Ενώ διακηρύσσουν ότι θέλουν να εξοπλίσουν την Πολεμική Αεροπορία με τα υπερσύγχρονης γενιάς μαχητικά αεροσκάφη F-35 Lightning II, μετά τη μια μοίρα των Rafale, έχουν αποφασίσει να πετάξουν στα σκουπίδια 70 αεροσκάφη, τα οποία με ελάχιστο κόστος θα μπορούσαν να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους για δυο ακόμα δεκαετίες. Πρόκειται για τα F-16 Block 30 / 50 που όπως πάνε τα πράγματα η απόφαση για την αναβάθμισή τους οδεύει για τις ελληνικές καλένδες, αφού σύμφωνα με το ρεπορτάζ καλά ενημερωμένων συναδέλφων, η κυβέρνηση ξαφνικά αποφάσισε ότι τα εξοπλιστικά προγράμματα πρέπει να προωθούνται… με εθνική συναίνεση.
Ως γνωστόν, η αμερικανική Αεροπορία (USAF) έχει αποφασίσει να διατηρήσει σε υπηρεσία τα μαχητικά F-16 μέχρι τα μέσα του 21ου αιώνα. Ο λόγος είναι απλός. Οι νέες τεχνολογίες επέτρεψαν την ολοκλήρωση αναβαθμίσεων που κατέστησαν το πιο πετυχημένο εμπορικά μαχητικό στην ιστορία, μαχητικό 4+ γενιάς, ενώ ξεκίνησε εκπροσωπώντας την τρίτη γενιά μαχητικών αεροσκαφών από τη δεκαετία του 1980. Αυτή την οδό έχει ακολουθήσει η Πολεμική Αεροπορία με την αναβάθμιση 83 μονάδων στη διαμόρφωση “V” ή Block 70/72 όπως συνηθίσαμε πλέον εξαιτίας του τουρκικού αιτήματος στις ΗΠΑ για να προβεί στις δικές της αναβαθμίσεις. Οι Τούρκοι δεν σκοπεύουν να πετάξουν τα F-16. Δεν θα τα πετούσαν ούτε αν δεν εκδιώκονταν από το πρόγραμμα των F-35. Διότι τι είναι πιο οικονομικό – ορθολογικό για να πραγματοποιούνται οι προκλήσεις στο Αιγαίο; Να χρησιμοποιούν F-35 ή F-16; Το ίδιο ισχύει και από την ανάποδη. Θα σηκώνουμε F-35 και Rafale για να αναχαιτίζουμε σε καθημερινή βάση τους Τούρκους; Την αποκαλούμενη “λάντζα” στο Αιγαίο ποιος θα την κάνει;
Για να μην επαναφέρουμε το θέμα του σε πόσο σημαντικό “πιόνι στη σκακιέρα” μετατρέπεται ένα “ταπεινό” F-16 Block 30 που έχει υποστεί δύο δομικές αναβαθμίσεις όπως της Πολεμικής Αεροπορίας και πετάει μια χαρά, εάν του εξασφαλίσεις να μεταφέρει π.χ. ισραηλινούς πυραύλους SPICE με τους οποίους θα απειλεί θανάσιμα τις τουρκικές μονάδες επιφανείας από 100+ χιλιόμετρα απόσταση. Αυτά είναι ψιλά γράμματα για τους αντρειωμένους μονομάχους της Βουλής…
Όταν το πολιτικό σύστημα δεν καταλαβαίνει αυτά τα απλά, πώς να του εξηγήσεις ότι τα ακόλουθα είναι ακόμα πιο παρανοϊκά… Θα έχουν Rafale, θα έχουν παραγγείλει F-35 και την ίδια στιγμή θα επιχειρούν ακόμα τα Phantom, διότι τους είναι αδύνατο να κατανοήσουν ότι οι αποσύρσεις γίνονται με τη σειρά. Κι όταν μπορείς με το 10% του κόστους να διατηρήσεις σε υπηρεσία, στην πρώτη γραμμή, μαχητικά για δυο ακόμα δεκαετίες, ΔΕΝ τα πετάς! Είναι έγκλημα! Εάν δε, υπάρχουν αμφιβολίες για τα πραγματικά κόστη της αναβάθμισης και των επιστροφών της εταιρίας στην Ελλάδα (με δική της χρέωση δηλαδή), είναι απορίας άξιον πως δεν σκέπτονται το απλούστερο! Στείλτε στην USAF εκ νέου μια LOR (Επιστολή Διατύπωσης Αιτήματος) και περιμένετε την απαντητική LOA (Επιστολή Προσφοράς με προοπτική Αποδοχής) ώστε να μη λέει καθένας το μακρύ του και το κοντό του!
