  • Η Japan Airlines επικαλείται επίσης μια ειδοποίηση από την Boeing, λέγοντας ότι ενημερώθηκε ότι «τα σήματα 5G για τα κινητά τηλέφωνα των ΗΠΑ, τα οποία θα ξεκινήσουν να λειτουργούν στις ΗΠΑ στις 19 Ιανουαρίου 2022, ενδέχεται να επηρεάσουν το υψόμετρο ραδιοκυμάτων που είναι εγκατεστημένο στο Boeing 777.
  • Η ανταγωνίστρια της Boeing, η Airbus, είπε ότι θα εργαστεί «ως μέρος ενός ευρύτερου βιομηχανικού συνασπισμού» για να «μελετήσει περαιτέρω το ζήτημα και να εργαστεί προς την κατεύθυνση λύσεων». Για πληροφορίες σχετικά με τους περιορισμούς των αεροσκαφών, αναφέρθηκε στις δηλώσεις της FAA στη σελίδα 5G, όπου μια δήλωση από τις 16 Ιανουαρίου παραθέτει τα μοντέλα αεροπλάνων που έχουν εγκριθεί για προσγείωση σε ορισμένα αεροδρόμια υπό συνθήκες χαμηλής ορατότητας.

ΑΜΠΕ

1 comment :

  1. Στην προσπάθεια να ελέγξουν τον άνθρωπο τελικά θα τον αρρωστήσουν και θα τον καταστρέψουν.

    ReplyDelete