Ας απαντήσουν ακόμη σε ένα πολύ απλό ερώτημα: Η απαίτηση της Πολεμικής Αεροπορίας για 48 νέα αεροσκάφη σε κάποιο βάθος χρόνου που έχει αναφέρει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, συμπεριλαμβάνει τα F-16 Block 30 και τα Block 50 ή όχι; Δηλαδή, τη διατήρησή τους σε υπηρεσία ή όχι. Διότι όλοι συζητούν ότι το 48 είναι το 24 Rafale + 24 F-35, δηλαδή τη μοιρασιά της πίτας στους δυο βασικούς γεωπολιτικούς συμμάχους! Αυτά συν τα F-16V μας κάνουν 130 αεροσκάφη. Με την προσθήκη των F-16 Block 30 / 50 φθάνουμε τα 200. Έχει πέσει η οροφή στη δομή δυνάμεων της Πολεμικής Αεροπορίας πιο κάτω από αυτό τον αριθμό και δεν το γνωρίζουμε; Με τα Mirage 2000-5 υπάρχει η ευκαιρία απόσυρσης των F-16 Block 30, τα οποία θα τα πουλούσαμε σε πολύ καλύτερη τιμή αν είχαμε κάνει αναβάθμιση. Τα υπολογίσαμε;
Εάν θέλει ο πολιτικός κόσμος να διατηρήσει στοιχειωδώς την αξιοπρέπειά του, οφείλει να καλέσει και να ρωτήσει ευθέως την ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας: Αρχηγέ χρειάζεσαι την αναβάθμιση των F-16 Block 30 / 50 ναι ή όχι; Τι συνεπάγεται το να μην τα αναβαθμίσουμε; Κάνουμε τη δουλειά με τα υπόλοιπα; Τι μπορείς να αποσύρεις αν πάρεις τα 48 που έχεις ζητήσει; Και κάτι ακόμα για το τέλος όμως. Το χαμηλό κόστος αναβάθμισης οφείλεται στα απάρτια που θα αφαιρεθούν από τα Block 52+ / 52+ Advanced. Όπως έχει ενημερώσει το DP, η συνολική αξία των απαρτίων που θα προκύψουν ανέρχεται στα 160-180 εκατ. ευρώ! Πόσο λογικό είναι να μην αξιοποιηθούν; Όλοι ξέρουν ότι αν αποθηκευθούν θα απαξιωθούν επιχειρησιακά και στο τέλος θα πεταχτούν! Είναι αυτό λογικό και όχι να μετατραπούν τα υφιστάμενα F-16 σε καλύτερα… από το καλύτερο που διαθέτει σήμερα η τουρκική Αεροπορία που θα υπηρετήσουν για δυο ακόμα δεκαετίες; Τα συμπεράσματα δικά σας.
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ: https://www.defence-point.gr/news/kyvernisi-syriza-pyrovoloyn-tin-aeroporia-den-quot-ta-vriskoyn-quot-gia-ta-f-16-block-50
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Ως γνωστόν, η αμερικανική Αεροπορία (USAF) έχει αποφασίσει να διατηρήσει σε υπηρεσία τα μαχητικά F-16 μέχρι τα μέσα του 21ου αιώνα. Ο λόγος είναι απλός. Οι νέες τεχνολογίες επέτρεψαν την ολοκλήρωση αναβαθμίσεων που κατέστησαν το πιο πετυχημένο εμπορικά μαχητικό στην ιστορία, μαχητικό 4+ γενιάς, ενώ ξεκίνησε εκπροσωπώντας την τρίτη γενιά μαχητικών αεροσκαφών από τη δεκαετία του 1980. Αυτή την οδό έχει ακολουθήσει η Πολεμική Αεροπορία με την αναβάθμιση 83 μονάδων στη διαμόρφωση “V” ή Block 70/72 όπως συνηθίσαμε πλέον εξαιτίας του τουρκικού αιτήματος στις ΗΠΑ για να προβεί στις δικές της αναβαθμίσεις. Οι Τούρκοι δεν σκοπεύουν να πετάξουν τα F-16. Δεν θα τα πετούσαν ούτε αν δεν εκδιώκονταν από το πρόγραμμα των F-35. Διότι τι είναι πιο οικονομικό – ορθολογικό για να πραγματοποιούνται οι προκλήσεις στο Αιγαίο; Να χρησιμοποιούν F-35 ή F-16; Το ίδιο ισχύει και από την ανάποδη. Θα σηκώνουμε F-35 και Rafale για να αναχαιτίζουμε σε καθημερινή βάση τους Τούρκους; Την αποκαλούμενη “λάντζα” στο Αιγαίο ποιος θα την κάνει;
Για να μην επαναφέρουμε το θέμα του σε πόσο σημαντικό “πιόνι στη σκακιέρα” μετατρέπεται ένα “ταπεινό” F-16 Block 30 που έχει υποστεί δύο δομικές αναβαθμίσεις όπως της Πολεμικής Αεροπορίας και πετάει μια χαρά, εάν του εξασφαλίσεις να μεταφέρει π.χ. ισραηλινούς πυραύλους SPICE με τους οποίους θα απειλεί θανάσιμα τις τουρκικές μονάδες επιφανείας από 100+ χιλιόμετρα απόσταση. Αυτά είναι ψιλά γράμματα για τους αντρειωμένους μονομάχους της Βουλής…
Όταν το πολιτικό σύστημα δεν καταλαβαίνει αυτά τα απλά, πώς να του εξηγήσεις ότι τα ακόλουθα είναι ακόμα πιο παρανοϊκά… Θα έχουν Rafale, θα έχουν παραγγείλει F-35 και την ίδια στιγμή θα επιχειρούν ακόμα τα Phantom, διότι τους είναι αδύνατο να κατανοήσουν ότι οι αποσύρσεις γίνονται με τη σειρά. Κι όταν μπορείς με το 10% του κόστους να διατηρήσεις σε υπηρεσία, στην πρώτη γραμμή, μαχητικά για δυο ακόμα δεκαετίες, ΔΕΝ τα πετάς! Είναι έγκλημα! Εάν δε, υπάρχουν αμφιβολίες για τα πραγματικά κόστη της αναβάθμισης και των επιστροφών της εταιρίας στην Ελλάδα (με δική της χρέωση δηλαδή), είναι απορίας άξιον πως δεν σκέπτονται το απλούστερο! Στείλτε στην USAF εκ νέου μια LOR (Επιστολή Διατύπωσης Αιτήματος) και περιμένετε την απαντητική LOA (Επιστολή Προσφοράς με προοπτική Αποδοχής) ώστε να μη λέει καθένας το μακρύ του και το κοντό του!
Ας απαντήσουν ακόμη σε ένα πολύ απλό ερώτημα: Η απαίτηση της Πολεμικής Αεροπορίας για 48 νέα αεροσκάφη σε κάποιο βάθος χρόνου που έχει αναφέρει ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, συμπεριλαμβάνει τα F-16 Block 30 και τα Block 50 ή όχι; Δηλαδή, τη διατήρησή τους σε υπηρεσία ή όχι. Διότι όλοι συζητούν ότι το 48 είναι το 24 Rafale + 24 F-35, δηλαδή τη μοιρασιά της πίτας στους δυο βασικούς γεωπολιτικούς συμμάχους! Αυτά συν τα F-16V μας κάνουν 130 αεροσκάφη. Με την προσθήκη των F-16 Block 30 / 50 φθάνουμε τα 200. Έχει πέσει η οροφή στη δομή δυνάμεων της Πολεμικής Αεροπορίας πιο κάτω από αυτό τον αριθμό και δεν το γνωρίζουμε; Με τα Mirage 2000-5 υπάρχει η ευκαιρία απόσυρσης των F-16 Block 30, τα οποία θα τα πουλούσαμε σε πολύ καλύτερη τιμή αν είχαμε κάνει αναβάθμιση. Τα υπολογίσαμε;
Εάν θέλει ο πολιτικός κόσμος να διατηρήσει στοιχειωδώς την αξιοπρέπειά του, οφείλει να καλέσει και να ρωτήσει ευθέως την ηγεσία της Πολεμικής Αεροπορίας: Αρχηγέ χρειάζεσαι την αναβάθμιση των F-16 Block 30 / 50 ναι ή όχι; Τι συνεπάγεται το να μην τα αναβαθμίσουμε; Κάνουμε τη δουλειά με τα υπόλοιπα; Τι μπορείς να αποσύρεις αν πάρεις τα 48 που έχεις ζητήσει; Και κάτι ακόμα για το τέλος όμως. Το χαμηλό κόστος αναβάθμισης οφείλεται στα απάρτια που θα αφαιρεθούν από τα Block 52+ / 52+ Advanced. Όπως έχει ενημερώσει το DP, η συνολική αξία των απαρτίων που θα προκύψουν ανέρχεται στα 160-180 εκατ. ευρώ! Πόσο λογικό είναι να μην αξιοποιηθούν; Όλοι ξέρουν ότι αν αποθηκευθούν θα απαξιωθούν επιχειρησιακά και στο τέλος θα πεταχτούν! Είναι αυτό λογικό και όχι να μετατραπούν τα υφιστάμενα F-16 σε καλύτερα… από το καλύτερο που διαθέτει σήμερα η τουρκική Αεροπορία που θα υπηρετήσουν για δυο ακόμα δεκαετίες; Τα συμπεράσματα δικά σας.
ΤΟ ΠΛΗΡΕΣ ΑΡΘΡΟ ΕΔΩ: https://www.defence-point.gr/news/kyvernisi-syriza-pyrovoloyn-tin-aeroporia-den-quot-ta-vriskoyn-quot-gia-ta-f-16-block-50
ΣΧΕΤΙΚΑ:
- https://www.defence-point.gr/news/quot-o-dekalogos-ton-f-16-block-30-50-quot-pagkosmia-dedomena-enantion-politikon-skopimotiton
- https://hellasjournal.com/2021/10/sta-frena-to-programma-anavathmisis-ton-f-16-block-50-megalo-agkathi-ta-antistathmistika-ofelimata/
- https://defencereview.gr/eksygchronismos-f-16-block-50-einai-aparaititos/
No comments :
Post a Comment